Sziasztok! A segítségeteket kérném. 1,4 16- os thaliám egy hengere hidegen nem megy . Melegen semmi baja. Csak annyit tudtak kiolvasni, hogy 1 henger nem megy, de hogy melyik, nem írja ki a műszer Ha nyomom a gázt, ameddig a motor egy kicsit felmelegszik, utána jó.. Ha valakinek volt ilyen hibája, és leírná, hogy mi volt a hibás, megköszönném. Ui: ma 270km-t mentem vele. Köszönöm.
Sziasztok, mennyire nehéz a féltengely gömbcsukló porvédő gumiharang cseréje? Szerszámaim vannak meg elszántságom, de ez nem az én autóm hanem a vejemé és nem vágom a francia autókat. Le lehet szedni a külső csuklót? Vagy inkább szerviz? Köszi.
Ha nyitásnál és zárásnál is csak pl. B1 kap jelet akkor impulzus relével oldották meg azaz csak B1 ről kell levened a jelet. Ilyenkor a távírányitón 1 gombbal fogod vezérelni a nyitás, zárást mint az eredetin. Szerintem igy lesz bekötve. Azt meg neked kell elődönteni melyik gombra kötöd. Rajzolok majd egy kötési rajzot ha gondolod. Megpróbálom úgy hogy te is értsd. De most valamiért nem tölti fel a képeket. De előtte ki kell mérned. Ha megvan akkor lerajzolom. Persze ha csak neked nem gond, nem szeretném erőltetni.
Szia. A multiméter álitsd be feszültségmérőbe ott is egyenfesz legyen. Ha nem automata akkor a méréshatár legyen 20 volt. A3 as pont a pozitív ide tedd a piros merőzsinort A1re a fekete mérőzsinort. Nyomd meg a gombot, jelezni kell neki a feszültséget egy pillanatra. Ismeteld meg a B1 el is. Attol függ hogy mikor jelez ha nyitod vagy ha zárod az ajtókat. A másik megoldás, lecsatolod a stekkert és a kapcsoló zárását vizagálod, ugyanúgy ahogyan az előbb írtam csak azzal a kivétele, hogy most a multit dioda vizsgálásra állítod és ha sípol akkor zárodik a kapcsoló. Multimeter kozott is van különbség, valamelyiknél szakadásvizsgálatnál sipol csak. 3 kis vonal a jele, ha összeérinted a két mérőzsinort akkor sípol azaz zarodott az áramkör. A stekker utánni vezetékeket kell megcsapolni. És akkor működni fog. Ha mondjuk az A1 a zárás akkor ide kell neki adni a negatívot azaz a testet a vezérlőről, negatívot huzhatsz külön is ide vagy a kasztniról veszed le.
Szia! Van multiméterem, abban tudnál segíteni mit kell mérjek? Amikor zárok és amikor nyitok melyik lábon van "jel"? Hogy melyik a test vezeték azt hogy tudom megállapítani? Nem vagyok nagy zseni ezekben :(. Köszi. G.
A gömbfejet nem kell cserélni, elég a szakadt gumi porvédő cseréje. Ha meg van a régi és az nem szakadt mehet az rá. Vagy talán lehet új porvédőt is kapni.
Sziasztok! Érdeklődnék,hogy az új támasztógömbfej porvédője elvan szakadva (1 hete lett cserélve) mit lehet tenni vagy megint cserélni kell az egész gömbfejet? Köszi!
Vezérlés szett (Ina szíj+feszítő görgő, Dolz vízszivattyú) meg van, hosszbordás szíjak megvannak a feszítőkkel együtt. Olaj (ELF 5w40) meg van olajszűrő megvan és a levegőszűrő is. Mindez 60e ft-ba került, 20% kedvezménnyel. Meg van az a pöcök, a tükör alján van. Erre gondolsz? Ma lesz fénykép az ominózus részről amiről tettél fel te is képeket a sárvédőnél levő "sár" károkozásáról. Szóval ma fogom kitakarítani, mert ott van sajna az fránya sár. Főleg a jobb oldalon. De ennél más képen van megoldva ez mint a régi Thaliánál.
