És még valami. Ákos mondtad, hogy az iylen zenében nem érdemes kész szólókat megtanulni. Tudnál ajánlani egy könyvet, vagy egy oldalt, amit ha megnézek, akkor nagyjából átlátom a dolgokat? Mármint hogy melyik akkordhoz mit érdemes szólózni, és fordítva, meg hogy akkordbontásokat miképp kell alkamazni, meg ilyenek.
Még egy kérdés: Itt a fórumban Gábort és Ákost használjak, vagy
florg és tzuiop -ot?
Hali! Kis segítség kellene. Mondtatok oldalakat, az egyiken találtam egy ilyet, az a Sweet Georgia Brown c. számnak az akkordjait mutatja elvileg, de nem tudom hogy miképp kell olvasni. Gondolom egy négyzet, az egy ütem, ha felezve van, akkor akkordváltás van egy ütemen belül, na de mi az a nyíl, és mi az a % ?
Nem vagyok egy villámkezű csávó, de majd esetleg kigyúrok néhány számra egy-két speedleckét!:)
Én egy kicsit eltérek az átlag manouche játékosoktól,akik bemagolnak 50 jó motívumot és azokat küldik minél gyorsabban. Nekem ilyen motívum van vagy 10 a többit meg az este hangulatától, formámtól függően improvizálom,ezért nem mindig annyira kerek, mint az előbb említett arcok szólói, viszont közelebb áll a Django féle mentalitáshoz, hiszen ő nem játszotta 2x egyformán ugyanazt a számot!Mindig próbált kreatív lenni, míg pl. egy Rosenberg sokszor hangról hangra ugyanazt játsza(főleg nagyobb koncertjein!) és csak kis helyeken meri kiengedni az egyéb ötleteit. Bizonyítani tudom!!!:)))
Hát, valóban sűrűre sikeredett az este. :) Láttam, úgy 10 óra felé, hogy a pincér a mellettem bal oldalt lévő asztalt javasolgatta az akkor érkezőknek, akik valami miatt nem örültek ennek a lehetőségnek, inkább álltak hátul. Biztos kényelmetelen volt, viszont jobban hallhattak és láthattak. (Mi körülbelül a pultnál mértük be, hogy szól az egész, afféle kompromisszumként.)
Tényleg nem oda kellett volna ülni, csak én is késtem, negyed és fél tíz között értem oda, így is át kellett verekednem magam a tömegen, hogy asztalhoz jussak. De így is jó volt:)
Ez a Vera sajátossága, sajnos. Mármint a bőgő probléma. Ha nagy erősítőt viszünk, csak basszust hallani, semmi mást. Ha a helyhez illő kis cuccot, az meg, mint az ilyenek, leginkább előrefele szól. Te meg, bár valóban két méterre, de oldalt ültél, és még három ember (rajtam kívül mindenki a zenekarból) takarta is az erősítőt. Legközelebb javaslom a zenekar melletti asztalok kerülését, azok akusztikailag a leggázabb helyek. De valószínűleg állványra fogjuk tenni, mert nekem meg a lábam alatt szólt el.
Ugye naon jó volt, ezt már mondtam, de én a nagybőgő erősítésén javítanék a helyetekben, mer én ott ültem elöl, kb 2 méterre a bőgőtől, és mégis jobban hallottam a két asztallal mögöttem lévők beszélgetését, mint a bőgőszólót.
A másik, hogy lehetne-e arról szó, hogy a kövi koncerten Ákos egy kicsit "elszálljon" a szólóban, mármint valami olyasmire gondolok, amit a Django meg a Rosenberg számokban is lehet néha hallani, meg a legacy videóban is láttam, szóval egy kicsit begyorrsítson, egy kicsit elragadja a hév, értitek.. Szal a szóló egyes részein felezhetné még a tempót, most is jó volt, mondom tetszett, csak ha kövi koncerten egy virtuóz szólót benyomnátok, amitől leesne az állam, az nagyon jólesne.
A szerdai koncertre nem biztos, hogy tudok menni, mert csüttökön zéhám lesz, marad a vera. Mint diáknak, picit drága, de meg lehet tanulni, hogyan kell egy sört két órán keresztül szopogatni.:)
Django gitározás kevés lesz(bár elvileg lemennék,csak gyakorlatilag nem biztos hogy levisz a lábam az egész napos talponállás után), de mindenféle egyéb akusztikus megfejtések lesznek és nagggyon jó arcok járnak le! Garantál röhögés!
:))
Március 15.-én a Vasúttörténeti Parkban játszunk 12.30 tól!
