A 4 régi gyertya, Bosch Super 4-et kapott. Mindjárt befut a nyomatékkulcs is, aztán tesztelem, hogy ezért rángatott-e, bár nem tűnnek olyan rossznak. Az normális, hogy ott van a benzinszűrő?
Vegignyalaztam a logot, amit a kocsi periodikus befulladasarol keszitettem. Minden ertek rendben van egyet kiveve. Valamiert a befecskendezesi ido kozvetlenul a befulladas elott 2.4-2.7 ertekrol, ami elotte volt leesik 2.2-re. Ezutan jon a befulladas. Gondolom a tul keves uzemanyag okozza, amit ilyenkor kap. Mar csak azt kene tudni 30 mp-kent miert teszi ezt.
Tudom, hogy -5 fokkal kezdődik. Sajnos van magyar nyelvű szervizelési kézikönyvem és az alapján lett 15 fokra beállítva a gyújtás. 2 strobival és két szakival is leellenőrizve. Nem valószínű, hogy ez a probléma, de köszi a tippet!
Akkor a gyújtásod van elbaszva már bocs. sr0 nál nem 10 hanem 15 foka az előgyújtás és az első rovátka a tárcsán -5 fok. Tehát 4. jelre kell tenni lehúzott tps-sel.
Próbaképp beraktam egy másik lambda szondát, de azzal is ugyanezt csinálta kb.
Ettől függetlenül még lehet zet kicserélem egy univerzálisra. 135k km után ez már nem akkora veszteség, főleg, hogy elég olcsón hozzájutok egyhez.
De kezdem azt hinni, hogy itt valami más turpisság van. Esetleg az ecu vagy nem tudom.
Még az egr szelepetet ledugózom próbaképp, de más ötlet lassan már nincs.
Lehet az ecu szivat vagy nemtudom. Minden szenzor érték látszólag nem mozdul, de egyszer csak leesik a fordulat. Utána próbál korrigálni és helyrerak mindent.
Tényleg szinte minden meg lett már piszkálva, ami csak eszembe jutott.
Két légtömegmérővel, benzinnel és gázzal is ugyanaz a jelenség.
Lehet valami ecu-s szoftver hiba van még és az okozza ezt.
Autószerelő ismerősnek sincs más ötlete így az elmondottak alapján.
Lambda szonda ötletet megvizsgáltam és ha jó értéket néztem, akkor az én első lambda szondám alapjáraton 0.05 értéket ad stabilan, nem ingadozik, nem csinál semmit. Nagy gázadás után felmegy 0.95 közelébe és ott ragad. Ha kikötöm a szondát akkor ez az érték beáll 0.29-re.
Megnéztem a család másik nissan-ját, ahol az első lambda szonda szépen fel le ugrál szinuszosan, ahogy a leírások szerint is működnie kellene. 0.2 és 0.9 között föl, le, ahogy szabályoz a rendszer.
Ezek alapján szerintetek is a lambda szonda vacakolhat? Az sr20-as motorba csak eredeti vagy univerzális fűtött szondai is belemegy?
Megpróbálom kikötni a kopogásérzékelőt, hátha az okozza a bajt. Egy próbát megér. Szerintetek okozok bajt a motornak, ha ideiglenesen kikötöm? Gondolom túl sok gondot nem okoz a dolog. Ha lekötve is produkálja az alapjárat ingadozást, akkor nem ez volt a baj.
A benzin üzemben a csörgést is okozhatja ez, ha nagyon összevissza működik?
A legfurcsább, hogy kb. 20-30 mp-nként jön elő a probléma, közben jó minden...
Az induló hozzászólásra esetleg van még ötlete valakinek? A lánc nincs megnyúlva, a holtponti jeladók nem másztak el. Négy gyertyát kap a hétvégén, de nagyon fájna, ha benzinszivattyút is cserélnem kellene. Hogyan tudom ellenőrizni, hogy az megfelelően működik-e? Gépen nem hoz semmilyen hibát. Viszont még mindig van az Auchanos üzemanyagból benne, rátankoltam kétszer, aztán mondta a szerelő, hogy ki kellett volna hajtani belőle, amennyire csak tudom.
Eltűntem egy kis időre, ami annak volt betudható, hogy nagy fába vágtam a fejszémet.
Úgy döntöttem szétdobom a motort és körülnézek benne. Ez elég merész húzás volt, hisz közöm sincs az autószereléshez :)
Az ingadozó alapjárat miatt úgy döntöttem lesz, ami lesz lecserélem az SR20DE mocin a láncot. Csak 130k volt benne, de mondom hátha ez okozza az ingadozást.
Ha akkor tudom, hogy mibe kezdek el sem kezdem :) De ma végeztem és csodák csodájára elindult a verda, halkabban finomabban jár, de az alapjárat ingadozás megmaradt... :)
Most újfent tanácstalan vagyok, hogy mi okozhatja. Kissé frusztráló azért a dolog :) Lényegében ugyanazt produkálja, mint eddig.
Plusz adalék, hogy benzinnel használva csörög, bárhogy is állítgatom az előgyújtást. Gázzal nincs gond. A kopogásérzékelő hibakódot dobott, de talán nem ez cseszi el az alapjáratot ennyire. Csütörtökön ránézek számítógéppel, hátha az dob valamit. Lehet mégis be kéne szereznem egy bontott bosch légtömegmérőt....? Bár fura, mert ugy 30 mp-ként csinálja ezt. Amikor előjön a gond, akkor a kipufogónál is olyan furán pukkangat a kiáramló gáz, mintha kihagyna 1-1 henger.
Amiket cseréltem a munka során: vezérműlánc, hengerfej tömítés, vízpumpa, elosztó fedél, gyújtás kábelek, rotor, hosszbordás szíjjak. Még a két saru cseréje vissza van, de sanszos, hogy az nem zavarhat be. Végül is 70 körül megállt a mutatvány.
Ha valakinek van további ötlete, mit nézzek még meg a kocsin, hajrá, várom! :)
Tegnap rádugtuk gépre, nem dobott semmit. Szerencsére a lánc jó, nem az lesz a gond. Viszont adja magát a dolog, hogy nem tudni mi az oka. Első körben gyertyacserét javasolt a szerelőm, aztán benzinszivattyú és szűrő.
Ja, igen, E10. Utána már leesett, csak itt nincs szerkesztés, újat írni meg lusta voltam. Az mitől lehet, hogy néha csinál olyat, hogy megállok, majd 5-10 perc után újra indítom meleg motornál, beindul, majd leesik a fordulat, majdnem megáll, aztán összeszedi magát, és utána hibátlan. Olyan, mint ha nem érne oda az üzemanyag.
E10 inkább :D Kár hogy az e85öt kinyírták, bár benzinnel e85 programon kegyetlenül aláz a kicsikém :) mármint a gt, nem az almera. Tegnap az is beröffent az új szívvel, mondhatni át se fordult a motor és már ketyegett.
Akkor nem is rossz a 7,2-7,4. Bar eleg utopisztikus lenne, ha egy literrel rovidebb. Most 5 fovel, tele csomagokkal, vegig klimaval palya 120, fouton 110 8,1 computer szerint.