Berigazek, Imitto27, Daty, Petrvs, DSz, és bocs akit kihagytam!
Hát az előző Katy hozzászólás után én elgondolkozok azon, hogy egy KIS POLSZKIT veszek, és eladom a Lineát, mert ugye csak nem furikázhatok 100-al?? Kérlek benneteket ha egy kis jó érzés szorult belétek, ti is fontoljátok meg a dolgot!!! Vagy megőrültem???? Vagy valaki tréfát űz belőlem, hát kinek, vagy minek higgyek?! Segítség!!!!! Széles utat! Kiskabo
nem beszélve a németekről és a jó magyar suzukiról (mindkettőben mjet van dízelnek, csak ddis-nek meg még valami egyébnek hívják...tessék pl google képkeresőbe beírni a Suzuki SX4-et, majd a Fiat Sedici-t)
Nyilván nem mechanikai (tervezési) probléma van, hanem beállítási, szabályzási, minőségellenőrzési trehányság. Ezek az autók, amikről írok, pár héten belüli időszakban kerültek a céghez, lehet egy rossz széria néhány darabja.
A japánok peddig épp ebben jók, a minőségellenőrzésben.
Pl. az a kollega, aki az 5.2 liter vs max 120-at írta, azt mondta, 2000 alatt frankón erős a kocsija (pedig ez tipikus jellemzés, hogy 2000 alatt tetszhalott az autó) viszont 2500 fölött úgy elfogy az ereje, mintha leszabályozna. Az enyém meg épp 2000 fölött kap erőre, a nyomatékcsúcsa érzésre 2300 körül lehet, másodikban, nedves úton menet közbeni nagygázra néha megpörgeti a gumit.
Ja egy másik kollega is beszámolt a semmiből előtűnő csavarról, csak ő a műszerfal alatt találta.
Egyébként nemcsak ennél a típusnál van szórás. Ha nem fogtok sz.rozni meg csúfolódni, Off Suzukiról leírom, hogy végeztettem a cartársakkal olyan mérést, hogy harmadikban és negyedikben mennyi idő alatt gyorsul az autó 80-120-ra. Jelentős különbségek voltak ugyanolyan motorizáltságú kocsik között, de tényleg durva több 10%-ok.
Ti ilyet csináltatok már? Sima út, 1 v 2 személy, negyedik fokozat, állandó 80-ról padlógáz 120-ig. Az enyémen meg fogom mérni. Érdemes egyébként a turbo miatt 2 mérést csinálni, egyszer 80-ról, egyszer meg 70-ről indulva (de 80-tól mérve), amikor már felépült a turbonyomás.
Rájöttem a turpisságra! Te csak itt ugratsz minket. Szegény Daty-ba is belevágod az ideget. Na de így már hogy egy kis pajkosságot belevittél a dologba, igy már minden rendbe van. Oké, te nyertél. Jól csináltad. Egész belebetegedtem, hogy egy 4300000 ft-ér vásárolt auto csak 110 km-rel tudjon menni. Rettentő jó pali vagy Már kezdtem spekulálni, hogy eladom a vasat, mert ugye mégsem totyoghatok 100-zal fél Európán keresztül.
Aztán jött a felismerésem, hogy jól bedőltem a tréfának. Ez egy nagy poen volt. Megült. Köszi. Széles utat!
Olyanokat írsz, hogy feláll a szőr a hátamon. Én nem kételkedek abban amit leírsz mert miért ne a tényeket írnád. De akkor tényleg elég nagy szórásban van a baj. Csak egyvalami nem fér a kis fejembe, hogy mi az ördögért pont veled és a cégnél lévő összes Lineával van a baj. Megvagytok babonázva? Sok emberrel beszélgettem már a Lineárol, de ilyet még nem igazán mondtak, hogy ne menjen 120 fölé! Azért ez mégis csak egy alsó középkategóriás gépkocsi, és ezt nem csak a kasznira értem, hanem úgy általánosan. Kérlek ebbe ne köss bele, mert tudom, hogy mi a kategóriák besorolása. Csak érzékeltetni akarom, hogy egy ilyen kaszniba már nem tehetnek annyira KAKA motort. Meg tudod a kis ferdeszemű Japánok is megvették ezt a mocit. És ha ők beszerelik az autójukba (mert ők precizek) akkor nem lehet az annyira KAKA úgy általánosságban. Még akkor sem ha azt mondják hogy a kelet európai piacon jó lesz. Elgondolkodtató amit írsz, csak akkor a Japánokat sem értem.
