E topik témája: Egyedül a Biblia, amely mind az Ó-, mind az Újszövetséget magába foglalja.
Felekezet mentesen csak a Bibliáról, illetve a Bibliában foglaltakról:
- Eredete
- Tartalma
- Értelmezése
- Ige magyarázatok
Kiknek lett nyitva ez a topik?
1. Azoknak, akiket érdekel a Biblia.
2. Azoknak, akiknek őszinte tudásvágyból fakadó kérdéseik vannak a Bibliával kapcsolatban.
3. Azoknak, akik nem megcáfolni akarják mindenáron a Biblia létjogosultságát, hanem tanulni, és épülni szándékoznak általa.
4. Azoknak, akik nem más írások, és nem a teljes Biblia szövegkörnyezetéből kiragadott részek alapján, hanem a Biblia egészét figyelembe véve értelmezik magát a Bibliát.
5. Azoknak, akik hajlandóak saját, de téves nézeteiket józan és logikus érvek hatására hátuk mögé dobni.
6. Azoknak, akik szelíd, egymást tisztelő hangnemben, egymás épülésére meg kívánják osztani a Bibliával kapcsolatos tudásukat. ("Amit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal…" Mt. 7:12)
7. Azoknak, akik a másik embert is embernek tartják...
"... keressék az Urat... jóllehet bizony nincs messze egyikőnktől sem: Mert ő benne élünk, mozgunk és vagyunk...
...tudatlanságnak idejét azért elnézvén az Isten, mostan... megtérjenek: Mivelhogy rendelt egy napot, melyen megítéli majd a föld kerekségét igazságban egy férfiú által, kit arra rendelt; bizonyságot tévén mindenkinek, az által, hogy feltámasztá őt halottaiból.
Mikor pedig a halottak feltámadásáról hallottak, némelyek gúnyolódtak; mások pedig mondának: Majd még meghallgatunk téged e felől.
Ezekután Pál Athénből eltávozván, méne Korinthusba." (ApCsel. 17:27-28 30-31, 18:1)
2020 . 6. 10./2025 .2. 13 . / 1 Korintusiaknak írt levél fej: : 6: 1-20 v
( 1-14, 16-18, 20, v )
A keresztények peres ügyei. 1 Ha valaki közületek pereskedik, hogyan merészeli a hitetleneknél keresni igazát és nem a szenteknél? 2Nem tudjátok, hogy a szentek ítélkeznek majd a világ fölött? Ha a világ fölött ítélkezni fogtok, a legszerényebb bírói székre méltatlanok vagytok? 3 Nem tudjátok, hogy az angyalok fölött is ítélkezünk majd? Akkor mennyivel inkább a mindennapi ügyekben?4Ha mindennapi ügyekben pereskedtek, olyanokat tegyetek meg bírónak, akik a közösségben jelentéktelenek. 5 Azért mondom ezt, hogy szégyenkezzetek. Nem akad közöttetek értelmes ember, aki testvérei ügyében döntőbíró lehetne?6 Ehelyett testvér a testvérével pereskedik, ráadásul hitetlenek előtt. 7 Már az is kifogásolható, hogy pereskedtek egymással. Miért nem viselitek el inkább az igazságtalanságot? Miért nem tűritek el inkább a károsodást?8 Ehelyett ti követtek el igazságtalanságot és okoztok kárt, mégpedig testvéreknek. 9 Nem tudjátok, hogy a gonoszok nem öröklik Isten országát? Ne ámítsátok magatokat! Sem tisztátalan, sem bálványimádó, sem házasságtörő, sem kéjenc, sem kicsapongó, 10 sem tolvaj, sem kapzsi, sem részeges, sem átkozódó, sem rabló nem örökli Isten országát. 11 Néhányan bizony ilyenek voltatok, de megtisztultatok, szentek lettetek, és megigazultatok Urunk, Jézus Krisztus nevében, Istenünk Lelke által.
