Keresés

Részletes keresés

Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2327

Nem vagyok mérvadó én se, de gyorsnak érzem.

Hogy mit csinálj (illetve én mit csinálnék), az attól függ, hogy a gyerek hogy áll a dologhoz. Ha ő könnyen veszi az akadályt, és amúgy szeret odajárni, akkor max. nagyon udvariasan érdeklődnék a tanítónéninél, hogy nem lehetne-e kicsit több időt szánni az alapokra.

 

Előzmény: dalia (2318)
piglet Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2326
Az a baj, hogy elméletben azt mondanám gyors, de lehet, hogy a pedagógus úgy látja lehet és érdemes gyorsabban haladni a társasággal. Ők azért nem huszonsokan vannak például.
Előzmény: dalia (2318)
piglet Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2325
:( sajnálom, hogy pont ebbe cseppentél bele.
Előzmény: Lappantyú (2320)
zso70 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2324

az én "értékelhető" gyerekem, aki nyolcadikos, folyamatosan hullámzó teljesítményt produkál :)) pedig elsőben még minden tárgyból dícséretes volt :) most jó négyes, de bőven elég, statisztikai alapon nem a kitűnők teljesítenek az életben jól

Eéllenben, hogy Lappának is adjak infot, nálam, igaz nagy a korkülőnbség egyes és kettes között, de lényegesen megváltozott az iskoláról alkotott elképzelésem.

És nem a részképességzavar miatt elsősorban, hanem láttam az x év alatt a poroszos, hagyományos rendszer összes buktatóját

 

Előzmény: quilla (2319)
zso70 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2323
Janka, ugyanazon könyvből , most jár a c betűnél, most fog kezdődni a két szótag olvasása....szerintem gyors, de nem vagyok meixneres pedagógus...
Előzmény: dalia (2318)
quilla Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2322
Ja ize... pedig olvastam folyamatosan a hatterben :))) na akkor sztornozzuk, mert naluk tuti nem igy volt :o))))
Előzmény: zso70 (2321)
zso70 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2321
ez az ő gyereke :)))) ő írta le, talán a legnagyobbról...
Előzmény: quilla (2319)
Lappantyú Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2320
(nemrég tettem be ezt a topicot a kedvencekbe, hogy gondoltam, majd tanulok belőle egyetsmást, hamar itt ránk is a kisiskolás ügybajvilág, hátizé, tanultam, igen. :))
Előzmény: piglet (2309)
quilla Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2319
Hat Zso, ez rajtad bukik el :) Egyik evben egesz jol odafigyeltel a gyerekre, a kovetkezoben (gondolom mig a masikokra figyeltel) kozepesre sikerult, majd a harmadik evben csak ra figyeltel :DDDD
Előzmény: zso70 (2316)
dalia Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2318
:)))

na lépjünk tovább...

Karácsonyra olvasás: én épp meg vagyok szeppenve, kezd az az érzésem lenni, hoyg az én lányom iylen osztályba jár, pedig év elején még esküdözött a tanítónő hogy nem:( De még csak 2 hónapja jár iskolába, és már olyan mondatokat kell összeolvasnia, hogy "a fiú fát hoz." Nem tudok többet fejből, de ilyen mondatből már van fél tucat, olyan 14-16 betűt ismernek és ezekből a betükből épített mondatok. Nem tetszik, nagyon nem, de most mégse rángatnám ki év közben az isklából, főleg, hogy ő szeret oda járni, és egyelőre bírja is a tempót, de... de egyre több bennem a de.
Kérdésem, hogy szerintetek segítsek neki tartani a tempót gyakorlásokkal, vagy dőljek hátra és várjak ki?
Előzmény: Dogfüggő (2314)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2317
ööö...Három évente kell nézni, na.
Előzmény: zso70 (2316)
zso70 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2316

de, mi történik akkor, ha mint esetünkben is, ugyanaz az anya, ugyanazon  gyereke, egyik évben négyes, másik évben hármas, majd ötös tanuló?? akkor hogyan dől be a jól felállított elmélet?

 

Előzmény: Dogfüggő (2314)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2315

Miért jobb sikeresen kezdeni valamit, mit kudarcokkal?..  :O

Hát tényleg, miért?..

Előzmény: hannabori (2308)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2314

Bizony, így van ez. A kitűnő tanuló anyukája jól neveli a gyerekét, a négyes tanulóé már egy kicsit rosszabbul, a közepesé olyan közepesen..

 

A világ meg egyszerű és érthető.

Előzmény: hannabori (2308)
zso70 Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2313

de ők ehez nem értenek tehát nem kerültünk volna ezügyben a nevelésitanácsadó elé.

