Szóval, rendben van, de senki nem áll szoba velem az itteni szervizekben ha megmondom hogy gyári holland gáz. még a végén tényleg pestre kerülök vele. Arról mit tudsz,hogy az irányjelző végén vannak gombok a tempomatra, de nem dolgozik a tempomat,a gomb benyomásakor valami halk kattanás halatszódik,de nem tartja a sebességet. létezik hogy nincs tempomat az autóban csak olyan kart tettek bele gyárilag??? Az autó tuti nem törött és nem volt benne cserélve kormány, az eladó szerintt. A váltokar neked is nehezen veszi a második fokozatot??
Hideg motornál az normális hogy még nem vált át gázra. Ezek már úgy vannak belőve hogy figyelik a vizhőfokot , és csak akkor hajlandók átkapcsolni ha eléri azt a bizonyos beprogramozot hőfokot. Viszont minden gázrendszernél lehet gázzal is inditani. a beépitett kapcsolótól függ hogy milyen trükkel oldható ez meg. (Enyém például nyomógombos, ott nyomva kell tartani inditás közben a gombot, de találkoztam már olyannal ami 2 állású kapcsoló, ott ráadott gyújtásnál át kell kapcsolni benyára, majd vissza gázra és úgy inditózni) Mivel ez egy elég modern gázrendszer lehet, tuti úgy van megoldva hogy ha azt érzékeli hogy kifogyott a gáz akkor átvált benyára. Gáz szűrőt kellene megpróbálni kicserélni. Szerintem azért kapcsol neked vissza benzinre ha odalépsz neki, mert hirtelen nem kap annyi gázt mint amennyi kellene, és azthiszi üres a tartály.
Amúgy enyém is 1.6 16V. a benzinfogyasztása vegyesbe 7-7,5 körül lenne (pályán 130as tempoval 6,2-t is kihoztam már) gázzal ~1 literrel több ezeknél. szóval gazdaságos "kis" jószág
1.6 16 i Hogy irják , injektoros ???! kb50literes tartáj a csomagtartoban van szépen elhejezve, digitális meg minden , hirtelen nagyobb tempot kérek az autotol, viszakapcsol benzinre, majd megindul szépen. Hideg motornál sokáig dolgozik benzinen és ha meleg motort kikapcsolása után,sokáig tart mire viszakapcsol gázra. szerintem sok benzint fogyaszt gáz melett a kikapcsolás miatt. Nekem 30 éves zastavám van lovato rendszerrel, télen - nyáron -5 fokig gázon gyujtom-hajtom,a vectra meg 2001 es fogyassza itt a drága benzint. Azt mondják meddig jo addig nagyon jo,ha bajvan akkor pesten van legközelebb szerviz az nekem 240km.Zárt autonál mérve kb. 40 ma a fogyasztás ,mester szerintt az nem sok és ahogy irtad 100 ma alatt van.
Ha jár a motor akkor valóban kevés az a 13.5 V amit tölt a generátor. Ahogy írtad 14,5 körül kellene lennie. De azt sem ártana megnézni hogy terheletlenül (kulcs kihúzva a gyújtáskapcsolóból, autó bezárva) mennyi áramfelvétel van. Ha 100 mA-nél több akkor lehet hogy valami leszivja az akksit álló helyzetben.
Az ablakok felhúzásával kapcsolatban nézz ITT körül, hátha találsz vmi okosat :-)
Az én Vekim is LPG-s, igaz nem gyári a gázrendszer hanem utólag lett beépítve (Lovato). Egész konkrétan milyen ez a Necam gyári gázrendszer? Injektoros ez már? (ezt csak kiváncsiságból kérdem: hogyan van kialakitva? pótkeréktartályos?) Jah és mit takar az a "Nem sok jó" amivel biztattak? Mert nekem több jó tapasztalatom van a gázzal mint rossz (konkrétan, nicns rossz tapasztalatom vele). Pedig a legprimitivebb reduktoros gázrendszerről van szó az enyémben. Egy GYÁRI gázrendszer csak nem lehet "ratyi" :-)
Kösz pajtás,de csak azt talátam ahol " MB man " leirja hogy melyik polust lehet hasznalni erre a célra, de nem értempontosan mert valahol ugy halottam hogy valami diodát kell kötni , de hova ??? nem gondd az elktronika mert azt vágom nagyon, de nem akkarok vaktában probálkozni,pláne kárt okozni. Drága volt a holland vectra!!! nagyon szeretem az autom és szeretnék magam megoldani amit tudok. Az aksi volt szervizbe, terhelésen mérve ott azt mondták ok, az autóban sem esik le a fesz.teljes terhelésen ( fényszorok ül.melegitök stb ). sokak szerintt a generátor fesz. kevés - nincs 14v aminek 14.5 nek kellene lenni.
Az ablakra,ha 1-2 oldalt visszaolvasol-megtalalod ki hogyan oldotta meg,hogy folmenjen.....
