Egy rettentő amatőr kérdés (gondolom): pl az 1'-nél a '-t (az aposztrófot) hogyan kell mondani? És egyébként akkor az 1'-es némítása számított a First Percussionnak?
A vibrátója még "sír" élesebb hanggal, sziszegőbben, mint a B3-é.
Az M100-nál más kapcsolók, más áramkör van a mechanikus vibrátóra, ezért nem szól úgy már. A vibrátó kiválasztása is egybe csoprtosított. Az M100-nál háromfelé szórt, összevissza kell kapkodni.
A percussion még az 1'-as regisztert némítja. Az M100-nál eggyel lejjebb tették a vezérlését az 1 2/3'-ra, ezért kapott egy pofont a jazz/blues hangváltás.
Ezenkívül az M3-nál az első kapcsoló ki/be kapcsolja a perkát, míg az M100-nál egymástól függetlenül külön bekapcsolhatók a perka hangfekvések akár egyszerre is, tehát kezelése teljesen más mint a klasszikus.
Ezekkel az "apró" változtatásokkal elérték hogy az M100 másképp szóljon mint egy B3, míg az M3 gyakorlatilag egy B3 szűkített tartalmú változata.
A módosítások az M3->M100-hoz egyszerűsítést takarnak. Kevesebb kontaktussal oldották meg a vibrátók kapcsolását, a percussion kapcsolóit, a percussionhoz szükséges billentyűérintkezőket. épp ezért az M100-on már nem lehet megoldani a poor man's foldbacket. (A foldback, a hiányzó hangok pótlása egy oktávval mélyebbekkel, ami a spinetekben nincs sajnos. Az M3-nál a legfontosabb 1'-as foldback nagyon egyszerűen megoldható viszont)
Mégegy lényeges különbség: a waterfall billentyűzet amnél jobbat még nem találtak ki. Az M100-as vágott, túlnyúló billentyűzete a túlnyúlástól eltekintve ugyanaz, de már nem segíti annyira a játékot mint az eredeti.
Vannak az M100-nak plusz szolgáltatásai is ami az M3-nak meg nincs:
3 preset manuálonként (felesleges), mégegy vibrátófajta-celeste 1-2 (felesleges), beépített zengető (ez viszont jó)
Ezeket a különbségeket nehéz így szóban leírni, a kezünk és fülünk az igazi próbaműszer, szóval ki kell próbálni.
Valószínűleg hétfőtől nálam kipróbálható egyszerre mind az M3 (eladó), mind az A100=B3 (nem eladó).
M100-ból tudok két eladó példányt. Mindkettő nagyon szép állapotú, Harangozó Misi kezenyomát viselik. Fontos, mert sok megvásárolt Hammondnál még igencsak be kell invesztálni hogy hozzák a megkívánt hangzást. Ezek full befejezettek. Egyik Sanyorzóé, másik Posauné.
Van, vagyis volt, de par napja vittek el! A Solo, es a uj lemeze volt, dedikalva! Nem olcso mondjuk, mert 4500 Ft, dehat a 17 EU az annyi....
A koncerten lesz cd arusitas, Dennerlein reszerol es szerintem Rhoda-tol is!
Alvast tudok biztositan, ha az a gond!?
Szoval urak, Hammond fan-ok!!!
Jovo csutortoktol kaphatoak a jegyek, az ev legnagyobb Hammond bulijara!
Rhoda Scott-Barbara Dennerlein koncert!!!
Kecskemet, Katona Jozsef szinhaz, februar 27. este 8 ora!
Jegyek nalam a Victor Audio-ban atvehetok, vagy lefoglalhatok akar...
Foldszint ulohely:4500 Ft , Erkely ulohely 3500 Ft
Senki se hagyja ki!
Hammond forever!!!
Ügyes...... De mint írtam jópárszor, igazából nem érdemesa Hammondokat tuningolni. Ezeket úgy konstruálták meg, hogy minden szélső és közbülső igény egy-egy típussal le van fedve, ami gazdaságtalanná teszi a módosítást. Gazdaságtalanná, mert egy egyszerűnek látszó tuning is komoly felkészültséget, anyagokat igényel, emellett mivel nem eredeti, a piacon sem lesz meg a többletbecsülete.
