Keresés

Részletes keresés

Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 449
Intercooler:
Az intercooler, vagy szép magyar nevén töltőlevegő-hűtő a turbófeltöltő hatásfokát javítja. A turbóból a hengerek felé haladó töltőlevegő a nyomás és a súrlódás hatására felmelegszik. Ezt hűti le az intercooler. A hűvös levegőnek számos előnye van: egyrészt sűrűbb, másrészt kevésbé hajlamos a benzinnel keveredve az idő előtti öngyulladásra, így magasabbra lehet srófolni a töltőnyomást, ami nagyobb teljesítményt eredményez.


/forrás: totalcar.hu/
Előzmény: flathead (448)
flathead Creative Commons License 2008.05.19 0 0 448
Az intercoolerben nem vagyok biztos, hogy hogy is működik, de végülis nem is ez a lényeg. A vízbeporlasztásnál a fúvóka kritikus, az biztos. Nade mindegy, most még örülök, ha már végre mehetek a motorral, a vízbeporlasztás még várat magára, majd írok, ha lesz fejlemény!

Olvastam a honlapodon a nitrós cikket!
Előzmény: TyerCorp01 (447)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 447
Jójó csak viccelődtem, igazad lehet, megfogadom a tanácsodat, bár első hallásra elég nagy hülyeségnek tűnt, az intercooler nem a turbóba jutó levegőt hűti le hogy az az égéstérben felmelegedve nagyobb térfogatú legyen?
Nemhiszem hogy működik kismotornál, ha működik is ne 0.8-assal fúrd kia fúvókát max egy valamiylen alapjárati fúvkát mernékneki megkockáztatni a karbi csonkjába a helyedben.
És igen, bejárok fizikára :P
A nitró természetesen szétbassza, főleg a 2t motorokat, gondolj bele, hirtelen megnő a teljesítmény, ku'vanagy hő termelődik, nem is kap olajzást...
Honlapomon van egy rövidke elméleti leírás erről, ismerősöm küldte, rigája 65-öt ment majd szénnéégtem a gyűrűi, besült és átlyukadt a dugattyúja...
üdv
Előzmény: flathead (444)
szabi15sz Creative Commons License 2008.05.19 0 0 446
 

Helo mindenkinek!

Hajdú-Biharban keresek Jawa Mustangot!!!

érd.: e-mail: szabi14sz@hotmail.com

         tel.: 06-30-9136285 (telefonon du. két óra után)

flathead Creative Commons License 2008.05.19 0 0 445
Szerintem ez a nitrós dolog baromság egy ilyen kis motorba. Biztos működik, de szerintem úgy szétbassza a motort ahogy kell.....
Előzmény: TyerCorp01 (443)
flathead Creative Commons License 2008.05.19 0 0 444
Te meg bejársz fizikaórára?
Nade a lényeg: persze, hogy nem éghető a víz, de nem is erről szól a dolog. Hanem arról, hogy a beporlasztott, nagyon apró vízcseppek a hengerben a robbanáskor elpárolognak, ezzel hőt vonnak el a környezetükből, magyarán hűtik az égésteret. Ez kb. azt csinálja, amit az intercooler. Lehűl az égéstér, emiatt egyrészt nő a motor élettartama, mert kisebb lesz a hőterhelés, msárészt mivel lehűl az égéstér, csökken a keverék térfogata, és kvázi túltöltést lehet elérni. Ez nagyobb motoroknál működik, kíváncsi vagyok, hogy ilyen kis 50-e motoroknál fog-e. Majd kiderül.
Állítólag a fogyasztást is cökkenti.

Google-be írd be, hogy vízbefecskendezés és olvass, sok érdekes dolog van!
Előzmény: TyerCorp01 (443)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 443
Teh, ott volátl kémiaórán anno? A víz nem éghető anyag, vagy én tudok valamit rosszul? :)
A nitrót meg úgy csinálták meg, hogy köztudottan a habszifonhoz kapható patronban dinitrogén oxid (N2O) van másnéven nevetőgáz, az alapjárat csavar helyett csináltak egy másikat, amire rámegy egy benzincső, a csaart meg átfúrták, nagyon ötletes megoldás, a enzincső másik végére ment a habszifon, hülyegyerek lenyúl közbe húzza a gázt, nyom egy kis nitrót és már pörög is, de megcsinálták ezt rigánál is, a dekompressor helyére raktak be egy 1.6-os diesel golf fúvókáját.
Jah, direktszűővel nemhiszem h sokat fogsz érni, nekem állandóan hörgött tőle, óvatosan kell bánni a gázzal, csak akkor használható valamire.



