Másolni nem érdemes, olcsóbb megvenni az eredetit. Az a baj, hogy annak idején Magyarországon kevésbé tudták megfizetni ezt, mint külföldön. Így szinte alig akad olyan s8-as rajzfilm, amitől olcsón kivánna megválni tulajdonosa...
Nekem van a gyerekkoromból 3 f-f filmem (talán Normál8). Két "Peti" film, meg egy Gusztáv, de nem adom el őket. Esetleg másolásra átpasszolhatom őket, bár nem tudom, hogy milyen az állapotuk (kb 10 éve nem vettem elő őket). Van jópár családi S8 filmem úgy 75-től 85-ig, azok sajna igen rossz állapotban vannak, szerencsére át lettek másolva VHS-re.
A legegyszerűbb az lenne, ha hagyományos tankspirált lehetne hirtelen különböző vegyszerrel töltött tálakba meríteni. Ennek legegyszerűbb megvalósítási formája egy középen fényzáró válaszfallal elválasztott doboz lenne. Alap esetben fönt van a spirál, és be van tolva a válaszfal. Ekkor be lehet tenni alá a megfelelő tálat, majd ajtó bezár, válaszfal kihúz, spirál tálba enged. Így pontosan tarthatóak lennének a rövid idők is a kidolgozásnál.
Mondjuk szerintem az egésszel azért nem érdemes foglalkozni, mert manapság a vegyszert 100l-es kiszerelésben méreg-engedélyre árusítják, és túl sokáig nem is áll el a spájzban.
Amúgy az én hivómegoldásom rémegyszerü tényleg, egyszer lerajzolom. De eleinte majd keretre fűzöm fel a filmet aztán nagy tálban dolgozok vele. Macerás, de legalább megy :) Csá!
Az, hogy kinevetik képletese(bbe)n értettem. Szerintem jó ha az ember dolgozott profi rendszerrel. Az első film (DV-re), aminél kaptunk lámpaparkot, meg prof állványt, stb., olyan érzés volt, mintha most álltam volna fel lábra és messzebb ellátnék. A profibb kamera és a film maga is ezt jelenti nekem. A filmművészetivel meg úgyis várok még 2 évet, amig a mostani sulit elvégzem, addig meg nehogy má ne filmezzek :) Naná, hogy fogok.
Egyébként szerintem (legalábbis, ha szerintem jól csinálják) vesznek fel ilyet is, olyat is. Az egyik nevelhető, a másik talán nevel. A jó tanár elfogadja, hogy az újabb generációk abszolút más szűrőn át vizsgálnak dolgokat, aztán megkeresi a javítandó pontokat a diákon és esetleg önmagán is...
Hát... hm. A vetítőkben kommutátoros motor van... de jó, vessük el. A te hívógépedben milyen motort van? Kalickás forgórészes aszinkron frekvenciaváltóval?
Ellenpélda: én egy időben az épitészkaron rontottam a levegőt, ott kerek-perec meg is mondta az egyik bácsi, hogy "idejönni építészkarra úgy, hogy nem tanulámányozta az építészetet, az olyan, mintha jelentkezne a zeneművészetire hegedű szakra, úgy, hogy még soha életében nem volt hegedű a kezében!" - ki is vágott a tag. (Ilyen vizsgakérdések voltak nála: "rajzoljon egy tipikus gótikus templomot" meg hasonlók.)
Minden esetre nem hiszem, hogy egy filmművészetin a jelölt kameráját zsűriznék. ;-)
Ha a felvevőben, hívógépben nem jár egyenletesen a motor, az selejtet eredményez! Erre a célra nem használunk komutátoros motorokat. A fordulatszámot pedig elektronika ellenőrzi. Ha a hajtás nem megfelelő,akkor még a film is szakadhat.
Gondolom zsiguli ablaktörlőmotorral. Az egy nagyon univerzális kis hajtóműves motor, a garázsajtónyitótól a nyomdagépig szinte mindenben láttam már!
DE manapság a mindenféle mátrixnyomtatókból és effélékből bontott léptetőmotorok is népszerűek. Nagyon nyomatékosak, fordulatszámuk gyakorlatilag tetszés szerint megválasztható, és rendkívül olcsón hozzáférhetők (bontásból).
Nekem szükségem van egy folyamatosan dolgozó gépre. Sajnos a mostani gépem nem tud egyszerre nagy mennyiségű anyagot előhívni, de minden eljárást ismer! Ez pedig az előnye! Az ajánlatodat köszi, de erről majd személyesen a többit.
