A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Azért is érdekes , mert ha egyik motorról leszállsz , és melegében átülsz egy olyan motorra , ami nincs hozzád igazítva , akkor nyilván azonnal különbségeket érzel . Ami ugye nem feltétlenül jelenti azt hogy sz@r a másik .
Akkor milyen lenne a "teszt" - ami nem az , hanem inkább csak próba maradjunk abban - ha nem Pan-nal érkezik a próbára , hanem autóval , és nincs benne az előző motor komfort érzése .... Akkor is más eredmény lenne .
Harmadszor , tesztmotorokkal mennek , akármilyen beállítással , ami nem a rájder konfigurációja ....
Ez nem teszt !
Ez egy ródsón KIPRÓBÁLT motorozás . Ennyi a véleményem . Ma már a jutyúbon egy motorral ha mész egy kör , úgy kerül fel hogy : motorteszt . Rohadtul nem az !!!!
Ez ilyen MAGYAR mentalitás , hogy le kell szarozni a másikat , a KTM-et is meg a DUCATI-t is .... mert nem japán , mert csak a japán a jó .... bullshit
Végignézni én sem bírtam, de átfutottam a hozzászólásokat, meg is találtam a konklúziót:
"Ez a teszt szubjektív, mert azt hallottad, amit mi éreztünk. De jó irányba halad a bmw, még kell egy kis idő és utoléri a 20 éves japán technikát. Na, ez volt objektív"
Aki egy videós teszttel kilép a nagy nyilvánosság, elé, annak felelőssége is van, meg egy bizonyos (nyelvi/szakmai) szintet is el kell(ene) érni. Azért ebből is látszik, hogy a tesztelés is egy szakma, széleskörű tapasztalat kell hozzá, alázat és szerintem sok gondolkodás: megérteni, mit akar a gyártó a koncepcióval, mire szánta és mennyire sikerült megvalósítania.
A motorokban az a jó, hogy nagy a sokféleség, koncepcionálisan nagyon eltérőek - ha csak a meghajtást nézem: 1-2-3-4-6 henger, soros - boxer - V, hosszában/keresztben beépítve, láncos/kardános és estig lehetne sorolni.
Na most ebből az is következik, hogy a viselkedése is más lesz. Akkor nem lepődök meg, hogy másként reagál gázra, bedöntésre, fékezésre.
Vagy ők azt szeretnék, hogy minden motor mindenhol ugyanúgy reagáljon?
Alázat: a BMW hosszú ideje reszelgeti a koncepcióit, sikeres is a piacon. Tavaly a Dolomitokban, állítom, a fele motor boxer BMW volt. Akkor honnan venném a bátorságot, hogy ráülök, és pár km után már egymásra licitálva fikázzuk?
Én sem tudtam végignézni. Rettentő sok benne a káromkodás. Természetesen én is használom ezeket a trágár kifelyezéseket, de olyanoktól, akik megosztják a nagyközönséggel a felvételeiket, elvárnám, hogy kicsit érzékenyebbek legyenek a stílusukra. Egy-egy ilyen megnyilvánulás még elmegy szerintem, de ez már sok volt nekem. Az internet pöcegödrében persze elfér. Mondom ezt úgy, hogy fogalmam sincs, mi volt a végső tanulsága az egésznek.
Én nem szeretem őket, és nem is néztem végig a videót, de abba igazat kell nekik adnom, hogy ha kicsit húzod a gázt, akkor kicsit gyorsul úgy a motor, ha nagyon húzod akkor nagyot. 😀
Ezt jó hogy írtad , hogy Lavamünd , mert vacilláltam azon , hogy szlovén vagy osztrák oldalon menjünk . De osztrákra esett így a választás .
Köszönöm a tippet !
Azt , hogy Bled vagy Bohinj , a társak majd eldöntik . Én mindkettőnél jártam :)
A Mangartra egy egész napot szánunk dobozok nélkül . Harmadik nap , megyünk a Vrsic hágón fel egészen Hallstadt-ig . Kipróbáljuk a kempingjüket , és 4. nap vasárnap haza .
11 nap volt, azaz kb 400 km naponta. Ha csak motoron ülsz, kevés nézelődéssel, akkor teljesíthető. A kanyaros részeken kevesebb is elég, de a megközelítésnél úgyis többet mész.
Bled bevezető útján volt dugó késő délelőtt. Azért motorral el lehet férni, és van egy öböl stranddal, csónak kikötővel, ahol le lehet állni a fűre akár több motorral is, mert amúgy kevés a hely a parton.
Szerintem odafelé Lavamünd (69-es út), majd a Seebergsattel osztrák oldalán nagyon jó a szerpentin, de a szlovén oldalon szép hegy van (Grintovec), ahol egy kis tó mellett nagyon jó a főtt túrós rétes, sós és édes ízekkel, ami valami nemzeti kaja, odáig érdemes lemenni. Majd onnan vissza az osztrák oldalon, a hegy alatt Arnoldsteinig, majd Tarvisionál át szlovéniába a Mangartra fel (10 Euro), majd Vrsic hágón vissza Krajnska Gora. Blednél is voltam, de ott még motorral is nehéz volt bejutni, a víz viszont kiváló volt feürdésre. Szerintem a Bohinji tó is szép, ott régebben voltam (Triglav látvány). És az osztrák oldalon már nincsen messze a Nockalmstrasse, ami fizetős, de megéri.
