Keresés

Részletes keresés

Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15861
Köszönöm, kedves Okostojások,
Igazán gondolhattátok volna, hogy csak Olajos barátunkat akartam kicsit félrevezetni :-)
Előzmény: _nyunyuka (15859)
f_k Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15860

http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=139948&fr=in

 

A közúti lobby ......

 

Kérdés, ha van pénz sztrádára, vagy balamilyen konstrukcióval szereznek rá, akkor úgy illne, hogy vasútra is ugyanannyit minimum.

 

Ma a technológia elavulása is növeli a költségeket szerintem, meg a lassújelek a fékezés-gyorsítás révén növelik az energiafelhasználást, fékkkopás mértéke nő.

 

Ha egyenletes lenne a sebesség, akkor talán nem ez lenne, e melett nem ártana a teljesen közútcenrikus gondolkodást felülvizsgálni.

 

Ma a települések belterületén, vagy közvetlen közelében a por, zaj, hatás, a balesetveszély, meg más káros hatások nemzetgazdasági szinten szeintem több kárt okoznak mint hasznot.

 

Vasút teherszállításban való részvételét növelni kellene ehhez autópályák melett kell a fővonalakra költeni, az onnan kikerült anyag meg a mellékvonalakra kerülhetne.

_nyunyuka Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15859

 

Kozlekedesmernok a dragam :-).

Előzmény: Törölt nick (15858)
Törölt nick Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15858
Közszolgáltatási.

A közszolgálati más. A közszolgálatot a köztisztviselők végzik.
Előzmény: Carpy (15857)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15857
Húha, egész meglágyul a szívem, hogy ennyi idő után végre emberi hangot hallok Tőled :-)

Szóval: az állam részéről elfogadta a GKM.
KSZ = Közszolgálati Szerződés

--

figi: hát látod :-)
Előzmény: Kőrösi Olajos (15855)
ujfigura Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15856
Már itt is?:-(((
Előzmény: Carpy (15854)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15855
Amint megadod, fogok is dolgozni. Köszönöm az eddigi segítséged.
Előzmény: Carpy (15854)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15854
Én nem vagyok semmivel adósod. Sőt, neked kellene megköszönnöd, amit már eddig is leírtam.
Most már keress tovább te, ha annyira kell neked ez a jogszabály.
Dolgozz kicsit te is
:-P
Előzmény: Kőrösi Olajos (15852)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15853
Mutatok mintákat:


2006. évi LXI. törvény

382/2004. (XII. 29.) Korm. rendelet

25/2006. (V. 2.) GKM rendelet



Nagyon bonyolult így megadnod?
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15852
Vajon miért kerülöd ki az egyenes választ?
Előzmény: Carpy (15851)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15851
Tök mindegy, hogy ki fogadta el. A felsorolt 3 közül az egyik.
Előzmény: Kőrösi Olajos (15850)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15850
Miért oly bonyolult a kérdés?

Egy jogszabályt valaki elfogad. Országgyűlés, kormány, minisztérium.

Olyan nehéz erre a válasz? Add meg.



Kíváncsian várjuk.
Előzmény: Carpy (15849)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15849
Az derült ki, hogy halovány gőzöd nincs arról, hogy mi az a KSZ, és mit tartalmaz.
Az is kiderült, hogy csak követelőzni tudsz, köszönömöt mondani nem.
De sebaj, maradj csak meg tévhitedben.
Előzmény: Kőrösi Olajos (15848)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15848
Tehát kiderült, hogy nincs ilyen jogszabály.


A helyközi járatoknál az önkormányzatoknak semmiféle vétójoga nincs.
Előzmény: Carpy (15847)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15847
Annak járj utána Te. Meg az utána felmerülő toivábbi kérdéseidnek is. Nagyfiú vagy már :P
Előzmény: Kőrösi Olajos (15846)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15846
Nekem nem kell segítség.

Már csak azzal vagy adós, hogy ki fogadta el.
Előzmény: Carpy (15845)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15845
Évjárat: 2004. De ezt tudnod kellene a névből. Nincs több segítséged.
Előzmény: Kőrösi Olajos (15843)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15844

Hol az a krva sín, saját magam építem vissza a helyére!

 

Dicséretes szándék, de kárbaveszett fáradtság lenne. Nézz csak körül, akár csak a falud melletti pályán, vagy a kis privát vonalatokon. Hiába bukik meg a tolvaj, jön helyette másik, szerintem szuggerálja őket a fűben lapuló vas...