Ha a quarzot kiröhögik, akkor nem érdemes 5 évet elfecsérelni arra az iskolára.
Nem hiszem, hogy ezzel kinevetnének, sőt.
Azt feltételezem, hogy ott nem az a lényeg, hogy tudj filmezni, hanem az, hogy jó alapanyag legyél, akit szépen majd ők megtanítanak ;-)
Még olyat is hallottam, hogy inkább hátrány, ha valaki nagyon sokat filmezett előtte és túl kiforrott.
Azt hiszem inkább a fotózás az érdekes nekik, a képi látásmód, a műveltséged és ilyesmik.
Persze erről Beauileu első kézből többet tud...
Zapkorte: én nem nyúlnék bele egy quarzba akkor sem ha tudnék. Így jó ahogy van. A felhúzója így ergonomikusan belesimul a gépbe, a bőrtokba is pont így illeszkedik (nekem az is van). Egészen elegáns cucc, bár úgy néz ki mint egy mini fegyver, azt hiszem nem sétálgatnék vele egy amerikai reptéren. :-)
Mindig 100% pontos expo, nem ugráló kép, a csereobjektiv fontos nekem (van egy 4 mm-es fullframe halszemem, eredetileg TVs lencse, 1.4-es fénnyel). Maga az érzés miatt is. Egy Quarz tökéletes hobbi célokra, de valahogy érezni akarom, hogy én most filmezek :)
Nincs bajom a Quarzzal, tényleg, tuti fogom is használni (még a Q2-es, fix gyújtós lencsékkel is tökéletes), de nagyon szeretnék egy profibb kamerát...
Fényt mérni valami régi fénymérővel szoktam, igy a filmezésnél is ez a járhatóbb út, jobban ismerem ezt a rendszert (kiméred az eget, az árnyékot, a bőrt, blabla). Egy minolta spotmétert szeretnék venni még, a régi mutatós fajtából...azt akkor uccu :)
Szóval, ha filmművészetire akarnék menni operatőrködni, akkor a Quarzos melókat kiröhögnék... sajnos.
Például a Beaulieu cég gyártott profi kamerákat, amik teljesen úgy működnek mint a nagyobb filmkamerák. Cserélhető objektívek, állítható szektor, quartz szinkron, időzített egy kocka, digitális kép és méterszámlálás, lassító automatika 80 kokáig. Ilyen pl. a Beaulieu 7008 Pro gép.
Mire gondolsz, milyen "nagyon komoly" kamerára? Mit tud egy ilyen "nagyon komoly" amit a quarz nem? Jó, talán van rajta állítható záridő meg hosszabb a zoomja, és még? (Lemaradtam valamiről?)
Háhá! Zapkorte! A Quarz nagyon jó lesz a saját dolgaimra. 2x8-ból 2 is van. Super8 kazettásból viszont tényleg komoly filmkamerák is léteznek. Én szeretném azokat kipróbálni, azokkal dolgozni. Profitom nem lesz belőle más, mint a film megismerése. Nem is kell más :)
Hai! Nem kell komoly hívógépre gondolni. Illettem én azt egy "félautomata" jelzővel, ami lehet, hogy csak harmadautomata lesz :) A leglényegesebb egy vége-gép lesz, ami töröl, szárít, tekercsel és a legfontosabb: azonos sebességgel húzza a filmet. A többi részek kül. tálak lesznek, amire műanyaghengereket teszek, hogy a film azokon gurulhasson be, le, aztán fel :) A tál mélységével lehet az épp aktuális vegyszerek munkaidejét szabályozni (beállitani). A kevergetés, hő, stb. az én dolgom lesz. Igy igazából nagyon sokat kell készülni egy-egy hívásra, de akkor összeszedek 5-6 tekercset és lehívom. Tehát félmegoldás, de megoldás :) Természetesen ennek még kell egy 2-3 hónapot érlelni, utána meg 2-3 hónap összerakni. Addig kézzel éljen:)
Ja, egyébként volt motoros 2x8-as kamera is, orosz volt, és Aurórának hívták, a vaterán is van. De az tényleg nagyon alap, fixfókusz objektív, nulla szolgáltatás. De nem kell felhúzni. Ja, és lapos zsebteleppel megy, nem ceruzaelemekkel. :-)
Kurbli-téma: nem kell hozzá sokkal több: darab laposvas, két végébe két lyuk, az egyiket ki kell reszelni négyszögletesre, hogy illeszkedjék a kamera felhúzótengelyére, a másikra meg fel kell csavarozni egy obiból szökött fiókgombot, ez nagyjából az iskolai 6.-os politechnika óra színvonala. Utána beadod egy krómozdába vagy szinterezdébe, és még jól is fog kinézni.
