Már biztos nem aktuális, de a jövőbeni szerelések miatt megjegyezném, hogy a kuplungnál tényleg e véletlenül van ott az a golyó...tessék rá odafigyelni.
Ahogy elnézem tényleg kezd aktuális lenni hogy fel kéne rakni a blokkszerelési videókat...megpróbálom elhozni az anyagot haveromtól jövőhéten. A váltó összerakása pl. faszán rajta van.
És a lényeg: próbált már valaki tranzisztoros gyuszit rakni a mustangra? Mert most nálam ez következik. Igazából az MZre készül a nagy áramkör, de akkor már mér nem raknék egy kissebb 6V-osat a Mustangra...? Kíváncsi vagyok el megy e a generátorról, vagy kell e akku. Próbálta már valaki?
A másik amin gondolkodtam az az, hogy a babetta gyújtás az egy eléggé bevált áramkör, az is megérne talán egy próbát.
A patkánymotor faszányos, elég hotrodos lett :-))) Nameg persze a Mustang is fasza! Bár menne már az enyém is, de most bonthatom szét újra a blokkot....:-(((
Szép, bár a pannónia benzincsapon kicsit kikerekedett a szemem :) Króm kipp sajnos nagyon hiányzik róla, jah és felfedeztem egy tipikus mustang hibát :) látom a tieden is van egy apró horpadás baloldalt a tank kellős közepén. Ez az én motorparkom, mármint ezek gurulnak, van még ezenkívül pár a sufni sarkában darabokban, főleg jawák :) (ha már midnenki gizdázik a gépeivel...
Ezzel pedig 3.án nyertem egy patkánymotor kupát, jópár ötletért álás köszönet Kristóf barátomnak! Jah az a fess fiatalember bőrkabátban én vok :o)
És hogy ne anyázzatokle amiért nem rakok fel mustangról konkrét képet, íme egy naplementés művészfotó :) Tessék berakni háttérnek! :):)
Szerintem jól néz ki! Én az enyémet úgy fogom megcsinálni, hogy felnik, küllők, dobok feketére festve, tank, sárvédők pedig meggybordóra, kipuff, kormány ilyesmik meg persze újrakrómozva (ha találok normális krómozót).
Ahham....huhh... ezt jó tudni, mert én teljesen máshogy gondoltam :-))) Valószínűleg ezért is csesztem el összerakásnál.... Na mindegy, a lényeg, hogy újra szét kell bontani a motort, ami miatt ma már az agyvérzés kerülegetett.... Végre faszául beindult a motor, szépen is járt, minden jó minden fasza, csak épp a váltó nem.....azthittem szétbasz az ideg.... :-))) Na mindegy, mostmár lenyugodtam és a héten megcsinálom.
Találtam egy régi hirdetést a babetta.try.hu-n. Nemhiszem h. már megvan de kiváncsi vagyok a véleményetekre, hogy milyen ennek a Mustangnak a formatervezése?
Egy kis helyzetjelentés Mustang-ról: röviden, tömören szopás. :-) Bővebben: a karbiban kicseréltem a tűszelepet, mostmár úgy indul mint a kisangyal, ezzel nincs is gond. Viszont a motor összerakásánál elbasztam valamit a váltónál (pontosabban sejtésem szerint a mechanizmusnál, ami a fogaskerekeket tologatja ide-oda), így most úgy néz ki, hogy van lefelé egy fokozatom, felfelé pedig egy fél (ugyanis nem veszi be, csak nagyritkán, akkor ki is ugrik). Kérdésem, hogy (mivel ez a Mustang az első motorom, nem vagyok tájékozott) a Mustangnál hogy vannak a fokozatok? Ha üresből indulunk ki, akkor lefelé 1, felfelé pedig 2-3? Vagy fordítva?
