Egy 4es Rigába. nemtom hogy mikori mert a váznyaktábla el van rohadva. vagy 20 évig állt a fészer mögött...a kerekek Jawa, a hátsóvilla Jawa Idealé volt. egy ülés kéne még rá. a hátsó telókmeg vannak csak bekéne építeni őket egy kis toldással. tavasszal lefestem, meg főtengelyszimiket kéne cserélni csak sajnos nincs hol szerelnem:((.
Végülis a szemétből raktam össze meg azokból az anyagokból ami épp a kezemközé került. a blokk alult törött. úgy ragasztottam meg Araldit-tal hogy ne eressze az olajat. első nap hogy kész lettem vele kb 130km-t mentem vele egyhuzamba és simán vitte végig :) csodálkoztam is rendesen hogy igy összejött és örültem/ök:D:D. most egy haveroméknál áll a kerben letakarva télire.
Korado illetve babetta fejidom mindkettőre csinálták, börzén szereztem, nagy kaland volt feltenni ki kellett cserélni az elsőslámpát kettőtizesére és még a lámpa tartó lemzen is szabni kellett. De szerintem megérte. Már eltettem télire télen lehet hogy lesz egy blokk generál de semmi se biztos csak a halál.
Kössz a tippeket, elsőre én is a gyertyára gondoltam... olyan nagy dzsuva a hengerében most nincs, mindkettőnk nyár elején tett új dugót a gépbe. Aztán ha vége a szezonnak, mindkettőnk motorján lessz blokkszéthúzás, nagygenerál.
Az enyém állat jól megy, télleg a jól belőtt gyújtás, meg a rendes karbi pucolás/beállítás a titka. Vannak strapásabb darabok, de rendes karbantartással bármelyik Mustang működőképessé tehető!
Ha pedig valaki azon aggódik hogy kiröhögik ha a Mustangal nyomul, az keressen valakit akinek van mégegy, és nyomuljanak ketten. Tapasztalatból állítom, hogy két 50-el tépő Mustangot már inkább megbámulnak mint kiröhögnek!
próbáljátok meg másmilyen gyertyával, más oktánszámú bengával, mossátok ki a hengerfalak közül a dzsuvát:P:)(brigéciol) vagy gyorsabban kell menni vele :D.
amúgy télleg jó motor...jó gyertya kell bele, jól bekell lőni a karbit és agyújtást, leygen jó a főtengelyszimmering(nagyonsokat szoptam emiatt:P), ennyi a titka és kibekúrt jó lessz utánna, jobb mint 1 szimszon:))) nekem van egy mustangblokkos rigám és nagyonjól megy:D
Haveromnak meg nekem van egy-egy Jawa Mustangunk. Tegnap voltunk motorozni, én gond nálkül mentem 80-90 km-t 45-50 es utazóval. Haveré is ment, csak neki időnként meg kellett állnia hülni... Nincs valami bevett tipp túlmelegedés ellen? Amíg hideg, addig az övé is megy rendesen (1es 20ig, 2es 45ig, 3as 65ig, bár a 65 már egy kicsit gyilkolós...). Egyébként üzenem mindenkinek, hogy ez egy jó motor, főleg ha szeret szerelni az ember. Viszont ha rendesen felkészíted rá, akkor egy szezont végigmehetsz vele komolyabb gondok nélkül!
szevasztok! keresek mustang szerszámos dobozt, ETZ re akarom felrakni, kéne a mérete, meg hogy van , mennyiért, stb.. köszi! Jó motorozást, jó utat, meg minden ! Aki tud segíteni dobjon egy mailt(rosz@freemail.hu) Kösz
Nekem Teljesen ugyanez volt a helyzet a mocimmal (1975-ös 4 lovas példány) ! Ne dobd el a karbit semmi baja sincs!
1. Ha a gyujtás jó helyen van mint írtad nézd meg a megszakító hézagot 0.4mm az előírás pontosan felső holtponton de nekem a 0.45-0.5 jobban bevált (110kg vagyok:))
2. A fő probléma: szivárog a tűszelep ki kell cserélni de vigyázni kell mert a boltban adnak mindent csak belevalót nem!
3. A karbi beállítás egyszerű mint egy kőbalta: leveszed az úszóház fedelét és ha kiveszed az úszót akkor a motor eleje felé az úszóház belső felén lessz két jelölés egymástól kb 1,5 mm-re na a közé kell belőni a szintet úgy hogy az úszó lebegjen a benzinben. Azt ugye nem kell mondani hogy persze tűszelep csere után.
Üdv! Csatlakozom az előttem hozzászólóhoz, nálam ua. a tünet, a gyertya tök kormos lesz ca. 1 perc alapjárat után, + ha ráadom a gázt kapásból leáll:-((((( Előgyújtás jónak tűnik fhp. előtt 1,5 mm, gyertya alacsony hőértékű, úgy gondolom a benzin szinttel lehet gond, de nem tudok értéket, hogy milyen szinttel műxik .......Nem tud valaki egy értéket amivel nem áll le? Babetta porlasztóval össze lehet hozni a gépet??? mert ezzel a Jikov 2917-es sz. karbival nem műxik!
