Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Vlad19 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8925
Na igen, az látod igaz hogy E85 téren kúthálózat sincs elterjedve. Ezért sem csinálnék alkoholistát az autómból :-)
Előzmény: veciv6 (8924)
AAAAAAAAAAAAAAA
veciv6 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8924
Meg akkor is a felenel sem jarsz a gaz beszerelesenek.... ;-)
Bontoban 6ho garival meg 10K 1 gyari bontott.....-mind1...
Nekem az E85 azert sem lenne jo,mert legkozelebb Hajduhadhazon tudok tankolni(kb.200-250km oda-vissza)....a gaztol ockodom+a merga csomagtere nem nagyobb a vekienel....
Ha jovore sikerul hazakoltoznunk Svajcba kene tobbet jarni-ott kb.20-40Ft-al mindig olcsobb mint otthol(80-as a tank+megfuvatnam 90-95literes lenne)...
Ha pedig minden hurok szorul Ukranban megbizhato kuton 180 a 98'-as,Romanban megint min. 50Ft-al rovidebb.... ;-)
Előzmény: Vlad19 (8922)
veciv6 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8923
Az durva azert.... :-(
Előzmény: mumtaz (8921)
Vlad19 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8922
Az E85 valóban olcsóbb mint a benzin. viszont annyival nem hogy valóban hasznot lehessen húzni belőle. Ha csak sporolni szeretnénk vele akkor felejtős, inkább a tudat a lényeg hogy környezetkimélően autózhatunk. viszont van ára ugyanis előfordulhat hogy tönkreteszi a benzinpumpát (ami laza 60k) akkor már inkább az LPG szerintem...
Előzmény: veciv6 (8918)
mumtaz Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8921
Én eredetileg nem kerestem LPG-s autót, de ha már egyszer benne van... :-)
Ez így jött. Mondjuk még töprengek rajta, hogy a gáztartály lejártakor inkább betetetek pótkerék tartályt, hogy kihasználhassam kombiként az autót.
Az viszont biztos, hogy egyszer már végre rászánom magam és szétdobom az egész motorteret, mert a gázrendszert az előző tulajnál biztosan megbolygatták és ez (is) okozza, hogy nem tudom benzinnel használni.

Nem hiszem például azt sem, hogy az eredeti rendszerhez berakott kábeleket nem lehetett volna rövidebbre vágni. Egyszer már beleugrottam a dologba és a gázrendszer elektronikája és az emulátor elektronikája között van kb. 1,5 méter távolság, de a kettőt összekötő kábel kb 5 méteres volt. A felesleget nem levágták, hanem összehajtogatva spárgával(!) hozzákötötték a lambda szonda kábeléhez.
Kontárok.
Előzmény: veciv6 (8920)
veciv6 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8920
Nem gyoztel meg..... :-)
En maradok "maradi" benzinparti,ha meg nem lesz esetleg eleg cash-akkor veszek egy 3 hengeres dizel fabijat..... ;-D

De trefat felre teve tudom hogy par 1000Ft az ev vegi osszesitesbe sokaknak szamit...
Ki kell szamolni kinek mikor terul meg es megeri-e.....Januartol benya ugye min.330 Korul lesz.... :-(
Itt most olyan 320 korul van,de ha otthol is ennyi lenne a minimalber-ugye szarnak ra....
Előzmény: mumtaz (8919)
mumtaz Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8919
Nyugalom. Az LPG-s kettős üzemű zöldkártyát kap zöld matricával. A különbség csak annyi, hogy nem mindenhol csinálják, ahol egyébként zöldkártyáznak.
Baleset esetén nem kell rettegni, mivel a gáztartály védettebb helyen van, míg a benzintank a kocsi alatt, szóval utóbbinál még egy rosszul helyezkedő kő is kilyukaszthatja a tankot. A gáztartálynál a plusz súly hátrány, ami az én normál tartályomnál 80kg körül mocorog üresen. Az valóban igaz sajnos, hogy a gáztartály engedélyezett használhatósága 10+5 év és műszaki vizsgára mindig el kell végeztetni egy gázbiztonsági vizsgálatot, ahol a szivárgásokat ellenőrzik és tanúsítványt állítanak ki róla. Ennek összege szervizenként változó, de kb 3500 és 6000 Ft között mocorog.
Nekem a gáztartályom 10 éve 2011. 02. hónapban jár le, ezért szeptemberben már csak eddig az időpontig kaptam meg a műszakit és nem 2 évre.

