Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Tudtok nekem gyorsan mondani egy buszt, ami az Ótemető utca körül (vagy a Brassai gimnázium asszem) megáll, és elvisz a buszállomásig? (tehát a Mechwart környékén valahova).
Az aluljáró lenne a legdrágább az összes közül, és abban se vagyok biztos, hogy nincs-e túl közel a vasúti pálya a kereszteződéshez. Úgy viszont nem opció az aluljáró. Lehet. hogy maradni fog a korlátozás, ameddig nincs pénz újat építeni. Már csak arra kellene figyelni, hogy időben felhívják a kamionosok figyelmét a változásra, ne csak a felüljáró lábánál.
A cikk alatti kommentekben volt olyan ötlet is, hogy csináljanak aluljárót, mint ahogy a Sámsonira terveznek, a felüljáró meg maradjon meg gyalogosoknak és kerékpárosoknak (meg max a tömegközlekedésnek - saját kiegészítés).
Nem feltétlen tömegközlekedés, de kihat(hat) rá. Nem a legszerencsésebb, hogy egy ipari parkhoz vezető úton kell egy ilyen korlátozást bevezetni.
A felüljáró sorsa lehet érdekes. A videóban azt mondják, felújítani nem érdemes. Újat építeni viszont nincs pénz. Én sajnálnám, ha bontás lenne a vége, mert egyedi felüljáró, hozzá tartozik a város látképéhez. Az vajon nem opció, hogy a Homokkertihez hasonlóan épüljön mellé egy másik felüljáró, amin az ellenirányú forgalom haladna?
A szerződés lejárta előtt gondolom ki lesz írva a pályázat, amin nagy valószínűséggel a DKV fog nyerni, ami tovább fogja zülleszteni a város közösségi közlekedését.
Ha jól tudom akkor már volt hosszabbítás, így legközelebb nem lesz rá lehetőségük. Valószínűleg új buszok lesznek. Nem nagyon fognak hiányozni a Cívisroncsok. És ezzel sokan vagyunk így, szerintem.
Elég messze vannak azok a kertek azért az elektromos buszok sosem fognak igazán teret kapni, ameddig az olajlobbi érvényben marad, az a városvezetés illetve elnézést én sem akarok politizálni, de a volt polgármester gyermeteg álma, hogy Debrecennek legyen meg minden először, ez hülyeség a DKV is olyan lett mint egy állatorvosi ló tele mulya impotens emberrel akik nem akarnak kicsit se fejleszteni, Ha egy ütemes menetrend kerülne bevezetésre lehet az elején üresen járna néhány busz, de rá lehetne szoktatni az embereket főleg az új buszsávokkal a tömegközlekedésre de ehhez kellene sok csuklós.
Pont ez lenne a lényeg. A jelenlegi helyzetnél még az is jobb lenne az utazóközönségnek, hogy ha vennének helyette 30 csuklósbuszt, és értelmesebb vonalakat csinálnának. Jelenleg inkább akadály a troli egy értelmes hálózat útjában, mintsem segítség.
A járműpark ugyanúgy elavult volna idővel, nagyobb hálózatra pedig több jármű kell. A különbség talán annyi, hogy nagyobb utazóközönséget érintett volna a megszűnés, és nagyobb lett volna az ellenállás.
Nem akarom hogy politizálásba menjen át a topic, de hát ami tény, az tény. 1998-ban még nagyon máshogy álltak a trolihoz, konkrétan a választási kiadványukban is konkrét tervek szerepeltek a trolihálózat fejlesztéséről. A 3-as viszonylat a Széchenyi utcán kererszül érte volna el a Vincellér utcát, a 2-es (már 5-ös) és a 4-es pedig a Kishegyesi út - Derék utcákon keresztül. Ez több volt, mint biztos, hiszen magát a lakótelepet is úgy tervezték, hogy a lámpatestek alkalmasak legyenek felsővezeték-tartónak, és a Vincellér utcai buszforduló mögötti kiskertek tulajdonosai levelet kaptak arról, hogy a közeljövőben ott épül fel a DKV trolibusz-remíze.