A szabados életmód elkerülése. 12Minden szabad nekem, de nem minden hasznos. Minden szabad, csak ne váljak semminek rabjává. 13 Az étel a gyomorért van, a gyomor az ételért, de Isten mindkettőt elpusztítja. A test azonban nem a kicsapongásért van, hanem az Úrért, az Úr pedig a testért. 14 Isten ugyanis feltámasztotta az Urat, és hatalmával minket is feltámaszt…..16 Isten mentsen! Nem tudjátok, hogy aki tisztátalannal egyesül, az egy testté lesz vele? Az Írásban ugyanis ez áll: Ketten egy testté lesznek. 17 Aki azonban az Úrral egyesül, egy lélek vele.18 Kerüljétek az erkölcstelenséget! Minden bűn, amelyet az ember elkövet, a testén kívül van, de a kicsapongó a tulajdon teste ellen vét….20 Nagy volt a váltságdíjatok! Dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben!
Rómaiaknak írt levél : 1-32 v 2011 1 .29. óra 5-6. / 2025. 2, 12.
( 1-6, 9-12, 14-17, 19-23, 26-27, 29,v )
Címzés, köszöntés, hálaadás.
1 Pál, Krisztus Jézus szolgája, meghívott apostol, akit az Isten kiválasztott evangéliumának hirdetésére, 2 amelyet prófétái által a szent iratokban előre megígért, 3 Fiáról, Jézus Krisztusról, a mi Urunkról. Ő test szerint Dávid nemzetségéből született, 4 a szentség Lelke szerint azonban a halálból való feltámadásával az Isten hatalmas Fiának bizonyult. 5 Általa nyertük a kegyelmet és az apostoli küldetést, hogy neve dicsőségére munkálkodjunk a hitért minden nép között. 6 Ezeknek ti is közéjük tartoztok, Jézus Krisztus meghívottai….9Tanúm az Isten, akinek Fia evangéliumát hirdetve szívvel-lélekkel szolgálok, hogy imáimban mindig megemlékezem rólatok, 10 és szüntelenül azért könyörgök, hogy egyszer Isten segítségével eljuthassak már hozzátok, 11 hiszen nagyon szeretnélek látni benneteket, hogy megerősödésetekre némi lelki ajándékot juttassak nektek, 12 más szóval, hogy a hitben, amely éppúgy a tiétek is, mint az enyém, kölcsönösen megvigasztaljuk egymást….14 Adósa vagyok görögnek és barbárnak, tudósnak és tudatlannak. 15 Ezért amennyire tőlem függ, készen vagyok rá, hogy nektek, rómaiaknak is hirdessem az evangéliumot. 16 Nem szégyellem ugyanis az evangéliumot, hiszen Isten üdvösséget hozó ereje minden hívőnek: először is a zsidónak, azután a görögnek. 17 Isten igazsága nyilvánul meg benne, amelyet a hívő a hittel nyer el, ahogy írva van: „Az igaz a hitből él.”…
A pogányok rászorulnak a megigazulásra . 19 Ami ugyanis megtudható az Istenről, az világos előttük, maga Isten tette számukra nyilvánvalóvá. 20 Mert ami benne láthatatlan: örök ereje és isteni mivolta, arra a világ teremtése óta műveiből következtethetünk. Nincs hát mentségük, 21 mert fölismerték az Istent, mégsem dicsőítették Istenként, s nem adtak neki hálát, hanem belevesztek okoskodásaikba, és érteni nem akaró szívük elhomályosult.22 Kérkedtek bölcsességükkel, és oktalanná váltak. 23 A halhatatlan Isten fölségét fölcserélték a halandó ember, a madarak, a négylábúak és a csúszómászók képmásával….26 Ezért szolgáltatta ki őket Isten a saját gyalázatos szenvedélyeiknek. Asszonyaik a természetes szokást természetellenessel váltották fel.
27 A férfiak hasonlóképpen abbahagyták az asszonnyal való természetes életet, egymás iránt gerjedtek vágyra, vagyis férfi férfival űzött ocsmányságot. De meg is kapták tévelygésük megszolgált bérét…. 29 Tele is vannak mindenféle gonoszsággal, hitványsággal, kapzsisággal, ravaszsággal, tele irigységgel, gyilkossággal, vetélkedéssel, ármánykodással, rosszindulattal…..
