A legegyszerűbb az lenne, ha hagyományos tankspirált lehetne hirtelen különböző vegyszerrel töltött tálakba meríteni. Ennek legegyszerűbb megvalósítási formája egy középen fényzáró válaszfallal elválasztott doboz lenne. Alap esetben fönt van a spirál, és be van tolva a válaszfal. Ekkor be lehet tenni alá a megfelelő tálat, majd ajtó bezár, válaszfal kihúz, spirál tálba enged. Így pontosan tarthatóak lennének a rövid idők is a kidolgozásnál.
Mondjuk szerintem az egésszel azért nem érdemes foglalkozni, mert manapság a vegyszert 100l-es kiszerelésben méreg-engedélyre árusítják, és túl sokáig nem is áll el a spájzban.
Amúgy az én hivómegoldásom rémegyszerü tényleg, egyszer lerajzolom. De eleinte majd keretre fűzöm fel a filmet aztán nagy tálban dolgozok vele. Macerás, de legalább megy :) Csá!
Az, hogy kinevetik képletese(bbe)n értettem. Szerintem jó ha az ember dolgozott profi rendszerrel. Az első film (DV-re), aminél kaptunk lámpaparkot, meg prof állványt, stb., olyan érzés volt, mintha most álltam volna fel lábra és messzebb ellátnék. A profibb kamera és a film maga is ezt jelenti nekem. A filmművészetivel meg úgyis várok még 2 évet, amig a mostani sulit elvégzem, addig meg nehogy má ne filmezzek :) Naná, hogy fogok.
Egyébként szerintem (legalábbis, ha szerintem jól csinálják) vesznek fel ilyet is, olyat is. Az egyik nevelhető, a másik talán nevel. A jó tanár elfogadja, hogy az újabb generációk abszolút más szűrőn át vizsgálnak dolgokat, aztán megkeresi a javítandó pontokat a diákon és esetleg önmagán is...
Hát... hm. A vetítőkben kommutátoros motor van... de jó, vessük el. A te hívógépedben milyen motort van? Kalickás forgórészes aszinkron frekvenciaváltóval?
Ellenpélda: én egy időben az épitészkaron rontottam a levegőt, ott kerek-perec meg is mondta az egyik bácsi, hogy "idejönni építészkarra úgy, hogy nem tanulámányozta az építészetet, az olyan, mintha jelentkezne a zeneművészetire hegedű szakra, úgy, hogy még soha életében nem volt hegedű a kezében!" - ki is vágott a tag. (Ilyen vizsgakérdések voltak nála: "rajzoljon egy tipikus gótikus templomot" meg hasonlók.)
Minden esetre nem hiszem, hogy egy filmművészetin a jelölt kameráját zsűriznék. ;-)
Ha a felvevőben, hívógépben nem jár egyenletesen a motor, az selejtet eredményez! Erre a célra nem használunk komutátoros motorokat. A fordulatszámot pedig elektronika ellenőrzi. Ha a hajtás nem megfelelő,akkor még a film is szakadhat.
Gondolom zsiguli ablaktörlőmotorral. Az egy nagyon univerzális kis hajtóműves motor, a garázsajtónyitótól a nyomdagépig szinte mindenben láttam már!
DE manapság a mindenféle mátrixnyomtatókból és effélékből bontott léptetőmotorok is népszerűek. Nagyon nyomatékosak, fordulatszámuk gyakorlatilag tetszés szerint megválasztható, és rendkívül olcsón hozzáférhetők (bontásból).
Nekem szükségem van egy folyamatosan dolgozó gépre. Sajnos a mostani gépem nem tud egyszerre nagy mennyiségű anyagot előhívni, de minden eljárást ismer! Ez pedig az előnye! Az ajánlatodat köszi, de erről majd személyesen a többit.
Ha a quarzot kiröhögik, akkor nem érdemes 5 évet elfecsérelni arra az iskolára.
Nem hiszem, hogy ezzel kinevetnének, sőt.
Azt feltételezem, hogy ott nem az a lényeg, hogy tudj filmezni, hanem az, hogy jó alapanyag legyél, akit szépen majd ők megtanítanak ;-)
Még olyat is hallottam, hogy inkább hátrány, ha valaki nagyon sokat filmezett előtte és túl kiforrott.
Azt hiszem inkább a fotózás az érdekes nekik, a képi látásmód, a műveltséged és ilyesmik.