Sajnos a mélygarázs kizáró ok. Ennek oka, hogy a gázszivárgás esetén (nem értem, miért feltételezik a szivárgást) a levegőnél nehezebb propán gáz a talaj közelében marad és nehéz kiszllőztetni, míg a benzingőz szépen elillan.
Én úgy szoktam megoldani, hogy vagy nem megyek mélygarázsba, vagy - ha feltétlenül nincs más lehetőség - előkapok egy szórólapot, és az ablaktörlő alá teszem, eltakarva az LPG matricát. De ez nagyon ritka és én tudom, hogy nem szivárog a gázom. Sajnos néhány helyen érthetetlen okbó a fizikailag nem mélygarázsokba is tilos LPG-s kocsival behajtani.

A gyári rendszer megbontása gyakorlatilag csak annyi lenne, hogy néhány értéket emulálni kell a motorelektronika felé, elkerülendő a hibajelzéseket és egyebeket. Konkrétan a lambda szonda értékeit kell meghamisítani, mivel gázon más a kipufogógáz összetétele. Ezt az LPG vezérlőelektronikája oldja meg, ami sorba van kötve a lambdával. Benzinüzemen a lambda értékeket átengedi egy az egybe. Gázüzemen jobb rendszereknél felhasználja az értékeket a gáz keverék szabályzásához, de a motor eredeti elektronikája felé olyan értékeket küld, mintha benzin üzemben menne.

A másik emulátor egy külön elektronika, ami gázüzemben lekapcsolja az injektor(oka)t, de a motor elektronikája felé olyan értékeket ad, mintha az injektor(ok) rendesen működnének.

A beszereltetés valóban nem olcsó és az összeg nagy részét a gáztartály teszi ki. De egyébként egy végtelenül egyszerű rendszerről van szó, aminek a fő részei: a gáztartály, a feltöltő szelep, a reduktor, egy elektronikus szelep a gázhoz (karburátoros kocsiknál a benzincsövön is van egy), elektronikus gázmennyiség szabályzó szelep, az üzemmódváltó kapcsoló és az elektronika. Plusz a csövek, meg egy "multiszelep" a gáztartályon.

Egyéb kérdés? :-)
Előzmény: veciv6 (8918)
veciv6 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8918
Akkor maa-miert nem E85?
A tiedhez a szett kb. 25K+munkadij....nem kell megbontani a gyari dolgokat,nincs kulon zold-akarom mondani sarga kartya,10 evente nyomasprobazni a gaztartalyt,baleset eseten remegni.....
Dragabb mint a gaz,de olcsobb mint a benzin es ha valoban tobbet jarnal autoval akkor eszreveheto a sporolas.....
Előzmény: otto16V1,6i (8909)
Nagy VECTRA Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8917
Jó dolog az auto gáz, ilyen árak melett,de sajnos az enyém városi forgalomba majdnem annyi benzint fogyaszt mintt gázt Nem lehet átkapcsolni, csak gázra ,mert akkor is benz.indul.
otto16V1,6i Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8916
Neked is köszi a segítséget.
Előzmény: Vlad19 (8912)
otto16V1,6i Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8915
A mélygarázs és parkolóházból kitiltás ez egy kellemetlen dolog, mivel bármikor járok a nagyfaluban én mindig ilyen helyeken parkolok.
Előzmény: Vlad19 (8911)
AAAAAAAAAAAAAAA
otto16V1,6i Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8914
Elösször is köszönöm a segítséget. A pótkerék hiánya engem is mozgat egy kicsit, de még nem volt olyan defektem soha, hogy az út mellett keljen szívni. A beszerelés költségei egyben soknak tünnek de akkor is a legjobb középkategóriás rendszert érdemes beszerelni.
Előzmény: mumtaz (8910)
Vlad19 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8913
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9023399

