Az utánégető + 20-30% ot dob ( vadászgépek) esetében.
Egyébként 18 kg os toloerőnek elégnek kellene lennie a you tub on vannak olyan tipusu hajtómüvek amit én készitek és gokartra ,gördeszkára van rászerelve sőt biciklire is és megy mint atom.
Ugy tudom hogy a legnagyobb toloerejű 160N körül van
Az utánégetöt mindenképpen ki akarom próbálni,mert borzasztóan látványos és lehet hogy nem csak +5 kg-ot hozna.A szomszédokról meg ne is beszéljek,már igy is a szivükbe zártak:-)))
Az általam elérhetö infók alapján ez a turbó 20-25 kg -ot tolna maxigázon.Utánégetővel megspékelve 30 kg körül lenne.Az igazság az hogy nálam csak félgázon jár(1,2 bar),mert bevallom öszintén félek töle.Sajnos már láttam turbót szétrobbanni és többet nem szeretnék. A max amit mértünk az 16 kg volt,erre lehet alapozni és ez nem tol el egy gocart-ot. A kérdés az hogy mekkora lenne egy sz.turbinából levehetö teljesitmény.Ezt sajna én nem tudom,és azt sem tudom hogyan lehetne kiszámolni,ezért megpróbálom megépiteni és meglátjuk. Ha tudsz ez ügyben bármivel segiteni azt nagyon szépen elöre is megköszönöm.
Nem tudom a terveden változtattál-e már, de ha maradsz a gk. turbónál (radiál turbinával, akkor nem volna szabad munkaturbinában gondolkodni, gyári (állólapátsor>axiál turbina>állólapátsor>axiál szabadturbina esetén is kb. 40% (!) a mechanikai veszteség. Jobb lenne csak a tolóerőt használnod fel.
Xplod! Az oldalad nézegetem,még a végén kedvet kapok rakétázni.Láttam ott a fuvókákat.Miböl vannak?Savállóból?Hogyan készült,eszterga vagy prés?Illen kéne nekem is.Mikor lesz szabad a turbinás rész?
Én is akarok turbobol csinálni csak rendes kis gázturbinát az lesz a másik projekt a hybrid után. "Elment a kedvem" Ic kitartás ,nem kell kapkodni.Látod nekem is szép lassan készül a gázturbinám ,jomunkához idő kell,vagy kurvajó szerszám:)))
Itt pedig egy program van,amit én is használok.Kiszámolja a lehetséges tolóeröt,höfokokat,stb.A másik felével pedig tüzcsövet tervezhetsz.Ha valamit nem tudsz akkor szolj.
Köszi a linket. Ezt az oldalt még nem láttam! Ez az ember aztán figyel a részletekre. De látszik nem keveset ölt bele (pénzt, időt) Majdnem minden alkatrésze zsír új. Nekem is van egy ilyen 2mm-es vaslemezből készített égető, hajlítottam, fúrtam, vágtam, kalapáltam... csak aki csinálta a hegesztést, véletlenül fordítva rakta rá az asszimetrikus csatlakozó pofát, azt, ami a turbó, öntvény beömlőjéhez csatlakoztatta volna... Így egy időre elment a kedvem az egésztől. Xplod véleményét már ismerem a turbóssal kapcsolatban :) Nekem ez egy teszt project lenne, tapasztalatszerzés, aztán ki tudja mit hoz még a jövő... egy kettős turbojetes gokartot, kerékpárt vagy semmit. :) Ime a turbó. Egy törött Fiatból lett kihalászva, egész jó állapotban van, meg már egy két dolgot lekaptam róla, meg még kell is vele dolgozni. Pl.: azt a lyukat eltüntetni (jó lesz az öntényt hegeszteni)...
Köszönöm a felajánlást, egyenlőre még keresgélek, de lehet, hogy élni fogok vele. :) Ehhez hasonló módon szeretném megcsinálni: Készítettem egy rajzot milyen lenne, ha nem sikerül szerezni vagy esztergáltatni olyan sapkákat amit szeretnék. A rajzon B oldalról lenne a befecskendezés és a gyújtógyertya.
Ha víz-gáz-fűtés boltban nagyon nem találsz csővégzárót, küldj egy rajzot róla. Ha nem valami xplod-féle 20 ötvözetes spec. hőálló acélból kell :-), és csak pár darabról van szó, megfaragom&postázom.
Sziasztok, végső elkeseredésemben ide írom: Keresek 2db 3coll átmérőjű bazinagy véglezáró sapkát külső menetes csőre. Az égető tartályát akarom kialakítani belőle. A baj csak az, hogy ekkora szerelvény alkatrészt a 7. általam megkeresett barkács boltban sem tartanak. :(((
Nem tudom qbqati miféle géppel szeretné elérni, a 11.000m-es magasságot, de elég problémás a cél, egyrészt ott van a személyi védőeszközök, a turbina nem fog hipp-hopp pár min. alatt Km nagyságrenű emelkedést produkálni, (Nem pár perces működés kell) így a cipelendő üa. is jóval több lessz. És mindezt légcsavar főhajtással.
Te Xplod értelemszerűen nagyobb gépekben gondolkodsz, de jelen esetben igazad is van, mert bár vannak kivételek pl a TU-114 turbóprop utasszszállítóból átalakított TU-95,-"Bear" vagy a szintén ebből kialakított Tu-126 AEW,amik azért túllépik a 11.000m-t, (12.500) de azokon állandó fordulatú légcsavarok vannak, amiknek a tollait hidraulika szabályozza automatikusan, de az "amatőr" Sárkány, stb. kisgépek változó fordulatszámú légcsavarral szereltek, tehát nem állíthatók, márpedig ez előfeltétel lenne! Összességében túl nagy lessz a súly, és a légcsavar sem megfelelő ilyen rekordrepülésre, de azért sok sikert.