A konyha légkondícionált, és nagyon komoly szagelszívó is működik. A munkateret az akkor ott dolgozók igényei, és kérései alapján alakítottuk ki. Az, hogy tulajdonosként többet keresek, mint az alkalmazottaink, azt hiszem nem olyan nagy baj. (Bár az is igaz, ha a kisebb forgalom miatt nincs komolyabb bevétel, nem egyszer előfordult, hogy az alkalmazottak megkapták a fizetésüket, mi pedig nem vittünk haza egy fillért sem. Ezt hívják vállalkozásnak.) A szakácsok és a többiek is váltott munkarendben dolgoznak. (Ha kizsigereled őket, akkor fáradtan, kedvtelenül és sok selejtet "gyártva" dolgoznak. Így a kereményed a kukában köt ki.) Vagyis ugyanattól - ugyanaddig az 8 órát jelent, ha pedig túlórázni kell, akkor túlórapénzt. Álruhára nincs szükség, mert mindenki a beosztásához illő logózott, egyenruhát visel. Teheti, mert be van jelentve, hivatalosan. Többször van csapatbuli, meg ilyenek. Nagyon jó a hangulat, többen bulizni járnak, és úgy dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy bulinak veszik a munkát, és remek hangulatban, kedvesen, kedvvel dolgoznak. Ha nem így lenne, bezárhatnánk. Ha hiszed, ha nem, én a pohárszedéstől, az árúfeltöltésen kesreztül, a pultzáson át, a konyhát is gyakran megtapasztalom. Szerencsére van vendég, így néha nem bírják szusszal, vagyis mi tulajok is beugrunk, míg kiegyenesedik a pálya.
Tudom, hogy sokhelyütt nem ez van, és ezért gondoltad, hogy megfeddsz. Bocs, hogy ilyen bőven válaszoltam, de a felvetés megkövetelte, hogy talán kimerítőbb legyek.
A konyha légkondícionált, és nagyon komoly szagelszívó is működik. A munkateret az akkor ott dolgozók igényei, és kérései alapján alakítottuk ki. Az, hogy tulajdonosként többet keresek, mint az alkalmazottaink, azt hiszem nem olyan nagy baj. (Bár az is igaz, ha a kisebb forgalom miatt nincs komolyabb bevétel, nem egyszer előfordult, hogy az alkalmazottak megkapták a fizetésüket, mi pedig nem vittünk haza egy fillért sem. Ezt hívják vállalkozásnak.) A szakácsok és a többiek is váltott munkarendben dolgoznak. (Ha kizsigereled őket, akkor fáradtan, kedvtelenül és sok selejtet "gyártva" dolgoznak. Így a kereményed a kukában köt ki.) Vagyis ugyanattól - ugyanaddig az 8 órát jelent, ha pedig túlórázni kell, akkor túlórapénzt. Álruhára nincs szükség, mert mindenki a beosztásához illő logózott, egyenruhát visel. Teheti, mert be van jelentve, hivatalosan. Többször van csapatbuli, meg ilyenek. Nagyon jó a hangulat, többen bulizni járnak, és úgy dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy bulinak veszik a munkát, és remek hangulatban, kedvesen, kedvvel dolgoznak. Ha nem így lenne, bezárhatnánk. Ha hiszed, ha nem, én a pohárszedéstől, az árúfeltöltésen kesreztül, a pultzáson át, a konyhát is gyakran megtapasztalom. Szerencsére van vendég, így néha nem bírják szusszal, vagyis mi tulajok is beugrunk, míg kiegyenesedik a pálya.
Tudom, hogy sokhelyütt nem ez van, és ezért gondoltad, hogy megfeddsz. Bocs, hogy ilyen bőven válaszoltam, de a felvetés megkövetelte, hogy talán kimerítőbb legyek.
"Még a románok is beelőztek! Ennek már a fele se tréfa...
A Contrast Management Consulting által nemrégiben elkészített elemzés megmutatta, hogy a magyar vállalatoknak még nagyon sokat kell fejlődniük az osztrák, és román cégekhez képest..."
Nem, nincs uniformis. Az azonban gyakran megfigyelhető, hogy az egyívású, hasonszőrű emberek hasonlóképpen öltöznek és határozzák meg külalakjukat. Ezért van az, hogy pl. a környezetvédők között elvétve (sem) találsz rikító neonszínű ruhákba öltözott, erősen kozmetikázott hölgyeket, s a bankár-menedzser rétegben viszonylag ritka a slamposság ... ez a hatás érvényesül nálunk is. Szerintem.
