Az a bontó ameik kint van a debreceni út felé? ahol a "nevét nem írom" nagy kék áruház van sárga 5 betűs felirattal? ahhoz viszonyítva a híd másik oldalán valahol "még nem jártam ott de hallottam róla"
akkor lehett kapni ezekhez a motorokhoz alkatrészt?
a főfúvókán ezekszerint sok múlik a lelke :/
valamit mgóbálok ügyködni hátha sikerrel járok, előbb a fúvókával kapcsolatos tippet kipróbálom,na és egy levegőszűrőt teszek rá "milyen folytás szükséges a légszűrőnek?"
Válaszolva a kérdésedre, megpróbálnám a "FŐ" fúvókát egy kisebb méretűre kicserélni. Eredetileg 120-as van benne. A Nyíregyházi katonai bontóba elvittem a trakimat.A karbi pillangó tengelyét beperselyeztem ,hogy ne lóglyon.Ott leszedtek róla mindent (gyújtás ,karbi) szelephézag ,ac csere zsiguli olasz utángyártottra,2db orosz gyertya és azóta indul nem füstöl. A trükköt nem árulták el, csak azt,hogy indítás előtt az úszót megúsztatni és indítani. A szivatókarhoz nem nyúlni csak -15 fok alatt. A karbimba 102-es vagy 112-es fúvóka van .A 120-as fúvókát visszadták. Ami még fontos az olajat lecserélték, mert az ac áltengedet felhigult az olaj amit a motor szépen fel is szipákolt.
Szép estét mindenkinek "most volt egykis érkezésem " benéztem :)
és a kérdésem lenne a következő:
hogy a 600ccm-es 2 hengeres motoromra ha egy 300ccm-es motor karburátorját eszkábálnám rá az működne?
mert elméletben igen mivel a hengerek "felváltva" használják a karbit, és ugye 600ccm a motor ami hengerenként 300ccm
mert gondoltam arra is,hogy 4 ütemű trabi karbit rámókolni "autómata szivatót lelökve manuálisra" :)
erre azért gondoltam az előző számolgatásom alapján,mert ugye a 4ütemű trabi 1043-1085ccm tehát durván 250ccm/henger 32mm átmérőjű szívótorok.
a másik ,hogy miért is gondoltam erre a megoldásra.
egyik van 3is...
másik pedig ,hogy mivel kifinomultabb szerkezet (bár annyival bonyolultabb is ) mint az oroszoké ,de így lehet,hgy valamennyi üzemanyagot is spórolni lehetne "elméletileg" gyakorlatban valaki próbálkozott már ilyesmivel?
mert Lki fórumtárs amit linkelt videót az MZ karbival az se rossz :)
mert ma este szétkaptam a K-16 tipusú karburátort az UD2-M1motoromrol és egy primitív egyszerű szerkezet .
a motor ahogy beindul viszont okádja a fekete füstöt "garázsban indítottam" de nem olaj hanem az elégetlen benzin :/ tehát valószínű ,hogy rengeteget kap :(
mert ha jól égeti a motor a benzint akkor a kipuffogón majdnem ,hogy gáz jellegű szagot kellene érezni nem?
tudom ezeknél a motoroknál kicsi vagy éppen semmi rá az esély :/
Heló mindenkinek! Ha valaki tud segítsen nekem, van egy t-012 -es trakim és nincs szikra még az eredeti magnetó van rajta, én nem látok benne megszakítót mitnézzek vagy keressek ami miatt nem megy! Infókat várok köszi.
értem tehát nem egy bonyolult szerkezet a kurbli :)
szívesen megnézném azt a leírást :)
trabis_jozsika245@hotmail.com
Trabantjaimat javítgattam ,avval végeztem utána nem birtam magammal előcipeltem a motort :)
próbáltam indítani be is indult nagynehezen "kb 20. rántásra :/" a ventillátor felöli henger hol ment hol nem :/ (csak nagyobb fordulaton de alapjáratot nem tudtam állítani rajta a karbi sem az igazi mert alol ahogy van a regulátor(ezen már egy darab drót!) ott a tengelynél folyik a benzin . De még ha járt is csak úgy ,hogy a szivatót pillanatnyilag ráhuztam és vissza...
na de ráttettem egy kétütemű trabant karburátort avval viszont be sem indult,ezután épp az elébb fejeztem be a gyújtórészt szétszedtem és a megszakítót síkba reszeltem mert eléggé furán volt kopva :/
na de meghajtottam pisztolyfúróval gyönyörű erőteljes szikrát ad :D :D :D
(a gyújtás elosztón szemböl nézve (ventillátor felöl) balra mutató nyíl van! akkor balol forgásiránya lenne a helyes? de viszont van mégegy dolog szikrát csak jobbra ad amerre a motoron szükséges :)
Létezne ,hogy a gyújktás szívatott volna ennyire? na és megcseréltem a két kábelt végül úgy lett (jó) de most eleve úgy teszem vissza a gyújtórészt ,hogy 180 fokkal elforgatva és a kábelek mennek az előző helyükre a hosszú a ventillátor felé a rövid pedig a lendkerék felé.
nos mert ha a gyújtás szo.atott ennyire akkor a karbit kicsit rendbe rakom és az megy rá nem nagyon vagyok híve a tákolásnak :/
még egy kérdés:
honnan számoljuk ennél a motornál az 1-és 2-es hengert a ventillátor felöl?
mert a németeknél pl a trabant ,ifa, stb... a lendkerék felöl van számozva emlékeim szerint.
tehát akkor vegyem le a gyújtórészt és a tengelyen forditsak 180-fokot?
azért gondoltam megcserélni a két kábelt,mert ugye 180-fokonként ad le egy szikrát ,
Igen ennél külön jár a két dugattyú nem úgy mint pl a "kispolszkinál"
akkor durván 8-10 lóerő körül van? :)
és fogyasztására mire számoljak normál körülmények közt, óránként kb ? 2-3 liter?
mert megmondom őszintén ,hogy én gondoltam ,hogy kistraktorba épiteni "inkább vontatásra"
vagy csak simán dísznek szeretem az ilyesmit :)
pár képet esetleg ha valahonnan lehetne neten találni, annak örülnék például a "kurblija hogy néz ki"? mert csinálnék egyet hozzá... gondoltam hogy vascsőböl kivágni a körmöket,és a csőre hegeszteni egy laposvasat merőlegesen arra pedig egy tekerőt :)