Asszonyok Jézus kíséretében. Ezután bejárta a városokat s a falvakat, tanított, és hirdette az Isten országát. Vele volt a tizenkettő2és néhány asszony, akiket a gonosz lelkektől és a különféle betegségektől megszabadított: Mária, melléknevén magdalai, akiből hét ördög ment ki, 3 Johanna, Heródes intézőjének, Kuzának a felesége, Zsuzsanna és még sokan mások, akik vagyonukból gondoskodtak róla. A magvető.4 Amikor egyszer nagy tömeg vette körül, és a városokból tömérdek nép zarándokolt hozzá, mondott egy példabeszédet: 5„Kiment a magvető, hogy elvesse a magot. Vetés közben néhány szem az út szélére esett. Eltaposták, és az ég madarai felcsipegették. 6 Más szemek köves talajra hullottak. Kikeltek, de aztán elszáradtak, mert nem kaptak elég nedvességet. 7 Ismét más szemek szúrós bogáncs közé hulltak. A szúrós bogáncsok velük együtt nőttek, és elfojtották őket. 8 A többi mag jó földbe hullott, kikelt és százszoros termést hozott.” Amikor befejezte, fölemelte a hangját: „Akinek van füle a hallásra, az hallja meg!” 9 Tanítványai megkérdezték, hogy mi a példabeszéd értelme. 10Így válaszolt: „Nektek megadatott, hogy megismerjétek az Isten országának titkait, de a többieknek csak a példabeszédek szólnak, hogy nézzenek, de ne lássanak, halljanak, de ne értsenek. 11 Ez a példabeszéd értelme: A mag az Isten szava…. 13 A köves talajba hulló szemek azok, akik meghallgatják, s örömmel fogadják a tanítást, de nem ver bennük gyökeret, így aztán a kísértés idején hűtlenné válnak. 14 A szúrós bogáncs közé hulló szemek azok, akik meghallgatják, de később az élet gondjai, javai és élvezetei meggátolják őket fejlődésükben, ezért termést már nem hoznak. 15A jó földbe hulló szemek azok, akik tiszta és jó szívvel hallgatják a tanítást, meg is tartják, és kitartásukkal gyümölcsöt teremnek. A gyertya hasonlata.16 Senki sem gyújt világot azért, hogy befödje valami edényfélével, vagy hogy az ágy alá tegye. Inkább a tartóra teszi, hogy aki csak belép, lássa világát. 17 Mert semmi sincs úgy elrejtve, hogy elő ne kerülne, és nincs titok, ami ki ne tudódna, és nyilvánosságra
ne kerülne. 18 Vigyázzatok, hogyan hallgatjátok. Mert akinek van, még kap hozzá; akinek pedig nincs, attól még azt is elveszik, amiről azt véli, hogy az övé.”….
A vihar lecsendesítése. 23 Míg eveztek, ő elaludt. Hirtelen szélvész csapott le a tóra. A hullámok már-már elborították őket, úgyhogy életveszélyben forogtak. 24 Odamentek hozzá, felkeltették, így szólva: „Mester! Mester! Itt veszünk!” Fölkelt és parancsolt a szélnek és a hullámoknak. Erre elült a háborgás, és minden elcsendesedett.
Az ördögtől megszállott. 34 Amikor a kanászok látták, mi történt, elfutottak, és hírül vitték a városba és a tanyákra.
Jairus leánya és a vérfolyásos asszony. ….41 Akkor odament hozzá egy Jairus nevű férfi, a zsinagóga feje. Lába elé borult, úgy kérte, menjen el hozzá, 42 mert tizenkét éves egyetlen lánya haldoklik. Útközben a tömeg majdnem agyonnyomta…..,..
Nem ellenem vétettél, mert mindenkire rákiabáltál, aki ezt a topikot olvassa. Nyilvános vétek - nyilvános számonkérés. Így igazságos. Ítélkezni pedig majd Isten fog felettünk a szeretetével. De ha mégis elítéltelek a szívem sötét felében, akkor jogos, hogy én is ítéletet kapjak érte.
thessz.1 levél 5.21 Vizsgáljatok felül mindent, a jót tartsátok meg
máté 18 Ha testvéred vétkezik ellened, menj, és figyelmeztesd őt négyszemközt!
3Mózes 19 Mindenképpen fedd meg az embertársadat, hogy ne legyél részes a bűnében.
máté 7 Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek! Mert amilyen ítélettel ítéltek, olyannal ítéltettek; és amilyen mértékkel mértek, nektek is olyannal mérnek.
Az univerzum problémás macerás stresszes az életünk se könnyü ehhez képest a szentkönyvek szentemberek elött sem kell hasraesni igenis szükséges a JÓZAN MÉRLEGELÉS a munka a selejtezés.
EZ TERMÉSZETES.
A Biblia irja
Ne oltsátok ki a Szellemet, s a prófétai beszédet ne vessétek meg.