Most nekem lenne egy kérdésem. Mitől van az hogyha a musti kuplungja indulásnál fasza, megyek 15 métert, akkormeg már nem emel ki rendesen, megy előre, mintha csúsztatnám a kuplungot és lefullad, mert alapjáraton nicns ereje, lefulladás után megint ugyanezt cisnálja, azaz indulásnál jó, megyek 15 métert megint szar...
Várm az ötleteket, én a kuplungbowdenre tippelnék, de megyek megnézem megint h mi van...
Üdv
flathead Creative Commons License 2008.05.18 0 0 442
Én a vízbeporlasztást ki fogom próbálni, amúgy is akarok esztergálni egy szép légszűrőt, mert a gyári undorító és nagy helyet foglal és majd a légszűrőház és a szívótorok között akarok egy fúvókát bedugni, ennek a csonkján lesz egy szabályzó szelep. Az egyetlen probléma a fúvóka, amire nagyon pici lyuk kell, ezt még nem tudom hogy fogom megcsinálni. Asszem a legkisebb fúróm 0,8 -as. Majd meglátjuk. Most egyelőre a váltót baszogatom....
Ja, meg a fogasívet most hegesztette fel fater, mert az első két fog nagyon elkopott. Remélhetőleg mostmár össze fog akadni rendesen.
Előzmény: torokb2 (441)
torokb2 Creative Commons License 2008.05.18 0 0 441
Vízbeporlasztásos kísérletről nem tudok, de azok az állat csehek a nitró-befecskendezést megcsinálták. Valahol (youtube?) láttam róla videót. Asszem én nem fogom utánuk csinálni...

P.S.: Csemő...Csemő...Csemő...Csemő...Csemő...Csemő...Csemő...Csemő...Csemő...
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.17 0 0 440
Jó az a lábtartó jól éz ki:D És mentem már uj mustanggal meg és lehet hogy pszihésen de a régebbi jobb...
flathead Creative Commons License 2008.05.17 0 0 439
Vízbeporlasztást próbálta már valaki mustangba?
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 438
Na majd jövőre, esetleg nyáron höhö :o)
Előzmény: Kristóf 210 (437)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 437
Jézusom az a motor :D :D meg a vontatás :) istenem... idén nem is volt ilyen nagy kalandunk :D
Előzmény: TyerCorp01 (436)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 436
De te mentél már öreg mustival :P
Tavaly ilyenkor amikor hoztuk azta azt a szépséges ts tankosat :)
Igaz tolni azaz húzni kellett, meg ellentartani a kormánynak mert 5 centi volt a két kerék között az eltérés, de ugye h jól ment az?? :) csak egy simsonnal kellett meghúzni és már fasza volt :)
(akik nem vágjok h mi van, azoknak mondom, hogy tavaly ugyaniylentájt vettem meg életem eddigi utolsó mustangját, egy 1975-ös jawa 23A-t ts mz tankkal, rozsdás, picit lepattogott króm kipufal, odahegesztett szarulbeállítot kormánnyal egy lábtartóval jah és extra ként volt a 2 nyomtáv amit egy ifa alváza okozott (mustangos húzta, ifás betépte, mustangos ifa alá...mondanom sem kell, megvan az eredeti tank, elég csúnyán néz ki :) )



ez lett belőle
Előzmény: Kristóf 210 (435)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 435
Az enyém az újfajta mustang (1981-es) és abszolút nem rossz, nem hiszem hogy jobb lehet egy öreg musti.
Előzmény: Jawa 23A Mustang 1975 (433)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.16 0 0 434
"jobb mint az újabbak" höhö te mentél már újabal? esetleg láttál már egyálalán? :)
Am igazad van...
Jah és az mz hátsólábtartót elég durva ötlet volt felhegeszteni egy veterán motor lengővillájára, ahoz külön kell hogy gratuláljak... :P
Előzmény: Jawa 23A Mustang 1975 (433)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 433
Nekem az eredeti tankom belül rétegesen szétrohadt. Vettem egy új tankot azon is ott volt a horpadás, időközben annak is elkezdett a nem használattol ohadni a bele és ki is lukadt a homokolásnál az alja. Akartam venni egy újjab tankont szintén a vaterán és az is horpadt volt még most is fenn van asszem, de végül nem vettem meg mert a karosszérialakatos-fényező ismerősöm kiszedte a horpadást és a lukakat befoltozgatta..

