Épp hogy kijöttem asz@rból, nem megy az ablaktörlőm. Egyik állásában sem. Másfél hónapot állt az udvaron. Nem találom a hibát. Egyszer már jártam így, akkor megjavult magától.. mi az amit még megnézhetek? Hol van a reléje? Elakadtam...
Utána nézve a dolognak eddig annyit találtam , hogy a 326/2011-es kormányrendelet szövegében külső gyújtású motor , míg a 5/1990-es KÖHÉM r. B. függelékében szikragyújtású motor szerepel .
Ez gondolom fordítási eltérés is lehet ( a B. függelék "kintről" jött ) , az EU csatlakozásunk előtt a jogharmonizációs folyamat kötelezően elfogadandó tételei között szerepelt .
Külső gyújtású egy motor , ha az égésfolyamat megindításához külső energiaforrás szükséges . Ha ezt a külső energiát elvonjuk akkor a motor megáll -- az Ottó-motorok jellemző leállítási módja a gyújtás megszüntetése . Legalábbis normál üzemmódú motor ( a beizzott kokszréteggel gyújtás nélkül tovább berregő technikákat ne vegyük ide ) a szikra -- vagyis a külső energia -- elvonására rögtön leáll .
Szerencsésebb lett volna a kormányrendeletben is szikragyújtású kifejezést használni .
Könnyű négykerekű motorkerékpárok (mopedautó), amelyek terheletlen tömege nem több 425 kg-nál (L6e kategória), a 45 km/h-t meg nem haladó legnagyobb tervezési sebességű elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek
- hengerűrtartalma nem nagyobb 50 cm3-nél a külső gyújtású motorok esetében;
- legnagyobb hasznos teljesítménye nem több 6 kW-nál egyéb belsőégésű motorok esetében, vagy
folyamatosan leadott legnagyobb névleges teljesítménye nem több 6 kW-nál elektromos motorok esetében.
B. függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez350
) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) — elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét —, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
A mopedautós feleségével beszéltem telefonon , ő mondta , hogy az ügyészségen is járt az ügy , de ők is továbbengedték a bíróság felé . És ha jól értettem akkor tárgylás is volt , azon hozták meg ezt ... izé .. hát ezt a döntést , vagy mit .
De hát benne van a jogszabályban 50köbcentiKÜLSŐ SZIKRA GYŰJTÁS! Szerintem a bíró új jogszabályt alkotott! Nem vette figyelembe a teljesítményt! Kellene neki egy szakértő aki elmagyarázza melyik i!
Hogy került az ügyészségre? Ha a rendőr feljelent, jön a szabálysértési hatóságtól egy bírság, ami egyből megy a bíróságra, ha kifogást nyújtasz be.
A titkár hogyan hozott egyből jogerős határozatot? Nem lehet kérni a tárgyalás megtartását?
Kijöttem a gyakorlatból, már több mint 10 éve nem kellett bíróságra mennem, igaz előtte volt vagy 20 ügyünk. Már az is jó rég volt, amikor feljelentettek egy elektromos quad miatt, de azt lemeccseltem személyesen a szabálysértési előadóval. Ő se volt képben, ezért beidézett tanúként, és sikerült meggyőzni.
Ja, meg volt egy telefonálós ügyem is, de az meg elhalt valahol, pedig kíváncsi lettem volna, hogyan értelmezi a bíróság a vonatkozó jogszabályt a 4 kerekű segédmotorok esetén
Ja , igen . A szabálysértési határozatban 8 hónap vezetéstől eltiltás is szerepelt , de ezt a bírónő ( Ó , az áldott lélek ! ) elengedte . Így mopedes társunk továbbra is vezethet - kérdés , hogy mit ?
Maradt tehát a 70.000 Ft bírság és -- most már -- a perköltség .
Úgy érzem magam , mint a paraszt abban a régi viccben , amikor felmegy utasként a mezőgazdasági repülővel , és amikor fejjel lefelé repülnek csak ennyit mond : Hát ez azért nem gondoltam volna ...
Hát én se , hogy 12 évvel a nagy berendszámozás , majd 9 évvel a "B" kategóriás baromság eltörlése és a jogszabályokban történő teljesen egyértelmű leírása* után ilyesféle bírói ítéletekkel találkozzam .
*– segédmotoros kerékpár (ide értve a „mopedautót” is)
Hol élsz te , naiv lélek ? A dolog az ügyészséget is megjárta , csak utána került bírói szakaszba .... És valami jogvégezett barátjuk látta el a jogi védelmet .
Ehhez az is kellett, hogy egy rendőr feljelentette, és a szabálysértési előadó bírságot szabott ki. Azt azért én sem gondoltam volna, hogy mindhárom szinten ekkora a hozzá nem értés...
Ez a fék... Beszakadt a kézfék bovden tartója. Remek. Akkor belenéztem a fékdobokba. Hirtelen ki lett cserélve két fékbetét. És kézifék is kijavítva. / Nem baj ha a motor nem indul,de fék legyen!! /
Kísért a múlt : pár perce kaptam meg egy JOGERŐS BÍRÓI végzést , amiben elmarasztalnak egy mopedautóst , mert AM-es jogsival vezette a mopedautóját . Az indoklás szerint azért nem lett volna jogosult vezetni , mert a járműban 50 cm3-nál nagyobb hengerűrtartalmú motor van . Nem akarok antifeminista húrokat pengetni , de a döntést ... khmm ... szóval olyan bírósági titkár hozta aki nem férfi , a neve alapján legalábbis nem .
Valamelyik járgányomba már én is ilyen rozsdamenetes acélcsövet tettem, de ez az imbuszcsavaros megoldás is jó, csak nem kell meghúzni a műanyagbetétes anyát
Ha jól értem a arról két vezetőcsapról van szó ami keresztül van bökve a fékbetéten . Én is törtem már el olyat , mert egyik vége se akart kijönni -- inkább szétszakadt .
Kösz. Az még ki is jött valahogy.. Leg közelebb akkor én is kicserélem imbuszra. Én a két vékony pálcára gondoltam, amit csak ki kellene ütni, és a fékbetétet vezeti. Az bele szakadt az alumíniumba.. Nem tudtam jobban melegíteni, mert már füstölt a munkahenger, meg a porvédőgumi. Ahogy pumpáltam szét meg bele szakadt.
Úgy látszik ragályos ez az elsőkerék fék szorulás,
pár napja észre vettem nem valami jók a menettulajdonságok az Aixamnál,
mikor hazaértem megtapogattam a bal elsőkereket, elég meleg volt a többihez képest, még szerencse, hogy volt itthon új gyári betétem, így egy szűk óra alatt ki is cseréltem a nullára kopott betétet.
Kerék és a fékdob a helyén. Most a ködlámpa nem működik. Nem tudom hogy kell izzót cserélni, hogy férek hozzá. Nem szeretnék letörni semmit. Nincs valakinek videója véletlenül, hogy hogyan kell?