Vizsgáljatok felül felül mindent, a jót tartsátok meg.
Ideje van a tanulásnak, ideje van az ismeretek szerzésének, ideje van felülvizsgálni az ókori elképzeléseket, ideje lenne elfogadni az adott kor tudományát....
ellenségszeretet: keresztény válasz a →gyűlöletre és a bántásra. (Bib. lexikon )
Az ~ alapja az a meggyőződés, hogy minden bántás és bűn elsősorban azt sérti, aki elköveti, mert megfosztja őt a lélek javaitól, kiszakítja a szeretet világából.
Az ~ annak az erőnek megnyilvánulása, mely képes Istenre, az igazságos Bíróra és mindenki Atyjára hagyni a végső igazságszolgáltatást. - Mint minden erényt, az ~et is a hétköznapok apró helyzeteiben kell és lehet begyakorolni.
Ennek tartós elmaradása és kiiktatása a nevelésből a nagy társadalmi robbanások, →háborúk egyik oka. Ilyenkor a helyes cselekvés normáit az →élet védelme szabja meg, ami nem jogosít föl a gyűlöletre, miként ezt számtalan katona szent példája bizonyítja (→katonavértanúk).
Jézus Krisztus "a régieknek mondott" szeresd felebarátodat,
gyűlöld ellenségedet paranccsal szemben (ahol a parancs 2. fele nem szentírási eredetű, hanem a →rabbik v. az →esszénusok hozzátétele) adja az új törvényt mint a →tökéletesség mércéjét: "Szeressétek ellenségeiteket, legyetek tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok tökéletes" (Mt 5,43-48; Mk 11,25; Lk 6,27.35).Ő maga üldözőinek is megbocsátott, sőt imádkozott értük (23,34); s példáját követik tanítványai (ApCsel 7,58; 1Kor 4,12; 1Tesz 5,15; 1Pt 3,9); megbocsátanak ellenségeiknek (Mt 6,14; 18,33; vö. Róm 5,10; Kol 1,21).
1 János: 3: fej.10-18, 20 v, Isten gyermekei vagyunk.
A szeretet parancsának megtartása. 10 Aki nem az igazságosságot teszi, az nem Istentől való. Ugyanígy az sem, aki nem szereti testvérét. 11Mert ezt az üzenetet halljuk kezdettől fogva: Szeressük egymást! 12Ne tegyünk úgy, mint Kain, aki a gonosztól való volt, és megölte testvérét. Miért ölte meg? Mert az ő tettei gonoszak voltak, a testvére tettei ellenben igazak. 13Ne csodálkozzatok azon, testvérek, hogy a világ gyűlöl benneteket. 14Mi tudjuk, hogy a halálból átmentünk az életbe, mert szeretjük testvéreinket. Aki nem szeret, a halálban marad. 15Aki gyűlöli testvérét, gyilkos, márpedig tudjátok, hogy egy gyilkosnak sem maradandó birtoka az örök élet. 16 A szeretetet arról ismerjük fel, hogy ő életét adta értünk. Nekünk is kötelességünk életünket adni testvéreinkért. 17Hogyan marad meg Isten szeretete abban, aki – bár bőven van neki a világ javaiból –, mégis, amikor látja, hogy testvére szükséget szenved, elzárja előle a szívét? 18 Gyermekeim, ne szeressünk se szóval, se nyelvvel, hanem tettel és igazsággal. …20Ha szívünk vádol minket valamivel, Isten fölötte áll szívünknek, ő mindent tud…..
Lábjegyzetek: 10-18, 20 v Az igazi keresztény szereti embertársát Krisztus példája szerint. A szeretet a keresztények megkülönböztető jele. A szeretet gyümölcse a nyugodt lelkiismeret, erről a mindentudó Isten is tudomást szerez.
"Mindennek rendelt ideje van... Ideje van a születésnek és ideje a meghalásnak... Ideje van a megölésnek és ideje a meggyógyításnak... Ideje van a sírásnak és ideje a nevetésnek... Ideje van a keresésnek és ideje a vesztésnek... ideje a hallgatásnak és ideje a szólásnak. Ideje van a szeretésnek és ideje a gyűlölésnek; ideje a hadakozásnak és ideje a békességnek." (Préd. 3:1-3, 6-8)
"... aligha lennél képes kiugrani... Eleinte még élveznéd is, aztán meg igyekeznél meggyőzni magadat..."