 

 

itt a válasz , nem? vagy én értelmezem rosszul? nem értenek hozzá, nem küldenek sehová.Már leírták előttem, hogy az óvónő óvónő, ezt a főiskolát végezte el, nem a gyógypedet.

Tudod, eléggé elavult az az óvoda, ahol leültetik a gyerekeket 20-25 percre és tanulnak!!! 20 évvel ezt tanultam, azóta hála az égnek rengeteget fejlődött a pedagógia, a pszichológia ( mert ez is része volt a felismerésnek, bármennyire csak a fogyatékosoknak valónak gondolod ) , s rájöttek, hogy az egyéni tapasztalatszerzés ( amit egyébiránt leírsz, mint otthon végzett dolgot ) a megismerés a legfontosabb a dolgok elsajátításában.

DE, gondolom, ez olyannyira idegen neked, mint az, hogy az iskolákban réges régen elavult dolog a frontális tanítási módszer.

innentől ignore.

kicsit olyan ez, mint a jéééé, mindenki szembe jön az autópályán.....nem gondolod??

Előzmény: hannabori (2308)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2312
(A decemberre tanuljon meg írni-olvasni is jó kis téma..  : ((  )
Előzmény: hannabori (2307)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2311

Azért az ovis élet lényege a játék, az nem lesz uncsi azért, mert már tavaly is játszott..

A kirándulás sem ugyanaz akkor sem, ha már volt azon a helyen.

A gyerek meg (ilyenkor még..) azért tanul, mert kíváncsi, és nem létezik, hogy egy kíváncsi gyerek ne okosodna, ha nyitott szemmel jár-kel a világban.

Lehet, hogy tavaly a nyuszikról tudott meg mindenfélét a tanyasi látogatáson, idén meg a lovakról, vagy mittomén.. Szerintem sok évig lehetne okosodni egyetlen tanya élővilágát figyelve is.

Előzmény: hannabori (2307)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2310

Az mondjuk igaz, hogy jobb a középsőt ismételni.

De (legalábbis nálunk) nem voltak feladatok nagycsoportban sem, legalábbis úgy nem, hogy le kellett volna ülnie az ovisoknak, és kötelező jelleggel, iskolásan "dolgozni".

Úgyhogy ha tényleg az van, hogy a gyerek ugyanazokat a feladatlapokat tölti ki, vagy ugyanazokat a kötelezően megrajzolandó dolgokat rajzolja (vagy nemtommicsinál, amit ilyen ovi-órán kell) két egymás utáni évben, hát az uncsi, és valóban marhaságnak tűnik. De már először is az volt, szerintem.

Előzmény: Törölt nick (2305)
piglet Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2309
Azt gondoltam, hogy már nem léteznek olyanok, akik azt hiszik, fejlesztés csak annak kell, aki szellemi vagy testi fogyatékos; aki szerint a pszichológus/pszichiáter csak az őrülteknek való; és akik szerint a Föld bizony lapos.
Előzmény: hannabori (2308)
hannabori Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2308

Nem:) Miért lett volna jobb?

 

 

A többieknek:

Nagyon könnyű pálcát törni más felett, vagy inkább hagyni hogy a nevelési tanácsadó,ill más gyerekekkel foglalkozó emberke hozza őket helyre:)

Persze én is elmehetnék foglalkozni bármi mással, csak velük ne kelljen!

Majd más megoldja, fizetek és kész:)

De ez nem egy beteg, fogyatékos viselkedészavaros gyerekekről szóló fórum,

ha erről lenne szó tényleg nem akarok a sorstársaitok lenni!!!:) Dehogy!!!:)

Annyi csak amit még leírnék hogy itt egészséges gyerekekről van szó.

Sajnos ahogy látom sok gyógypedagógus bejelentkezik ovodákba iskolákba hogy "felméri ingyen" a gyerekeket, és aztán majd meglátja kinek van szüksége a folytatásra.

Tehát nem a normális úton végezték ezt a vizsgálatot, hogy az ovónő behívatott volna minket, ír egy jellemzést miután mi felkeressük a nevelési tanácsadót.

Én utólag sokszor megkérdeztem az ovónőket van-e gond, láttak-e valamit rajta?

A válasz a nem volt, teljesen normális kislány de ők ehez nem értenek tehát nem kerültünk volna ezügyben a nevelésitanácsadó elé. Rájuk bízom a lányom napközban, ha szóltak volna hogy gond van hát elvittem volna..de így nem.

Abban pedig hogy valami kimaradt volna csecsemőkorukban és ezért gondjuk van..??-ez olyan "másra hárítom a felelősséget"-dolog.