Te miért akarnál csinálni, hiszen neked már van egy... de különben komolyan mondom: ha tényleg akarsz ilyet készíttetni, én kiveszem a fizunélküli szabit, levonatozom Emődre, megnézem a mostani masinádat, aztán fabrikálok valami hasonlót. Tudok én itt pesten mindent frinc-francot, galvánműhelyt, szinterműhelyt...
Persze ennek az az alapvető feltétele, hogy az anyag- és utánjárás költségeinek levonása után kimutathatóan több lé maradjon nálam, mint amit a munkahelyemen kapnék azonos időintervallumra, nem túl megerőltető rutinfeladataimért.
Én tudom, hogy az orsó védi a filmet (napfényorsó), mégis én biztosra akarok menni.
Barkácsolási képességem a falfúrással nagyjából kimerül: én egy darab vasból egy másik darab vasat tudok létrehozni, mely ugyanúgy néz ki mint az eredeti... :)))
Hát, azért lehetne ilyen masinát csinálni, ha tényleg 52.000.000 Ft-ba kerül az új, hát én bármikor vállalom, hogy megcsinálom a huszadából, és mindent fog tudni. :-)
Ami a nyersanyagárat illeti: a 105 koronas ár szerintem teljesen korrekt egy 2x8-asért (http://www.amatfilm.cz/cz/film_8mm1.htm), ebből már tényleg álmodás lenne "letörni". Sajnos a Soos haszonkulcsa 120% körül mozog, na azt kéne letörni egy max 50%-ra. Ha meg nem sikerül, akkor maradnak a prágai kiruccanások kedvezménnyel, autóstoppal stb. :-(
Nem kell az orsókat sötétben cserélni! Csak a külső két-három menet kap fényt! Nem egész két méter. Be is van jelölve a számlálón. Beteszed a filmet (no azért nem délibábos hortobágyon, de mondjuk egy villanyfényes szobában nyugodtan), becsukod a kamerát, járatod 0m-ig, filmezel 7,5m-ig, utána megint járatod amíg véget nem ér, és fordíthatod.
A felhúzás tényleg macera, de csak az eredeti felhúzókulccsal. Ha csinálsz egy darab vasból egy ilyen kurblit, azzal már egy pillanat alatt fel lehet húzni. Egy felhúzással még 24kép/mp sebességnél is elmegy fél percet, ennél hosszabb snitteket nem is nagyon illik csinálni.
Persze, a kazettás sok szempontból jobb. De a kodak film piszokdrága. :-(
Mostanában filmeztem mindkettővel: nekem a kazettás tetszik.
A felhúzósdi megszakítja a filmfelvétel menetét, ami úgy is lassú. És utána a felénél cserélni kell az orsókat, amit ugyebár sötétben kell végrehajtani, na ez azért még megy, de ezzel is megszakad a dolog. Talán ha profibb leszek, fekete zsákban is megoldom, kinti körülmények között a cserét.
Igaz én dig. videóhoz vagyok főleg szokva, ahol ha 5 perc van csak hátra ( :)) ) már akkor kétségbeesetten figyelmeztet, hogy kifogyóban az anyag.
Ezzel együtt nagyon szeretem a quarz kamerát, van egy fílingje a dolognak, ha az ember már gyakorlottabb.
Hacsak a csehek fel nem szerszámoznak a kazetta-fröccsöntésre. De úgy látszik, valamiért ezt nem akarják. Tudtommal csak napfényorsósban létezik. Mivel lényegesen olcsóbb(nak igérkezik), mint a kazettás kodak, szerintem bőven érdemesebb venni pár fityingért egy napfényorsós kamerát, mintsem a kazettázással bajlódni, meg a kazettás kamera fénymérőjét a 100ASA-s foma filmhez hozzáhangolni. Persze, technikailag ez visszalépés, jogos. De azért szerintem annyira nem gáz egy quarz, sőt, bizonyos szempontból lényegesen többet tud, mint a kazettás kamerák többsége. (Gyorsított/lassított felvételek, visszacsavarási lehetőség, fade in-out stb.)