Megint csak engem elemez valaki. Ezekkel az érvekkel akarod megcáfolni a Bibliát? Tudomány? Ugyan olyan hipotéziseken alapszik, mint a teológia. Kár feleslegesen erőlködnöd, egyszerűen csak fogadd el, hogy létezik egy ilyen topik is.
1 Ezekben a napokban Júdea pusztájában fellépett Keresztelő János, 2 és így prédikált: „Tartsatok bűnbánatot, mert közel van a mennyek országa!” 3 Ő az, akire Izajás próféta utal, amikor ezeket mondja: „A pusztában kiáltónak szava: Készítsétek az Úr útját, egyengessétek ösvényeit!”4 János teveszőrből készült ruhát viselt, csípőjét pedig bőröv vette körül, sáska és vadméz volt az eledele. 5 Kiment hozzá Jeruzsálem, egész Júdea és a Jordán egész vidéke. 6 Megvallották bűneiket, s ő megkeresztelte őket a Jordán folyóban. 7Amikor látta, hogy sok farizeus és szadduceus jön megkeresztelkedni, így szólt hozzájuk: „Viperák fajzata! Ki tanított benneteket arra, hogy fussatok a közelgő harag elől?.... 9 Ne gondoljátok, hogy arra hivatkozhattok: Ábrahám az atyánk! Mondom nektek: ezekből a kövekből is tud az Isten Ábrahámnak fiakat támasztani…..11 Én csak vízzel keresztellek, hogy bűnbánatra indítsalak benneteket, de aki a nyomomba lép, az hatalmasabb nálam. Arra sem vagyok méltó, hogy a saruját hordozzam. Ő Szentlélekkel és tűzzel fog benneteket megkeresztelni. 12 Szórólapátja már a kezében van. Kitakarítja szérűjét, a búzát csűrébe gyűjti, a pelyvát pedig olthatatlan tűzbe vetve elégeti.” Jézus megkeresztelkedése.13 Akkor Jézus Galileából elment Jánoshoz a Jordán mellé, hogy megkeresztelkedjék…..17 Az égből szózat hallatszott: „Ez az én szeretett Fiam, akiben kedvem telik.”
Lábjegyzetek.
3,1-12 (Vö. Mk 1,2-8Lk 3,3-18 ) Keresztelő János – Zakariás pap és Erzsébet fia – Júdea pusztájában, vagyis a Jerikótól D-re eső hegyes vidéken prédikált és keresztelt. Bűnbánatot hirdetett, vagyis követelte a belső érzület, gondolkodásmód megváltozását, amint ezt a görög szó (metanoia) alapján értelmezhetjük. Izajás próféta a babiloni fogságból hazatérő zsidók útjának előkészítését hirdeti (Iz 40,3-4 ), míg Keresztelő János a megtérés lelki folyamatára alkalmazza a próféta szavait. A mennyek országa az idők végén bekövetkező és mindent átalakító isteni uralmat jelenti. Keresztelő Jánosnál megjelennek a farizeusok (= elkülönültek), akik az Írás mellett a hagyományokat is szigorúan megtartották. Eljönnek a szadduceusok is (= Szádok főpapról elnevezve), akik a hagyományokat, feltámadást, angyalok létét elvetették, és a templomi kultuszban látták Isten áldásának biztosítékát. A zsidók nagyon hangoztatták Ábrahámtól való testi leszármazásukat; erre mondja János, hogy a kiválasztott néphez való testi hozzátartozás magában véve nem elegendő az üdvözüléshez. 3,13-17 (Vö. Mk 1,9-12Lk 3,21-22Jn 1,31-34 ) Jézus is megjelenik János előtt, hogy megkeresztelje. Jézus megkeresztelésénél az Atya hangja, a Szentlélek galamb alakjában való leereszkedése a megtestesült második személy fölé, a Szentháromság bemutatása. A keresztelés Betániában történt, a Jordán bal partján, mintegy 7 km-re a Holt-tengertől.
Jó, gondolom, hogy azt gondolod, nem gyújtanál alá...
De tudod a fazékban már benne vagy, a víz ugyan még csak langyos - de ha a helyzet olyan szerencsétlenül alakulna, hogy melegedni kezdjen, aligha lennél képes kiugrani.
Eleinte még élveznéd is, aztán meg igyekeznél meggyőzni magadat, hogy ha forró is, de jót tesz a gerincnek.