Ezesetben elnézést, amúgy azt a pálcát haver az etz-ében egy 100-as szögből kiflexelt darabkával oldotta meg, enm kell oda spéci anyag, nem értem, én anno amikor az első mustimat szereztem nem votl rajta a gyújtásdekni, pálcának még a híre se volt de a belső pálca benne volt...nem esett ki sehogy se... nagy művész vagy te... :) csak amikor a kuplungot kaptam szét akkor találtam egy kis pálcát, ama az a blokk Kristófnál van.
Na ezt a golyós témát nem is tudtam, az enyémben nem volt (vagy szétszedéskor nem vettem észre, hogy kiesett), de jó tudni!!! Egyébként a robbantott ábrákat nem lehetne esetleg nagyobb felbontásban közzétenni? Írtam már neked ezügyben, de nem válaszoltál :-)
Hát az az igazság hogy szerintem mégiscsak siketült valahogy kiesnie annak a rövidebb rudnak, mert nekem a hoszabb rud is egészen mélyen belement a tengelybe, és ugy tudtam megcsinálni hogy raktam bele egy kb. 2 cm hoszú ugyanolyan vastag rudat és igy most mükszik is.
Alátámasztanám, nekem is múltkor kiesett a golyó, és teljesen be lehetett húzni a kuplungot, de nekem csak a nagypálca alatt marad meg a golyó a dekliből mindig kiesett.
KBeni, ezt az üzenetet felejtsd el... :) már amelyikre épp most válaszolok. Valóban 2 rúd van, de a belsőt képtelenség kiejteni onnan csak akor esik ki ha szét van szedve a kuplungod... egy golyó csusszant ki a pálca és a kiemelőrudad közül, a robbantott ábrán nincs ott, de nekem pölö a mustimban bennevan szóval úgy van összerakva (balról jobbra) Kuplung-kispálca-golyó (5mm-es)-nagypálca-golyó-kiemelő, amire a bowdent rakod. Szal 100000000% hogy az a kis golyó esett ki amit a hosszúpálca és a kiemelő közé rakott be az előző leleményes tulaj, szokása kiesni szétszedéskor, egyszerű a visszaraksa, zsírozd be, rakd be a deknibe csapágy felöl abba a lukba nyomd be majd rakd fel a deknit úgy hoyg nem nyúlsz hozzá a kuplungkiemelőhöz, majd utána elvileg jónak kell lennie, ha a kiemelő befele nyomul és kifele nem lehet húzni normálisan, akkor alácsúszott a golyó, ilyenkor érdemes azt a kis hernyócsavart kiszedni ami a kuplungpálcákkal van egyvonalbanakkor elvileg a golyó bemegy ahelyére, hernyócsavar vissza és boldog mustangos leszel :) Ki szokták küszöbölni azt agolyót úgy, hogy azt a 10-es anyát ami a hernyócsavaron van kíjebb lazítják és beljebb csavarják a csavart...hatásos ez is de szerintem kell oda a golyó, Kristóf kolega biztos más véleményen van :) ő már megszenvedet emiatt... :o) Sok sikert, robbantott ábrát találsz a jawamustang.extra.hu-n valahol... :) Üdv
Na végre tudtam motorozni egy jót a mustanggal, igaz hogy csak 35-ös max sebeséggel , mert bejáratós de így is megtewttem egy huzamban 40 kilómétert. Viszont kisseb gondok adódtak a simson villa beszerelésénél úgytünik hogy esztergáltatnom kell a golyóskosárnak egy egyedi csészét, mert a mustangéba nem fér bele a simson golyóskosár, a simsoné pedig nem fér be a mustang vázába. Jelenleg így álla gépezet:
Hát a karbit az utobbi 4 nappon talán 8x kipucoltam már mer a tank elég rozsdás. Viszont a gyertyapipa csere és a gyerty hézagának csökkentés segitett valamit mert igy legalább ha meleg a motor akkor be lehet rugni. Egyébként a gyertyahézagnak mekorának kellene lennie? Ténleg uszot még lehet szerezni valahol mert szerintem az lyukas, meg a subertü sincs tul jo állapotba?