A cél a Route de Grand Alpes É-i fele volt a párommal, de most nem vittem el a busszal a motort, hanem átvágtam oda-vissza a hegyeken, mint 2002-ben a Dominatorral.
Oda: Dunakanyar, Lavamünd, Karawankák és Karnische Alpen É-i oldala, Cortina d' Ampezzo, Dolomitok kör, Karersee, Passo di Tonale, Comoi, Maggiore, Lugano tavak, Aosta, Col du Petit St. Bernard hágó, Chambery
Ott: Chambery, Col de l' Iseran, Col d' Aravis, col d l Colombiere, és több kisebb hágó, ahol éppen a Tour de France zajlott, Chambery
Haza: Chambery, Chamony-Mont-Blanc, Col de la Forcaz, Sion, Simplonpass, Locarno, Lugano tavak, Chiavenna, Malojapass, St. Moritz, Pso del Bernina, P dello Stelvio, Merano, Jaufenpass, Pustertal, Karnische Dolomitenstrasse olasz oldal, Tarvisio, Mangart látványút, Vrsic hágó, Kranjska Gora, Seebergsattel, Lavamünd, Dunakanyar
Ahol rengeteg motoros volt: Dolomitok kör, Route de Grand Alpes, Stelvio hágó Ezeken az útvonalakon a lakókocsis, motoros és sok biciklis osztozott, egyes szakaszokon lépésben lehetett csak haladni, itt volt idő nézelődni. A közbenső részeken nagyon jó, kis forgalmú hegyi utakon mentem, este úgy estem le a motorról. Ezek között volt nagyon jó minőségű kiépített szerpentin, valamint szinte egynyomos, töredezett aszfaltú részek is. A keskenyebb részeken volt meglepetés, mikor bejött a teherautó szembe, a veszélyes részeken, ahol lefoglalta az egész kanyart, előtte dudált, de nem lassított :-) Ott meg kell állni azonnal. Érdekes, hogy balesetet alig láttam, pedig a RdGA útvonalon csapatos Gs-ek, cuccok nélkül, őrült tempót mentek (franciák). Én a lég-olajossal az 1100, 1150 szériával ritkaságnak számítottam, mindenki vizessel nyomta, abból is 1250-el. Azért voltak más típusok is vegyesen, nagy KTM sok volt és Triumph Tiger, Yamaha Xtz 1200, T700, Honda Transalp stb.
11 nap, 4250 km és több ezer kanyar.
Mikor párom felült mögém Chamberyben, kicsit aggódtam a többlet súly miatt, de Wilbers rugóim meg sem érezték a plusz terhelést. Szerintem nincs még egy olyan nagy motor, ami 2 személlyel, cuccokkal még ilyen jól motorozható marad a szerpentineken, ezt tudja a nagy Gs. Chamberyben van egy elefántos kút, onnan jutott eszembe, hogy most már megérdemli a Gs, hogy nevén nevezzem, így lett Hannibál.
Sok szépet láttam, és az idővel is szerencsém volt. Azért 4-5 ször eláztam. Az egyik után, ráadásul este, szállás nélkül, egy barkács áruház padján aludtam, úgy ahogy voltam. Szerencsére hideg nem volt, inkább a meleg viselt meg pl Bolzanoban a városon át. Legdrágább kempingem a Dolomitok É-i részén 74 Euro volt, másnap szlovéniában, hasonló szép helyen, 24 Euro.
1200 GS LC gyári tanksapka rögzítő csavarjaihoz tud valaki cikkszámot esetleg, vagy valakinek 4 db csavar elfekvőben? BMW24-en nem találom ezeket a csavarokat, Givi tanklock lekerült, de a gyári csavarok nincsenek meg😕
Föbb célpontok / helyszínek / mik voltak , ha szabad kérdeznem ?
Én csütörtökön indulok , egy kis Szlovén-Osztrák kanyarra , rá 3 hétre megint Albánia-Montenegro tájaira megyünk / immár 3x / . Amit tavaly nem tudtunk megnézni ...majd most !
Az én GS-em a Csillagromboló nevet kapta , de már a legelején , mikor megvettem . :D
Megvolt a nagy Alpok túrám, 4250 km, oda vissza a hegyekben. Most már, a méltó teszt után, nevet kapott a vas, Hannibál lett a keresztségben, mert olyan rendítetlenül mászta meg a hágókat, mint annak idején a nagy vezér elefántjai. Ja és én is kibírtam, ami talán a legnagyobb teszt volt, a 20 éves évfordulóra. Gyönyörű volt, azonnal visszamennék!