Gondolkodtam már én is ezen a "csak az írás" mottójú elmebajon, és bár első közelítésre jobbára ártalmatlannak tűnik, korán sem az.
Mert jó, miért ne higgyen a teremtésben /csillagok égre (mennybolozatra) aggatásában, özönvízben, stb. az aki nem természettudományokkal foglalkozik? Higgyen.
Csakhogy mi van, ha - teszem azt - bíró lesz belőle, és döntenie kell a majomperben?
Elzárhatja a gyerekeket a valóság megismerésétől egy kétezer éves mesére hivatkozva?
"... tartok tőle, ha megtehetnéd, akár a máglyáknak is alágyújtanál..."
E gondolat a te fejedben született meg, és nem az enyémben. Gondolj arra, hogy egy ember akkor is pótolhatatlan érték, ha hisz valamiben, de akkor is, ha valami egészen másban hisz. Béke veled Zullu.
"Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen én bennem, olyanná lettem, mint a zengő ércz vagy pengő czimbalom... A szeretet hosszútűrő, kegyes; a szeretet nem irígykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rójja fel a gonoszt, Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr." (1.Kor.13:1,4-7)
Ezt az idézetet már magamnak írtam ide, hogy megláthassam a saját hibáimat.
János evangélim: 12. fejezet: 1-50 v (1-7, 9-14, 16-18, 24, 29, v )
A betániai vacsora. 1Hat nappal húsvét előtt Jézus Betániába ment, ahol Lázár lakott, akit feltámasztott a halálból. 2 Ott vacsorát rendeztek neki. Márta felszolgált, és Lázár is a vendégek közt volt. 3 Mária vett egy font valódi nárduszból készült, drága olajat, megkente vele Jézus lábát és megtörölte a hajával, a ház betelt az olaj illatával. 4 Az egyik tanítvány, az iskarióti Júdás, aki elárulta, méltatlankodott miatta: 5„Miért nem adták el inkább az olajat 300 dénárért, s miért nem osztották szét a szegények közt?” 6 De nem azért beszélt így, mintha a szegényekre lett volna gondja, hanem mert tolvaj volt: ő kezelte a pénzt, és eltulajdonította, amit rábíztak. 7Jézus így szólt: „Hagyd békén! Hadd tegye, hiszen temetésem napjára teszi…. 9Amikor megtudták, hogy ott tartózkodik, a zsidók közül sokan elmentek, nemcsak Jézus kedvéért, hanem hogy Lázárt is lássák, akit feltámasztott a halálból. 10 Erre a főpapok elhatározták, hogy Lázárt is megölik, 11 mert miatta sok zsidó elment oda, és hitt Jézusban.
Lábjegyzetek:12,1-11 Ezt a vacsorát és a vele kapcsolatos megkenést elbeszéli Máté (26,6-13 ) és Márk is (14,3-9 ). Ez a kenés, mely Betániában történt, különbözik attól, melyet Lukács ír le, amikor is egy bűnös asszony kente meg Jézus lábait (7,36 köv.). Mária, Lázár testvére, Mária Magdolna és a meg nem nevezett bűnös asszony három különböző személy, ezt tanúsítja a Szentírás, s a szenthagyomány is különböző személyeknek tartotta őket a legrégibb időktől fogva.
Bevonulás Jeruzsálembe. 12 Másnap az ünnepre felzarándokolt tömérdek nép hírét vette, hogy Jézus Jeruzsálembe érkezik. 13 Pálmaágakat szedtek, kivonultak eléje, és így köszöntötték:
„Hozsanna! Áldott, aki az Úr nevében jön, Izrael királya!”
14 Jézus talált ott egy szamárcsikót, s felült rá, ahogy az Írás mondja: 16 Tanítványai először nem értették, de amikor Jézus megdicsőült, ráeszméltek, hogy ami történt vele, azt megírták róla.17 S a nép, amely ott volt, amikor Lázárt előhívta a sírból, és feltámasztotta a halálból, tanúságot tett mellette. 18 Azért is vonult ki eléje a tömérdek nép, mert hallották, hogy ezt a csodát művelte…..