Kösz a segítséget tényleg csak ennyi volt a baj. Esetleg nincs valakinek ötlete, hogy mért van, az hogy néha pöccre indul a motor, de általában csak hosszas tologatás után indul be. Viszont ha beindul, akkor elég jól húz, meg megy is rendesen.
Az a kis rúd, amit a kuplungkar tol be, az valójában kettő :-) Szóval úgy néz ki, hogy a váltó egyik tengelyében van egy furat, amin átmegy ez a két rúd (egymás után), az egyik kb. 30-40 mm hosszú (ez van a kuplung oldalán), a másik meg vagy 200 mm (nem tudom pontosan, csak sacc), és ezen keresztül nyomja meg a kuplungtárcsát a kuplungkar. Namost szerintem neked a kisebbik rudacska kieshetett és emiatt megy be a kuplungkar teljesen! Ezt mondjuk nem nagy cucc pótolni, ha van esztergályos ismerősöd. Vagy jobb híján bemész egy olyan üzletbe, ahol mindenféle fém rúd meg csőanyagokat árulnak és kérsz megfelelő méretű rudakat (legjobb rozsdamentes acélból). Hogy mekkorák a pontos méretek, nem tudom, de ha nem haragszol nem szedem szét a motort, most raktam össze 2 napja :-) De valakinek biztos van szétszedett motorja és meg tudja mondani, mekkora rudak kellenek!
Én a középsőben vettem, "Tricigli Bt." a nevük, de az üzletre nem ez van kiírva. 50 körüli köpcös faszi szokott bent lenni, nagyon rendes és segítőkész. Egyébként Zsolcai kapu 14 szám alatt van pontosan, tehát nem a Katalin-köz sarkán, hanem attól egyel felfelé, a Centrum felé. Itt nekem is csak másfél hét alatt tudtak hozni, így is összesen 3 darabot hoztak, de szerintem ha bemész, biztos hoznak neked is (csak idő kérdése).
Hali mindenkinek! A múlt héten szereztem egy mustangot és az a gondom vele hogy a gyújtáselektronika átnézése miatt le kellett szednem az oldaldeknit és miután vissza akartam rakni feltűnt hogy az a kis rúd amit a kuplungkar tol be az szinte teljesen bemegy és most nem tudom mit kezdjek vele. (Tudom nem lett volna szabad de mentem vele pár métert kuplung nélkül.) Mi lehet a baja, nem tud valaki segíteni mit kéne most csinálnom vele?
Én is miskolci vagyok és azt szeretném kérdezni hogy az említett felújított alkatrészek közül azt a bizonyos "hajtásláncot"(kuplunglánc) honnan sikerült beszerezni? Mert én mind3 boltban voltam...és sehol sem sikerült találni:( Köszi. Üdv!
Miskolcon van 3 motoros bolt is egymástól kb száz méterre, az egyikben eddig mindent meg tudtam venni Mustanghoz. Egyébként örömmel jelentem, hogy a motor nagyfelújítása után először végre beindult (tegnap raktam össze, mára kelt életre). Sajnos nem tökéletes, mert a karbiban a tűszelep nem zár rendesen, úgyhogy orrán-száján ömlik a benzin. Emiatt persze túlszívta magát, ezért nem indult eddig. Most úgy csináltam, hogy engedtem egy kis benzint a karbiba, majd elzártam a benzincsapot, és így faszául indul. Ha tökig kinyitom a csapot akkor is jár a motor, pörög is faszául, csak épp folyik a benzin a hengerre meg a kupufogóra, úgyhogy nem mertem sokáig járatni. Kedden veszek egy karbi felújító készletet és kicserélem a tűszelepet. Egyébként a felújítás a következő dolgok cseréje volt: szimmeringek, dugó kompletten (csapszeg, gyűrűk), hajtáslánc (lehet, hogy nem pont így hívják; az a lánc, ami a főtengelyről viszi át a hajtást a kuplungra), tömítések. Úgyhogy már csak a karbit kell rendbeszedni és mehet is :-)))
A mustang-alkatrészboltok listáját jó ötletnek tartom! Majd én is összegyűjtök párat és beírom!