Sajnos úgy tűnik, hogy már a harmadik biciklis felvétel sincs fent. :-((( A Thank you stars-t meg gyorsan lementettem...
Egyébként nekem a mai világban alapvető bajaim vannak a zenesugárzással kapcsolatban. Ha valakinek megjelenik egy lemeze, akkor arról kiragadnak egy számot (Katie-nál ez a Nine million... volt), és azt adják az összes rádió és TV adón orrvérzésig több hónapon keresztül. Aztán esetleg egy fél év múlva elővesznek ugyanarról a lemezről egy másikat, egy újabb fél év múlva egy harmadikat. A kívánsáműsorban pedig kérik XY előadó "új" számát, ami már lehet, hogy egy évvel ezelőtt jelent meg... Viszont az egész lemezt megismerni esélyed sincs, hacsak nem veszed meg. Aztán a többi szám vagy tetszik vagy nem. (Ugye a letöltést nem preferáljuk, mert a vásárlással támogatjuk az előadót. :-))))
Szerintetek van rá esély,hogy itthon élőben is megcsodáljuk a Nőt? Jó lenne rá kimenni. Amúgy nagyon szeretem a dalait,valahogy mindig megnyugtat ha felteszem a piece by piece lemezt.
Justin Sandercoe blog-videója a hamburgi Live Earth fellépésről:
http://www.youtube.com/watch?v=5ZhkUD0nyFo
(A fórum által felkínált link-hozzáadást nem használom, mert valamiért az előbb sem sikerült, megjelenik a teljes html <a> </a> szerkezet.)
Ha igaz, Katie Melua további fellépéseiról is készít ilyeneket, és felteszi a Youtube-ra. Bár ha most Katie turnéval tölti az idejét, ki készíti el szeptemberre az új lemezt? :)
A többiekhez képest nem volt annyira rossz (kivéve mondjuk Alicia Keys-t, meg még egy-két előadót), de magához Katie-hez képest valóban gyenge volt. De ha valaki nem hallja vissza a saját hangját a színpadon, akkor nem lehet jól énekelni, és ez vonatkozik a zenészekre is. Erről alakult ki egy vita a feltett videókhoz kapcsolódva, valaki megjegyezte, hogy Katie az utóbbi időben sok ilyen koncertet produkált, amikor pár dal előadása nem volt hozzá méltó (főleg a 2004-es On The Road Again koncert DVD színvonalához). Erre jött Justin, a gitárosa, és eléggé zaklatottan megvédte, leírta a körülményeket, és kijelenettte, hogy ő Katie-t most először hallotta nem teljesen tökéletesen előadni egy dalt, de ennek oka volt, és ezért nem kellene őt bántani. Aztán hogy, hogy nem, pár órával később a Nine Million Bicycles két Live Earth-ös videóját szerzői jogokra hivatkozva eltávolították a Youtube-ról, a vitával együtt, persze. A Thank You Stars videó még ott van, egyelőre, és ott van még a biciklis dal harmadik feltett videója is: http://www.youtube.com/watch?v=2VjYK1IAiNg
A Thank You Stars: http://www.youtube.com/watch?v=7Te9xrGzs6s (A másik videót ugyanerről már eltávolították.)
Milyen jogot sért vajon, hiszen az egészet kétmilliárd embernek leadták a tévék, és ez egy jótékonysági gála volt. Ráadásul torrentel az emberek mindenhez hozzájutnak, pont ezek a kisfelbontású fvl videók sértenének jogot? Inkább megismertetik az előadókat az emberekkel. Magyarországon például Katie Meluát viszonylag elég kezvesen ismerik, Fábry is csak úgy "átfutott" rajta, amikor fellépett a műsorában, és nekem is általában azt mondják az emberek, hog ki ez, még soha nem hallottam róla, de milyen szép hangja van, és úgy néz ki, mint egy angyal. Hát nem Katie érdeke lenne, hogy az emberek a Youtube révén is megismerhessék?