Helló mindenkinek! Van egy Jawa Mustang-om és nagyon szeretem!Sajnos lenne egy problémám is: nagyon hamar "beköpi"a gyertyát.A gyertya jó hőértékű;a keverék jó(1:40). (A motor most esett át egy kisebb felujításon.) Kérlek titeket segítsetek!Válaszokat elöre is köszönöm!!!!
Hali Kezdem azzal, hogy most nagyon ideges vagyok, mivel az előző félórában egy A4-es oldalnyi választ írtam, erre az oldal magától frissített, és kárbaveseztt minden. A tankodon lévő festék valószínűleg neolux autózománc, amit házilag hordhatott fel valamelyik előző tulaj. Az ilyen házi festésekben az a jó, hoyg általában a tank alsórészét nem festik le elég körültekintően, és így a tank alján lévő vályúban a gyári festék a rozsdafoltok alatt némileg látszik, ha viszont nem így van, akkor fogod magad, elmész boltba, és veszel kromofágot, kb 6-800Ft, a neoluot, vagy egyéb festéket szépen lehozza, de a gyári festéket nem hozza le, mivel az akkoriban rá volt "égetve". Miután felhordtad a kromofágot ecsettel, pár perc múlva látszani fog a gyári festés, aminek alapján tudsz kikeverni, a tankot gondosan mosd le a kromofág után, mert ha rajtamarad, akkor az új réteget könnyen lemarhatja, és az komoly fejtöréseket fog okozni a későbbiekben. Krómozásban nem tudok segíteni, nekem minden gyári króm, mivel errefelé nicns krómozóműhely, vagyis egy épp van, a sazrvasi vas és fémipari rt., de ahhoz, hogy ott lehessen rómoztatni, jól kell ismerni az ottani krómozást végző dolgozót, meg egyébként is ott elég silány minőségben krómoznak, csak beltéri használatra, mustangot meg nem épp a nappali közepében szoks használni :). A kipufogó gyárilag krómozva volt, mint minden motoron, budapesten - ha jól emlékszem - a nyugati pu. mellett, a zichy jenő utcában lehet kapni 4000Ft körül kisipari króm kéményt, ugyanitt króm küllő anyával 100/db. A kerékagy alumínium, így nem lehetett krómozni, a rajta lévő rozsda csak felületi lehet, amit polírkoronggal könnyen el lehet tüntetni. (polírkorongnak ajánlják sokan a filc, vagy a rongykorongot, de inkább a filcet, és kell hozzá venni polírpasztát) Miután lepolíroztad, szépen fog csillogni az alumínium felület. A jawa feliratot könnyen le lehet másolni, fogsz fénymásolópapír félét, vagy pausz papírt, és a tankra ragasztod celluxszal, majd ceruzával besatírozod azt a területet, ahol fekete volt a festés, mjd miután újrafestetted a tnkot, a satírozott részt kivágod valami pengével, és felcelluxozod a tankra ismét, és lefújod a tankot ott feketével, és már kész is a gyári festés, ha picit a papír alá megy a fekete, sebaj, a gyári festés se volt különb :), ott is voltak megfolyások, mondjuk azt szépen lehet korrigálni. Az elsővilla szabvány, a babettában, a rigában, a komárban, az összes KGST-ben gyártott kismotornak vannak egyforma alkatrészei, sokmindenben hasonlítottak, ott van mindjárt ami szembetűnik, a két kerék :), komolyra fordítva a szót, az elsőteleszkópban lévő persely megegyezik a babettáéval, a rigáéval, a komáréval, és még sok más motoréval, így valószínűleg lehet boltban kapni, az már más tészta, hogy nem fogja 1-2 évnél tovább bírni, mivel utángyártott. Ez az elektronikai probléma nekem is felmerült idén, nem jöttem rá, mi lehet a baja, valószínűleg az égő egyik csatlakozása elengedett, ez sajnos típushiba, az első égő foglalatának az érintkezői könnyen letörhetnek, így a hátsó lámpa kap 12v-ot, és hamar szétég. Ez ellen, annyit lehet tenni, hogy vesezl 12v-os akkut, építesz ledes lámpát hátra, és az akkuról üzemelteted, :) vagy forrasztópákával nekimész az égőnel, és odaforrasztod az égőhöz a lámpában lévő egyik kábelt, vagy vesez hátra egy 12v-os égőt, és amikor ilyet csinál megint, nem fog kiégni. Remélem segítetem. Üdv.:Tyerjánszki Tamás, az első Magyar Jawa Mustang klub elnöke :) http://jawamustang.extra.hu/
Üdv! Huhh, de régen jártam már erre... Na szal még mindig a kosaras simo-ról van szó. Abból próbálunk valamit kihozni. most éppen festésnél tartunk, blokk is kész, még pár alkatrész meg az összerakás hiányzik. Amúgy már erősen gondolkodok rajt, hogy a babi mellé amíg nincs simson beszereznék egy Mustangot, de hát a pénz elkel még a másik mocihoz is...
szerintem akkor jársz a legjobban ha házilag legyártod! gyárilag ilyen nem készült ezért az eredeti csövet a hajlítás után vágd elés olyan vastagságú csőböl hajlítsd meg a formát és heggeszt meg!
