Szevasztok!Van nekem egy hatalmas problémám!Van egy nem hammond, de egy yamaha b30-as orgonám, és a legutolsó bekapcsolás után egyszerűen nem szól belőle semmi.néztem a ritmusokat, a pedálokat, de télleg semilyen hang nem jön ki belőle, és nemtudom, h tudtok-e nekem ebben segíteni, de mindenesetre nagyon megköszönném, mert kezdek lassan pánikba esni.Előre is köszönöm!
Egyelőre most nem nagyon hammondoztam, mert mikor hátra mentem a próbaterembe, látom, hogy ott van a tetején egy kalapácsmech. casio, és hát... én is zongorán kezdtem:) A perkára visszatérve, hogyha nagyobb értékű ellenállást teszek a 25k helyére akkor halkabb lesz?
Az erdekes lehet! Hallottam ilyet en is , de nem is hittem, hogy a nagy zongoristanak van ilyen lemeze ahol Hammond-on nyomja....
Ugy tunik meg a legendas zongoristakat is erdekelte, hogy kiprobaljak eme csoda hangszert!
Nekem Ray Charles-nak van meg a Hammond-os albuma! Fantasztikusan nyomja rajta! Tehtube szaktarssal arra tippelunk, hogy M3-on jatszik Ray!
Nagyon jo izzel jatszik, es ugy emlekszem Leslie-t nem is hasznal!
Cserekent en is fel tudom ezt ajanlani!:-)
Ugye jo a felbontasa, van azert 190 bitrate kornyeku?
Kedves Karn Evil! Az nekem naggggyon kéne... meg tudjuk beszélni?
Múltkor hallgatóztam egy számot Tőle, és azon járt az agyam, hogy a faszi úgy nyomja a zongorán, mintha orgonálna, hammondozna. A frazírjai egy-az-egyben eljátszhatóak hammondon. Erre most olvasom tőled, hogy erre jól ráéreztem :)
Cserealapként: Oscar Peterson - The Trio és Jam Montreux '77 -et tudok felajánlani...
Na, hát eggészen jó lett. Bár szerintem kicsit hangos lett a 25k-val, úgyhogy lehet 33 lesz belőle. Viszont ami zavar, az az amit fogalmam nincs, hogy kellene megoldani: ha már egyszer megszólalt a perka, és a billentyű még mindig le van tartva, akkor egy másik billentyű leütésekor ne szólaljon meg újra. Nem tudom a szakkifejezését ennek. Ráadásul ehelyett azt csinálja, hogy ha már egyszer leütöttem, lenn tartom, és egy másikat is leütök mellé, akkor az elsőt is megszólaltatja MÉGEGYSZER... Elég elkeserítő, és erre nem is találtam utalást a honlapokon. Köszi az eddigieket mindenkinek.
Azt hiszem jól rajzoltad be a fotódon mit kell csinálni.
Az ellenállás létra 11 es lába a 2, 2/3' sín és ezt kell megcsapolnod egy 33K (vagy ha hangosabb perkát akarsz 25K) ellenállással. A 30-as vezeték pedig a benjó kapcsoló vezetéke.
Szép ez a b3-bél. Én is gondolkodom egy alkatrészekből öszerakásra egyéni ízlés szerint szállítható konténerrel külön TG-vel és erősítővel. Csak nekem még sok alkatrész kellene:) egyenlőre csak szkennerem és shift line-om van. Sajna már nem tudok usa-ból hozatni mást. Ha meg küldetem ilyen súlyos alkatrészeknél külön-külön nagyon sok a szállítás. Ezeket már postával nem nagyon lehet küldetni. Akkor már egyben gazdaságosabb lenne.
