A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Javaslom a témában ezt a 6 éves cikket (amúgy meg mindenki olyan hülyeséget csinál és olyan ideológia mentén, amilyet szeretne - meg amit persze a pénztárcája elbír):
Szia, en 20ezer km ként cserélem az olajat (vagy másfév év) mivel long life olaj megy bele.Romániában cseréltettem ki az olajat + olaj szűrőt ez volt 40500 FT (márkaszervizben).
A napokban vettem egy MK7.5-ös Golfot 1.5Tsi motorral. 10ezer km-ként fogom cseréltetni rajta az olajat, mivel garanciális az autó, ha jól gondolom, akkor ezeket a "köztes" olajcseréket is a márkaszervizben kell elvégeztetni. Mivel VW csoporttal semmilyen tapasztalatom sincs, valaki tudna abban segíteni, hogy ha CSAK olajat é szűrőket cseréltetek rajta - 0w20 -, akkor az kb mekkora költséggel jár egy márkaszervizben?
Felhúzott ablaknál nem hallani a váltáskor jelentkező csörgést, szerintem sokan ezért nem is tudják, hogy csörömpölnek. (pedig de)
A gyorsítós emelkedős boxrezegtetést, hazai pályán bármikor tudom reprodukálni, már az útburkolatot is meggyanúsítottam emiatt, bár a másik autóval nem tapasztalni. Majd szerviz előtt próbálgatom kicsit a porsche buda környéki terepet, hogy hol tudom előcsalni.
A kéthengerezés az szerintem oké, azt elfogadom, hogy ilyen.
Ezt a rezonanciát én is tapasztaltam, nem gyakran. A váltó körüli box (és minden apró+kulcs) rezonál, autópálya tempónál, terheléskor, mondjuk Érdi emelkedőn, gyorsításnál....
E mellett van egy a sebváltóból hallható csörgés, főleg kis tempónál, váltáskor. A szervizben azt mondták ez üzemszerű. Én valahol azt olvastam típushiba, eddig megoldás nélkül. Amióta figyelem több kocsin hallottam már.
Nőni fog a fogyasztás 0,5-0,7 literrel kb. ha megszűnik az ACT funkció.
Zavaró rezonancia fura, nekem nincs, bár érezni néha nagyon enyhén, ha kéthengerezik, de nagyon kell figyelni hozzá.
Az biztos viszont, hogy nem arra van az ACT kitalálva, hogy pl. 2500-3000-res fordulaton kéthengerezzen, a töltőnyomáson ülve. Vagyis úgy kell a váltóval kapcsolgatni, hogy nagyobb terhelésnél inkább menjen mind a négy henger kisebb fordulaton, némileg kisebb gázpedál benyomással. Ilyenkor a fogysztás is kb azonos. Az ACT kifejezetten a kis terhelésű 2000 alatti fordulatokra van kitalálva (csorgás a forgalommal, siklás országúton, lassulás közben enyhe lejtőn, stb.) ott tud jelentős megtakarításokat hozni.
Akár ez is jelentheti, de nem tudom akkor miért nem ez van a gépkönyvben. Tulajdonképpen mindegy is, mert a kocsi kijelzője számít elsősorban. Csak gondoltam megkérdezem, és köszi a választ.
Egyébként ha már itt vagyok megosztom én is a tapasztalataimat:
Az autó mint az látható egy T ROC, 2020 augusztusi, 16000 km. van benne. Becslésem szerint ennek kb. 30-40%-át a munkába járásra fordítottam kertvárosi forgalomban, napi 2x 10-15 km-es távokat megtéve, általában egyszeri megállással, a többi km. hosszabb távú utakra ment el, kirándulás nyaralás, stb. Elsősorban országúton, 90-100 km/h-val. Autópályán csak párszor jártam vele. 55-60 km/h alatt általában a 3. sebességet használom, hiába kéri a 4-et, 1800-2000/perc fordulat körül váltok csak fel (főleg emelkedőn). Ezt a többi sebességi fokozatnál is betartom. Pörgetni ritkán, csak előzésnél szoktam. Szerintem 5000/perc fölött még nem volt. A start-stop rendszert általában kikapcsolom, de néha még mindig megfeledkezem róla :( A kéthengerezés engem nem zavar, elég gyakran bekapcsol de csak a motorhang változik, vibrációt nem tapasztalok. ( arra azért kíváncsi lennék hogy ilyenkor kívülről milyen hangja van...) A fogyasztása baráti: általában 5,5-5,8 l/100 km körül alakul, tankolásnál mérve, (a kijelző adatai kicsit kevesebbet mutatnak) OMV MaxxMotion 95-öt szoktam tankolni. A kereskedésben kapott olajból eddig egyszer töltöttem utána kb. 4 dl-t, úgy 12000 km. körül. Jelenleg a felső szint alatt kb. 3-4 mm-re van a nívó. Az olajhőfokot szoktam figyelni, a rövid utakon (munka) főleg télen éppen csak meghaladja az 50 fokot mire megérkezem, ilyenkor nyáron a 65-öt is eléri. Egyébként amíg nem mutat a kijelző 50 fokot előzgetni sem szoktam, hogy a fordulatszám ne emelkedjen meg nagyon. A köztes olajcserét egy ideig fontolgattam, de most már valószínűleg elmarad, kb jövő nyár elején lesz szerintem, bár most még 370 napot ír a kijelző a szervizig hátralevő időnek. Elgondolkodtam azon hogy ha a vezetési szokásaim, illetve az átlagos futásteljesítmény nem változnak akkor is ugyanebben az ütemben számolja-e a számítógép a szervizig hátralevő időt? Lehet hogy a ciklus vége felé már többet számít egy-egy motorfelpörgetés vagy indítás, és emiatt gyorsabban fogy az idő. Nagyjából ennyi a mondandóm, elnézést ha valakit untattam.