Erre a lépésre a B250 a válasz. Véleményem szerint, mivel az tényleg nem hosszabb 5 oktávnál, ezért súlyban sem több, és mégis gyári, komplett. Ok, ki kell várni egy ilyen vételt.
Persze ebben az esetben inkább a sajátomat javasolnám, sokkal közelebb áll mindenben a B3-hoz. Tényleg eladom mivel 30-án befejeztem a Főnix zenekari pályafutásom. Ok, a jövőben is szándékozom majd fellépni, de nem velük. A megoldás is más lesz: olcsó koncertre kis, könnyű, cuccot viszek, rendesebben fizetőre sk. made porta B3-at. Szóval ez a DB5-öm kettéválik :-)
Ezekben a tranyósokban nem vagyok annyira otthon, nem véletlenül.
A B200 és az X5 nem ugyanazon hangkeltéssel dolgozik? Ahogy elnéztem a paramétereiket, a lényeg azonosnak tűnt. Visszatértek az alap perka hangzáshoz (2., 3.) Kis vibrátó, drawbarok, zengető, alapvetően nem látok difit. Ok, a B200-nál 4 oktávos az alsó manuál 9 cuggal, megy a kézibass.
Kipróbáltam Attila B200-át. A billentyűzete a vágott, de nagyon jó Hammond. Feszes, precíz, ennél jobb csak a waterfall, de a többi márkáé gyengébb.
A perka a klasszikus kiosztás. Kicsit vékonyabb, de jó. A vibrátó megteszi. Mivel a hanxer egy csövesített Solton lezlire volt ráeresztve tényleg keményen, harapósan szólt. Jó keyclick, vastag hang, éles magas. Rockban a grízes hangzás így teljesen megfelelő, mert ilyen előadásmódban igazából eltűnnek a legfinomabb hangzásjegyek mint bődületes dinamika, leakage, motorzaj, síró C3vibrátó, egyik-másik hang(kerék) kicsi egyenetlensége. Szóval a Pink Floydhoz ez a választás telitalálat. A csövesített Solton is finom darab. Most utánaeredek, mert minden alkatrészt összeszedtem egy saját európai, de falaci összeállításához, koncerthez. Ott lényeg a méret, vagyis a mozgatás során :-)
Bocsánat, hogy beleszólok, és tényleg nem a sajátomat akarom "védeni", de én úgy hallottam, hogy sokkal jobb mint az X5-ös. Mielőtt ezt megvettem, jól utánaolvastam (harmony-central pl.), és ez volt az egybehangzó vélemény. De én személy szerint még nem hallottam X5-öst, ezt hozzáteszem!
Amúgy Tehtube koma: nem írtál recenziót a Hammondomról, hiányoltam is ;)
Korábban írtam, próbáltam az Almost Famous B200-át, ami szinte ikertestvére az X5-nek. Mégha nem is elektromechanikus/csöves, de szép hangú, jól használható megoldás. Ok, egy ABC nem várható el tőle természetesen, de sok későbbi spinettel partiban van kompromisszumok terén. Nallaci ilyen X5/760 összeállítás ütős, koncerten, és pop/rockosabb témákban.
Összehasonlítható a hangja egy B3/122-vel ha megveszed a Capiozzo & Mecco: Whisky A Go Go lemezt. Ott a 4. és 9. szám X5, a többi B3. Egyébként a lemez pont Nallacitól van :-) Elég új, pár éves mindössze, követendő stílus.
Valoban elso kezbol tudod akkor, mert mi is Barbaranak szoltunk elsonek, es onnan tovabb Rhoda neninek Parisba:-)
Barbara a Porta B3-javal jatszik, szokasos finom, jellegzetese hangszinevel majd, amig Rhoda Scott muveszno, a sajat A100/B3+ fatokos Leslie 22H csoves hangszoro rendszeren! Jo ideje turbozzuk Tehtube szaktarssal a hangszert, igy mostmar, ezzel a regi 50-es evek beli csoves erositos Leslie-vel, es 1962-es evjaratu A100 orgonaval allithatom, hogy igen igen varacskosan fog szolni, es kapaszkodni kell majd a szekekben, hogy ki ne lazuljanak:-)
Szoval nagy megtiszteltetes ez , mivel az egyik kedbenc orgonistam fog jatszani, pont a 30. szuletesnapomon februar 27.-en a sajat hangszeremen!!!:-)
Jegyek a Rhoda Scott+Barbara Dennerlein koncertre:
4500Ft a nezoteri ulohely, es az emeleti allo 3500Ft
Jegyek csutortoktol kaphatoak a Victor Audio lemezboltban!
