M2-n mist megy a Kulisszák mögött, A38-as hajón a Colosseum. Sajnos csak hárman eredetik a hatból, azonban nagyon jók. On: jól szól a Hammond, ami egy új Crumar Mojo Classic Suitcase igazi csöves lezlin. Hajnali kettő felé megismétlik.
Tehát akkor ezt olyan esetekben is lehet veszély mentesen is használni, mikor pl. egy soklábú ic lába láthalólag igen igen el van oxodálódva a panelen. Köszi az infót.
Deoxit spray: Kontakt javító, kis rozsdaoldó van benne, de az összetétele mégsem annyira brutális pl. a bakelitet, nyáklapokat nem oldja fel és nem teszi tönkre. Nem volt azóta időm még ránézni pedig be kellene fejeznem.
Marad pár db réznyelv érintkező hammondba, ha érdekel valakit priviben tárgyalhatunk róla.
Ui.: Én a basszpedál generátorait finoman hozzá hangolnám az alsó manuál hangjaihoz, hogy dögös is legyen, de ne tolakodó! Akkor kapcsoló sem kellene, szerintem. Sok sikert! :-)
de a pedálok oktávjának alsó manuálba kötésén is agyalok...
Ezen én is gondolkodtam régen, de állítólag csak úgy közösíteni a két generátor jelét nem lehet. Erre találtam ki, hogy egy szimmetrizáló trafóval mégis lehetne. A kapcsolgathatóságon nem törtem a fejem, de szerintem így működne, egy leválasztó trafóval.
Hát valószínű, hogy a digitális hangot jobban észreveszi az ember. Nekem anno az első csalódásom egy talán XB2 volt falacira kötve, hogy "ez csak ennyi?", mert többet vártam én is. De az analóg biztos hogy analóg marad, hiába csak egyszerű szinuszhullám előállítás itt a feladat.....
Felső man. foldback folyamatban. Épp a szétszedésnél járok, csak besz*rt a forrasztópákám, és be kellett szereznem egy újat. Vannak felesleges kontakt nyelvek, gondolkodom az alsó "átforrasztásos" foldbacken is, de a pedálok oktávjának alsó manuálba kötésén is agyalok... Nem láttam ilyet még sehol, de persze kapcsolhatóra tervezném és meghagynám a pedálokat is.
Ne haragudj, tényleg elfogult vagyok és erősen fogalmaztam. :) Tranyós a Leslie-m (900-as) van de az L100-as csöves, szépen szól vele. Dugtam rá vb3-at és hát... na, nem olyan. Maradjunk ennyiben. Nord / legend egyéb klónok valóban jobban szólnak rendes leslie-n mint önmagukban, ebben egyet értek. de csak jobban szólnak. Nem úgy. az az 1-2% az én fülemnek rengeteg.
Precízen leszedték a srácok és kotta nélkül játszották. Minden hangzás szépen eltalált, futamok, apró részletek is szépen kidolgozottak, de az orgona... https://www.youtube.com/watch?v=WBRcRa2DTEc
Csak nem mindegy, hogy érzelmekről beszélünk, vagy tevőlegesen éljük meg! :-) Azt tudomásul kell venni, hogy egy öreg dolognak nagyobb törődés kell! Nagyjából az idős szüleink gondozásával hasonlítanám össze. Észrevehető volt, hogy a piac a gondozás mentes cikkekre állt át, egyre kompromisszum mentesen. Természetesen a haszon kivételével!
A Te L100-as orgonád javításába, benne van a felső manuál fodback-elése? Az nagyon sokat dob a "visítós" hangon. Egy ismerősöm megcsinálta a Hollandiából hozott orgonán, és ég, és föld volt a különbség a két hangzás közt. Egy tranzisztoros lezli, vagy egy csöves közt, véleményem szerint csak nüansznyi a különbség. Bár van az a placebo hatás. :-)
A minap beszéltem Matyóval, és említettem, hogy volna egy forrás, 100V-os légvédelmi sziréna hangszóróra. A meghajtóra csak a tölcsér csapágyházát kellene ráapplikálni, és lehetne egy új alternatívát keresni a Jensen V21 helyett. 100V-os, 80W-os csöves végfokom még van kettő is. A basszushoz meg van trafóm külön.