vagy pedig itt az autógáz topic :-)
Előzmény: otto16V1,6i (8909)
Vlad19 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8912
Jah még annyit hogy ha tényleg komolyan érdekelne akkor tudok tőled nem messze egy autógáz szervizt, ott tudsz érdeklődni.

VOLKER AUTÓHÁZ KFT.
9700 SZOMBATHELY, VAS MEGYE
KÖRMENDI ÚT 92.
Telefon: (94) 33 08 05

Lelkiismeretesek, csak sajnos nincsenek felszerelve a legmodernebb eszközökkel.
Előzmény: otto16V1,6i (8909)
Vlad19 Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8911
Ahogy Mumtaz írja ez mind igaz. Még annyit hozzáfűznék hogy ugye gázból is vannak már egyre modernebb rendszerek. Enyémbe és Mumtazéba még reduktoros rendszer van, de már létezik injektoros gázrendszer is. persze ára ennek valamivel több, de jobb hatásfokkal dolgozik, kevesebb a fogyasztás, és jobban optimalizált a teljesitmény. meg feltételezem hogy nem lehet belekergetni a gyári megengedettnél magasabb fordulatszámba. De én a sima reduktorossal is meg vagyok elégedve nagyon. A motornak pedig még jobb is a gázüzem, mint a benzin, élettartam növekedés várható, persze megfelelő karbantartás mellett.
Enyémbe pótkeréktartály van. 53 literes. ami azt jelenti hogy 45 liter fér bele kb. El lehet vele döcögni országszerte bármerre. A tartályról még annyit hogy szigorú követelményeknek kell megfelelnie. Ezért nem is örök élettartamra adják, hanem 10 évig érvényes. De ez még meghosszabbitható +5 évvel később.
Egyetlen igazi negativuma a gázüzemnek hogy ki vagyunk tiltva a mélygarázsokból :-(( Meg sok helyen (tévesen) a parkolóházakból is
Előzmény: otto16V1,6i (8909)
mumtaz Creative Commons License 2009.11.07 0 0 8910
Kérd ki egy jó gázos szerelő tanácsát. Van egy rakat gyártó komplett rendszerekkel. Itt főleg a LOVATO és a LANDI RENZO megy, illetve néhány műhely ezek alkatrészeit vegyíti össze. Én mindenképp pótkeréktartályt javasolnék, mert a pótkereket még mindig el lehet helyezni a csomiban és szükség esetén odébb lehet rakni, vagy otthon lehet hagyni. Szemben a normál tartályokkal, amiket a csomiban helyeznek el, ahol csak az értékes helyet foglalják. Mondjuk ez egy szedánnál nem akkora érvágás, mint nálam a kombiban.