Kecskemet, Vörösmarty u,6
76/ 417 672 , 70/512 2889
:-))) Kiment a hir kis varosunkbol:-)
A hir igaz uraim! Kecskemeten 30 év utan ujra az elegans Katona Jozsef szinhazban Rhoda Scott , kiegeszulve Barbara Dennerlein-el + dob, es fuvosok!
Jok az informatoraid Nallaci!A Rhoda Scott koncert letrehozasaban aktivan segedkeztunk, csak ezidaig, amig a szerzodes ala nem lett irva, nem reklamoztuk.
Termeszetesen uraim, gondolhatjatok milyen orgonan fog jatszani Rhoda:-) valamint a jegyek a Victor Audio lemezboltban is kaphatoak!
www.victoraudio.hu
76/417 672
30/512 2889
Örülök, hogy kezd a hangzás közelíteni az elképzeléseidhez.
Autentikusabb perkát inkább egy régi L modul beszerelésével lehetne csiholni. Azért az nem olyan kis művelet.
A basszushangok egy oktávval feljebblévő elektromágneses hangokból lettek elektromosan leosztva. Nézd meg hány hangkereked hiányzik. Vagy 17! A régebbi M, L spineteknél csak 4-5 = C,C# - E. Itt meg a basszusoktáv is. Végülis tényleg nem olyan lényeges, ennyit "modernizáltak".
Hát igen, hibát követtem el, hogy nem vettem meg, bár pénz hiányában nehéz is lett volna sajnos... Én speciel felváltva hallgatom most JDF-t és JS-t. mp3 lejátszót ki az erősítőre, Hammondot is, Ogd (Road Song)... nem tudok onnan szabadulni :) persze Jimmy szólójánál akadnak még kisebb nehézségek... :)
tehtube, tone generator, így már mindjárt világos. Még nem volt alkalmam megnézni, de olyasmire emléxem, mintha azt mondtad volna egyszer, hogy a basszushangok nem elektromágneses hangkeltésűek az enyémben. Vagy?
Ja, és a sok tekerőpotival valahogyan annyira tökéletesre be tudtam állítani a 3rd perc hangerejét, lecsengését, stb mittomén, hogy csak na!! Egészen kezd jól szólni. A perka több hangos ismételt megszólalása, mint már mondtam, sajnos még mindig zavaró tényező.
Elnezest, ketertelmuen fogalmaztam!
A felsoroltak utan nem erdemes Joey De-tol hallgatni lemezeket....valahogy forditva szoktam en is:-)
A legutosebb korszak! Ezek a hatvanas, vagy inkebb neha meg otvenes evek beli csodak felulmulhatatlanok!
A napokban fedeztem fol egy uj, "regi" orgonistat: Lenny Dee a neve!
Feher az illeto, es eleg koran kezdte, mar a II. vilaghaboru idejen is klimpirozgatott az A modelljen:-)
Szivesen feltennek egy fotot rola, vagy akar egy lemezborito kepet, de nem megy a kepfelrakas:-(
Majd Tehtube szaktars hatha megteszi nekem, ugyis elkuldtem a fotot Neki.
Ezek voltak am a dogos Hammond-os zenek!
Tobb a sound, szolo, es csikorgas mint barmelyik Emerson, vagy Purple lemezen!
TG - Tone Generator = hanggenerátor, szóval az a fémből készült pörgettyűs, motoros vacak amiből egy csomó drót jön ki. Azthiszem a hangkeltésért felelős :-)
J DF jó igaz, de van egy olyan érzésem, hogy minden tehetsége ellenére nem maga választotta a hangszerét. Mindegy, csak nem kell utána betenni egy J S videót :-)
Ja...el is felejtettem!!!
Ilyen sms-t kaptam, es ezzel kivanok boldog uj evet mindenkinek en is!:-)
"Hammond uvoltos,csikorgos,torzitos boldog uj evet kivanok!"
BUÉK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!