Lábjegyzetek Ünnepélyes bevonulás Jeruzsálembe. Ezt leírja a másik három evangélista is. 12,12-19 (Vö. Mt 21,1-11Mk 11,1-10Lk 19,29-40 )
Jézus megjövendöli megdicsőülését. 24 Bizony, bizony, mondom nektek: ha a búzaszem nem hull a földbe, és nem hal el, egymaga marad, de ha elhal, sok termést hoz…..29 A nép, amely ott ácsorgott, ennek hallatára azt gondolta, hogy mennydörgött. Mások így vélekedtek: „Angyal beszélt vele.”
Lábjegyzetek : 12,20-36 A hellének azok a megtért pogányok voltak, akik elhagyták a bálványimádást, az egy igaz Istent tisztelték, és megtartották a mózesi törvényeket. Most már eljött az óra, melyre Jézus oly sokszor hivatkozott nyilvános működésének ideje alatt. Ez az óra a szenvedés és a halál órája. Jézus halála azonban nem a megsemmisülésnek, hanem a megdicsőülésnek az ideje. A tömeg hivatkozik Jézussal szemben arra, hogy ők az Ószövetségben azt olvasták, hogy az Emberfia és az ő országa örökké megmarad (vö. Iz 9,6Dán 7,13-14
Ha konkrét elképzelésed van a REND-ről, és azt védelmezed minden tőled telhető módon - (itt: ignorálod a "rendetleneket". De tartok tőle, ha megtehetnéd, akár a máglyáknak is alágyújtanál...) - akkor ez a Te REND-ed* nyilván örökre (de legalább a te kiszabott időd szerinti öröklétig) fenn is marad.
(legyen az bármi: rabszolgaság, apartheid, feudalizmus vagy fasizmus. (hogy csak azokat soroljam, ami rendnek REND volt ugyan, de ma már közmegegyezés szerint se volt "helyes" rend)
Szóval néha jó, ha a káosz segít helyes mederbe terelni a dolgokat...
"Ki az, a ki elhomályosítja az örök rendet tudatlan beszéddel?" (Jób 38:2)
Azt a rendszert, hogy a topikok témájához alkalmazkodnia kell a hozzászólóknak, nem én találtam ki. Persze lehetne egy olvashatatlan káosz is helyette, ami sokaknak tetszene egy rövid ideig, de senkinek sem segítene.
Lábjegyzetek.Ebben a részben a hamis prófétákról van szó. Arról lehet megismerni őket, hogy nem az Isten szól általuk, hanem az antikrisztus, ezért nem vallják Jézus istenségét és megtestesülését… Az Isten szeretet: rámutat az Isten egyik lényeges tulajdonságára, arra, hogy ő a legfőbb jó. A szeretetre a görögnek két kifejezése van, az egyik inkább az érzéki oldalára utal a szeretetnek, a másik inkább a jóakaratot mutatja. János ezt az utóbbi kifejezést (agapé) használja. Jézus Krisztus nem más, mint az Isten megtestesült szeretete. Ez a szeretet váltotta meg a világot.
1 János levél : 4 fej : ( 1-6, 8-10, 12-13, 15-16, 18, 20-21 v )
A lelkek megkülönböztetése. Szeretteim, ne higgyetek minden léleknek, hanem vizsgáljátok meg a lelkeket, hogy Istentől származnak-e, mert sok hamis próféta ment ki a világba. 2Az Istentől származó lelket erről ismeritek fel: minden lélek, amely vallja, hogy Jézus Krisztus testben jött el, Istentől van. 3S minden lélek, amely nem vallja meg Jézust, nem Istentől való, hanem az antikrisztusé, akiről hallottátok, hogy eljön, és már most a világban is van. 4Gyermekeim, ti az Istentől vagytok, és legyőztétek őket, mert nagyobb az, aki bennetek van, mint aki a világban van. 5 Ők a világból valók, ezért a világról beszélnek, és a világ hallgat rájuk.6 Mi az Istentől vagyunk. Aki ismeri Istent, hallgat ránk. Aki nem ismeri Istent, nem hallgat ránk. Így különböztetjük meg az igazság lelkét és a tévedés lelkét.