Magyar nyelv nincs a computerben..... :-(
Gazszettrol nem tudok semmit,mert soha nem volt nekem,de itt vannak paran akiknek van-ok majd leirjak a tapasztalatokat....
Akksinal-nezd meg a fesszabalyzot is vagy nezd at a kabeleket nem-e oxidalt valahol.... Aztan ra kene merni az akksira is jaro mocinal is terhelten(zene,lampak,stb... bekapcsolva)ill. allo motornal is fogyasztok nelkul.....Ha a generatort kene cserelni-szerintem hagyd szerelore.....-Bar,ha nem jarsz vele hosszabb tavon a generator nem tud visszatolteni es a hidegebb ido bealtaval ez csak rosszabb.....
Letudja valaki irni ,hogy pontosan mit kell öszekötni mivel,hogy felmenjen az ablak a bezárás után. az én vectram 2001.novemberi és riasztom nincs csak távirányitó központi zár. Átlehet irni a kijelzömet magyar nyelvüre?? A NECAM gyári gázrendszerröl tud valaki valamit,igy vettem hollandoktol és nem sok jóval biztattak.Az aksim hetente lemerül,lehet hogy az ülésfütés lehúzza a városi forgalomba ,egyébként a generátor 13,7 tölt az kevés??? Mi a megoldás? A holland gazdája megoldotta,vett egy uj aksit,de nálam már az is lemerült és megkelene oldani. ha véletlen le kell venni a generátort akkor ahhoz hogy kell hozzáfogni?? Krisztián-vajdaság
OK. Legyen Aréna parkoló, mondjuk az M14-es bejárati oszlopnál,az kb mindenhonnan a parkoló közepe! Szóval aki jön az az M14-es oszlopot keresse! Feltéve ha jó lesz így mindenkinek?! Ha jó vagyok matekból akkor idáig 3 vagyunk? Hopppus, te és én? Jaj jut eszembe hát Mumtaz kolléga is jelezte, hogyha itt lesz Pesten akkor jön!Mert ugye jössz?
Kb. Siófokra kellene helyeznünk a tali színhelyét, hogy legalább hasonló távolságra legyünk onnan, mint vacki és otto16v1,6i. Azt hiszem ez most sajnos nem fog összejönni (de remélem hamarosan igen!!).
Ebben a kellemesen csapadékos időben (szombatra is ilyet ígérnek az időjárásjósok), a fedett parkoló volna praktikus... nekem is jó az aréna, de akkor kérek pontos helymeghatározást, mert azt csak kívülről ismerem.
Én is gondoltam már akksi cserére, de sztem egy 3 éves Bosch akksinak még bírni kéne.. de ezek szerint lehet h mégse...:) A töltés jónak tűnik ezért nem értem lehet hogy tényleg indítás közben kellene megmérni ahogy mumtaz írta.. Megpróbálom, talán csak az akksi a gondja. A rövid táv kb 2-3 km, ezért gondolom hogy ekkora úton nem bírja teljesen feltölteni, tudom hogy az isuzu mindíg izzít csak az a baj hogy ez nem isuzu motor :)
Én azért megmérném azt a feszültséget indítás közben is, mert hiába jó a töltés (14,0-14,4) és az akksi feszültsége, ha indításnál leesik 10,5-10,0 V alá. Mert akkor bizony könnyen lehet, hogy már az akksi gyengélkedik.
Én inkább az akkumulátor körül keresném a problémát, nem pedig az izzítás körül, amit az elektronika szabályoz, abba belenyúlni szerintem elég felejtős :)
Mit jelent a rövid táv? Igazából pár km után fel kell töltődnie az akksinak, ha jó. Mérd meg, 12,5 krül kell lennie a feszültségének. Mérd meg a töltést is 14 V felett jó.
Nekem is elég messze van sajnos Budapest (Sopronból). Báár még lehet hogy meggondolom magam. Sokszor járok amúgy át BP-en. az a baj (tali szempontjából) hogy mindig csütörtökön és vasárnap. Miskolcra járok egyetemre, és ezeken a napokon megyek haza ill. jövök vissza.
Van egy B Vectrám 2.0 DTI, hidegben ha izzít nagyon könnyen indul, úgy tudom +4 fok alatt izzít, viszont ha nem izzít és nincs feltöltve teljesen az akksi akkor nehezen indul Sokat van használva rövid távon és nem bírja utántölteni az akksit. Szerintetek meg lehetne-e oldani hogy mindíg izzítson?
Van egy B Vectrám 2.0 DTI, hidegben ha izzít nagyon könnyen indul, úgy tudom +4 fok alatt izzít, viszont ha nem izzít és nincs feltöltve teljesen az akksi akkor nehezen indul Sokat van használva rövid távon és nem bírja utántölteni az akksit. Szerintetek meg lehetne-e oldani hogy mindíg izzítson?
Sziasztok ! Hát nem itt van budapest esetleg a balaton valamelyik partján nem terveztek talit ? Sajnos pestre nemtudok menni nekem nagyon messze van bocsi.Ja és a képek a verdámrol.