Feleségem ultimátumot adott nekem, hogyha most már nem építek azonnal-de-rögtön egy terepasztalt mert nagyon óhajtana villanyvasutazni (amiért mellesleg egy jó ideje nyúz már) akkor rettenetes dolgok fognak történni, amiket én nem óhajtottam megtudni, hogy micsodák, inkább építettem egyet.:-) Szeretném ha ez egy olyan topik lenne, ahol képes beszámolókkal, építési leírásokkal, ötletekkel, trükkökkel ismertetnénk meg egymást és jómagam szívesen olvasnék, néznék meg hasonló építési leírásokat mint amibe én fogtam.
Ötlet: A köztes helyekre, ahol látszik az OSB lap. Csiszolóporhoz adagolsz vizet és faragasztót, képlékeny masszát készítesz belőle és felviszed a felületre, 1-2mm-es
réteget képezel vele az újjad vagy egyéb más segítségével. Ez megszáradva kemény, könnyű és kissé egyenetlen alapfelületet ad a kavicsozáshoz és fűszóráshoz. Kissé átcsiszolva földesutnak is jó.
Szia! Melyik asztalra gondolsz,mert kettő is be lett mutatva!Írd meg és nagyon szívesen küldök fotókat és válaszolok a kérdéseidre!Este 7 körül gépnél leszek!Üdv: Gábor
Tetszik a terepasztalod, es hasonlot keszulök epiteni. Ha tudnal kuldeni par fotot meg mereteket, stb. Jol jönne par jo tanacs, mondjuk mit csinaltal volna maskeppen . Nekem mehano sineim es valtoim vannak, igy az ives valto nem epithetö be. Ezt a masik egyenes szakaszban beepithetö valtokkal helyettesitenem. Szoval varom a valaszod. Mehet mail re is csaba964@freemail.hu udv
Nagyméretű kb 8 centiméter átmérőjű csapágygolyó, meg sík felület, nekem egészen helyrehozta az egyenetlenségeket, de egyébként így sem tökéletes, de nem is baj, mert hozza a 40-es lassújellel megáldott mellékvonalak hangulatát, ami kedvenc témám:) Egyébként tényleg max erre jó, "fővonali" üzemre be nem tenném...
Nem véletlen, hogy ilyen véleményeket kapsz. Az egyetlen, és legjobb megoldás a kuka.
Visszahajlítani pedig azért lehetetlen, mert az anyag máshogy nyúlik fent és lent. (kb. úgy képzeld el hogy kis háromszögek keletkeznek benne, ezeket akarnád a téglalapok közé visszarakni, visszahajlításkor.)
A megtört sínek, bevonata is sérül a hajlításkor. A bevonat sérülése pedig rozsdásodáshoz vezet.
Én kb 20éve cseréltem le az u-profilu Piko N-sineket új Rocora.
A pofilsíneken, a vonatok futása, áramszedése sokkal biztosabb. Az akkor lerakott síneken, 20 év után is győnyőrűen futnak a vonatok.
Vó'na néhány kérdésem terepasztal témában, remélem akad, aki hozzá tud szólni - előre is köszönöm. Igyekszem egyenként feltenni, hogy ne ömlesztve érkezzen az "áru" :)
1., Meghajlott Piko, U-profilos síneket hogyan lehet jól kivasalni? Magam alkalmazom a befőttesüveget, illetve egy deszkadarabot, de nem vagyok maximálisan elégedett az eredménnyel. Kinek mi jött be a legjobban?
(A "dobd ki a szemétbe az egészet" jellegű bölcseleteket kérném mellőzni. :)
Szia! Utána néztem, a gyári viessmann alagúti oszlop drágább, mint a kidolgozott vonali, így hagytam, csináltam rézdrótból és U alakúra hajlított ruhaszárítóról letört 2mm-es kemény drótból. Csinálok képeket, és felrakom...
Szia cssz74! Nem reagáltál a felsővezeték tartó ötletemre, lásd 1729, 1731 hozzászólások. Lehet, hogy jobbat találtál, a gyár épületen belülre? Szia Rizmajer.
Halihó! Szeretném megköszönni mindenkinek az ötleteket, terveket, segítséget amit adtatok. Végül Novák Zsolt klubtárs kitartó munkájának, és véget nem érő türelmének hála megszületett a terepasztalom terve. Ahogy épül, dobok fel pár képet, hátha valaki épp emiatt kap kedvet a terepasztal építéshez. üdv.: Zsolti
Kicsit megint dolgozgattam, de nem megy túl gyorsan sajnos... A drótot terepesés és ágyazás előtt ki akartam szerkeszteni. Sajnos kevés az anyag, venni kell. Az ágyazatot direkt vaku nélkül nyomtam a jobb színhűség miatt.
