Húha, nekem úgy tűnik, darázsfészekbe nyúltam, és hát vannak nagyobb arcok a kelleténél itt-ott!
Így Hentes2 topictársnak nem sok esélyt adok, hogy valaha hajtányozhasson a kedvenc vonalán - legálisan.
Igen, azt értem, hogy valaki megpróbált valamit ami nem sikerült. De azt nem értem, hogy miért nem lehet tudni, ki mit csinált! Talán egy másik úton megközelítve a problémát az megoldhatóvá válik.
Igen, én elméleti hajtányos vagyok, nem gyakorlati - hajtányos téren még semmit nem tettem le - más téren igen, és így nem esett jól, hogy baszogatásként lett felfogva a kívülállóként, érdeklődésként feltett kérdésem :-)
A 24-es vonalon a Zalabér-Batykról Zalaszentrótra 17.10-kor induló 39324.sz. vonaton összesen 9 utas volt, Tüskeszentpéteren sem le- sem felszálló nem akadt, megleptődtem, hogy lassú "imbolygás" helyett elég tempósan mentünk.
Zalaszentrótról a 17.45-kor visszainduló 39323.sz. vonaton csak 3 utas volt, Tüskeszentpéteren most sem volt utascsere.
A jegyvizsgáló innen beutazott Zalaegerszegre és ő vitte a Zalaegerszegről menetrend szerint 19.15-kor (a valóságban a 9501. s. gyors 15 perces késése miatt 9 perc késéssel induló 39038.sz. , a Bz 274-ből álló zalalövői vonatot, ami a késés jórészét Zalalövőig behozta.
A jegyvizsgáló itt átszállt a Zalaegerszeg felé menő Bz-re, de a Zalalövőre érkezett Bzmot indult tovább a valóságban közvetlen vonatként Körmendre.
A MÁV menetrendkönyv szerint a 22-es vonal utolsó aznapi vonata, a 3912-es 19.58-kor indul Zalalövőről, így tudja ezt az Elvira is, de Zalalövőn azt mondták be, hogy 20.03-kor indul személyvonat Körmendre, és ehhez is tartottuk magunkat, a vonat 20.03-kor indult, pedig 19.58-ra megérkeztünk, de így is Körmendre pontosan érkezett.
Itt is vicinálisos imbolygásra készültem, ezzel szemben a hidakat kivéve végig jó tempóval hasítottunk, a Bzmot "fedélzetén" velem együtt 3 utassal. Mindhárman végigutaztunk, ők csak Zalalövőn szálltak fel, nem Zalaegerszeg felől jöttek a motorkocsival és útközben utascsere nem volt.
A vonat kalauz nélkül közlekedett, de lyukasztó ezen a Bz-n nem volt.
Illusztrációként a zalaszentróti Bz Zalabér-Batykon.
Pedig az elméleti dolgok sokszor egyszerűbbek és veszélytelenebbek. Például, ha elméletben építesz 3500 km vasútvonalat, aztán ugyancsak elméletben, beszünteted rajta a forgalmat, v_peti-ben fel sem fog merülni, hogy elmeorvoshoz küldjön. :))) (B0cs.)
Néhány zalai utasszámadat szeptember 2-áról (szombatról):
A 23-as vonalon Zalegerszegről Rédicsre 6.30-kor induló 39019.sz. vonat az eddig Bz-n látott legótvarabb állapotú WC-s Bzmot 177 + 1 "börtön" mellék összeállításban közlekedett, Egerszegről összesen 7 utassal indult el (3 a motorkocsiban, 4 a
mellékben), Bocföldén és Sárhidán utascsere nem volt, Bak 1 fel, itt kereszt a kb. 20 utassal Zalaegerszeg felé tartó 3 kocsis 39020.sz. vonatal, majd Baktüttös 0, Tófej 1 le, Rádiháza 0, Gutorfölde 1 fel, 2 le, Ortaháza 1 le, 1 fel, Csömödér-Páka 3 le, 2 fel, Iklódbördöce 0, Lentiszombathely 4 perc sietés és 0 fő utascsere, Lenti 4 leszálló, 1 felszálló , onnan ismét pontosan, rajtam kívül még 1 utassal ment tovább a szerelvény Rédicsre, ahol így 2 leszálló volt.
Rédicsen nincs pénztár és nagy megdöbbenésemre nem a jegyvizsgáló ad jegyet, hanem a szolgálati lakás előszobájában lehet a jegyet 1/2 8 - 18 óra között megváltani.
Vissza a Rédicsről 8.11-kor induló 39012.sz. vonaton 10 utas volt (4 a motorban, 6 a mellékben, ami engem és egy 5 tagú családot jelentett). Lentiben hagytam el a vonatot, ahol 3 leszálló és 7 felszálló volt.