Egy baráti társaság (alapítvány, stb) -szerintem- egy 62-eshez hasonló hosszúságú vonalat sem anyagilag, sem fizikailag nem tud fenntartani, megőrizni.

Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15843
Évszám, ki fogadta el, ezekkel még adós vagy. Továbbra is várjuk.


Gyanús módon kerülöd a választ. Mi lehet az oka?
Előzmény: Carpy (15842)
Carpy Creative Commons License 2006.09.07 0 0 15842
Megadtam a nevet, fejezetet, paragrafust, bekezdést, ezek után idézd be te, ha olyan tájékozott vagy. Én nem fogom.
Előzmény: Kőrösi Olajos (15840)
Hentes2 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15841

eRIKA424:

Sajnos még nem láttam Baluék munkáját, de feltétlen meg fogom nézni.

Nekünk is volt egy szupi kis amolyan privát vonalunk itt a környéken, amire időt, pénzt és energiát nem sajnálva karbantartottunk. Éveken keresztül. Sajnos az idén ebbe is beleloptak, elvittek 100 métert belőle, a tolvaj itt is meglett, de a sín már nem. Elég volt hozzá, hogy tönkremenjen a szakasz. Most égig ér a gaz rajta sajnos.

Én komolyan gondolom hobbimat, ha lenne olyan pálya ahol megengedhetnék, hogy időnként sínautózhassak, gondoskodnék róla saját pénzemből, hogy ott rend és tisztaság legyen, mint ahogy tettem eddig is.

 

Kopaszhaj: Hirtelen milyen értékes lett az a film a 62-es hajtánymenetről? Sőt az utolsó vonatról is ami készült.

Mi akkor még mentünk rajta teljes egészében s ha jól belegondolok, ilyen hamar vége lett ennek a hangulatos vonalnak. :-(

 

Hol az a krva sín, saját magam építem vissza a helyére! A tolvajt meg addig ütném míg mozog!

 

Kedves újfigura barátom ne aggódj a te adódból senki sem akar hülyeségre költeni! Alapítványt meg szeretnénk alapítani, csak kellene valami komolyabb csapat akikkel tárgyalni lehetne a MÁV részéről, a bezárt pályák használatával kapcsolatban.

Mert az ami most van az egy nagy káosz, senkit semmi nem érdekel csak a saját érdeke, így nekik nehéz közkincsről beszélni. Látod inkább hagyják a pályát szétlopni, minthogy egy heti bejárást eszközölnének.

 

Hentes

Előzmény: RIKA424 (15820)
Kőrösi Olajos Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15840
Helyközinél nincs ilyen vétójog.


De majd Carpy biztos beidézi neked az idevágó jogszabály pontos szövegét.


Kíváncsian várjuk (már egy ideje).
Előzmény: f_k (15834)
v_peti Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15839

>vagy a pálya mellett élõk perelnék az államot(Mávot), hogy magas lett a bezárt vonal melletti parlagfû koncentráció.

Megbüntetik a MÁVot, a pénzbüntetést meg az állami támogatásból fizeti ki, végül is a te adódból is. Mit is nyertél a dologgal? :-))

 

800 forintot biztosan.

 

300 forint vizitdíj

200 forint az orrspré receptdíja

200 forint az allergia elleni tablettáé

+ a gyógyszerek ára

+ az orvosnál töltött idő

 

 

 

 

Előzmény: manhattani (15819)
sínbohóc Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15838
Amikor legutóbb arra jártam, nem találkoztam 26 méteres sínszálakkal :-))
Előzmény: V63 022 (15837)
V63 022 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15837
Nekem a kettőt elosztva majdnem pontosan a c sín jött ki. Bulváros? Erre van igény...
Előzmény: sínbohóc (15836)
sínbohóc Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15836
Kicsit bulvárosra sikeredett a hír, az a 26 méteres sínszál inkább 6 méteres :-))
Előzmény: V63 022 (15835)
V63 022 Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15835

"Középrigóc-Drávafok között 12 méterrel rövidült a "hajtány pálya" :-("

 

http://www.mno.hu/index.mno?cikk=372583&rvt=89

 

Vajon visszaépítik...?