Sziasztok nem tudja-e valaki hogy van a jawa mustangnak a kipufogó könyökcsöve nekem elég ramaty állapotban van és jó volna egy olyan csövet rá rakni mint a simson s51n nak van tehát felfelé vezetni?Ha ezt valaki tudja vagy ,valahogy rá lehet varázsolni az írjon létszi :)
Van egy piros Jawa Mustangom(1979). Kifogástalanul működik, de nem gyári a külseje. Gondolok itt olyanra például, hogy nem gyári piros, hanem kicsit világosabb...
A lényeg az, hogy szeretném teljesen gyári állapotúra hozni. Ebben szeretném a segítségeteket kérni a következőkben.
- a babetta piros az ugyanaz, mint a mustang piros?Mert gyári babetta piros az van...arról kikevertethetem a mustangra a színt?
- a felniket szeretném lekrómoztatni, ahogy az gyárilag is volt. Zala megyei vagyok. Krómozást hol végeznek a közelben? És körülbelül mennyire számíthatok anyagilag?
- a kipufogó krómozva volt gyárilag, avagy nem? Ha nem,akkor azt hogyan kell helyreállítani, ill. helyreállítatni?
- a kerékagy szintén pár helyes rozsdás...amikor küllőcsere, és felnikrómozás van, akkor az szabadon van. Azt hogyan kell a gyári "fényére" visszaállítani? Ha jól tudom, az nem krómozva van igaz?
- ennek a tankjára még festve volt az embléma, ill. a JAWA felirat. Erre tud valaki valami sablont? Vagy olyas valakit,aki ezt ráfújná?
-az első villák "lötyögnek". Régebben lehetett kapni ilyen műanyag perselyt, ám ez nem igazán tartós megoldás. Ezt hol tudom megcsináltatni?
Téli álmából felébresztve a mocit a következő hibajelenség bukkant elő. Ha az első lámpa világít, akkor a hátsó az nem...Ha átkapcsolom a fényszorót, akkor a hátsó világít,és az első nem. Ilyenkor a hátsó elég hamar befeketedik, és kiég:( . Sajna nem tudok rájönni, mi lehet a baj. Ha valaki tud, kérem segítsen.
Kérem, aki tud segítsen, negyon szeretném visszaállítani az eredeti fényébe ezt a nagyon hálás masinát.
Még szerencse, hogy nem lett hosszú a hozzászólásom.
Hali rakj fel egy hirdetést a jawamustang.extra.hu-ra amiben leírod, mi kell, biztos akad 1-2 ember, aki tud majd segíteni. Légszűrőt nem érdemes újonnan venni, mert annyi pénzből lehet venni sportlégszűrőt, nekem egyébként van egy komplett légszűrőházam, alig használt, új állapotú, 1600 km-t ment de egyenlőre nem eladó, de van egy másik, amihez csak a doboz van, meg bele a szűrő azt 400 ft-ért vettem 1 éve a helyi boltostól pult alól (szomszédja 4 motoróbl rakott 1-et össze, és volt egy rakat alkatrésze :) ). Egyébként én bátyámmal küllőket pestena nyugati melletti motorosboltban vetettem (Zichy Jenő utca), és ha küllőt lehet kapni, van ott minden :D légszűrőbetétet lehet itt Szarvason is kapni, nemtudom, még mi kell, de mondom, néz be abba a boltba, legfeljebb hülyének fognak nézni :) Üdv.:Tyerjánszki Tamás Jawa mustang klub
Nekem is van egy mustangom,és szegény elég lepukkant:(( Az lenne a kérdés hogy nem tudtok-e esetleg egy boltot ahol lehet hozzá alkatrészeket venni?Ilyen pl:berugókarhoz fogaskerék,légszűrő,s egyéb apróságok.Előre is köszönöm.( a képen nem az enyém van,rövidebb a kormányom.)
Elmagyarázom: tényleg küldtem egy képet amin 2 gyújtás volt. De egyik sem a motoromba való van pluszba mégegy mustang blokkom (tudod az öreg gyújtásdeknis) az egyik gyújtás abba való a másikat pedig hozzá kaptam pluszba. Szóval a motoromban lévő gyújtáshoz a kondi csere óta nem nyúltam. Na de majd nyáron...