Innen kisvasutazás következett, majd Csömödér-Pákától ismét a 23-as vonal.
Ahhoz képest, hogy a meglehetősen kihalt faluban a légy zümmögését is lehetett hallani és azt hittem, hogy rajtam kívül nem lesz felszálló 15.10 körül nagyon megélénkült az állomás, a 15.24-kor induló 39016.sz. vonatra végül 12 felszálló volt itt (nem csoport, a kisvasúttól pl. csak én jöttem, hanem különböző egyéni, vagy családos utasok) és 1 leszálló is akadt. A reggeli szerelvényhez volt ismét szerencsém, a mellékben 4 utas érkezett Rédics-Lenti felől.
Ortaháza 1 fel, 0 le , Gutorfölda 3 le, 1 fel (itt kereszt a 3 kocsis 39013-al, amin összesen kb. 15 utas volt), Rádiháza 0, Tófej 1 le 1 fel, Baktüttösön és Bakon nem volt utascsere, Sárhida 3 fel, Bocfölde 1 le 0 fel, Zalaegerszegen egy babakocsi lesegítés miatt teljes pontossággal nem tudtam megszámolni a leszállókat, de kb. 20 utassal érkezett meg a vonat a végállomásra.
Persze ha nem reggel 4-kor van az indulás......:))))
Off:
Pedig ez nem is olyan vicces... Kb. tizenháromezer forintba kerül egy ilyen kiruccanás. Ha az emberfia ennyit rááldoz, akkor már érdemes úgy menni, hogy jusson is valamire. Ráadásul van is egy hangulata, a hajnallal megérkezni valahová. De tényleg nem kötelező senkinek. Megint ide jutottunk ki, szóval részemről ezen a topikon is befejeztem ezt a témát.
Üdv! Én mindenesetre erkölcsi kötelességemnek érzem, ha már ennyit hajtányozom és remélem jövőre fogok is a sajátommal, hogy idővel eljöjjek... De szerintem továbbra is jó lenne, ha megemlítésre kerülne, ha valaki megy le dolgozni és van hely a kocsijában... Hátha éppen lenne jelentkező. Vagy igen, vagy nem. Persze ha nem reggel 4-kor van az indulás......:)))) Multkor éppen akkor aludtam el, mert ez a kis balhézsák, most éppen itt a karomban, akkor volt hajlandó elaludni (A nappalokat gyönyörűen végigalussza.) Kis F.
Erről jut eszembe: 1926-os könyvben találtam rá egy jellegzetes futóműfajta igen érdekes, magyar leírására: valószínűleg a vonatkozó szakkifejezés akkor még nem létezett. Szóval, valamilyen embernek folyton ellophatták a sineket a pályájából. Bosszankodott-bosszankodott, aztán egyszercsak rájött, hogy ha a járművén magával viszi a sineket, akkor nem fogják tőle többé ellopni. És megalkotta azt a futóművet, amely "a sineket maga előtt lerakja, maga mögött pedig mindig felszedi" (így állt a könyvben) - vagyis a lánctalpat. :)
Azt hiszem félre értetted sinbohócot. Senkinek nem kötelező jönni. A probléma azokkal van akik írásban már szokszor, sokhelyen lelkesen rész vettek a "munkában". Olyan is volt aki leszúrta kopaszhaj kollégát hogy nem szólt a munkáról, pezse amikor szólt akkor meg nem jött. Világosabban nem tudom leírni, aki segíteni tud és akar, az jöjjön, munka van bőven, de aki nem tud vagy nem akar jönni az ne irogassa a neten hogy "csak szóljatok, megyünk"!
Igen irogatni.... Nekem ki jön segíteni 4 gyereket nevelni, lakást felújítani, másodállás után rohangálni kocsi nélkül ezenkívül másoddiplomázni....? Feladtam már olyan hobbit, amit nagyon szerettem csinálni... OFF neki F.
Onnan, hogy én ismerem a Pécs környéki hajtányozás körülményeit, és azt is tudom, hogy a rendőrség ugyan kénytelen foglalkozni az alaptalan feljelentésekkel is, de eljárást csak konkrét jogsértés esetén folytat le.. De ha mondasz egy olyan büntetőjogi vagy szabálysértési tényállást, amit megsértenek, akkor ígérem, hogy személyesen én fogom őket feljelenteni, az egyik hajtányost egyenesen a katonai ügyészségen.:-)
Ezt az ökörséget meg honnan veszed? A tolvajokat természetesen a sértett, azaz a MÁV jelentette fel a rendőrségen, nem pedig a rendőrség a MÁV-nál.:-))
Azért vigyázzatok, nehogy egy rendőr, vagy polgárőr "lemeszeljen" Titeket, mert még elítélnek a "vasúti közlekedés veszélyeztetéséért" amolyan Matuska Szilveszter módra. (A bezárt 62-es szakaszának a síntolvajait is ezzel a címen jelentette fel a rendőrség)
Ha Hentes2 megy sínt visszatenni, menjünk el vele, segítsünk visszatenni. Addig, amíg a neten kell írogatni, rengeteg a támogató, segítő. Amikor ténylegesen csinálni kell valamit, marad 3-4 emberke, általában ugyanazok mindíg.