...noigen....mindenirányban tapasztalt öreg rókák is megerősítk, hogy egy teljesen autentikus csúcskombináció is tud szr-ul szólni kedvezőtlen feláltás ill. akusztika miat, mig szerényebb kombinációk nagyszrűen tudnak szólni jó viszonyok között...V.
"felőlem lehet Nord, Vb3 arturia, akármilyen Mojo meg bármi, a hang a kanyarban sincs. Semmi köze köze hozzá"
Ez azért erősen elfogult túlzás! A semmi köze meg a már csak 1-2%-nyi különbség azért nem ugyanaz, ami viszont a realitás! :) (Lásd, Tube lassan többet Legendázik, mint az igazihoz üljön.)
A másik észrevétel pedig (ez már a 2000-es években kiderült itt az akkori klón-szeánszon), hogy egy valódi lacira kötve szinte bármelyik klón meg tudja állni a helyét, azóta meg méginkább... tehát nem a hanggenerálás, előállítás v. rezgéskeltés a legszűkebb keresztmetszet, hanem a hangsugárzás és erősítés!
Pontosan átérzem, hogy miről beszélsz, a szerelem nem múlik. De nem ám. Amikor először levittem (pontosabban lehozattam) az L-100-ast a stúdióba és rákötöttem a leslie-re, bekapcsoltam, és az első pár szösszenetet lejátszva rajta ugyan az a meglepődés és ugyan az a lenyűgöző érzés volt mint a Rhodes-nál: Ez hangszer, b++++g. Itt hangot generálunk, egy hangszerrel. Össze se lehet hasonlítani azt a hangot egy bármilyen vst-vel vagy szintivel, felőlem lehet Nord, Vb3 arturia, akármilyen Mojo meg bármi, a hang a kanyarban sincs. Semmi köze köze hozzá. A teret úgy tölti be az egész, és ez a vicc: mint egy igazi gitár, amit bedugsz egy erősítőbe. Az nem egy mű-valami. Az nem egy 0-ákból meg 1-esekből álló kódsorozat, amit számítógépek kiszámolnak neked k+++a gyorsan az ujjaid viselkedésformájából. Ezek hangszerek. a digitális hangszerek vagy modulok inkább csak ilyen mű-valamik, persze azoknak is megvan a helyük a zenében és alkalmazom is őket, mert a Jazz-Rock-Blues mellet van egy elektronikus vénám is.
Nincs tapasztalatom tranyós Hammondal, B- és C- Hammondot viszont nyivákoltattam pár alkalommal, ha van alsó+felső foldback egy L-100ason, állítom, hogy az is tud olyan jól szólni - nyilván a regiszterek tartományain belül. Fogalmam sincs, milyen lehet a tranyós Hammond, de az árakból azt látom, hogy nem annyira keresettek ergo simán el tudom képzelni, hogy nem szólnak úgy, mint az L-M-A-B-C orgonák. Még az is lehet - de javítsatok ki ha tévedek - hogy a b200 még csak nem is generátoros, bár ebben mondom nem vagyok biztos.
És amikor a zenésztársak nem értik, miért ragaszkodom a Rhodes-hoz, csöves Regenthez, Hammondhoz és Leslie-hez, miért nem elég "egy szinti"? - mindig visszakérdezek: "és te miért ragaszkodsz a gitárodhoz? miért nem elég neked egy midi-board vagy egy ilyen gagyi műanyag gitár? Minek gitár fából? csak drága meg nehéz :)". Mindig is irigyeltem régen a többi gitárost, meg húros embert: jöttek a jó kis Jazz-bass-el, stratocasterekkel, Les Paul-okkal. Hát ha nekik lehet igazi hangszerük, baszki, akkor nekem is lehet!