Nekem sajnos nem lesz kész a fesztiválra a moci mert a fényezés lassan halad digitális gépem meg nics szóval még képem sem nagyon akadt (DE VAN MUSTANGOM :D:D:)

De egyébként mi két személlyel megtettünk a városban 40 km és teljesen jól birta.. Igaz hogy a mögöttem levő ember lába lerohadt mert még akkor nem volt lábtartó, de a motor hihetetlenűl jól ment egyenes szakaszon majdnem 60-nal mentünk óra szerint (hogy abból mennyi igaz azt csak a csehek tudják:D sztm 20=10, 30=25, 40=30 :D)
Nekem réggebbi tipusú mustangom van de ez komolyan mondom jobb mint az újjabak

Ui.: Az ülés hiba is tipikus mert az enyémen majd nem eltört, de meg lett hegesztgetve, de van egy másik ami eltört..

"Kivánok nektek sok ezer örömteljes szép kilométert az uj motorkerékpárral"
Gondolom sejtitek honnan idéztem XD
torokb2 Creative Commons License 2008.05.15 0 0 432

Bátorság emberek!

 

A mustang bárhova elvisz, csak kicsit tovább tart az út... ha nem hajtjátok agyon, oda fogtok vele érni. Voltam én már elég messze is Mustanggal (>300km). Szépen tessék rendberakni a gépeket az út miatt, meg a találkozó miatt is (még van idő egy új fényezésre... :D ) ne úgy nézzünk ki, mint akik a gépet az ólban tárolják! És persze TESSÉK ELJÖNNI! Különben hogy vonulnak fel a mustangok??

 

P.S.:Megint egy nappal kevesebb csemőig...

Maczko Peter Creative Commons License 2008.05.14 0 0 431
Ha lesz elég pénzem lehet énis felnézek kocsival abba talán belefér a mustang. De kicsi esélyt látok rá:( Pedig de elmennék...
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 430
Az én gépem elvileg autóval megy :P
Maczko Peter Creative Commons License 2008.05.14 0 0 429
Ahogy a stílusod elnézem lenne miröl beszélgetnünk.:D
Előzmény: TyerCorp01 (427)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.05.14 0 0 428
Akkor benne lennék...:)
Előzmény: TyerCorp01 (427)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 427
Ha pl. elmegyek Kaposvárra, és onnan közösen mennénk? :P :):)
Előzmény: Maczko Peter (426)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.05.14 0 0 426
Én kaposvári vagyok szóval nekem 2x200-at kéne. Csak kérdeztem mert gondolom nincs köztünk Kaposvár környéki rajtam kivül és sok is lenne ez a táv. Mondjuk én még nemvoltam de szerintem idén se tudok meni. De egy vállalkozószellemü mustangos kaposvár környékéröl jelentkezzen ha innen elmenne oda mustanggal.:D
Előzmény: TyerCorp01 (425)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 425
Cső értemén, sajnos nicns elfogadható krómozóműhely sehol, meg drága is, nem akartam fikázni, elhiszem h jó kis gép az!
Én mennék csak az a gondom hogy egyedül nem merekmegtenni 2x100 km-t minimu 4-5 ember ha velem jön, sztem idén még buszozok, de jövőre hehee :)
Előzmény: Maczko Peter (424)
Maczko Peter Creative Commons License 2008.05.14 0 0 424
Lehet ott a panni benzincsap meg nemszépek a krómok de megy mint állat.:D Van valaki olyan merész hogy elmenne Csemőre a Mustangjával?
flathead Creative Commons License 2008.05.14 0 0 423
És miért ilyen titkos, hogy nem lehet megtudni a részleteket?
Előzmény: TyerCorp01 (421)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 422
Egyik kedvenc filmemből szeretnék idézni: ".... Amit nem tudsz elintézni pénzzel, intézd el sok pénzzel!..." De amúgy aztmondta elvállalja.

Na hogy én se maradjak le a Gizdázásról, Itt megtekinthető az én gépparkom:
http://bikepics.com/members/jawadallat/
Előzmény: TyerCorp01 (416)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.14 0 0 421
Cső
Enyimbe babszi gyújti van már 180 km óta február körnéykén hackeltem be, nem sokat használtam, vannak képek is, mert most kikaptam belőle hoyg a töltőtekercset be tudjam rakni. :)





Képeken kívül nem mondok többet, Kristóf már így is lefejez :) Ha megtetszett csinálj magadnak :P
Amúgy nekem faszán bevált csak nehezen indul, (magasabb fordulat kell neki a szikraképzéshez, és azt a fordulatot nem éri el egy esetleges berugásnál, akármennyire határozottan rugom) de lehet hogy csak azért mert a jeladótekercsen kevés a menet, vagy a tirisztor nem úgy van beállítva...kitudja, van hozzá üzembiztosabb áramköröm, majd ha lesz időm megépítem és megy bele höhö :)
Előzmény: torokb2 (419)
flathead Creative Commons License 2008.05.14 0 0 420
A váltóösszerakásról jól jönne nekem a videó :-)
Előzmény: torokb2 (419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!