Elvileg lesz egy 60-80 m2-es "táncparkett", ahol swingtáncos senorok és senoriták is lesznek.(remélhetőleg)
A Belépés ingyenes, de tapsolni,fütyülni, hangulatot kelteni kötelező!
Hát ami azt illeti késve érkeztem egy cimborámal(neki is tetszet a koncert,most már van még egy rajongótok),így csak a bárpultnál kaptunk helyet:)11-kor vizsont nagy sajnálatunkra távoznunk kellett.De a következő alkalomal biztossan végig maradunk és az ismerkedést is bepotóljuk valami ital mellett:)
Lesznek még Verás bulik elvileg, csak egyikünknél sem volt naptár, így a felkínált időpontokat nem tudtuk fixálni, de hamarosan. A honlapunkon jelezzük mindenképpen, mint minden koncertet, meg itt is. :)
Kedves Ivan Nyikolajevics! H.L. kollegával ellentétben Veled nem sikerült megismerkednünk személyesen, azt hittük, ott se vagy. Pedig készültünk némi gitárpróbára meg fárasztó gitáros kérdésekre. :)
Én is Csak H.L véleményét tudom hangoztatni,nagyon jó koncert volt.Egyedül azt sajnáltam,hogy helyszüke lévén nem volt mód táncra perditeni néhány Senoritat.
Hadd gratuláljak elsőként a tegnapi teltházas koncerthez, nagyon jók voltatok. Remélem tulajnak is tetszett, és kéthetente felléphettek, írjátok meg, hogy mit sikerült megbeszélni.
Megnéztem a vera honlapját, meg a kulacsét is, ha valaki ismeri a webmestert, kérem szóljon neki, hogy egy olyan nagy híresség, mint Liam Nilson, Liam Neeson-nak írja a nevét, köcce.
Na, megnéztem az oldalt, majd némi vizualizálás után megállapítottam, hogy maga az erősítőgyártó Mester (Carlos Juan) látható a videjón. http://www.american-guitar-center.com/seiten/NEW-total.html
Szóval senki nem tud róla semmit...mindegy.Ma este az m1 Kortárs jazzestek az A38 hajóról(Szakcsi Új Magyar Gipsy Jazz, Quartet B, Kaltenecker Trió, Nalanda) 23:55-es kezdettel.
Nono. Azért, ha belehallgatsz az utolsó lemezekbe (pl. az olasz cucc), van ott néhány nem Selmerséges. :) Nyomta egy L5-ön is, van franciaországi koncertfotó róla, még a nagy Gibson L5-ös könyv is megemlékezik róla, hogy lámlám Django Reinhardt...Persze, az vitathatatlan, hogy élete során többet játszott Selmeren, mint archtopon. De Babik pl. már szinte csak archtopon játszott (igaz, nem is manouche-t).
Apropó lemezek: most lehet kapni a Cora áruházban egy 10!!! lemezes Django válogatást, 4990 Forintért! Én bizonyos okokból nem vettem meg (leginkább, mert megvan az összes szám, ami a cd-ken van), de mindenkinek melegen ajánlom, aki az igazi swinget hallani akarja.
Ok ertem en, csak amolyan viccnek/nosztalgianak szantam a hsz-om. Amugy bassza meg dekar hogy nem tudok elmenni holnap meghallgatni titeket, nah majd legkozelebb!
Az archtop az leginkább az amerikai turnén készült képeket jelenti(korszaknak nem nevezném), de nagyon hálás volt amikor elhozta az egyik barátja az ő szeretett SELMERÉT!
Remélem Jonatán hamarosan elhozza a Django életrajzot, mert szívesen kiolvasnám(párszor)! :))
Hiába voltak darabonként azok hangosak: az általános háttérzaj, ami most van, sokkal kisebb volt. Ez mért tény: már az 50-es évekhez képest is jelentősen nőtt a zajszennyezés. Ezért van, hogy manapság már a klasszikus zenekarokat is hangosítják. Egy Django féle zenekar ma, erősítés nélkül (ahogy eleinte állandóan játszottak), elképzelhetetlen, a szólisták (hegedű, gitár) mindenképpen bajban lennének. Anno a 20.as, 30-as években egy báltermet bemuzsikáltak, úgy, hogy két ritmusgitár+bőgő volt az alap, és a népek tisztán hallották a szólókat. Django is a későbbi években már mikrofonba játszott, meg Stimerrel, sőt, volt elektromos (nagytestű archtop) gitár korszaka is.