Előzmény: sínbohóc (15816)
f_k Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15834

Ez az önkományzati egyeztetés vétójog érdekel, mert úgy tűnik mindent aláírnak a települések vezetői, aztán meg csodálkoznak, ha nem áll meg a járat a településen, vagy csak felszállók, vagy csak leszállóknak áll meg.

 

Előzmény: Carpy (15831)
f_k Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15833

Szöveget nem ilyen méretben akartam beidézni bocs, de az index ilyet csinált.....

 

"

II. Fejezet

BELFÖLDI MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS

Ellátási felelősség, közigazgatási feladatok

3. § (1) Helyi közlekedésben a települési (fővárosi) önkormányzat, helyközi (távolsági)

közlekedésben az állam feladata a közforgalmú közlekedés részeként a lehető

legmagasabb színvonalú menetrend szerinti autóbusz-közlekedés biztosítása az utazási

igények és a rendelkezésre álló pénzügyi lehetőségek figyelembevételével.

(2) Az állam - külön törvény alapján - a helyi személyszállítás ellátásához az érintett

önkormányzatoknak kiegészítő normatív támogatást, a helyközi (távolsági)

személyszállítás ellátásához pedig kizárólag e célra felhasználható, elkülönített forrást

biztosít a központi költségvetésből, és valamennyi szolgáltatónak ellentételezi az általa

nyújtott utazási kedvezmények miatti bevételkiesést.

(3) Az (1) bekezdésben foglalt önkormányzati feladat ellátásáról az önkormányzat

képviselő-testülete (a továbbiakban: önkormányzat), állami feladat ellátásáról a

közlekedésért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) gondoskodik.

(4) Az önkormányzatok vagy társulásaik és a miniszter

a) helyi személyszállítás helyközi (távolsági) járattal történő lebonyolítására,

b) helyi járattal közigazgatási határon kívül végzett személyszállításra,

c) helyközi (távolsági) járat közös üzemeltetésére

írásban megállapodhatnak.

(5) A (4) bekezdés szerinti megállapodásban a közszolgáltatás valamennyi feltételét -

kiemelten a menetrendre, annak módosítására, a díjrendszerre és a szolgáltató

esetleges veszteségeinek ellentételezésére vonatkozó rendelkezéseket - meg kell

határozni. A szolgáltató megállapodás szerinti megbízására helyi járat esetén az

önkormányzat, helyközi (távolsági) járat esetén a miniszter jogosult.

4. § (1) Az önkormányzat, illetve a miniszter (a továbbiakban együtt: ellátásért felelős)

feladatkörébe tartozik:

a) a közszolgáltatási feladatok és az azokkal összefüggő követelmények

meghatározása adott területre (területrészre, hálózatra, vonalcsoportra, vonalra vagy

járatra) és a szolgáltatóval szemben;

b) a közszolgáltatási feladatok ellátására leginkább megfelelő, a legszínvonalasabb és

a köz számára legkevésbé költséges szolgáltatást kínáló, legalkalmasabb szolgáltató

kiválasztása és megbízása, a szolgáltató tevékenységének folyamatos figyelemmel

kísérése és ellenőrzése;

c) társadalmilag indokolt utazási igények kielégítését szolgáló, de üzleti alapon

jövedelmezően nem biztosítható szolgáltatás esetén a szolgáltató közszolgáltatási

feladatra kötelezése és az abból származó veszteségeinek kiegyenlítése.

(2) Az (1) bekezdésben foglalt feladatok ellátása során az ellátásért felelősök

kötelesek egymással is együttműködve biztosítani, hogy a helyi és helyközi (távolsági)

autóbusz-közlekedés együttesen, továbbá a közforgalmú kötöttpályás és vízi

közlekedéssel integrált közlekedési rendszert alkosson az egyes közlekedési módok

közötti ésszerű munkamegosztással és a közpénzek lehető legtakarékosabb

felhasználásával.