A korábbi városvezetés is a bővítésben gondolkodott, a '99-ben megszűnt 4A viszonylat pont azért nem lett 4-es, hogy jelezze, a viszonylat nincs befejezve, hiszen a teljes (akkori) 27-es viszonylatot ki akarták váltani trolival. Ehhez már Ikarus 435-ös trolik beszerzése is el volt tervezve, állítólag ezek a trolik is a budapesti flottát gyarapítják - azok nem kaptak kijelzőket, csak táblával futnak. Bár a felújításuk óta ez már biztos nincs így.
Aztán 1999-ben (a választási győzelem után) nagyot fordult a kocka, elszaporodtak az olyan elemzések, mi szerint - idézem: "az üzemelő trolibuszok közül a 4A működik a legkisebb eredményességgel" és hasonlóak. A 4A '99 december 31-én megszűnt, a 3-as megszüntetése is napirendre került, mégpedig azért, mert a Kossuth utcáról meg akarták tiltani a balra kanyarodást a Burgundia utca felé. A 3-as megmenekült, a kereszteződésben végül a szemközti balra térést tiltották meg.
A teljes hálózatot 2004-ig akarták felszámolni, akkorra tervezték a 2-es villamos átadását, ami végül 10 évvel később sikerült.
A trolihoz való hozzáállásuk picit változott, mert érezték az enyhe (?) népharagot, 2005-re már nagyrészt megújították a flottát, de jóval kevesebb Solaris (és 1 db MAZ) troli közlekedik, mint amennyi ZIU közlekedett előtte.
Sajnos én is azt kell mondjam, hogy csak a lehetőséget várják a megszüntetésre. Az 5-ös ellen fel lehetett hozni, hogy a Petőfi téri aluljáró építése miatt ki kell váltani (hacsak részben is), mert új aluljáróba állítólag már tilos a felsővezeték építése.
De kezdem azt érezni, hogy az átépítés máshogy valósul meg, leginkább a fiumei buszok szükségtelensége miatt.
Más viszonylatokat kiváltani nem lenne nehéz. A régi 24-est (ami csak a Vincellér ás a Doberdó között közlekedett) lehetett volna a legkönnyebben kiváltani. A mostani két körjáratot már nehezebb, de ha önjáró járművek érkeznének, megoldható lenne. Korábban hasonló útvonalon terveztek egy 3K viszonylatot is.
Voltak tervek (sőt, nagyszabású tervek) a bővítésről, elsősorban a Tócóskert felé, de aztán nem valósult meg ezek közül semmi se.
A városvezetés hozzáállása a trolihoz kritikus. Szerintem alig várják, hogy megszüntethessék.
Bár jelenlegi formájában tényleg nem a legjobb, mert csonk. Két út választható a jövőben, szerintem: bővítés vagy megszüntetés (mint már korábban írtam, az utóbbi valószínűbb). A városvezetés e-buszokban gondolkodik hosszútávon, meg egyébként tényleg nem biztos, hogy megérné-e bővíteni most, amikor a kiforott e-buszok már a kertek alatt vannak.
Nem vagyok debreceni, a topikot sem szoktam olvasni, viszont a trolibuszhálózattal kapcsolatban lenne kérdésem. Elnézést, ha erről már volt itt szó.
Azt tudom, hogy trolibuszok csak hétköznap futnak a Cívis buszos szerződés miatt. De érdeklődnék, hogy továbbfejleszteni a hálózatot nem volt-e terve a városnak? Pl. újabb vonalak trolibusszal történő kiszolgálása autóbusz helyett? Teszem azt, ha kapna a város mondjuk 30 db alacsonypadlós trolit, akkor ki tudna velük váltani a buszokat a helyéről? Csak ötlet szinten merült fel a kérdés. Egyáltalán a város hozzáállása milyen a trolibuszokhoz. Gondolom itt a fórumban azért van debreceni.
Én is láttam ma egyet, és valamelyik város címere volt oldalán. Már nem emlékszem hogy nézett ki pontosan, úgyhogy nem tudom megmondani, hogy a debreceni volt-e vagy sem.