tény hogy az első villát eléggé elméretezték a csehek :/ A váztól kezdve minden jól meg van oldva,de ez a villa.Egy mountain bike-on komolyabb cucc van.Az oroszok a Verho villát jobban megoldották,ott ugyebár még a két villahíd között is van merevítés.
egyébként ha kivágodik a hátsó égő az nem azért van mert tufeszt kap hiszen 6 voltot ad le a generátor és párhuzamosan van kötve az első és hátsó égő te hát ugyan ugy a hátsó is meg az első is 6 volt tot kap. de hamég sorba is lenne kötve akkor meg az egyik elszáll akkor a másik nem kap feszültésget mert az olyaan mint egy ellenállás ami ha megszakadt akkor ot elveszett az áram. valszeg az lehet a baj hogy más mien égő van benne.
aszt most nm tom mért irtam le de jól esett. assze valahol láttam ilyen problémát.
Íme a kapcsolási rajz: Az alsót nézzétek mert az van általában bekötve a mustangoknál
hát azért ki van találva.. mert a rugóteteslyén van egy bütyök amire rá lehet csavarni egy anyát vagy egy csavart bele lehet hajtani és ha ben van rögzítve a kerék akko ugye a teleszkóp nem tudja magát kihajtani. (jawa mustang= motoros bicikli tökre olyan megoldások vannak benne)
Nekem is pont ez a gondom :) éppen festeném a vázat, de bizonytalan vagyok abban, leszedjem-e a hátsó villát vagy sem... egyébként hogyan lehet leszedni? Mondjuk nekem a gumi nem sérült, ezért is gondoltam, hogy hozzá sem nyúlok. Az első villákon ki vagyok akadva: ha a kormánynál fogva felemelem a motor elejét, kihullik a kerék az alsó teleszkópszárakkal együtt. Tyer mondta régebben, hogy (ha jól emlékszem) csak a teleszkóp rugók tartják az alsó villaszárat, de hát ez tiszta horror...
állítólag létezik a Mustanghoz erősített első villa.Az egyik haver ismerősének van ilyen cucca,amit ha igaz megszerez és azt építem az enyébe,az eredeti görbe helyett.Azt mondta a srác hogy a villán van elöl és hátul két félkörív hegesztve.És nem a sárvédőtartó íve az hanem külön gyárilag szerkesztett merevítés.
ja és ha festem a vázat a hátsóvillát leszedjem vagy nem érdemes? és olyan gumit hol lehet bele kapni mert ki rohadt! és milyen festékkel fessek (van kompresszzor)
Jah, ez is jó: "Rise port" http://fpp.hamradio.si/roost/software/index.html Ha akarsz egy nyitvatartási szöget, megmondja mennyit reszelj a csatornából
Nem kell fokokat méricskélni, ha tudod a hajtókar hosszt, a lökethosszt és hogy hány mm az ablakok magassága. Vannak erre egyszerű progik, amik kiszámolják, pl a http://www.iwt.com.au/MOTA.HTM oldalon letölthető a MOTA Demo, annak a felső menüsorában a "Tools"-on belül a "Piston Position to Crank Angle" ezt csinálja (+ van többek között egy tervező része is, amivel a csövek kiterített sablonját lehet kipufnál kiszámítani). Mustangnál a lökethossz ugye 44mm, hajtókar hossz 100mm +nálam a beömlő csatorna magassága 13mm, az átömlőé 8mm, a kipufogóé 15mm, így kaptam meg azokat az eredményeket.
én is kifokoltam a hengert,nekem a szívási idő 121fokra az átömlés 118 fokra és a kiömlés 160fokra jött ki.A szívónyílás szélesség pedig 69 százaléka a hengerfuratnak ami azért nem olyan rossz.
Én is Tyertől tudom :) és csodálkoztam is rajta, hogy 100mm a hajtókar hossz (hasonló mocikhoz képest nagyon hosszú) Egyébként a nyitvatartási szögek széria motornál szerény számításaim szerint: beömlés= 121fok, átömlés= 111,8fok, kipufogás= 155,6fok. Átlag kipuf hőmérséklet a magasabb fordulatszám tartományokban kb 350 Celsius (mota szerint).
találtam másik kereket a Mustangba,de sajna le van kenve hőálló ezüsttel.Ha a küllők épek akkor nem zavar az a kis festék a lényeg hogy ütés ne legyen bennük.
félig már be van szerelve a Verho villa a Mustangba.a csapágyméret és menet stb stimmel.Leengedtem a blokkból az olajat a főtengelyszimmering cseréhez.Mint ismert a friss olaj kékes színű,a fáradtolaj fekete.De vajon melyik olaj fehér mint a tej?
kapásból nem tudok pontos számokat,de ránézésre 10-15 mm-rel,biztos szélesebb.ugyanis a mustang első tengelyét átdugva a két furaton,a menetből nem látszik semmi csak a vége ahol már nincs menet.
Lehetséges hogy valamelyik tulaj nekiment valaminek vele,mivel az említett küllőhely kitörésen kívül a küllők meglazultak és fogóval lettek megtekerve,de ezen kívül a villa jobb oldali szára is kapott egy nagy pofont ezért olyan mértékben szorul hogy egyáltalán nem mozog,és kiszedni is csak forgatva lehet.Fontolgatom hogy a Verho villát szerelem be előre,de az már eleve szélesebb,így távtartók is kellenek majd.
egyenlőre a projekt pihenni fog,mivel az első kerék annyira üt hogy veszélyes menni vele.Az agyból valamikor kitört egy küllőhely,így javítani sem lehet.Keresni kell másikat.Van Verhovina kerekem pár darab,de akkor meg a féket is cserélni kell.Sajna az még már nincs egy darab sem itthon.A kipufogókönyök is kuka mivel úgy javították hogy a hajlatba egy vastag falú vizcsövet hegesztettek bele.
jól szóltál!A Mustang tényleg tud meglepetéseket okozni :D Ma feltettem egy fojtatlan szívócsövet meg egy tiszta kipufogót,és bizony nagyon meglepett az eredmény.Az első két fokozat hamar leforog,de a harmadikat nem tudtam kihúzatni mert jött a kereszteződés.Kissé paráztam hogy fogjon a fék.Nem tudom mennyit mehet,mert még nem kötöttm be a digitális órát,de fojtva ment 70-et,szerintem most olyan 90 körül lehet a vége.Meggondolandó a dolog hogy ezt még tuningolni merjem-e.A csutkakormány miatt nagyon fárasztó vele menni,de legalább nem ugrál :D Én is mértem a hajtókart,és szemközéptől szemközépig pont 100mm.