Beszéltem 2 kollegával, aki szintén LINEA-val jár. A harmadikat nem értem el, de azt mondta a gjmű ügyintéző, nem lesz sok tapasztalata, mert szinte állandóan szervizben van az autója. (6 ilyen kocsi van a cégben)
Szóval az egyikük 6 literes budapesti fogyasztással jár.
A másik 5.2 (!)- vel, de azt mondja, amióta ezzel a kocsival jár az agglomerációból Bp majdnem másik oldalára, utanként 15 perccel tovább tart, nem tud előzni, tempósan haladni.
Az autópályán ez az autó 120-nál nem bír gyorsabban menni!
Úgy tűnik, nagy a szórás az autók között fogyasztásban, menettulajdonságokban.
Végülis a Népítéleten is volt 8 literes fogyasztás is....
Egy harmadik kollega is mondott ilyet, hogy 120-nál nem bír többet menni az autóval.
Őt most nem érem el fogyasztásilag.
Kérlek ne gyertek azzal, hogy ilyen nincs, meg ez hülyeség. Tények.
Az enyém ugye sokat fogyaszt , cserébe viszonylag megy is. Egyszer próbáltam nagy sebességet, kb 155-ig (tényleges: óra 170) felpörgött, onnan nem kínoztam tovább. Sokat már nem gyorsult volna.
Bocsi, hogy ezt mondom, de nem tudom, miért csodálkozol - vagy bárki is miért csodálkozik - azon, hogy minden járműben úgymond "sietnek" az órák! Természetes, és megmagyarázható oka van a gyártók részéről! A gyorshajtási pereket óhajtják elkerülni. A mai technikával pontosabb órákat is tudnának gyártani, de nekik úgy jobb, ha tudják, hogy többet mutat, mint kellene, ugyanis senki sem sütheti rájuk, hogy azért perkált le x ezer Ft-ot, mert késett az órája, és az csak 49-et mutatott az 50-es táblánál, mégis megbüntették, mert 55-el ment. Azonnal beperelné a gyártót, hogy ha pontos az óra, nem büntették volna meg.
Csatlakozz te is Magyarország legdinamikusabban fejlődő Fiat klubjához. Nálunk minden Fiatost megtalálsz. A fórumtól kezdve a csevegőn át kellemes hangulat és rengeteg lehetőség vár minden jövendőbeli tagra.
A GPS-nek illik elég pontosnak lennie, különösen ha sok műhódat bír látni.
Persze, mint minden mérésnek, ennek is van tűréshatár pontossága, hisz durva ipari körülmények között akár 5%-os pontosságú is lehet egy alkalmazott műszer, míg labormérésnél töredékszázalékok vannak a gyakorlatban. Tudtommal a közcélú GPS-es ilyen pontossága 0.1 m/sec vagy jobb (0.3 km/h)
De az is jó, ha megméred fixen tartott sebesség mellet 1 km-t hány mp alatt mész. Nem árt, ha ebben segít a stoppert kezelni, másodpercet nézni az utas, nehogy baleset legyen. Utána 3600/mért mp = átlagseb
Ez erősen pontatlan persze, mert úgysem tudod tök pontosan az adott sebességet tartani, meg a mérés kezdése/befejezése manuális, de ha ráragasztod a mutatót pl. a 90-es vonalra, és a mért értékből 82 jön ki, az egyértelmű. Ha 89, akkor pontosnak tekintheted az órát.
Egyébiránt nekem eddig a Lineában a legpontosabb az óra az összes eddigi közül - a Grande durvábban csalt. A gyári 16-os kerékkel 60 km/h ig 1-2 km/h pluszt mutat a GPS-hez képest, utána persze elszalad, gps szerini 140-nél az óra hajszállal 150 alatt mutat.