5. § A közszolgáltatási feladatokat és a kapcsolódó követelményeket a következő

szempontok figyelembevételével kell meghatározni:

a) a lakosság életviteléhez tartozó intézményrendszer elérhetősége, eljutási

lehetőségek a centrumokba (településközpontokba), vonzásközpontokba a lakosság

utalási igényeinek megfelelően,

b) a településfejlesztési és területfejlesztési igények,

c) a szolgáltatások minőségével szemben támasztott elvárások (pl. eljutási sebesség,

gyakoriság, pontosság, megbízhatóság, zsúfoltság, utasbiztonság, tisztaság),

d) a mozgásukban korlátozott személyek utalási lehetőségei,

e) a szolgáltatások közötti összhang és a szolgáltatók közötti együttműködés a

menetrend, az átszállási lehetőségek, a jegyrendszer és az utastájékoztatás

tekintetében,

f) a járművek és szolgáltatási infrastruktúra színvonala, azok használata, környezeti

hatások,

g) a személyzettel szembeni elvárások, foglalkoztatási feltételek,

h) a szolgáltatások ráfordításigénye.

Szolgáltató kiválasztása

6. § (1) Belföldi menetrend szerinti személyszállítással - a közforgalmú kötöttpályás

közlekedést helyettesítő autóbuszjáratokkal végzett (15. §) és a kabotázs (16. §)

személyszállítás kivételével - a szolgáltató kizárólag közszolgáltatási szerződés

keretében bízható meg.

9. §

(4) A szerződésben a szolgáltató kötelezhető a szolgáltatási területét érintő utazási

igények alakulásának folyamatos figyelemmel kísérésére és a menetrend

módosításának kezdeményezésére szolgáltatásainak az igények változásához való

igazítása érdekében.

(5) A menetrend a közszolgáltatási szerződés elválaszthatatlan részét képezi,

módosítását szerződésmódosításként kell kezelni. A menetrend közzétételére -

amennyiben a szerződés erre vonatkozóan külön nem rendelkezik - a szolgáltató

köteles menetrendkönyvben vagy hirdetményben a hatálybalépést megelőzően legalább

15 nappal, feltüntetve a menetrend érvényességi idejét, a szolgáltató megnevezését, a

vonalak, járatok megjelölését, az útirányra és a megállóhelyekre, a járatok időbeli

közlekedtetésére, az átszállási lehetőségekre, csatlakozásokra vonatkozó információkat

és helyközi (távolsági) járat esetén a díjszabási kilométer-távolságot is. A menetrendben

feltüntetett járatokkal utazni kívánókkal szemben a szolgáltatót - külön jogszabály

előírásai szerint - szerződéskötési kötelezettség terheli.

"

Előzmény: f_k (15832)
f_k Creative Commons License 2006.09.06 0 0 15832

Ebben is van érdekes dolog

 

III. Fejezet

ENGEDÉLYKÖTELES MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS

Közös szabályok

12. § (1) A szolgáltató

a) menetrend szerinti nemzetközi személyszállítást,

b) különcélú menetrend szerinti személyszállítást, amennyiben az nem a szállítás

megrendelője és a szolgáltató között megkötött szerződés alapján történik,

c) közforgalmú kötöttpályás közlekedést helyettesítő autóbuszjárattal történő

személyszállítást,

d) menetrend szerinti és különcélú menetrend szerinti kabotázs személyszállítást

járati engedéllyel végezhet.

(2) Járati engedély a szolgáltató kérelmére, az abban foglalt időtartamra, de legfeljebb

5 évre adható ki. Az engedély kérelemre megújítható.

Közforgalmú kötöttpályás közlekedést helyettesítő autóbuszjáratok

15. § (1) A közforgalmú kötöttpályás közlekedést helyettesítő autóbuszjárat

üzemeltetésére szóló járati engedélyt helyi közforgalmú vasúti személyszállítás

helyettesítése esetén a települési (fővárosi) önkormányzat jegyzője, országos

közforgalmú személyszállítás helyettesítése esetén a miniszter adja ki. Az engedély

kiadása műszaki indok esetén nem tagadható meg, azonban a szolgáltatás csak olyan -

a menetrendi időpontokra és a megállóhelyek igénybevételére vonatkozó - feltételekkel

engedélyezhető, amelyek más szolgáltató közszolgáltatási szerződésben rögzített jogait

nem sértik és működőképességét nem veszélyeztetik.

(2) Országos közforgalmú vasúti személyszállítást helyettesítő autóbuszjáratra,

amennyiben annak engedélyezését - külön törvény alapján - a vállalkozó vasút, illetve a

vasúti társaság saját gazdasági érdekeire tekintettel kéri, járati engedély csak az érintett

települések önkormányzatával történt előzetes egyeztetés alapján, az (1) bekezdésben

foglalt feltételekkel adható ki.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!