De először is egy 9 érintkezős 5 oktávos billentyűzetre lenne szükségem. A 6 érintkezős kevés bár nagyon jó rajta játszani (ha valakinek lenne ötlete?!). Aztán jöhetne a preamp (AO29 vagy 28). A hangenerátort megpróbálom a vermonából átmenteni és átalakítani. A szűrőket kellene a billentyű kontaktok elé tenni mert most utánna van és leszűri a keyclicket is valamint a négyszögből az alulméterezett határfrekik miatt már-már háromszög jel keletkezik ezért van olyan jellegzetesen vermona hangja. Sosem lesz olyan vastag a hangja mint egy igazinak de az X5 vagy azt hiszem a B3000 tg-je is ugyanilyen elven működik csak ott a frekiosztók után van a 91db aluláteresztő szűrő ami a négyszögből "színuszt" csinál. Lars Mikael ígért egy új olvasható X5-ös kapcsolási rajzot, ez alapján gondoltam az átalakítást.(szegény ember vízzel főz)
Hogy áll a DB5 bél project? Egyszer írtad hogy be tudod szerezni és ezt konténerezed be.
M44 az új hammond utód. A b3 utód után most itt az M100 digitális utódja.
Kiszereltem és lefotóztam ill. kicsit belerajzoltam a perka táblámba. Namost: kezdem érteni a dolgot, amiről szó van a perka módosító honlapon. A fotón látható piros pötty jelzi - ha jól vettem ki a bizonyára nem angol anyanyelvű szerző szavaiból - a "plug"-ot, azaz a csatlakozót, melyre a szerző szerint a kék 30-as kábel megy. Nagyszerű, mert nekem, ha jól emléxem nem kék a 30-as (ráírtam mindegyik kábelre, hogy hanyas plug-ra van dugva, mielőtt kiszereltem a táblát). Na, majd kiderül. Ez alul oda van forrasztva a zölddel jelölt 25 kOhm-os ellenállás egyik végéhez, aminek másik vége pedig alul a hozzá legközelebb eső nagy barna ellenállás(?) utolsó lábához. Jól értem-e ezt így Barátim?
Itt a projekt. Van ez a szép Wersi falezli, fa dobrotoros!, de csak alul van nyílása. Kéne fentre is vagy kettő sor, meg polctartó, mert már ott van rajta egy Solton fölső. Annak a polcát tolnám be az alsó fölső részébe :-)
Igen, jól sejtettem. Az E100-nál egyszerűen leforrasztottam a perkakapcsolókról a felesleget, erre tisztán megjött a second perka, szóval tiszta Child In Time, de a third-et nem találtam. Ezekben a bekavart perkákban nincs az a fontos kvint, ahogy írja a lap is. Ok, megoldható némi többletbabrálással.
Nem tudom mondtam e, van nálam egy felcsövezett hibátlan M3-M100 komplett "agy"
Nálam hagyták, mert sok Hammondossal találkozom, esetleg a H Misit is érdekelheti, de még megvan.
Esetleg cseréld ki a belét erre. Az A0-28 és A0-29 közt nagyon kicsi a különbség!!! Töltsd le a kapcsolásokat és vesd össze. Emiatt szól az M3-is a legjobban. Persze szerintem egy shift line felülvizsgálat sem ártana. Lesz akkor egy lezlis M3-M100-ad.
A többi ugyanaz.
M44??? Ez meg miféle szerzet? Hunnan gyütt?
B3 bél:
Laurens jól mondja, egy komplett A100-B3-C3 orgona faszekrény nélkül. Csak a két billentyűsor, fölötte a regiszterek, kapcsolók, mögötte a gép. Még B3-C3 lehetett, mert nem rovátkolt a vibrátógombja és fából vannak a billentyűzáró elemei.
(1959-től, amikor az A100 kijött, a záróelemeket fekete műanyagra cserélték, vibrátógomb oldala recés lett) remélem viszont hogy '58 utáni, hogy ne kelljen a shift line-al vesződni.
Eköré próbálok szerkesztetni egy konténert és akkor semmi felesleges súly nem lesz. Sőt: külön dobozba teszem a hanggenerátort és külön az előerősítőt is. Több kis és könnyebb doboz egyszerűbben szállítható mint egy nagy, nehéz. A TrekII gyárt tranyós A0-28-at is. Sokan használják. A Bill Beer féle chop Hammondokban az van, azért olyan lapos. Niacin. Még azon is gondolkodom. Jó lenne hallani.