Isten a szeretet. 8Aki nem szeret, nem ismeri az Istent, mert az Isten szeretet. 9Isten szeretete abban nyilvánul meg bennünk, hogy Isten elküldte a világba egyszülött Fiát, hogy általa éljünk. 10 A szeretet nem abban áll, hogy mi szeretjük Istent, hanem hogy ő szeret minket, és elküldte a Fiát bűneinkért engesztelésül….12 Istent soha senki nem látta. Ha szeretjük egymást, bennünk marad az Isten, és a szeretete tökéletes lesz bennünk. 13Abból tudjuk, hogy benne élünk, ő meg bennünk, hogy a Lelkéből adott nekünk….15 Aki vallja, hogy Jézus az Isten Fia, abban benne marad az Isten, és ő is az Istenben. 16 Megismertük és hittünk a szeretetben, amellyel Isten van irántunk. Az Isten szeretet, és aki kitart a szeretetben, az az Istenben marad, s az Isten is benne marad….18 A szeretetben nincs félelem. A tökéletes szeretet kizárja a félelmet, mert a félelemnek köze van a büntetéshez. Aki tehát fél, abban nem tökéletes a szeretet….20 Ha valaki azt állítja, hogy: „Szeretem az Istent”, de testvérét gyűlöli, az hazug. Mert aki nem szereti testvérét, akit lát, nem szeretheti az Istent sem, akit nem lát. 21 Ezt a parancsot kaptuk tőle: Aki Istent szereti, szeresse testvérét is.
" Ebbe én nem fektetek további energiát. Arra kérlek, hogy ez irányú tevékenységedhez keres fel más topikokat, amelyeknek kifejezetten ez a témája, és ott tőlem nyugodtan marhatjátok egymást. Ígérem, hogy el sem fogom olvasni."
:)))
No igen, ha fel sem emeled a fejedet a lapokról, és esetleg még a füleidet is bedugod, akkor valóban lehetséges, hogy nem rengeti meg semmi a bibliai "értékekbe" vetett hitedet.
/Mondjuk még így is sokat kell felejteni hozzá.../
2011 .6. 12-13. A Zsidóknak írt levél fej:6: ( 1-14, 17-20, v )
1 Ezért mellőzzük Krisztus tanításának az elemi részleteit, és térjünk át a tökéletesebb dolgokra. Ne ismételjük újra az alapvető igazságokat: a holt cselekedetekből való megtérést, az Istenbe vetett hitet, 2 a keresztségről, a kézföltételről, a halottak feltámasztásáról és az örök ítéletről szóló tanítás megalapozását.3 Erre is visszatérünk, ha Isten megengedi. 4 Azt ugyanis, aki egyszer már részesült a világosságban, megízlelte az égi ajándékot, megkapta a Szentlelket, 5 felfogta az Isten tanítását, és megtapasztalta az eljövendő élet erőit, 6 aztán mégis elpártol, lehetetlen újra bűnbánatra indítani. Hiszen ha rajta áll, újra keresztre feszíti az Isten Fiát, és csúfot űz belőle. 7 A föld ugyanis, amely beissza a gyakori esőt, és jó termést hoz művelőjének, az Isten áldásában részesül. 8 De ha bojtorjánt és gazt terem, nincs értéke, átokra méltó, és végül is fölégetik. 9 Rólatok azonban, szeretteim, ha így beszélünk is, jobbat föltételeztünk, azt tudniillik, hogy munkáljátok az üdvösséget. 10 Hiszen az Isten nem igazságtalan: nem feledkezik meg szeretetetekről, amelyet az ő nevében gyakoroltatok, amikor a szenteknek szolgáltatok és szolgáltok. 11 Nagyon szeretnénk azonban, ha mindegyiketek ugyanazt a buzgóságot tanúsítaná, hogy reményetek mindvégig tökéletesedjék. 12 Ne legyetek tehát hanyagok, hanem kövessétek azokat, akik a hitben és a béketűrésben az ígéret örökösei lettek. 13 Amikor Isten az ígéretet adta Ábrahámnak, saját magára esküdött, hiszen semmi nagyobbra nem esküdhetett, 14 ezért mondta:
Bizony gazdagon megáldalak, és nagyon megsokasítlak. 17 Ezért amikor Isten az ígéret örökösei előtt nagyobb nyomatékkal akarta igazolni elhatározása szilárdságát, esküvel vállalt kezességet. 18 Így a két változhatatlan dologban, amelyben Isten nem téveszthet meg, erős támaszt kaptunk mi, akik arra törekszünk, hogy az előttünk levő reményt megragadjuk.19 Lelkünk biztos és szilárd horgonya ez, amely a függöny mögé ér, 20 ahová elsőnek lépett be értünk Jézus, a Melkizedek rendje szerint való főpap.