Ja! Nem a B4-re mondtam hogy túl komprimált, hanem az eredeti B3 szól úgy, olyan ízlésesen eltalálva hogy one note-nál is megvan a kásás overdrive és full pacsinál is olyan diszkrét, tehát valahogy valami visszább vesz olyankor az overből szerintem (lehet hogy konstrukciósan, nem értek hozzá), mindenesetre zúz, de nem agyon zúz!
A B4-nél ha beállítod az over driveot hogy a one note-oknál hozza az eredeti kását, akkor a fullos pacsizásoknál (két kéz hat láb) már úgy túlküldi a jelet mint egy rakétaporszívó! (sőt már egy hármashangzatnál) Most látom hogy ez nem teljesen lehetett világos, mivel összekevertem betűket is a gyors gépelésben és nem is egyértelműen fogalmaztam. :))
Tube! Ha még fenn van a gépeden a Logic 5 az EVB3-al, küldök majd egy setupot neked amit csak be kell tölteni (kvázi dupla clickel elindítani) és akkor ki tudod vesézni. Nem bonyolult a progi, sőt még a user manualját is felírtam a telepítő Cdre nektek, amiből sok érdekességet lehet magáról a Hammondról is megtudni! Ha előtted van már gyerekjáték macerálni, csak gondolom a Logic elindításával és pluginek betöltésével van gond. Igen ez annyira más mint a Qbase hogy nekem is két napomba került anno az alap dolgok megtalálása, de aztán meg úgy mexereti az ember hogy magától adja a dolgokat...
Ráadásul az EVB3 azon a rengeteg + funkción kívül amit a B4-hez képest tud nem számítva az átütőbb hangzását még azt is megengedi hogy a laci modellezését külön FXként futtasd más audio csatornán és ugyanígy a Vibrátó része is külön effekt pluginként behívható akár egy vonalból bekötött gitárra is éppúgy mint egy samplelt furulyára... Egy baja van, a Logic miatt nem tud stand alone futni, kizárólag a sequencer progiban integrálva, így a PCből is kétszer annyi teljesítményt vesz ki. És mindenképp kell hozzá valami midi billentyűt kötni mert PC keyboardról ez nem müxik mint a B4. De ha amúgyis marokra akarja az ember fogni a hangját akkor mindenképp szinti vagy hasnló játszófelület kell amin kijön a Hammond íz. És végtére így már az is megoldható hogy pl. a DB5-el felnyomsz vmi zúzósabbat seqencerbe majd SMF-ként elmentve behívod a Logicba és úgy ereszted rá az EVB3-ra! Mellesleg így már a B4 szomszédságában akkor egy A-B tesztet is lehet kreálni. Én megtettem és 10 pont az EVB3-nak, 4-6 pont a B4-nek ízléstől függően. (na ezt kiveséztem :))
Aha, hmmm.... Szóval túl komprimált a B4? Ha jól értem :-)
A basszushangjaitól eltekintve nekem jónak tűnt, igz nagyon keveset használtam. Van a Deep Purple hivatalos honlapján vagy 5-6 midifájlom vagy 7 éve, azoknak cseréltem ki az orgonasávjait valamikor. Zenei környezetben elmegy, de persze nem az igaziban, a jazz, gospel, theatre muzsikában. A dinamika nem lehet hangkártyafüggő? Mindenesetre eddig a 3-as chorus-vibrátója ennek tetszett a legjobban a klónok közt, amit sokat használok ill csak szeretnék a klónokkal. Ennél már rendben van. Nemsokára másutt is :-)
Az EVB3 valóban nagyon jó dolog, csak nekem magas továbbra is a használata. Kár hogy csak szakirányú diplomával használható. fel. Lehet hogy azért gyatrább lefelé a hangja, mert az igazi generátoroknál is kicsi másképp van a szűrés. 1-43 csak egy ellenállás, 44-48 tekercs, 49-91 tekercs+kondi.