Mit, hova?? Támpontok nélkül a sötétben tapogatózás megy csak. Igény van, kínálat nincs, így lehetne megfogalmazni, ami látszik ebből.
Vannak a hajtányosok (hányan, ezt lehet tudni vajon?), akik szívesen áldoznak hobbijukra, mennének, jönnének, dolgoznának. Ahogy olvasható, hajnaldóak együtt fellépni, ha úgy jobban működne a dolog. - kipipálható
Vannak a felszámolt és/vagy felszámolásra váró vonalak. Ezeknek gyakorlatban csak jót jelent a dolog, ha valaki használja, felügyeli állapotukat. - még egy pipa
Van a MÁV. Ezt képzeljük el egy nagy felhőnek. A MÁV felhő megközelíthetetlen, úgy van, mint MÁV, nincsenek részei. És ez a felhő az, amivel kezdeni kéne valamit, addig kerülgetni, forgatni, hogy meg lehessen találni a csatlakozási pontot, ahol a két érdek találkozik. Egyelőre úgy tűnik nincs ilyen pont, nincs kivel beszélni. - nincs pipa!
És még valami: érdekes diskurzusokat olvashatsz a hajtányos topicban, nézz bele. A kisvasútiban is fel-felmerült a téma, úgy tűnik: nem minden hajtányos szeretné ezt, van, akinek jó ez így ahogy van, és majd megy ahogy tud, és van, aki feladta a dolgot inkább. - na itt sincs pipa.
Ezzel kéne valamit kezdeni most, mielőtt a maradék pár szál sínnek is nyoma veszik, benövi a gaz, feledésbe merül. Olvastam már rá példát, hogy az ellopott sínt úgy-ahogy pótolták, pont a hajtányos topicban, miért ne lenne esély erre a 62-esen?
Ha Hentes2 megy sínt visszatenni, menjünk el vele, segítsünk visszatenni.
Na bumm, visszatettük, kinek, minek?
Hentes2, dolgoztál már elhagyott vasútvonalon, és mint írod, ellopták a sínt. Nem volt csalódás egy kicsit, nem volt olyan érzés, hogy valakinek "kikapartad a gesztenyét"? Nem jobb lenne a sínt MAGADNAK visszatenni, nem a következő lopós brigádnak?
Csak felvetem a problémát, járjuk már körbe akkor, oks?
Aha, tehát Metéczné Német Ágnes és/vagy Dr. Bíró Péter hozta létre a Deveczet szidó fikanickeket!
Az már egy másik hatás, amikor az egyszeri halandó a tőle viszonylag távol állót bűnbaknak teszi meg, tetszőleges problémák miatt. Egyébként vegyük észre, hogy ez az "ő tehet mindenről"-érzés egy kicsit fel is magasztalja a bűnbakot, hiszen úgy véli, hogy a bűnbak képes lett volna annak az elhárítására, amit végül nem hárított el.
Egy ideje gondolkodom, mitõl van ez a zsigeri gyûlölet a MÁVosokban és MÁV-barátokban a buszok ellen.
Még egy magyarázat-lehetőség:
Miért van az, hogy az ember zsigerből gyűlöli a közvetlen főnökét, de nem különösebben foglalkozik a felette lévő szintekkel? Hát azért, mert a közvetlen főnökének a székében még el tudja magát képzelni, fentebb viszont - egyelőre - nem. Ilyen módon közelítve tehát a buszos közlekedés a vasúti személyszállításhoz túl közel áll, vagyis " kinyújtott karral elérhetők" azok az utasok, akik jelenleg busszal járnak. Biztos megtévesztették őket, biztos titkon szeretnének ők vonattal utazni, tehát még meg kellene tenni ezt meg azt (csupa elérhetőnek tűnő dolgokat), és a buszt máris le lehetne nyomni. Nem úgy az egyéni közlekedést, amely kissé "más", azokat az utasokat már sokkal-sokkal nehezebb megszerezni. Ezért hiába vannak azok az utasok lényegesen többen, a vasúti személyszállítás vallású ember ingerküszöbét az eltérő működésmódjuk miatt nem viszik át.