Mondjuk a pótkeréktartály űrtartalma általában kisebb, de szerintem bőven elegendő.
Egy komplett rendszer kb 130 000 Ft-tól indul.
Előzmény: otto16V1,6i (8909)
otto16V1,6i Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8909
Vlad. Most kezdem a pénzügyi vizsgára a felkészülést és lehet, hogy a következő években többet autózok, mint eddig és gondolkodok a gáz bevezetésén. Mi a tanácsod mikor tegyem hogyan, mit építessek bele? stb, stb.
otto16V1,6i Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8908
Azt a kapcsolót nézd meg ami kikapcsolja a csomagtartó világítását.
Előzmény: Nagy VECTRA (8883)
Nagy VECTRA Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8907
Az enyém z16xe....... Akkor ezért nem látom a szajlát !?!
Előzmény: mumtaz (8899)
Nagy VECTRA Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8906
KÖSZ a mai segitséget!
Előzmény: ÚjraVectra (8903)
Nagy VECTRA Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8905
Ez igaz lehet,mert emelkedönek ér és ha tarja gázt akkor valoszinü hogy lassúl a verda.
Előzmény: MBman (8900)
AAAAAAAAAAAAAAA
veciv6 Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8904
Meg a C-s vekim sem csinalja.....
Előzmény: mumtaz (8902)
ÚjraVectra Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8903
Én is tuti. Tehát ketten biztosan leszünk, de remélem legalább öten. Ma már tovább nem tudok a fórum közelében lenni, a holnapi viszont látásra!
Előzmény: mumtaz (8901)
mumtaz Creative Commons License 2009.11.06 0 1 8902
A fordulatszámot a tempomat vezérlésének nem kell figyelni, mivel nem fordulatszám szerint szabályoz. Gáz is lenne mondjuk automata váltósnál.
A sebességet figyeli. Bowdenesnél külön tempomat vezérlés van, elektronikus gázpedálosnál pedig információim szerint maga a motorvezérlés oldja ezt meg. Bár utóbbiban nem vagyok 100%-ig biztos, mivel rajzot még nem láttam róla.

Néhány Vectra B változatban a műszeregység ikonjai között van tempomat visszajelző is, de eddig még senki olyannal nem találkoztam, aki tempomat használatakor látta volna világítani. Igazából olyanról sem hallottam még, amelyik csipogott volna.
Előzmény: MBman (8900)
mumtaz Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8901
Én megyek.
Előzmény: ÚjraVectra (8898)
MBman Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8900
A mechanikus tempomatnak valahogy csatlakoznia kell még a fordulatszámmérőhöz is, hisz nem mást csinál, csak terheléstől függetlenül állandó fordulatszámot biztosít. Ha esne le a fordulatszám, akkor gázt ad, fordított esetben vesz el.
Előzmény: mumtaz (8899)
mumtaz Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8899
A pillangószelep háza olyan, mintha egy karburátor lenne. Az egész ugyanúgy működik, mint egy karvurátor, de úszóház meg egyebek nélkül. 1.6-nál egy befecskendezőszelep van a tetején. A pillangószelepet az X-el kezdődő motorszámnál bowden köti össze a gázpedállal (mint a karburátoros autóknál), a Z-vel kezdődőeknél a gázpedál csak egy potit mozgat, ami jelet ad a motor elektronikának és maga az elektronika vezérel egy állítómotort, ami a pillangószelepet mozgatja.

A bowdenes gázpedálosoknál a tempomat egy külön állítómotorral működik, ami egy külön bowdennel kapcsolódik a pillangószelephez. Az elektronikus gázpedálnál erre nincs szükség, mert ugyanazt a motort vezérli tempomatnál is az elektronika.

Azt nem tudom, hogy miért pittyeg.
Előzmény: Nagy VECTRA (8896)
ÚjraVectra Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8898

Sajnálom, hogy nem tudsz eljönni.

Azért remélem nem csökken majd holnap a megjelentek létszáma...

Előzmény: BANDO-5 (8894)
ÚjraVectra Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8897

Ha viszont elektronikus (és ez a gázpedál működésére is igaz), akkor gondolom nem nagyon tud elromolni, max. a nyomógombok lehetnek kontakthibásak az irányjelző kar végén.  És ekkor még valószínűbb, hogy van tempomat az autóban.

Előzmény: mumtaz (8895)
Nagy VECTRA Creative Commons License 2009.11.06 0 0 8896
A pillango szelep az alapgáz motor kürül van ??? ha igen akkor ott nem látszik hogy lenne szajla.Kicsit szégyellem magam hogy nem tudom mi van az automban , de kicsit furcsa a 30 éves zastava után. Talán valakinek képet kell küldeni !?
Előzmény: ÚjraVectra (8892)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!