Én már közel 50e tartok, de nem javul a rezonancia a bejáratódással, esetleg csak kezded megszokni. Nekem azt mondták, ezzel nem lehet mit kezdeni, fogadjam el így.
Azért csak megnézném a kocsi menüjében (nincs előttem a kijelző, de talán CAR menü?). Ott leír mindent, hogy dátum/km szerint mennyi van még hátra ellenőrző szervizig illetve olajcseréig.
Hm, ez számomra elég rejtélyes.... 3 éves múlt az autó, 40e km. van benne. 2 év/28e km-nél volt szervizen. Nem küldött el a kijelző 3 éves szervizre, fékolajcsere sem volt, rákérdeztem, azt mondták, ha nem küldött ,akkor nem kell, majd jövőre...
És kimondottan kértem a 0W20-as olajat(simán tolták volna bele az 5W30-at, pedig mondtam hogy szinte csak városban jár), de nekem az olajcsere sem állt meg ennyiből!
A kötelező szervizzel együtt 100k felett fizettem kicsivel.
Azt hiszem legközelebb megkérdezek még egy-két márkaszervizt🤔
Sziasztok! Csak érdekességképpen kértem egy hivatalos állásfoglalást a központi érdekképviselettől DPCA motorkódra és saját alvázszámra! A lényeget kiemeltem:A Volkswagen gyár szerint meghatározott karbantartási ciklus a következő: > >•Olajcsere szerviz : a műszerfali kijelző szerint azaz legkésőbb 2 év vagy 30.000 km futás elérése esetén attól függően, hogy melyik következik be előbb >•Ellenőrző szerviz : a műszerfali kijelző kijelző szerint azaz az első 2 év vagy 30.000 km elérésekor, utána 1 évenként vagy 30.000 km-enként attól függően, hogy melyik következik be előbb >•Fékfolyadék csere (kibővített ellenőrző szerviz) : először a 3. évnél, azután 2 évente > >Az Ön gépkocsija a fentiek alapján meghatározott rugalmas karbantartási ciklussal (QI6) rendelkezik, ezért motorolaj csere esedékessége a kijelző szerint válik szükségessé. >A gépkocsi fedélzeti rendszere számos összetevő alapján a használat függvényében állapítja meg ennek idejét (min. 15.000 és max. 30.000 km futásteljesítmény közé esik). > >A gépkocsiba a Volkswagen gyár álláspontja alapján (kezelési útmutatónak megfelelően) az alábbi szabványoknak megfelelő olaj használható a rugalmas úgynevezett "LongLife" ciklus során. > >VW 508 00 (0W20 LL) >VW 504 00 (0W30 LL, 5W30 LL) > >A fentiek alapján a márkaszerviz a gyártó utasításnak megfelelő olajat tett bele a karbantartás során. > >Bízom benne, hogy a tájékoztatásommal segítettem. > >Maradok tisztelettel,
Én most voltam éves szervizen, ahol jeleztem a két hengeres rezonációt. Nálam ez nem kifejezetten mechanikai rezgés inkább a fülemben lüktet a dobhártyám többnyire a 2000 fordulaton. Hibakód tároló üres. Próbakörnél persze nem csinálta vagy az anyós ülésen ahol ültem nem úgy hat. Azt mondták ha ragaszkodok a hiba bejelentéshez ott kell hagynom az autót beleszerelnek egy hang rögzítő hitelesített eszközt mennek vele és az lesz a döntő. Persze azt mondták már más is panaszkodott, ahol a gyári válasz az volt hogy igen tudnak róla, kicsit a komfort rovására megy de hát a fogyasztáscsökkentésért mindent. Szóval hagytam annyiban. Annyira nem zavaró. Igazából azt vettem észtre ahogy járódik be a motor (most 10e km) mintha javulna kicsit talán a gumibakok sem annyira merevek mint újonnan.
Most szereztem egy programozó gurut aki audikat programoz, megérdeklődöm le lehet e programozni az ACT funkciót. Ha tudok beszélni vele megírom.
Valaki esetleg gépész oldalról írhat, hogy ha nem működtetjük a szelepvezérlést az ott marad e a helyén? Számomra ez egy talány.
Szia. Ez nem a két hengerezés. Ezt újabban az enyém is csinálja, ilyenkor csörög minden a váltó mögötti tárolókban..(kulcs, apró, miegymas) Külön nem akartam emiatt szervizbe menni, majd kötelezőnél. Főként akkor jön elő ha emelkedőn gyorsítok nagy sebességnél... mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne a forgó alkatrészeknél.
1.5 Tsi motorhoz (DPC) kértem árajánlatot olajcserére (0W-20) és éves szervizre. 54.785 Ft ha valakit érdekelne.
Van az ajánlatban egy sor WHT000729A belső torx csavar 3 db. Megnéztem google-on de így sem jutottam közelebb hova kell. Valaki tudna segíteni, hogy az mihez kell? Pár autón már cseréltem olajat de eddig nem kellett csavart cserélni. Ha magam csinálom egy húszasból meglenne inkább összeszedem ami kell.
A 2 hengeres rezonálást én is érzékelem és hallom, először nagyon bosszantott, sokszor a gázra léptem, hogy kikapcsoljon, de már kezdek vele kibékülni. Van amikor nem annyira zavaró, de 2200rpm körül borzasztó. Viszont bárki vezette eddig az autót, nem hallotta, nem érzékelte, szóval én betudtam annak, hogy van aki fogékonyabb erre.
Ha lesz deaktiválási mód, és lejár a gari, tuti kikapcsoltatom, mert amúgy az autó jó lenne.