Hát ha valakinek az elavult hogy a család és a családon belüli foglalkoztatás a fontosabb...????-ijjj!:))-lehet hogy foglalkozni kellene velük és nem lenne probléma?

"szerencsétlen megfogalmazás" plusz még sok bántó kifejezés....hogy lehet mégis egy ilyen mint amilyen én vagyok?-egy ilyen ember gyerekei akkor hogyan lehetnek az élmezőnyben, a havonta elért pályázatok helyezések??-de mindegy..csak érdekes ha már anyukát eleve ostobának írjátok le.

Na most hozzátok helyre az önbecsülésetek mondjuk ilyennel:

egyik problémás gyerek anyukája a másik problémás gyerek anyukáját bíztassa már hogy Én milyen hülye vagyok és Ő csinálja jól-holott bibi van a házatáján:)

Előzmény: Dogfüggő (2304)
hannabori Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2307

Azért amit Derszu is leírt.

A kiscsopost csak játék, az ismételni 3, 4 éves korban semmi hátránnyal nem jár, sőt! Az enyém pl. nagyon játékos, ismételt is kicsit, kellett neki.

A középsőben már nemcsak 4 soros versikéket tanulnak, egész hosszú mondókákat tehát az agyukat már mozgatják. A nagycsoport pedig tényleg "iskola előkészítő"

ha játékos formában, ha nem, de már számolnak, kirándulnak erdőbe, háziállatot tartó családokhoz...stb. Az óráknak inkább az a lényege hogy figyeljenek az ovónőkre, ha lehet 20-25 percig egy helyen üljenek, ne ficánkoljanak.

Biztosan volt már közületek sok anyuka nagycsoportos nyíltnapon.....nem semmi a tudásuk, és ha ezt ismétlik mégegy évig akkor nincs meg az az értelmi "húzás " ami kellene. De csak egyszerűen, a gyerek könnyen megtanul a nagycsoportban verseket, 10-ig számolni, kivonni, összeadni-a következő évben a megtanultakból "él" , csak emlékek-aztán rá pár hónapra már decemberre tanuljon meg írni olvasni?

Előzmény: Dogfüggő (2304)
Gabiiiiii Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2306
nem tudom,milyen fajtakra gondolsz,de en nemreg vettem a Palacsintaskiralyt,a Tuskevart , a Hagymacskat meg ilyeneket potom penzert akciosan....
Előzmény: atigrah (2297)
Dogfüggő Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2304

 

 

Már miért állna a gyerek agya, ha kétszer járja a nagycsoportot?!

Ugyanúgy fejlődik tovább az agya, ahogy pl. a lába is tovább nő..

 

És komolyan mondod, hogy 4x20 perces ÓRÁK vannak az óvodátokban?!  Jesszus.

 

És persze így messziről nem tudhatom, de nem lehetséges, hogy a kislányodnak jobb lett volna, ha még ovis lehet egy évig, és az iskolát rögtön sikeresen kezdheti?

Persze remek, hogy három év alatt sikerült neki ilyen klasszul "feljönnie."

Előzmény: hannabori (2277)
quizas Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2301
Szia Derszu,

Igyekszem majd leírni a mi konkrét esetünket mailben, de általánosságban Asperger szindróma néven sok információt találsz a neten.

Kiskorában nem volt jelentősnek tűnő eltérés, de erre a típusra nem is jellemző. Nagyon sokfélék a tünetek, éppen ezért nehéz is azonosítani.

Részletesebben mailben.
Előzmény: Törölt nick (2299)
noaaa Creative Commons License 2008.11.14 0 0 2300

Kedves Derszu!

Köszi a receptet. Nagy ám a felelősséged, mert idén ezt fogom kipróbálni. Ha majd csuklani fogsz, akkor tudod, miért... :-))

Előzmény: Törölt nick (2299)
quizas Creative Commons License 2008.11.13 0 0 2298
Szia

Ditta
Voltunk a Bizottságnál, saját kérésre, de ott is csak az általános "emocionális és viselkedészavar" címkét kaptuk, ráadásul kamaszkorinak megfelelő BNO-kóddal (a gyerek 6 éves volt), szóval nagyon odafigyeltek. De javasoltak pszichológiai támogatást, ez lett volna a Nevtan többedik kísérlete, mikor is továbbra is az én szülői kompetenciámat vonták kétségbe és nem vették figyelembe, amit mi szülők mondtunk a gyerekről.
Most szeptemberben elvittük a pszichiátriai zárójelentést a Bizottsághoz, azonnal elfogadták és átírták.
A sulival szerencsénk van, a tanítónő gyógypedagógus is, szereti, értékeli és elfogadja a gyereket, volt mát ilyenje, mondta, hogy felsőben nyerni fogja a versenyeket, csak addig kell kibírni. :-)

