Lehet, hogy rá lehetne valahogy rakni, de az egész szerkezet (főtengely, hajtókar, váltó, kuplung, stb.) arra a kb. 2 LE-re van tervezve, nagyobb teljesítményt, nyomatékot nem bírna el a szerkezet és törne minden. Akkor már több értelme van egy komplett nagyobb motort belerakni, de ez sem megoldás, mert akkor már át kell alakítani a vázat, hogy fel lehessen fogatni a nagyobb motort, ráadásul a fékeket is nagyobbra kéne cserélni, szóval nincs értelme az egész átalakítósdinak.
Hali Mustangba előszeretettel rakják a merész csehek az 1975 körüli 175-ös czetka 4 sebességes váltóművét kuplungostul. csak ahoz szét kel bombázni egy cz meg egy mustangblokkot illetve kell valaki aki tud alut hegeszteni egyik honlapon láttma hozzá komplett képsorozatot hogy sikerült átalakítani... nagy meló... Építs be egy felezőt a lánckerekek közé mondjuk egy riga váltót v rometét, és akkor már lesz 6 sebeséged :o)
A 3 csavarból 2 fúvóka, a fúvókák nem állítanak semmit azokat csutkára be kell csavarni (van a 2 szélső réz csavar) a középső meg alapjáratot állít becsavarod felmegy és fordítva. üdv
Én szedtem szét a váltómat, és elgondolkodtam 4-dik sebességen, de mikor láttam a váltó szerkezetét akkor azt is láttam hogy ebbe a váltóba nem lehet berakni következő fokozatot. Hely van, egy komlett váltóval talán esélyes, de az nagy meló, és szerszám meg anyag kell hozzá...
Tavaly év végi mustang blokkszéthúzást asszem felettük videóra, és ott meg van az is ahogy a kuplungot össze kell rakni. Talán egyszer feltöltöm valahova... Szóval ketten sokal könnyebb, de nem reménytelen egyedül se. Bevált technika kettő darab (kombinált) fogó alkalmazása. Az egyiket szétnyitod, és a két pofa oldalaival kétoldalt lenyomod a rugót. A másikkal közben berakod a gyűrűt.
Kis segítség kellene! Felújítottam a Mustangom motorját, már csak a kuplungot kéne összeraknom, de nincs ötletem, hogy a zégergyűrűket hogy lehet rászenvedni. Mivel lehet a rugókat lenyomni amíg a zégert rárakom (vagy egy segítő)?
Úúú te vandál mért akarod széthajtani, ennyire nembecsülöd?? XD XD Nemáám. Én nemtom hány literből járok 3 hete nem tankoltam de még lötyög. Ma a néztem a szivotorkot kicsi volt eredetileg de kilett reszelve, a tömitést meg ugy hagyták. Kivágtam azt is most valamivel jobban megy. Am. régen jártam erre üdv mindenkinek!
Én is 5 literből járok de én egy állat vagyok :P én minden sebességet kihúzatok, és álltalában eléggé pörgetem mert úgy húz jól, de most hogy megkapta a nagy szívótorkot meglátjuk miylen lesz. Előre mondom nem széthajtani akarom, és nem akarok olyan válaszokat olvasni hogy vandál, meg köcsög meg nem becsülöm meg meg STb.
Hali reggelente jártam vele suliba meg vissza napi 8-10 km összvissz városi használat nem csodálom hogy sokat eszik... amúgy még van tartalékig benne de azzal nem merek elindulni mert már nem egyszer megjártam...tankban még volt 3-4 centi benzin és slussz passz. Picivel kevesebb a nyomás és már nem megy... Parafázást már próbáltma szépen is sikerült csak elbasztma mert 4 milis parafából csináltam (mert nem votl nagyobb) van komplett képsorozato róla, hogy majd kirakom a honlapra... Amúgy gondolkoztam lehet azt fogom tenni hogy beszerzek egy simson bvf karbit lehetőleg kissúbereset már csak azért is hogy ne egyen 2 fölött :) esetleg egy binget... de ahoz még gyűjtenem kéne...
Örömmel tudatom veletek, hogy végre beindult a Mustangom! Azt hittem, a gyújtásban valami hiba, de végülis csak annyi volt a baja, hogy koszos volt a gyertya, meg túl nagy volt a gyertyahézag. Megtakarítottam és beállítottam 0,4 mm-re, most pöccre indul :-))) És nem is füstöl!!! Menni sajnos még nem tudok vele, mert a kuplungot cserélni kell.