Nos igen, örömteli hogy rávarázsolták végre a rotor stopot is meg miegymást, sőt most már nemcsak 1 verziós a B3 modellingje hanem több! Bár nekem K.Eviltől megvan a full installos B4/I ami szintén több modelt tud, különböző korú B3-at utánozva, de olyan egetverő különbségeket nem láttam, ill. hallottam köztük. Bár az is igaz hogy még nem volt szerencsém, több, különböző korú B3-hoz sem. :)
A "lefaporszívózás" meg azért van, mert bár sterilen télleg elég akurátus a kis B4, de mikor Hammondosan-midisen beletúrunk akkor megfexik, mint a cigány akire ráijesztettek szarás közben! :) (volt róla egy Keyboards magazinos teszt, amiben képesek voltak összevetni egy valódi B3-as turkálással az ebadták... az eredmény elkeserítő volt a B4-re nézve, olyan "faporszívósan" szólt)
Mindez szerintem attól hogy 1 Hammond azért elég emberesen és sajátosan limitálva torzítja a jelet egy két hézes pacsinál, míg a B4 gyatrácska amp modellezése már egy hármashangazatnál betekeredik, ha az eredeti overdrive értékre lőjjük be, tehát mikor már 1 hangnál is karcol rendesen, de a pacsizást kissé visszafogottabban kezeli és nem küldi "full overbe" a jelet.... aki használja az érteni is fogja. :)
Az Emagic EVB3-ban már alapból jól szólt a basszus, meg minden és sokkal több beállítási lehetőség is volt, pl. a leakage, filter age, tonewheel cross-switch stb. mind-mind külön szabályozható ÉS nem csak egérkével, hanem midi CC# értékkel is!
Visznot Tube mester A102-esét a fekvő lacikával ez is csak messziről ugatja (még szép, mivel soft), pl. nekem a legjobban nem tetsző dolog benne, hogy lefelé haladva egyre tompul a klattyogása a billentyűknek, mintha leszűrték volna direkt ezeket a kedves kis fickándozó klick-eket. Nem tom a Logic 7-ben állítólag az EVB3 is ráncfelvarrást kapott. Lehet hogy most már az is űberebb, de ennyiért azért nem rohanunk Macintosht venni, ahol őkelme futni tudna. :)
Előző hozzászólásomat kiegészítendő, hivatkoznék a 2448-as hozzászólásomra, mert ez tipikus példája a nemmegmondtamnak.
Ezt az orgonát nem tavasszal hirdették németországban?
A kedvező vételár csábító, de ezzel nincs vége a vásárlásnak, mert ha az ember nem öntevékeny és hozzáértő, egyből jöhet a szervizes, és megkezdődhetnek az immár nem várt tetemes kiadások.
Hát ez egy jópofa Bertramos M3-as. Ügyesen átalakították koncertezésre, ámbár szerintem manapság már ez is túlsúlyosnaxámít :-)
A szállíthatóakkal egy a bibi, pont önmaguk, vagyis igazi országúti harcosok voltak. Cipelték, rázkódtatták, elejtették ezeket, szemben egy szobacicával, amelyet a nappaliban csak simogattak.
Van benne egy rugókon függő nagy hanggenerátor. Ha nem rögzítik le, egy hanyattfordítás alkalmával úgy elmozdul a nagy súlyával hogy szinte minden hangvezeték leszakadhat róla, aztán ember legyen a talpán aki megtalálja melyik hová való. Így látatlanban nehéz diagnosztizálni, de a sok kilométer drótból jópár mexakadhatott.
Ha a billenyű lötyög kisebb hiba, inkább esztétikai, de babra munka az újrafilcezés.
Meg olyan filcet, szegecset találni.
A nehéz indulásnak is sok oka lehet. Kosz vagy mechanikai sérülés, deformáció...
M3 tulajdonosoktól érdeklödnék, hogy az természetes állapota e az orgonának hogy a felsö tasztatura elsö oktávtól felfelé nem reagál a drawbarra, vagyis ,állitgatom 0-8 között semmi nem változik. Amerikai gyártásu, 220v ra át lett állitva,
de freki váltó nincs benne , ez befolyásol valamit? A Billentyük a használat során
kikoptak, nem feszesek, és oldalra eltudnak mozdulni. Ez befolyásolja a perka és egyébb dolgokat? A motorja elég nehezen indul ez mitöl lehet?
Egy Bruce Katz lemezem nekem is van, ha érdekel. Fogarasi bácsi nem nagyon emlékszik másra, aki Hammondon jazzelt volna (illetve azt mondta, voltak többen is, de aztán senki sem jutott eszébe...), kivéve persze Csík Gusztávot, akivel jó barátságban vannak, együtt is játszottak. De Csík hamar áttért Hammondról a Fenderzongira. Íme egy kis Sweet Georgia Brown 77-ből.
Csík Gusztáv kezdi, szétszedi a Rhodes-ot, majd Jani bácsi az M3-at.
Kicsit olyan érzésem van, mintha Art Tatumot és Jimmy Smith-t hallanám együtt...
Igen, szeretnék is Európából, de a legutolsó spinet pedálsort még a TR-200-am előtt láttam az eBayen. Azóta is keresem:( A hajónak pedig van még egy jó ideje, hogy ideérjen, mert az orgi csak 23.-án jön haza. És tényleg nem hangkerekes a basszus? Ajaj!! Akkor gagyi hangja van? Ettől rettegek.
Üdv Mindenkinek. Egy hét betegácsi után már fórum elvonási tüneteim voltak.
