Intercooler: Az intercooler, vagy szép magyar nevén töltőlevegő-hűtő a turbófeltöltő hatásfokát javítja. A turbóból a hengerek felé haladó töltőlevegő a nyomás és a súrlódás hatására felmelegszik. Ezt hűti le az intercooler. A hűvös levegőnek számos előnye van: egyrészt sűrűbb, másrészt kevésbé hajlamos a benzinnel keveredve az idő előtti öngyulladásra, így magasabbra lehet srófolni a töltőnyomást, ami nagyobb teljesítményt eredményez.
Az intercoolerben nem vagyok biztos, hogy hogy is működik, de végülis nem is ez a lényeg. A vízbeporlasztásnál a fúvóka kritikus, az biztos. Nade mindegy, most még örülök, ha már végre mehetek a motorral, a vízbeporlasztás még várat magára, majd írok, ha lesz fejlemény!
Jójó csak viccelődtem, igazad lehet, megfogadom a tanácsodat, bár első hallásra elég nagy hülyeségnek tűnt, az intercooler nem a turbóba jutó levegőt hűti le hogy az az égéstérben felmelegedve nagyobb térfogatú legyen? Nemhiszem hogy működik kismotornál, ha működik is ne 0.8-assal fúrd kia fúvókát max egy valamiylen alapjárati fúvkát mernékneki megkockáztatni a karbi csonkjába a helyedben. És igen, bejárok fizikára :P A nitró természetesen szétbassza, főleg a 2t motorokat, gondolj bele, hirtelen megnő a teljesítmény, ku'vanagy hő termelődik, nem is kap olajzást... Honlapomon van egy rövidke elméleti leírás erről, ismerősöm küldte, rigája 65-öt ment majd szénnéégtem a gyűrűi, besült és átlyukadt a dugattyúja... üdv
Te meg bejársz fizikaórára? Nade a lényeg: persze, hogy nem éghető a víz, de nem is erről szól a dolog. Hanem arról, hogy a beporlasztott, nagyon apró vízcseppek a hengerben a robbanáskor elpárolognak, ezzel hőt vonnak el a környezetükből, magyarán hűtik az égésteret. Ez kb. azt csinálja, amit az intercooler. Lehűl az égéstér, emiatt egyrészt nő a motor élettartama, mert kisebb lesz a hőterhelés, msárészt mivel lehűl az égéstér, csökken a keverék térfogata, és kvázi túltöltést lehet elérni. Ez nagyobb motoroknál működik, kíváncsi vagyok, hogy ilyen kis 50-e motoroknál fog-e. Majd kiderül. Állítólag a fogyasztást is cökkenti.
Google-be írd be, hogy vízbefecskendezés és olvass, sok érdekes dolog van!
Teh, ott volátl kémiaórán anno? A víz nem éghető anyag, vagy én tudok valamit rosszul? :) A nitrót meg úgy csinálták meg, hogy köztudottan a habszifonhoz kapható patronban dinitrogén oxid (N2O) van másnéven nevetőgáz, az alapjárat csavar helyett csináltak egy másikat, amire rámegy egy benzincső, a csaart meg átfúrták, nagyon ötletes megoldás, a enzincső másik végére ment a habszifon, hülyegyerek lenyúl közbe húzza a gázt, nyom egy kis nitrót és már pörög is, de megcsinálták ezt rigánál is, a dekompressor helyére raktak be egy 1.6-os diesel golf fúvókáját. Jah, direktszűővel nemhiszem h sokat fogsz érni, nekem állandóan hörgött tőle, óvatosan kell bánni a gázzal, csak akkor használható valamire.
Most nekem lenne egy kérdésem. Mitől van az hogyha a musti kuplungja indulásnál fasza, megyek 15 métert, akkormeg már nem emel ki rendesen, megy előre, mintha csúsztatnám a kuplungot és lefullad, mert alapjáraton nicns ereje, lefulladás után megint ugyanezt cisnálja, azaz indulásnál jó, megyek 15 métert megint szar... Várm az ötleteket, én a kuplungbowdenre tippelnék, de megyek megnézem megint h mi van... Üdv
Én a vízbeporlasztást ki fogom próbálni, amúgy is akarok esztergálni egy szép légszűrőt, mert a gyári undorító és nagy helyet foglal és majd a légszűrőház és a szívótorok között akarok egy fúvókát bedugni, ennek a csonkján lesz egy szabályzó szelep. Az egyetlen probléma a fúvóka, amire nagyon pici lyuk kell, ezt még nem tudom hogy fogom megcsinálni. Asszem a legkisebb fúróm 0,8 -as. Majd meglátjuk. Most egyelőre a váltót baszogatom.... Ja, meg a fogasívet most hegesztette fel fater, mert az első két fog nagyon elkopott. Remélhetőleg mostmár össze fog akadni rendesen.