Hannabori,
Én vittem el még ovi előtt (ötéves korában ment csak oviba, mivel az öccse is itthon volt). Mikor elkezdte az ovit, mentem volna vele újra, akkor már más pszichológus volt, az, akivel nem jutottunk dűlőre.
De jó óvónők is voltak, ők is küldték volna, hiszen nem igazán tudott beilleszkedni. Ezt is jól kezelték, hagyták elkülönülni, olvasni, no meg az öccsével is sokat játszott. És csa az idősebb óvónő mondta, már hétéves korában, hogy mintha autista lenne, neki ugyanis volt már hasonló "gyereke".
Előzmény: .Ditta. (2281)
atigrah Creative Commons License 2008.11.13 0 0 2297

Másodikos "nagylányomnak" gyermekfilm-dvd-t szeretnénk ajándékozni karácsonyra. Tévénk nincs, rajzfilmet néz néha a gyerek 2-3 havonta egy-egy hétvégére nagyszülőknél (Pom-pom, Vizipók, Pettson, nagyon ritkán kevés minimax). Szerintem ennél igényesebbet, "nagyosabbat" is lehetne már, de hol lehet igazán jó gyermekfilmeket kapni? Tudtok ajánlani?
Kislánykoromból a Heidi-re emlékszem nagyon, de azt soha nem láttam dvd-n, pl. Váratlan utazás-t hol keressek?
Üdv
atigrah
piglet Creative Commons License 2008.11.13 0 0 2296
:) ezt olyan jó érzés hallani. Úgyhogy gratula :)
A nagyfiam nálunk is szépen kanyarítja a betűket. A rajzolása valószínűleg soha nem lesz tökéletes, de ahonnan indultunk, ahhoz képest ez is nagy előrelépés.
Előzmény: Shiro (2294)
piglet Creative Commons License 2008.11.13 0 0 2295
No akkor:
ad 1: nekem is 3 gyerekem van
ad 2: nem esem haza esténként idegroncsként
ad 3: álltam én szemtől-szembe olyan óvónővel, aki harsogta, hogy ő így tanult fejlesztő pedagógiát meg úgy, és olyan mértékű baromságokat hordott össze a fiamról, hogy az nem volt hétköznapi.
ad 4: felhívnám szíves figyelmedet, hogy a spanyolviaszt feltalálták, neked már nem kell; valamint a bölcsek köve nem létezik, tehát ha azt gondolod, nálad van, akkor tévedsz
ad 5: lehet, hogy a te gyerekeid tökéletesek, te tökéletesen neveled őket, és ettől minden nagyszerű, de azért mert SZERINTED a fejlesztés hülyeség, és azért mert SZERINTED nem úgy kell felmérni, ahogy te gondolod, attól még bizony lehet, hogy az másképpen van. Tedd össze a kiskacsódat és adj hálát az égnek, hogy a te tökéletes gyerekeidnek semmi ilyen borzalomra nem volt, nincs, és remélhetőleg nem is lesz szüksége, mert te mint az ő tökéletes anyukájuk a fészekmeleggel, a babválogatással és a sétálgatás közben játékos matematika feladatokkal kiválóan megoldottad, hogy ne legyen szükségük fejlesztésre.
ad 6: Viszont mivel mások nem érik el azt a magasságot, amit te, így add meg az esélyt nekik arra, hogy legyen valaki, aki korrigálja a gyermekükben a problémás részeket.
ad 7: én a helyesírási hibák felemlegetését kihagyom, helyette sokkal inkább azt jegyezném meg, hogy ameddig nem ismered egy szó pontos jelentését, addig inkább ne használd, mert így nem követsz el olyan hibákat, hogy a szenzomotoros fejlesztést összetéveszted a bébiszitterrel. Tudod, aki szerint az igényes együttlét elég ahhoz, hogy a gyerek ne szoruljon fejlesztésre, az legyen igényes arra is, amit leír.
Előzmény: hannabori (2291)
Shiro Creative Commons License 2008.11.13 0 0 2294

Majdnem elfelejtettem most is, hogy miért jöttem erre.

 

Boldizsárnak nagyon sokat javult az írásképe!!!!!!!!!!!!!!!!!! tataaaaammmmm :o))))))))))))

 

Beszélgettem a tanítónénivel és ő mondta, hogy már sokkal szebben színez, és szebben formálja az íráselemeket is. A tegnapi és a mai házifeladata pl. szerintem már kifejezetten szép volt!!!

 

Annyira örülök...:o))))))))))))))))))))))

 

S.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!