B3 bél= nyista kabinett
Tehat faszekreny nelkuli, jo dolog az olyan!:-)
Majd Cső koma ir rola bovebben!
Amugy sajnos kepet en sem birok feltenni....:-(
T200-on csinál 3rd percussiont. Úgy látszik nem sok módosítással meg lehet úszni. Angolul van de képekkel illusztrálja mit kell csinálni. Jó kísérletezést.
Amit hirdettél az absolute-on mint leslie project kincsesbánya.
Egyébként én XP-vel simán tudok képet felrakni ha a beolvasott képet nem áthúzom a szövegmezőre, hanem ahol a kurzor villog a szövegmezőn oda illesztem a beilleszt gomb megnyomásával.
(bocsi, de nem megy a levelezőm ezért nem levélben kértem a képet)
Ha a Mig-T kapcsolásra gondolsz, az csak preamp a tranyós helyett. Külön alsó, felső manuálra és egy jumperrel lehet a frekiátvitelt kapcsolni hogy mennyire legyen hallható a keyclick. Valamint torzított (torzítás szabályozható) és tiszta kimenete van. Ez a perka dolog a T-kben nagyon meg van bonyolítva. Nem a klasszikus elven műxik.
A kapcsolási rajzot nézegetve nekem úgy tűnik hogy van egy percussion/drawbars kapcsoló ami annyit tesz hogy vagy a drawbar-ok szólnak ahogyan beállítod vagy az előre beállított percussionos beállítások. Így ha kiiktatod a tobbi regisztert a perkás hangból és csak a 2 2/3' regisztert hagyod meg akkor nem fog semmi más szólni és a drawbarokat is hiába húzogatod. Először is azt kellene megoldani hogy ez a kapcsoló ne iktassa ki a drawbar-okat (ne kapcsolja rá földpontra) hanem a drawbarok mellett szólaljon meg a perkás hang is. Aztán lehet játszani a perka modul módosításával. Nem egyszerű eset. A kapcsolási rajzot küldöm de egyenlőre lefagyott a levelező rendszerem és még meg is kell keresnem. Nekem még mindig egyszerűbbnek tűnik egy külön percussion modul beépítése külön kapcsolóval (kapcsolókkal).
Örülök hogy hétvégén feléledt a fórum egy kicsit. Már azt hittem kiment a divatból a hammond:)
Cső kolléga! nem tudnál képet feltenni arról a leslie dobozról. Ha a karácsonyi szünetben összeépítem a scanner-es vibratót végre és a hangszerem is átalakítom, következik a leslie építés. Már a felső rotor és a motor a vezérléssel már készen van, de nem nagyon lesz időm dobozt is építeni hozzá. (Bár nem tudom hogy leszek eleresztve.)
Ez a nyócvan mega egy db hanxín? Van egy ötletem így a részedre:
A hangkerekeket nálam egyenként lemintázhatod simán és C3 vibrátóval. Nem is a hangkerekeket, hanem a leggyakrabban használt presetek minden billentyűjét. Ez kb. 8-10 db. × 2 a vibrátó miatt. Szerintem jó lúpolással kijön 20 megából. Persze lezli nélkül, mert az úgyis van neked jó. Így sem lesz tökéletes, mert a kissé komprimált hangzást, meg a billentyűxámának függvényében erősödő leakage-et már nehéz lesz hozzáfaragni, de szerintem nemrossz eredményt kaphatsz. Ja és akkor még nem szóltam a swell pedálról. Gondolom a tied is hasonló, hogy a hangerőt visszavéve a basszus szinte ugyanúgy megmarad a legmagasabbal.
Szóval nem egyszerű a dolog.
Én is gondolkodom egy zseb B3 klónon, de egyenlőre jobb nem jut az eszembe mint egy olcsó nótbúk a B4/II-vel.
Ok, megpróbálok felkerülni jó Kaiba, szerencsére jó közel van.
Jahh nem mondtam: megfejeltem a cuccomat egy Akai S5000-es szemplerrel, benyomtam egy jó kis B3 hangot (blues chorus), hát bitangul tud szólni :D Csak önmaga elviszi a memória felét :) kb. 80M-s a sample...