Szia. Nem jól érted. A1 nem használatos azaz nincsen bekötve. A kontaktus mindig A2 és B1 kozott jön létre. De most elbizonytalanitottál. Lehet, hogy ez megint tipusfüggő lesz. Lehet, hogy a te kapcsolodnál olyan lesz ahogy írtad. Ezt ki kell mérni multiméterrél. Ez a rajz Clio - é, lehet hogy különbözik. Ha van multimétered akkor a kapcsolónál érdemes lenne kimérni.
Szia. A fedélzeti csak külső hőmérsékletet mutat. Az ntc a jobb oldali tükörben van, alulról egy fekete pöcköt keres az az ntc vagy másképpen a hőfokszenzor. A vezérléshez több fajta szíj is van. Van 60 ezres és 100 ezres szij is. De mindenképpen érdemes cserélni mert az a tutui.
Szia. Bocs a késői válaszért. Én speciel a belső kapcsoló rol venném le mind a kettőt a jelet és a vezérlőt is. Küldök képet. Igy nem kell gondolkodni raja. A2 és B1 mint a képen a relé egyik és a masik kivezetesere. Remélem segítettem.
A bekötéssel kapcsolatban kicsit elbizonytalanodtam. Tudomásom szerint nekem a negatív verziót kell nézni, de nem tudom, hogy a képen nyíllal jelölt (sárga) vezetéket testre kell kötnöm, vagy hová? Tudnátok segíteni? Köszi előre is. G.
Köszönöm! Renault "B" Thalia, így szerepel a forgalmiban. Viszont vezérlés szett nem volt cserélve rajt a szervizkönyv szerint. A könyve azt írja,hogy 6 év után csere. Megtett km-re utalást nem találtam, illetve igen, de nem erre a motortípusra. Van fedélzeti számítógép is benne (jobboldali kapcsoló végén levő gombbal kell "manőverezni"). Viszont külső-belső hőfokot nem mutat.
Az átíratás után azonnal vezérlés csere+olajcsere+ hosszbordás szíj csere az összes feszítő vezető görgővel együtt.
2010 es, akkor ez is már a 2 es Thalia. Nekem is ilyen van. Amivel nem vagyok kibékülve az az első index. Miért kellet belülre rakni?? De különben elmegy. Az autóhoz meg grat. Jó sok balesetmentes Km-et kívánok
Szia
Nézzük az okfejtésed : Teli gumi 60 ezer Ft nyári gumi 60 ezer ft. Plusz acélfelni szett 50 ezer, ha fel le szerelem egy évben 2 szer akkor évente 10 ezer. Összesen felnivel 170 ezer fel le szerelve 200 ezer. 8 évre kivetítve mert 8 éves gumit azért cserélni kell hiába 30 % os. Négyévszakos gumi 4 évente 65 ezer, 8 évre kivetítve, 130 ezer szereléssel együtt. Az meg sztereotípia, hogy felkeményedik nyáron, mert akkor én már beton gumikon járnék. A második 4 évszakos gumiszettemnél amikor az enyém 0 km es, akkor az 5 éves téligumi ami kb 50 %os lenne. Hmmmmm lehet, hogy egy 5 éves 50% os téli gumi jobb mint egy zsír új 4 évszakos? Személy szerint nem hiszem. Persze ehez kevés km-rt kell megtenni évente, 15 ezer alatt szerintem nem éri meg a két gumizás, peraze ha nem az Alpokban laksz. Ha évi 20-30 ezret mennénk akkor mindenképpen téli és nyári lenne. A 4 évszakos gumi összetétéle teljesen más.
Kompromisszumot kell kötni. A telefonodon szoktál Facebook, Chet, Viber, sms, navigáció használni? A számitógépen sokkal jobb de ha nincsem kéznél akkor a telefon is megteszi. Ugyqnígy van a 4 évszakossal is. Kompromisszumot kell kötni.
De mindenki maga döntse el mit rak fel.
Úgy néz ki meg lesz a szekér. 1,2-es Thalia. (Sandero rángat mint az állat 2-es fokozatban) Otthagytuk ezért. Sajnálom nagyon, de az ember nem ellensége a pénzének.
A Thalia 2010-es, 89xxxkm, tele extrával, magyarországi, téli,nyári gumi szett, vezetett szervizkönyv, és tulajtól. Remélem beválik!