Csodálkozok, tehát vagyok :) Ilyesmi asztalt építettem egykor a haverommal közösen, ebben rengeteg hegyvidék alagút ilyesmi van, sok lehetőség az építésre, szépítésre, nem realisztikus elismerem, de jól el lehet rajta játszani. Ehhez hasonló ötletet keresek, ilyesmi asztalterv kéne, ez egy 90x160as asztal, az enyém picivel nagyobbnak épült, hogy lehessen rajta egy kicsit több minden.A szintmagasságokat inkább csak közelítő adatoknak tekintsétek, nem tudom a pontos értékeket, csak azt, hogy van benne egy nagy emelkedő a hátsó egyenes szakaszon, de elbírják a szerelvények, úgyhogy nemdráma. Ennek a topicnak a végigolvasása közben jöttem rá, ( valaki így csinálta), hogy az 5% on túli emelkedőt lejtőként építi meg, tehát egy irányba megy mindíg a szerelvénnyel, és alagútba, rejtett helyre teszi, az működőképes ötlet, ha szükség van rá. Kaptam már ötleteket, sőt még terveket is, de valahogy hiányzik még valami. akinek sok ráérő ideje van, és szeret ilyesmin agyalni, annak megköszönném a fáradozását. üdv.: Zsolti
Én is TT ztem, és pont ez volta gondom, hogy akkoriban még szűkös volt a kínálat, ma már jobban van mozdony is, vagon is, de a H0 ból van a legtöbb, és a legolcsóbb áron, ez nem is kérdés. A kidolgozottság kérdése nálam is gond ovlt, gyakori hogy nincs rendes lámpa csak festett (régiekről beszélek, hangsúlyozom), ésa kialakítása is eltérő volt a kasztninak. Az ütközőbakok a forgózsámolyon voltak szinte mindíg, ami egy idő után zavart.Az én pénztárcám H0ra van szabva, kizárólag használt, régi piko termékekre. Ami a pályát illeti ,nehéz fejben is összeraknom. Megdöbbent amikor látom az új asztalodat, hogy már a fa vázat készítetted, akkor tudtad hogy melyik sín, melyik ív, mi hova fog kerülni. Nekem ez lesz az első asztalom, nem várok csodát, de nem akarok azért egy totál sík asztalt se:) Szeretném úgy megépíteni, hogy pár évig ne unjam meg.
H0 -all én is így vagyok, régen TT-ztem de nem voltam kibékülve a kidolgozással, sem a konstrukcióval (pl: BTTB -nél műanyag csapágyas motorok stb), sőt a használt piacon (már pedig én csak ott vásárolok) H0- nak az ára is kedvezőbb.
A TT gőzös kinálata is elég szegényes, pl T-3 at még nem is láttam, de BR 53-at sem.
Ha ötlet hiján vagy, google képnézegetőbe írd be a " vasutmodell, terepasztal," stb szavakat, és ami tetszik azokat mentsd el. Érdemes jó ötleteket kiollózni mások munkáiból és azokat összegyúrni.
Utánna ugyan ezt az igazi vasúttal is csináld meg.
Lehetni lehet, a haver megtette, és működik a dolog, de az enyém 110 es, tehát pont akkora. Nem mintha változtathatnék rajta. Asszony nyakamba akasztja a menlevelet:) Zsolti ! Kicsi mozdonyok lesznek, már csak azért is, hogy ne legyen gond az ívekkel. Nem mintha tudnám, hogy milyen ívek lesznek az asztalomon, de... na majd meglátjuk mi lesz belőle.
A h0 hoz ragaszkodok, mert egyfelől vannak már szerelvények, sinek minden, másfelől meg ezek tetszenek.
Szia! Mint írtam a hosszal nincs nagy baj,csak a szélesség kicsit karcsú!!! Nézd meg ezt az asztalt,ez 110cm széles,de nagyon minimális szélességű,ennél már tényleg nem lehet keskenyebbet építeni!!!Üdv: Gábor
A helyzet az, hogy az asztal egyfelől készen van, másfelől nincs több hely számára. Értem én amit mondasz, de ilyen pici helyen kell elférnem. agyaltam már azon, hogy átlóba kerülne valahova az állomás, és ott van egy hosszanti szakasz, de végül arra jutottam, nincs jelentősége neki, hiszen úgyis régi piko cucokkal játszok, amik sokkal rövidebbek. szinte bárhol elfér egy 5 kocsiból álló szerelvény. Tudom hogy jobb lenne, többet ki lehetne hozni belőle, ha csak 15 cmel szélesebb lenne, de nincs több hely :(