Az óra csalása minden típusra igaz, és mind felfelé csal a gyári kerékmérettel. Praktikus oka van, ha lefelé csak 1 km/h-t is csal, akkor rendszám le, forgalmi sóval behint és eléget...mert nem csalhat lefelé.
6/1990. Köhém rendelet ... 92. § (1) A sebességmérő a jármű tényleges sebességénél – 20 km/h sebesség felett – kisebb értéket nem mutathat. ...
A gyártó inkább belövi 10%-al feljebb, mint pontosra, mert a gyártás során az alkatrészek minőségi szórása miatt ha csak hangyányit is lefelé csalna és emiatt ugrik a rendszám, joggal akarnád rágyújtani a képviseletet. Hasonló ez a teljesítményhez. A 120 LE-s T-Jet Grande Puntókat (vagy Bravókat, nem találom a cikket) megnézték fékpadon, 2-ből 2 volt 130 LE fölött - hiszen ha te egy 120 LE-s autóra kötsz vele szerződést, majd padon 117-et mérsz, szintén joggal balhézhatnál. ha viszont 130 LE-re tervez, a gyártás során elkerülhetetlen szórásból kb. 125-135 LE-ig jöhetnek le autók, de a meghirdetett teljesítményt biztos megkapod...
Olyan km órát szerintem még nem csináltak, ami 100%-ig pontos lenne.
Minden km óra csal és mindegyik felfele (és ez nem csak a Fiatnál van így). És ahogy írtad is, ahogy nő a sebesség, nő a csalás értéke is.
Elég csak abba belegondolni, hogy egy adott autót különböző méretű gumikkal szerelnek. És a váltóméretek sem minden esetben tökéletesen egyformák.
A Linea esetében a gyári előírású méretek 185/65R15 (átmérője: 621 mm) 195/60R15 (615 mm), 195/55R16 (621 mm) 205/45R17 (616 mm) mivel más az átmérő, más a kerekek kerülete, más a kerekek fordulata adott sebességnél, eltérő értékeket mutat az óra.
Tehát amit leírtál Gps-es mérési eredményként írtál: 50-nél Gps szerinti 48 és 130-nál a Gps szerinti 124 az teljesen "normális".
Igazad van! Én is többször spekuláltam már, hogy ha GPS-szel közlekedek, az autó műszere 50 km-t mutat, a GPS meg csak 48-t. 130-nál már 6 km. az eltérés. Sokat gondolkodtam melyiknek higgyek. Már csak azért is mert a GPS procija is becsapott már egy párszor. Nem az útvonall tervezésre értem, de ezt hosszú lenne leírni. Lehet hogy neked van igazad és tényleg csal az a fránya műszer. DE akkor a FIAT-ot büntesse a rendőr ne engem, ha mást mutat az órám.Gyári nyári gumikkal. Na de ez tudom hogy nem így van! Vicceltem.
De azért most akkor mi is van? Kinek vagy minek is higgyek?! Van tipped? Köszi. Üdv. KIskabo
Korrekt amit írsz, jó tanácsok. Én is így vezetek. (Fékezés: előző Off autómon 180 ezernél még a gyári féktárcsák és dobok voltak, a megengedett méretekkel persze)
Mondtam én is, hogy úgy közlekedek, hogy lesem a pillanatnyi fogyasztásmérőt.
Baromira bosszant, hogy 7 literes városi fogyasztással járok nagyon de nagyon odafigyelve. Ha rendes forgalomban dinamikusan közlekedek (nem gyötörve az autót), 7.5 liter.
A 90-100-as tempó fogyasztásához - mielőtt nagyon elégedett lennél ;-) - az a kérdés, hogy mekkora a tényleges tempód ha óra szerinti 90-nel jársz. Pont úgy 80-90 fölött kezd el meredeken emelkedni a fogyi a légellenállás miatt. Lehet, a hited szerinti 90 az csak 81 :-)
Kimérted, akár GPS-szel, akár csak a kilométertáblákkal a Doblo órájának pontosságát? Én minden autón, amit tartósan használok, kimérem az órát a normál sebességhatárokon. Általában felfelé csalnak, a durvábbja (FIAT több típus) 10%-ot, a pontosabbja 1-3 km/h-t. Persze ez az aktuális gumitól is függ.