Katie tengeri kiképzéséről a linket furcsán jeleníti meg ez a Fórum, most csak egyszerűen ideteszem:
Katie négy dalt adott elő a Live Earth-en, mert elénekelte még az On The Road Again-t és a Spider's Web-et is állítólag, de szerintem ezt senki nem hallotta a jelenlévőkön kívül, mert nem került be a világadásba. A YouTube-ra is csak a másik két dal került fel. Katie lehaknizott Live Earth előadása (konkrétan a Nine billion bicycles...) kapcsán voltak kritikus hozzászólók a YouTube-on a sok dicsérő hang mellett, de a gitárosa (Justin Sandercoe) jól lecseszett mindenkit, hogy rossz volt a színpad hangosítása, a zenészek és az énekes szinte semmit nem hallott vissza a saját játékából, hangjából, és "süketen-vakon" kellett előadni a dalokat, és ezért senki ne merje Katie-t bántani. Hát ez a veszély megvan minden ilyen nagy banzájon, amikor egymás után gyorsan váltják egymást a produkciók, és a fellépőknek nincs lehetőségük az előzetes félnapos-egynapos nagy "beállásokra". De azért elég rossz dolog lehet pont egy ilyen előadáson beégni, amit az egész világ figyel. ... Na, vagy Justin, a gitáros, vagy maga Katie erősen berághatott, mert elkezdték eltávolítani a Youtube-ról a Nine million bicycles Live Earth-ös felvételét. Úgy látszik a művészek baromira érzékenyek a legkisebb megjelenő kritikus hangra is. Pont egy Live Earth-ön elhangzott dal felvételét (amit az egész világon leadtak) levetetni szerzői és egyéb jogokra hivatkozva... nem értem. Gondolom, ezt nem akarják DVD-n kiadni, mint elrettentő példát.
Mellesleg Katie kiképzéséről - amit a tenger alatti fellépése előtt kapott - itt egy jó kis videó, érdemes megnézni (amíg azt is le nem vetetik):
Tegnap este Katie Melua fellépett Hamburgban, a Live Earth koncerten, elénekelte, a Nine Million Bicycles-t, meg a Thank You Starts-t is, előbbi szövegébe betoldott egy "Are you guys enjoying yourselves"-t, a gitárok elég élesen és zörögve szóltak, de annyi baj legyen.
2006 év végén Katie Melua beírta magát a Guiness rekordok könyvébe, amikor is a norvég Troll-A tengeri fúrótorony mélyén, a tenger színe alatt több mint 300 méterrel adott koncertet három zenekari taggal, a fúrótorony felállításának tizedik évfordulóján. Az eseményről dokumentumfilm készült (DVD-n is megjelent, "Concert under the sea" címmel, ezen található az extrák között az "It's Only Pain" clip), amely bemutatja az előkészületeket, és magát a koncertet is. Katie és a három zenésztársa nem mehetett csak úgy a toronyhoz, illetve a tenger színe alá többszáz méterrel, egy biztonsági kiképzésen kellett résztvenniük, ahol a tengerbe esett, fejreállt, elsüllyedt helikopterből való menekülést gyakorolták, valamint azt, hogy milyen az, amikor a fúrótornyot a mentőcsónakjával kell elhagyni, ami beszállás után magasról zuhan a vízbe, és mintegy 80 km/h sebességgel éri el a tenger felszínét.
"Hetven évvel ezelőtt, 1937. április 26-án, hétfőn a polgárháború dúlta Spanyolországban 16 óra 15 és 19 óra 30 között a több hullámban támadó bombázók földig rombolják a baszk függetlenség jelképvárosát. Ez volt az első kísérlet a történelemben, hogy egy polgári települést a lakossággal együtt elpusztítsanak. Ötszáz ház közül négyszáz porig égett, és ezer ember lelte halálát a légitámadásban."