Nekünk sajnos nem volt ilyen jó tapasztalatunk vele. :( És ahogy álltam a szervízben a sorban, úgy láttam másoknak sem. Remélem a Tied hosszú életű lesz. :) Kicsit utánanéztem és érdekesmód a magyar Orion cég is létezik még, és szintén elektronikai eszközökkel foglalkozik. (http://www.orion.hu/orionabouthun.htm)
A VT-ről más volt anno a véleményem. Kinézetre sajnos az Orion is rosszabbul nézett ki, de szó se róla, pl. a hifitorony rádiójuk a világ egyik legjobbja volt. Sokkal-sokkal jobb volt bármelyik Grundignál.
Az Orion török, ugyanazt kapod Vestel néven is. Nem feltétlenül rossz minőség, sőt, az árkategóriában még a jobbak közül való. (10 e alatt olyan DVD lejátszót vettem tőlük pár éve, amihez a firmware upgrade is elérhető volt, azaz akár a legújabb DivX-es dolgok is beleültethetők utólag - házilag. Még működik. :o) )
Ezzel együtt jól megszívtam, amikor Novoszibirszkben, a város (másfél millió lakosa volt akkor) legjobb éttermében pezsgőt kértünk. Gondoltuk, ha valahol, ott jó orosz pezsgőt kapunk. Pláne, hogy 5 rubel volt az ára ('85-ben! Ez akkor kb. egy család egy napi kajájának az ára volt), csak az nem volt kiírva, hogy miféle. Törleyt kaptunk, de olyan büszkén hozták, mintha aranyból lenne. (Odakint nem is jutottunk hozzá kedvemre való paluszuhoje sampánszkojéhoz.:o( )
Meg fogsz lepődni: az Ikarus a maga nemében, az adott helyen sokkal jobb volt, mint a nyugatiak. És olcsóbb is volt. De volt nekünk egy történészkormányunk, akik finoman szólva is segghülyék voltak a gazdasági dolgokhoz. Pl. fogalmuk nem volt róla, hogy a világon egyedüllálló sorozatnagysággal dolgozó buszgyárat tettek taccsra. De nekik minden hazai érdeknél előrébbvaló volt összeveszni a SZU-val. A járműtervező gárda amúgy még épp nem halt ki, sőt utánpótlás is volt (ma 30-40 közöttiek is vannak páran, tehát a "derékhad"). A baj csak az, hogy nem találnak maguknak itthon munkát.
Egy barátom Csepelen dolgozott (most egy másik hasonló) cégnél. Precíziós technologiával fémöntvények előállításával foglalkoznak. Egyszer voltam náluk megnézni a cuccaikat amivel előállítják a dolgokat, hát mit mondjak, leesett az állam. Mintha egy japán autógyártó cégnél lettem volna. Robot hegyek, sci-fi be illő eszközök. Majd kipakolt vagy 6 alkatrészt közölve, hogy az én BMW-mhez ezeket gyártják... És felsorolt még egy rakás autómárkát (merci, volvo, stb.) Mivel megfelelnek az ottani minőségi előirásoknak, az áraik jók, rengeteg ilyen munkáik vannak. Ezekről soha nincs szó a magyar gazdaság leírásakor de én marha büszke voltam rájuk.
Nem tudom tudtátok-e, de Érden működik egy autóipari fejlesztő nemzetközi cég. Csak olyan apróságokat bíznak rájuk, mint az új Jaguárok kényelmi computerének a tervezése. A belső dizájn tervezése. A BMW-nek a klímarendszer tervezés a felső kategóriában. Komplett elektromos rendszerük.
A világ nagy kamiongyárainak egy Kecskemét melletti kis faluban százszámra készülnek bőrkormányok. 12-15 asszony varrja kézimunkával a Scania részére pl.
Mert jó minőséget termelnek, nem állami pénzből, tisztességes határidőkkel. Ha kell naponta tudnak más típust csinálni.
Az Orion egy szingapúri vállalkozó tulajdona. A Jászberényi úti telket épületestül, mindennel egy orosz tulajdonolja. A termékeket Törökországban gyártják. Egy turbános, echte indiai az itteni igazgató. Papíron onnan kerül hozzánk. De nyilván ő is kínából veszi. Minden erre utaló címkét, matricát viszont el kell távolítaniuk, mert a kínai cuccon nagyobb a vám, mint a törökön.
Egyébként tök mindegy ki gyártja. Bantunéger, vagy rizsevő. A lényeg, a minőség, amit a pénzedért kapsz. Persze aki 6000.-ért tartós DVD-t vár, az, hogy finom legyek, naiv. A szervizelés meg már magyar virtus kérdése. Regélhetnék, mint szakmabeli pl. A FujitsuSiemens módszereiről is. De szeretném megérni a holnapot.