Persze erről Beauileu első kézből többet tud...
Zapkorte: én nem nyúlnék bele egy quarzba akkor sem ha tudnék. Így jó ahogy van. A felhúzója így ergonomikusan belesimul a gépbe, a bőrtokba is pont így illeszkedik (nekem az is van). Egészen elegáns cucc, bár úgy néz ki mint egy mini fegyver, azt hiszem nem sétálgatnék vele egy amerikai reptéren. :-)
Mindig 100% pontos expo, nem ugráló kép, a csereobjektiv fontos nekem (van egy 4 mm-es fullframe halszemem, eredetileg TVs lencse, 1.4-es fénnyel). Maga az érzés miatt is. Egy Quarz tökéletes hobbi célokra, de valahogy érezni akarom, hogy én most filmezek :)
Nincs bajom a Quarzzal, tényleg, tuti fogom is használni (még a Q2-es, fix gyújtós lencsékkel is tökéletes), de nagyon szeretnék egy profibb kamerát...
Fényt mérni valami régi fénymérővel szoktam, igy a filmezésnél is ez a járhatóbb út, jobban ismerem ezt a rendszert (kiméred az eget, az árnyékot, a bőrt, blabla). Egy minolta spotmétert szeretnék venni még, a régi mutatós fajtából...azt akkor uccu :)
Szóval, ha filmművészetire akarnék menni operatőrködni, akkor a Quarzos melókat kiröhögnék... sajnos.
Például a Beaulieu cég gyártott profi kamerákat, amik teljesen úgy működnek mint a nagyobb filmkamerák. Cserélhető objektívek, állítható szektor, quartz szinkron, időzített egy kocka, digitális kép és méterszámlálás, lassító automatika 80 kokáig. Ilyen pl. a Beaulieu 7008 Pro gép.
Mire gondolsz, milyen "nagyon komoly" kamerára? Mit tud egy ilyen "nagyon komoly" amit a quarz nem? Jó, talán van rajta állítható záridő meg hosszabb a zoomja, és még? (Lemaradtam valamiről?)
Háhá! Zapkorte! A Quarz nagyon jó lesz a saját dolgaimra. 2x8-ból 2 is van. Super8 kazettásból viszont tényleg komoly filmkamerák is léteznek. Én szeretném azokat kipróbálni, azokkal dolgozni. Profitom nem lesz belőle más, mint a film megismerése. Nem is kell más :)
Hai! Nem kell komoly hívógépre gondolni. Illettem én azt egy "félautomata" jelzővel, ami lehet, hogy csak harmadautomata lesz :) A leglényegesebb egy vége-gép lesz, ami töröl, szárít, tekercsel és a legfontosabb: azonos sebességgel húzza a filmet. A többi részek kül. tálak lesznek, amire műanyaghengereket teszek, hogy a film azokon gurulhasson be, le, aztán fel :) A tál mélységével lehet az épp aktuális vegyszerek munkaidejét szabályozni (beállitani). A kevergetés, hő, stb. az én dolgom lesz. Igy igazából nagyon sokat kell készülni egy-egy hívásra, de akkor összeszedek 5-6 tekercset és lehívom. Tehát félmegoldás, de megoldás :) Természetesen ennek még kell egy 2-3 hónapot érlelni, utána meg 2-3 hónap összerakni. Addig kézzel éljen:)
Ja, egyébként volt motoros 2x8-as kamera is, orosz volt, és Aurórának hívták, a vaterán is van. De az tényleg nagyon alap, fixfókusz objektív, nulla szolgáltatás. De nem kell felhúzni. Ja, és lapos zsebteleppel megy, nem ceruzaelemekkel. :-)
Kurbli-téma: nem kell hozzá sokkal több: darab laposvas, két végébe két lyuk, az egyiket ki kell reszelni négyszögletesre, hogy illeszkedjék a kamera felhúzótengelyére, a másikra meg fel kell csavarozni egy obiból szökött fiókgombot, ez nagyjából az iskolai 6.-os politechnika óra színvonala. Utána beadod egy krómozdába vagy szinterezdébe, és még jól is fog kinézni.
Te miért akarnál csinálni, hiszen neked már van egy... de különben komolyan mondom: ha tényleg akarsz ilyet készíttetni, én kiveszem a fizunélküli szabit, levonatozom Emődre, megnézem a mostani masinádat, aztán fabrikálok valami hasonlót. Tudok én itt pesten mindent frinc-francot, galvánműhelyt, szinterműhelyt...