Tényleg jó az az oldal (http://www.jwolf.iajo.com ). Én innen kezdtem beleőrülni a hammondba. A japán részről Daisuke Kawai nagy meglepetés volt számomra. Nem gondoltam volna a japcsikról. Innen ismerem az osztrák hammondosok közül Raphael Wressing-et és T.C. Pfeiler-t is.
Szeretem a blues-osabb vonulatot is és a Live365, leslieoverdrive adón sokat játszanak egy Ronnie Earl nevű gitáros úriembertől (az eredeti neve Ronnie Horvath, nem tudom ez magyar származására utel-e)akinek a zenekarában (Ronnie Earl & Broadcasters) Bruce Katz hammondozott. Bitang jó blues zene és a hammond is előtérben van. Jó lenne beszerezni a lemezeit de még sehol nem láttam.
Más: Fogarasi játéka eszméletlen. Hogy nem volt itt még szó róla? Vagy csak én maradtam le. Nem akartam elhinni hogy Mo-on nincs senki aki hammondos jazz zenét játszott volna, de ezek szerint volt. Biztosan van a mai felhozatalban is?
Sőt itt majdnem mindenkinek van hammonja vagy klónja és gondolom sokan játszotok zenekarban. Lengyel Zoli honlapján indult egy koncertajánló a hammodos zene kedvelőinek de nem sok ajánlat volt eddig. Nos szerintem sokan vannak akik csak olvasgatják ezt a fórumot és nem írnak viszont elmennének egy-két koncertre ahol ilyet hallani (mint pl. én is). Vidékről pedig nehéz infóhoz jutni. Véleményem szerint nem szégyen az önreklám, nosza rajta..
Szia HViktor! Persze hogy jó. Egyformák ezek a spinetpedálok. (kivéve az M, M2, M3)
Remélem megvan a T-ben a frekvenciaosztó a pedálokhoz, mert annak már a mélyhanghoz nem tettek be hangkereket.
Közelebb nem találtál? Szerintem türelem kérdése. Európában is van sok bontott orgona, ez szinte szabványméret, az a 13 kapcsoló nem nagy téma.
Hajón lassabb olcsóbb, repülve kb a duplája.
Nekem is van egy méretes fotocellás hangerőpedálom. Nem érdekel? legalább nincs postaköltség. 3 drótpár: hang oda, hang vissza, lámpa. Hammond méret. Zs
Ezt találtam az eBayen. Jó lenne szerinted a TR-200-amra? Mennyi lehet ezt elküldeni ide Magyarországra? Az ember egyelőre még nem válaszolt. Árul egy hangerőpedált is, az is jó lenne.
Köszi az infót. Tényleg javítottak ezen a B4/II-n amit kiszűrtem első olvasatra. A Lengyel Zoli oldalán vagy két éve kiveséztem az I-et. A basszrészleg nagyon gyenge volt, de a többit én rendben találtam. Ok, hiba hogy a perka nem némítja az 1'-at. Ezt minden hülye hibának véli hogy némítja, ezért "kijavítja", pl. a Nord Electróban is. :-( Erre nem tértek ki, de remélem megcsinálták.
A lezlinél viszont végre betették a stopot, rugós zengetőt. Így más sokkal komplettebb.
Az orgonánál viszont szépen leszedték hogy billentyűnként másképp berreg a TG, egész jól sír a C3 vibrátó. Szerintem sok stúdiófelvételen (no nem jazz :-) nem vacakolnak, hanem ezzel a midibillentyűzetes-monitoros-egeres Hammonddal karcolják föl az orgonás sávokat.
Meghozza a teljes diszkografiajat el szokta hozni magaval, mivel a sajat kiadvanyaibol, koncert utani eladasaibol, es fellepeseivel keresi a kenyeret!
Nagyon kedves mosolygos fiatal holgy! Koncz Zsuzsa testalkat:-) Barcsak kis hazankban is lennenek orgonistak (Jazz Orgonistak)!!!
Eppen ratalaltam ezuton kedvenc oldalamra:
http://www.jwolf.com
Olvasgasson bele mindenki!!! Tanulsagos, en mar ma vagy harmadjara estem le a szekrol, hogy kint a nagyvilagban milyen Hammond kultusz, es elet van!!!!!
Az illeto :international archives for the jazz organ-t adta neki, mint alapitvanykent, es Neki nem kevesebb mint 10ezer lemeze van! Irta is, hogy bakelitekkel kezdte a nagyoktol, mint Jimmy Smith,Griff, Groove Holmes, Jack McDuff etc....
Szep kis oldalt osszehozott, a vilag minden reszen, mint egy vilagatlaszon lehet kalandozni!
Kellene Neki kuldeni azert Magyarorszagrol is neveket, csak volt itt is valami....