Teljességgel átláthatarlan az eredet kérdése. Nem is ez számít. A pénzedért kapott ellenérték. A Rolls Royce is a Volkswagen tulajdona. Ez mindent elmond.
Csak fel kellene ébredni abból az önámító álomból, hogy a nevünkért bármit adnak.
Aki ismeri közelebbről, tudja mit kaptak tőlünk az oroszok anno a magyar bor címkéje alatt. No azt ma már kilincsmosónak se lehet eladni sehol. Kijöttünk a KGST szoknyája alól. Kellett ez nekünk? Hát nem jó volt az akol melegében?
> Mi 3 hónapja nem találunk szakácsot, miközben 4-en mentek ki külföldre dolgozni, > akik közül 2 hónapon belül 3-an haza is jöttek. De egyik sem jött vissza hozzánk. > (Pedig nem volt rossz a fizetésük!)
Akkor állj be a konyhába, csináld ugyanazt, ugyanolyan körülmények között, ugyanannyiért, ugyanattól - ugyanaddig, mint ahogy a szakácsodtól elvárod. Csináld álruhában mint Mátyás király, s akkor megtudod, vajon miért nem akarnak nálad dolgozni a szakácsok. Nem biztos, hogy csak a pénz miatt.
Off: Ez az Orion amit ma kapsz nem az az Orion amit gyerekkoromban néztünk/hallgattunk. Nem csak a technika változott. Az magyar volt, ez meg kínai. Ami nem baj, míg valami baja nem lesz. Volt szerencsétlenségem a "szakszervízhez".
Na ezzel baromira egyet értek. Árvalányhajas Nemzetünk ajnározása inkább fontos, mint a gazdaság megcsinyálása. A rohadék, aki beveri a kirakatod, dolga végeztével hazamegy, és szépen leteszi a valagát az IKEA-s foteljába, és bekapcsolja a Samsung plazmáját.
Győrött már toborozzák a munkásokat bárhonnan, ugyanis negatív, de nagyon negatív a munkanélküliség. (Vagyis sokkal több a munkahely, mint a dolgos kéz.)
Mi 3 hónapja nem találunk szakácsot, miközben 4-en mentek ki külföldre dolgozni, akik közül 2 hónapon belül 3-an haza is jöttek. De egyik sem jött vissza hozzánk. (Pedig nem volt rossz a fizetésük!)
Apróság. A Merci csillagot Törökhonban gyártják. A Lamborghini légzsákját meg Szolnokon.
A többi meg kínai, vagy indiai.
És? Akkor már egy nemzet ne is preferálja - a mégha annyira részleteiben külföldi is - a saját márkáit?
A BRG egy ideig állat volt. A VT és az Orion meg csúcs. Nem nézett ki különbül egy Grundig sem. Csak azok fejleszthettek, mi meg visszafejlődtünk. Ez van. Ilyenek vagyunk.
Ha megnézel egy Orion tv-t, az sem néz ki roszabbul, mint a kompetitívek. Csak nálunk sikk a nyugati cuccot megvenni.
Nem (csak) ettől lesz valami helyi ... lehet valami úgy a Dréher magyar, hogy közben dél-afrikai a tulaj. Magyar tradíciót követ, magyar munkaerőt alkalmaz, idehaza adózik, támogatja a kőbányai lokálpatriotizmust, stb. Ganz Ábrahám sem volt magyar, hitted volna? És számít ez?
Egyébként koromnál fogva még emlékszem, mikor csak magyar teméket lehetett kapni. Csak Orion meg VT tv-t, Panni robogót és Terv cigarettát. Mikor az NDK zenegép bejött, ment érte a protekciós küzdelem. Visszasírjuk?
A szakmámban BRG adóvevőkkel szuttyogtunk, csöves cuccokkal. Mikor már a dán (nem is USA) már integrált áramkörökkel. Úgy néztünk bele egy ilyenbe, mintha csodát látnánk. Az orosznak jó volt ez is. De mikor eltunyult a mérnök az igénytelenségtől, meg az elzárt technikától, mindenből KGST-t kellett használni, akkor maradtunk végérvényesen le. Mikor a Grísának nem volt muszály BRG-t venni, bizony a dollárjáért jobbat kapott a piacon.
Pedig a híradástechnikában jók voltunk. KGST szinten. Ugyanez volt az Ikarusszal is.
Mindenki az öntömjénezés álmában úszott, aztán mikor kinyílt a világ, ott álltunk. Mellettünk meg eldübörögtek, akik régebb óta tudtak GAZDASÁGOSAN termelni. Vagy ugyanannyiért jobbat.