Persze ennek az az alapvető feltétele, hogy az anyag- és utánjárás költségeinek levonása után kimutathatóan több lé maradjon nálam, mint amit a munkahelyemen kapnék azonos időintervallumra, nem túl megerőltető rutinfeladataimért.
Én tudom, hogy az orsó védi a filmet (napfényorsó), mégis én biztosra akarok menni.
Barkácsolási képességem a falfúrással nagyjából kimerül: én egy darab vasból egy másik darab vasat tudok létrehozni, mely ugyanúgy néz ki mint az eredeti... :)))
Hát, azért lehetne ilyen masinát csinálni, ha tényleg 52.000.000 Ft-ba kerül az új, hát én bármikor vállalom, hogy megcsinálom a huszadából, és mindent fog tudni. :-)
Ami a nyersanyagárat illeti: a 105 koronas ár szerintem teljesen korrekt egy 2x8-asért (http://www.amatfilm.cz/cz/film_8mm1.htm), ebből már tényleg álmodás lenne "letörni". Sajnos a Soos haszonkulcsa 120% körül mozog, na azt kéne letörni egy max 50%-ra. Ha meg nem sikerül, akkor maradnak a prágai kiruccanások kedvezménnyel, autóstoppal stb. :-(
Nem kell az orsókat sötétben cserélni! Csak a külső két-három menet kap fényt! Nem egész két méter. Be is van jelölve a számlálón. Beteszed a filmet (no azért nem délibábos hortobágyon, de mondjuk egy villanyfényes szobában nyugodtan), becsukod a kamerát, járatod 0m-ig, filmezel 7,5m-ig, utána megint járatod amíg véget nem ér, és fordíthatod.
A felhúzás tényleg macera, de csak az eredeti felhúzókulccsal. Ha csinálsz egy darab vasból egy ilyen kurblit, azzal már egy pillanat alatt fel lehet húzni. Egy felhúzással még 24kép/mp sebességnél is elmegy fél percet, ennél hosszabb snitteket nem is nagyon illik csinálni.
Persze, a kazettás sok szempontból jobb. De a kodak film piszokdrága. :-(
Mostanában filmeztem mindkettővel: nekem a kazettás tetszik.
A felhúzósdi megszakítja a filmfelvétel menetét, ami úgy is lassú. És utána a felénél cserélni kell az orsókat, amit ugyebár sötétben kell végrehajtani, na ez azért még megy, de ezzel is megszakad a dolog. Talán ha profibb leszek, fekete zsákban is megoldom, kinti körülmények között a cserét.
Igaz én dig. videóhoz vagyok főleg szokva, ahol ha 5 perc van csak hátra ( :)) ) már akkor kétségbeesetten figyelmeztet, hogy kifogyóban az anyag.
Ezzel együtt nagyon szeretem a quarz kamerát, van egy fílingje a dolognak, ha az ember már gyakorlottabb.
Hacsak a csehek fel nem szerszámoznak a kazetta-fröccsöntésre. De úgy látszik, valamiért ezt nem akarják. Tudtommal csak napfényorsósban létezik. Mivel lényegesen olcsóbb(nak igérkezik), mint a kazettás kodak, szerintem bőven érdemesebb venni pár fityingért egy napfényorsós kamerát, mintsem a kazettázással bajlódni, meg a kazettás kamera fénymérőjét a 100ASA-s foma filmhez hozzáhangolni. Persze, technikailag ez visszalépés, jogos. De azért szerintem annyira nem gáz egy quarz, sőt, bizonyos szempontból lényegesen többet tud, mint a kazettás kamerák többsége. (Gyorsított/lassított felvételek, visszacsavarási lehetőség, fade in-out stb.)
Hehe! Lehet, hogy már irtam, de neked tetszeni fog: www.controlstudio.hu ott film azt letöltés: Akciófilm 1
A sztori annyi, hogy soha sem volt videokameránk, aztán a nyáron unokatesómég vettek újat és (mivel ez már a 3. lett volna nekik) a régit, egy Panasonic G-1 VHS-C nyomorcsodát nekünk adtak. Csináltunk vele egy filmet, amit elbír a hátán ez a technika. Készül már a második rész! Nézzétek meg...vicces :)
zapkörte, az én papám festő volt, ő volt, aki fotózott is, apukám zenél, én meg mindakettőt (próbálom) :)