Vízbeporlasztásos kísérletről nem tudok, de azok az állat csehek a nitró-befecskendezést megcsinálták. Valahol (youtube?) láttam róla videót. Asszem én nem fogom utánuk csinálni...
De te mentél már öreg mustival :P Tavaly ilyenkor amikor hoztuk azta azt a szépséges ts tankosat :) Igaz tolni azaz húzni kellett, meg ellentartani a kormánynak mert 5 centi volt a két kerék között az eltérés, de ugye h jól ment az?? :) csak egy simsonnal kellett meghúzni és már fasza volt :) (akik nem vágjok h mi van, azoknak mondom, hogy tavaly ugyaniylentájt vettem meg életem eddigi utolsó mustangját, egy 1975-ös jawa 23A-t ts mz tankkal, rozsdás, picit lepattogott króm kipufal, odahegesztett szarulbeállítot kormánnyal egy lábtartóval jah és extra ként volt a 2 nyomtáv amit egy ifa alváza okozott (mustangos húzta, ifás betépte, mustangos ifa alá...mondanom sem kell, megvan az eredeti tank, elég csúnyán néz ki :) )
"jobb mint az újabbak" höhö te mentél már újabal? esetleg láttál már egyálalán? :) Am igazad van... Jah és az mz hátsólábtartót elég durva ötlet volt felhegeszteni egy veterán motor lengővillájára, ahoz külön kell hogy gratuláljak... :P
Nekem az eredeti tankom belül rétegesen szétrohadt. Vettem egy új tankot azon is ott volt a horpadás, időközben annak is elkezdett a nem használattol ohadni a bele és ki is lukadt a homokolásnál az alja. Akartam venni egy újjab tankont szintén a vaterán és az is horpadt volt még most is fenn van asszem, de végül nem vettem meg mert a karosszérialakatos-fényező ismerősöm kiszedte a horpadást és a lukakat befoltozgatta..
Nekem sajnos nem lesz kész a fesztiválra a moci mert a fényezés lassan halad digitális gépem meg nics szóval még képem sem nagyon akadt (DE VAN MUSTANGOM :D:D:)
De egyébként mi két személlyel megtettünk a városban 40 km és teljesen jól birta.. Igaz hogy a mögöttem levő ember lába lerohadt mert még akkor nem volt lábtartó, de a motor hihetetlenűl jól ment egyenes szakaszon majdnem 60-nal mentünk óra szerint (hogy abból mennyi igaz azt csak a csehek tudják:D sztm 20=10, 30=25, 40=30 :D) Nekem réggebbi tipusú mustangom van de ez komolyan mondom jobb mint az újjabak
Ui.: Az ülés hiba is tipikus mert az enyémen majd nem eltört, de meg lett hegesztgetve, de van egy másik ami eltört..
"Kivánok nektek sok ezer örömteljes szép kilométert az uj motorkerékpárral" Gondolom sejtitek honnan idéztem XD
A mustang bárhova elvisz, csak kicsit tovább tart az út... ha nem hajtjátok agyon, oda fogtok vele érni. Voltam én már elég messze is Mustanggal (>300km). Szépen tessék rendberakni a gépeket az út miatt, meg a találkozó miatt is (még van idő egy új fényezésre... :D ) ne úgy nézzünk ki, mint akik a gépet az ólban tárolják! És persze TESSÉK ELJÖNNI! Különben hogy vonulnak fel a mustangok??
Én kaposvári vagyok szóval nekem 2x200-at kéne. Csak kérdeztem mert gondolom nincs köztünk Kaposvár környéki rajtam kivül és sok is lenne ez a táv. Mondjuk én még nemvoltam de szerintem idén se tudok meni. De egy vállalkozószellemü mustangos kaposvár környékéröl jelentkezzen ha innen elmenne oda mustanggal.:D
Cső értemén, sajnos nicns elfogadható krómozóműhely sehol, meg drága is, nem akartam fikázni, elhiszem h jó kis gép az! Én mennék csak az a gondom hogy egyedül nem merekmegtenni 2x100 km-t minimu 4-5 ember ha velem jön, sztem idén még buszozok, de jövőre hehee :)
Cső Enyimbe babszi gyújti van már 180 km óta február körnéykén hackeltem be, nem sokat használtam, vannak képek is, mert most kikaptam belőle hoyg a töltőtekercset be tudjam rakni. :)
Képeken kívül nem mondok többet, Kristóf már így is lefejez :) Ha megtetszett csinálj magadnak :P Amúgy nekem faszán bevált csak nehezen indul, (magasabb fordulat kell neki a szikraképzéshez, és azt a fordulatot nem éri el egy esetleges berugásnál, akármennyire határozottan rugom) de lehet hogy csak azért mert a jeladótekercsen kevés a menet, vagy a tirisztor nem úgy van beállítva...kitudja, van hozzá üzembiztosabb áramköröm, majd ha lesz időm megépítem és megy bele höhö :)