Ahogy latom a Cseh-ektol is vannak olyan nevek akik nemcsak Hammond-ot hasznlatak, hanem Moog, Fender Rhodes....igy akkor nekunk is van, Presser-unk, vagy Fogarasi ugye...Pataki Laszlo (Syrius), vagy a majdnem Magyar Marian Varga!!!
Ja, amit a Magyar Hammond site-on olvastunk ismeretlen neveket (down beat) szavazatokat, azokbol itt 50-szer annyi van, kulon orszagokra szedve a Hammond orgonistak.....meg Lengyel orszag, Csehek, Oroszok is vannak....Puerto Rico, Uj Zeland, Japan...ne soroljam:-) Bele lehet hallgatni, nem is rovid idore, hanem teljes szamok 5-10 perc erejeig MP3-ban! Erdemes...en lehidaltam, hogy pl Japan-ban milyen B3-as orulet van, tobb csajszli is keni a Jazz-t.....!!!
Most egy kozeli Osztrak Hammond B3-as virtuozt hallgatok: T.C.Pfeiler...huuuu http://img.index.hu/imgfrm/6/4/6/3/THM_0000896463.jpgvazze' nagyon ott van!!! Diszkografia + minden...neki is van mar vagy 10 lemeze..beszaras, mennyi mindent nem is lehet Magyarorszagon kapni....:-([image1]
Állítólag megturbózták a bass pedal sexciót is és tud már sustain effektet is azon a fertályon + újabb lacikabinet modell stb. Kíváncsian várjuk mennyire lesz Hammond-szerű! (miután az első rész eléggé "faporszívó-szerűre" sikeredett)
Igen, nyáron találtam egy új énekes-frontembert a csapatnak, nagggyon Morrisonos :) Minden koncertet úgy csinál végig, mintha az utolsó lenne és a legjobb frontember, akivel eddig találkoztam, pedig még csak 20 éves. Egyébként ő is "kőbányai", Berki Tamásnál tanul. Most csináljuk az új demóanyagot.
A Piano Bass tulajdonképpen korábban volt már, mint a Fenderzongi!
A VOX-ról pedig annyit, hogy Manzarek csak az első 3 albumig, 1967-ig használta, de annyira megbízhatatlannak bizonyult a hangszer, hogy áttért a Gibson G101-re (Kalamazoo). De most jut eszembe, hogy teljesen OT vagyok :))
Azért még beszúrok egy képet, 2001, Santa Monica, CA
Köszönöm a válaszokat. Nem tudom, bevállaljam-e a VOX-ot.
Egyébként a CX-3-al nagyon szépen megoldható a VOX hangzás,
A basszust pedig egy Korg X5D modullal oldom meg (CX-3 bill. alsó két oktávjáról meghajtva), letranszponált, EQ-zott Rhodes zongora mintával. Tulajdonképpen tökéletesen kielégítő megoldás, csak hát egy VOX+PianoBass párosítás sokkal autentikusabb... :))
Ez volt a direkt marketing helye, lesz eladó ha megunom....
A voxra visszatérve , én az oszcillátor tekercs szakadásra tippelek . A másik nagy probléma ezeknek a tipusu orgonáknak az alulméretezett , nem "stabil " tápegység.
Más ,mindenkinek felhivom szives figyelmét mai fokuszban részleteket mutatnak Janika studió munkálatairól , amint felénekli a vén eu. c. nótát / Jakab szerintem a studió bezárárásán gondolkozik / Ugyhogy lehet megint öszinte ,kökemény dolgokat hallani.
KE! Hát nem vagyok valami nagy elektromos szakértő. Én csak arra tudok gondolni, hogy amíg volt Weltmeisterem anno, abban volt 12 panel, ami egyenként mexólaltatta a legmagasabb hangokat, majd jött az osztás lefelé. Épp ettől borzasztóan komprimált volt a hangja :-( Ha egy akkordot lefogtam, olyan hangerővel szólalt meg mint utána pl. csak egy hang :-(((
Jó kis játék volt a hangolás is, miután sikerült elhangolnom jó gyorsan, kellett vagy egy óra mire úgy-ahogy visszahangoltam :-)
Szóval ebből kiindulva azt válem hogy ebben is egy ilyen panel lehet és az döglött a tizenkettőből. Egy tranzisztor, vagy kondi a méregdrága pártíz,- vagy párszáz forintos árával talán nem nagy érvágás.
Az a PianoBass nem valami rövidre szabott Fenderzongi? Márcsak a formája után is.
Egyébként egy Hammonddal is jó nyávogós, Dóórszos hangokat lehet csinányi. A V3 vibrátó csak az egész regiszterekkel egész nyekergős lesz. És no lezli! :-)
November három, Barbara????? Én csütörtököt mondanék :-)