Na jó, az előzőekben leírtak leginkább a 2006-os DVD második felének számaira vonatkoznak, az első harminc perc egész jó. Csak azt a szabályt kell betartani, hogy sem ezt, sem a 2006-os sopoti koncert-videót nem a 2004-es "On The Road Again" koncert DVD után nézzük-hallgatjuk meg, mert azután minden más hamisnak és kaotikusnak tűnik. De azért a 2006-os DVD-n az a Spaceman című szám, hát az valóban szörnyű. :) De azért:
Katie Melua "On The Road Again" című koncert DVD-jét szerintem érdemes meghallgatni, nem egyszer, inkább többször. A 2004-es turné befejező állomásán (Fairfield Halls Croydon, 2004 március 18.) készült a felvétel, és itt még igaz volt az, amit Jim Cregan mondott Katie-ről, vagyis hogy nem csak szép hangú énekes, de nagyon jól kontrollálja a hangját élő koncerten is. Szinte képes jobban elénekelni egy dalt koncerten, mint ahogy az a lemezen van. Nekem még az is tetszett, ahogy itt a Lilac Wine-t előadta, bár sokak szerint ezzel melléfogott (jó, volt benne egy kis szenvelgés, az igaz, de én az eredetit nem ismerem). Ez azonban már egyáltalán nem mondható el a 2006-os Piece By Piece bónusz (koncert) DVD-én hallható Katie Meluáról. A koncerteken már nem a zene a fontos, hanem a popularitás, a hangulatteremtés, Katie folyamatosan ugra-bugrál, állandóan oxigénhiánnyal küzd. 2004-ben egy nagyon jó jazz-blues zenekarral a háta mögött az ő hangja volt a legfontosabb "hangszer", és ahogy "játszott rajta", azzal felvette a versenyt a többiekkel. 2006-ban már erről szó sincs, ritkán képes kontrollálni a hangját, szinte azt várom, mikor fullad meg egy hosszabb rohangálás utáni ének-kísérlet során. Hangulat az van a koncerteken, populáris hangzás szintén, de talán nem véletlen, hogy a régi zenészek közül egyedül Henry Spinetti (a dobos) maradt meg mögötte. Pedig érdekes lenne, mit mond most Jim Cregan Katie-ről, de hát már ő sem gitározik a zenekarban. Talán az "első" Katie Meluát érdemes volt kísérnie, de egy "harminckettedik Madonna", vagy egy "tizennegyedik Britney Spears" mögött már nem szívesen játszana? Azért néha még a koncerteken is megcsillan a régi Katie, amikor leül, így veszi a kezébe a gitárt, és így énekel - pontosabban úgy, ahogyan régen. Ilyenkor látszik, hogy még tudna, de talán úgy gondolják, ezzel csak szűkebb közönséghez szólna, ő pedig már európai sztár, de talán világsztár akar lenni - vagy Batt akarja ezt? Egyébként Katie félig-meddig már elkészült az új lemezével, nyolc szám már kész, szeptemberre a többit is felveszik, remélhetőleg. Addig is Hamburgban, július 7-én koncerttel harcol a globális felmelegedés ellen. :)
11th September sees the release of “It’s Only Pain”, Katie’s brand new single: which is not on the existing album. The single also contains an extra audio track “Lucy In The Sky With Diamonds” recorded live during her European tour. There is also an enhanced “computer accessible” version of the new promo video for “It’s Only Pain” on the single. All tracks and the video will also be downloadable from Itunes and other platforms.
Piece By Piece - Special Edition Album
Two weeks later on the 25th September the deluxe double disc (DVD + CD) package will appear in the shops through out the UK and continental Europe. This pack is the most ambitious to date containing a “free” or “bonus” 90 minute DVD full of spectacular footage of Katie and the band on tour in Europe, and interspersed with documentary style footage taken during the tour. The DVD also contains three promo videos (“Nine Million Bicycles”, “I Cried For You” and “Spider’s Web”). In addition, the audio of the deluxe package will contain three new tracks including a mix of the new single “It’s Only Pain”, an acoustic version of “Lucy In The Sky With Diamonds” recorded at Abbey Road Studio 2, plus “Sometimes When I’m Dreaming”: a brand new recording.