Jelenleg a felső foldbacken dolgozom az L-100-on, kondikat már cseréltem rajta, plusz van rajta ez a szörnyű hab cucc, ami erősen korrodálta már a hajszálakat a kontaktpontok és a bakelitléc között. Egyelőre befújom deoixittal aztán meglátom mi lesz.
Ez viszont egyszerre a szépsége és a borzalma is ezeknek a régi hangszereknek: K+++a drága bele az alkatrész, meg nincs, mert nem rendelhető (pont tegnap hívtam fel a Vintage-Vibe-ot new Jerseyben, hogy mégis hogy képzelik, hogy lassan egy éve nem küldenek Európába tine-t), meg vám van rajta meg a hajadat téped, hogy mi pénzt szed le rólad állam bácsi mikor a vám mellé az áfát is rácseszik. Állandóan van valami, ami miatt szét kell kapni, olajozni, a Rhodes-ot ugye ősszel-tavasszal hangolni kell a légnyomásváltozás miatt. Hol ez törik le, hol az kezd el búgni - zúgni. Ahhoz tudom hasonlítani, mint ha lenne egy veterán autód, egy VW Bogarad, vagy valami hasonló. A szerelem nem múlik, de folyamatosan foglalkozni kell vele ha használod is, nem csak nézegeted... folyamatos odafigyelés, folyamatos pénzköltés, folyamatos rettegés, hogy mikor mi tűnik el a postán.
De a nap végén ott a pont, amikor bedugod, bekapcsolod, megszólal, játszol a bandával és a szám végén lepörgeted a Leslie-t, felengeded a hangerőpedált, melletted a dobos srác rád néz és így szól: "figyelj, ennek olyan hangja van, hogy az felér egy szopatással".
Én már használtam tranyóst (B200), és csöves/hanggenerátorost (L100).
Hááááát.... nem bántva senkit, de igaz a tanács, amit Tehtube-tól, vagy egy beszélgetés alatt Papp Gyulától kaptam: az árkülönbséghez képest hangban sokkal nagyobb a különbség. Nem ABC, de azért sokkal jobb. És ezzel nem a tranyósat bántom. Egyszerűen ahhoz szokott a fülünk, az a sztenderd.
Mai élményem, (pedagógus vagyok) egy napközis táborban egy kolléga nagykamasz fia mondta, hogy a kedvence a DP-től a Hush, és hogy szereti a korai Pressereket. Hát van még ilyen gyerek? Na ehhez kapcsolódóan: Pici L100, Jon C3, Keith L100 stb, és a többi is mind ABCLM. Mi mind ezt keressük, mert ezen szocializálódtunk, és feltételezem, akik ezt szeretik, azok sokkal műveltebbek, igényesebbek - igen, ti fórumtársak - akik ezért hallják is a különbséget. Jó volt a B200, mégsem az igazi. De az a nyomorult kis komód... az az L100.... pedig ABC-hez nem is volt még soha szerencsém.... de ahogy nyekergett, nyöszögött, szuszogott, és ha elkapta a fonalat, megtapostam vele minden gitárost, betöltötte a teret, szolgált, és aládolgozott mindennek, jó volt ritmusgitár helyett, gyönyörű szőnyegeket adott, és mikor arra került a sor, olyan riffeket tudtam játszani, hogy a gitárosok bepisiltek...:))))))
Ugyan most basszusgitározok, meg éneklek, de az orgona hiányzik. Az L100 nem az enyém volt, ha tudtam volna, akkor simán megveszem a zenekarvezetőmtől. Van most nekem egy Studiologic Numacompact2x-em. Szép zongorák, nagyon jó ep-k, klasszikus hangszerek, szintik, padok, stb-k vannak benne, de a Hammond nem az igazi....:( A billentyűzet kifejezetten jó erre. Az alap hangszínek is megtennék.... de az effektek széttúrják az egészet, tiszta műanyag.....
Szóval a szerelem nem múlik.... Várok az alkalomra, hogy ha csak itthonra is, de egy használható setup-om legyen.... Ugye az anyagi lehetőségeim pedagógusként meg....