Hali én 4 milisből csináltam komplett parafázást de az nem volt elég 5-6 mili vastag kel!! Jah és én anno amikor szétszedtem (kiváncsiságból), a gyári lamellák közül egyiket megfordítottam, másfél évig nem csúszott :) szal kényszermegoldásnak jó az is... Most vettem új lamellákat, télen lett összerakva az egész, 600 forint darabja, 111.2 km-t mentem vele azóta (nem sok, tudo, de...erre futotta 5 liter benzinből :) ha lesz nyáron időm akkor lehet szerzek valami nagyjawa kuplungot hátha bele lehet rakni valahogy... (van 5 tartalék blokkom szal van min kisérletezgetni :o) )
A fogasivet ugy lehet javitani h felhegesztjük a letört fogat.Pontosabban ugy csináltam h én villanyhegesztővel felraktam a magasságot majd reszelővel teljesen olyanná formáltam amilyen a többi szélességre magasságra is.Ha meg nem tudjátok megcsinálni szereznetek kell.Amugy nemtudom hol laktok de debrecenben van jawa-s bolt.Én azért gondoltam arra h a fog tört ki mert irta vki a hozzászólásban h csúszik a berugás /ugrik.Ha ugrást tapasztal vki akkor a fog tört le de ha csuszást akkor tényleg kuplung csúszik.A kuplungba meg vagy vágtok parafadugóból pont méretes darabokat trapéz alakut és egyforma vastagokat olyan 3-4 mm eket.vagy azt is cserélitek egy jobbra.Ha vágtok akkor utána mindet be kell tenni a lánckerékbe majd csiszoló papiron sikba csiszolni addig mig minden parafa egyformán csiszolódik.Vagy még csuszhat attól is ha a rugók elgyengültek esetleg hiányzik 1-2.Apám évekig 4 rugóval járt de arról sokáig nem tudtam mert nem volt szétszedve a motorja.Meg még attól is csúszhat ha jó a rugó erőssége de amibe beledugjátok olyan csőszerűségbe az megfeneklik a kosárban vagy a biztositó alátéten akkor hiába erős a rugó ilyenkor csak az segit ha vastagabbra cseréljük a parafákat.Ja és egyébként a két lánckerék közé való ugye a lemez lamella.A lánckerekek egyik irányba kivannak domboritva azt figyeljétek meg.Ugy kell összerakni a kuplungot h kifele legyen a közepük domboritva és ugy megy közéjük a lemez lamella.
Na megnéztem közelebbről a tegnap szerzett Mustangomat. Hááát lesz mit rajta csinálni :-) Az elektromos rendszert valami jóképességű jól szétbarmolta, a festés nyilván kopottas és a sárvédőket is "igényesen" lekenték zöldre. Természetesen át lesz festve, de most annyit csinálok vele, hogy menjen, aztán ősszel szétszedem és tavaszig felújítom, aztán újra eredeti fényében tündökölhet :-))) Nagyon aranyos kis moci, már most a szivemhez nőtt, pedig egy kilométert nem mentem még vele :-))) A kormány nem eredeti, de szerintem ezzel sokkal jobban néz ki, mint a gyárival. Ja, és jobban megnéztem, nem harmincvalahányezer km van benne, hanem - az óra szerint - 3414 km, ami biztos, hogy nem annyi, mivel a kilométeróra bowden nincs rajta. Szóval a fene se tudja, hány km. van benne, de nem tűnik vészesnek. Remélem a héten már tudom indítani.
Ja, és ha valakinek van gyári szervízkönyve bármilyen formában, az kérem írjon privátot! Megvenném, vagy lefénymásolnám, vagy valami. Köszönöm!
Hali Előszöris gyertyát cserélj (ha van másik otthon), képes az is szivarni... a trafót ki szokták cserélni (leleményesebbek) 6 voltosra mivel az eredeti 8 voltos gyújtótekercs 30 év után már nem ad le 8 voltot..., 6 voltossal megbízhatóbb lesz, nézz utána a mexahézagnak, felső holtponton 0.4 mm-nek kell lennie ha a kondid új, akkor más nem jut eszembe... jah igen, a gyertyapipa is meg tud szivatni bár az a legritkább... Nézd meg a kábeleket is, lehet csak vmi érintkezési gond van... Sok sikert! Ty. Tamás
Ma végre megvettem a kiszemelt Mustangot. Elfogadható állapotban van első ránézésre, és az említett berúgókar-betegség is átmenetileg megszűnt, ugyanis amikor hazaérkezvén legurítottuk az utánfutóról (hátrafelé), valami halk zörej hallatszott a motor felől, aztán amikor megpróbáltam berúgni (a motort), simán megforgatta, tehát nincs veszve a dolog. Indításra még nem volt idő, mert ki kell takarítani a karbit, meg egy-két dolgot, de holnap megkísérlem beindítani. Most örülök :-))) Holnap teszek fel képet.
Ha már berugókar akkor mért van az, hogy nekem nem mindig lehet berugni kicsit visszaengedem a kart és akkor ujra lehet de mondjuk a felénél kiakad éss csak kicsit forgatja vagy valamikor a felénél kap rá..?
Sajnos a berúgókar "csúszása" -ami egyébként inkább szétakadás -típushiba a mustangoknál. Elsősorban a fogaskoszorú elkopása az ok, de mire ide jut a szerkezet, már pl. a racsni sem az igazi. Az én mustangomnak is ez volt a gondja, tavaly szezon végé húztuk szét, és a terv az volt, hogy egy másik -szintén nem utángyártott alkatrészekből álló -mustang blokkból rakjuk át a fogaskoszorút, ami a váltó első fogaskerekén át megforgatja a szerkezetet az indításhoz. Egy nap munka után nem értettük, hogy mért nem tudjuk a csere után a gépet megforgatni... aztán rájöttünk hogy az "új" alkatrész a gond. Semmi szemre látszódó különbség nem volt a két alkatrész közt, a donor motor ugyan az a gyártmány volt ("40-es magyar" mustang azonos évjárattal...). A vége az lett hogy nincs berúgókar a motoromon mostmér egyáltalán, mer csak belevertem folyton a bokámat, működni sose működött. Viszont indul első tolásra :D Szóval csak óvatosan az alkatrész cserével. És szerintem nem kuplung gond. Tényleg olyan érzés amikor "csúszik", de nem az. Sok szerencsét!
Szia! Nem biztos, hogy gyújtótrafó, lehet, hogy a megszakítónál, vagy máshol (pl. gyertyapipa) rossz a kontaktus. Nézd végig, mielőtt pótalkarészt veszel!