sztem sem kell szétuningolni mert ugyis minden alkatrész arra van tervezve amire van.:D ezt jól megmondtam:D egyébként mindjárt kész a fényezeés (vasárnap) menjenek a festékárulok oda ahova gondolom mert csak a szín festék került 24ft be a lakkrol meg az egyéb alapozótóról és filleről ne is beszéljünk ... Jövőhéten jön a csapágyazás új persely a hajtókarba uj henger (a kristóf majd aszondja, hogy csere) aztán meg uj megszakitó valami fiók milyiről és mehet is a széthajtás:D:D
CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ
Ui: remélem eltudjuk vinni csemőre mert nekem még nincs jogsim...
Simós haveroknál elég bevett dolog lekapni a hengerfejből egy keveset. De egyébként én sem javaslom a mustangok szétbarbárkodását. Én most az enyimet éppen rendberakom (Csemő...még mindig), szét van kapva az utolsó csavarig, hétvégén jön a lecsiszolás meg a festés. Utána nagy tuning nem lesz, ellenben beállítok mindent szépen. Túrára úgy is jobb egy jól beállított megbízható gép mint egy agyontuningolt szörnyeteg.
Szerintem tök felesleges agyba-főbe tuningolni a Mustangot, ebből sosem lesz versenygép (nem is arra tervezték). Ha gyorsabb motor kell, akkor ott a Jawa 250, 350, stb....... vagy más márkák, nagyobb motorok. Persze egyszerű tuningok rendben vannak, de szerintem hegerfejet piszkálni és egyéb, kényesebb dolgokkal próbálkozni nem érdemes.
Szerintem egy milinél már beleüt a dugattyú a hengerfejbe, öt tizednél nem mernék többet leszedetni. Komplett hengerfej meg nagyon drága lenne és úgy az igazi ha nem látszik a tuning.
valóban? Minek van még oktánszám rontó hatása? azt a szar 95-öst kéne levinni a picsába :) Ha az égéstérből 1 milit vagy fél milit? (nem is tudom, régen számoltam) leszedünk, akkor pont akkora lesz az égéstér mérete amekkroa a 91-es benzinhez való sűrítéshez kell, szóval esztergákra fel! :) bár szerintem jobb lenne egy kokmplett új hengerfejet csinálni, sajnos mivel nicns se vasesztergám se CO-m így maradok a gyári megoldásnál és 65-el járatok :P üdv
Nagyobb oktánszámú benzinnel se lesz jobb mert ahoz csökkenteni kell az égésteret, bár ha te 98-asból csinálsz keveréket, az mire a hengeredbe ér maximum 95-94-es mert a keverékolajnak oktánszám rontó hatása van.
Ennek a hengerfejét amúgyis a jóöreg 86-os benzinre tervezték (azzal sokkal jobban menne és nem melegedne ennyire) szal a mol bekaphatná igazán, amiért nincs alacsony oktánszámú ólmos keverék :) durva anyjukat :P Ha tuningolni akarsz: hengerfej, rezonátordob, ennyi ja meg valami normális karbi mert a jóöreg jikov...hogyismondjam :) idejétmúlt volt már amikor feltalálták.
Azé a 98 vs 95 benzin nagyon nem ugyanaz, mint a vízes téma. 95-öshöz tervezett motorban nyílván nem fog jobban teljesíteni a nagyobb oktánszámú benzin, mivel az oktánszám az csupán a kompressziótűrést jelenti. A sok ostoba tuningbuzi (gondolok itt a tankmatrica, alufaleni, remus szarság és egyéb "tiningra") meg azt hiszi, hogy a nagyobb oktánszámú benzin jobban ég..... pedig ők égnek jobban :-))) Ha erős autót akar az ember, akkor vegyen egy amerikai gépet minimum egy 5 literes V8-al, azzal már lehet mit kezdeni, de befejezem, mert ez itt már OFF.
Vissza a vízhez: nem tudom lesz-e hatása, mindenesetre kipróbálom :-)
A nitróval biztos hogy záros határidőn belül kikészítené bárki a szegény mustangot, nem érdemes erőltetni... A vízbeporlasztás pedig egyszerűen 50cm3-is kétütemű motoron nem fog látható eredményt produkálni (pozitívat főleg nem). Ebben a kategóriában nem ez a tuning módja. Ez olyan hogy hiába sűríthető elvileg jobban a pl 98as bezin, mégse megy tőle jobban mint 95-össel... stb... Ha mindenképp kell a tuning (naná hogy kell...) akkor karbit kipucolni, gyújtást rendesen beállítani, és utána a kipufogóval kell szórakozni. Messze azzal lehet a legjob eredményt elérni. Szvsz.
Intercooler: Az intercooler, vagy szép magyar nevén töltőlevegő-hűtő a turbófeltöltő hatásfokát javítja. A turbóból a hengerek felé haladó töltőlevegő a nyomás és a súrlódás hatására felmelegszik. Ezt hűti le az intercooler. A hűvös levegőnek számos előnye van: egyrészt sűrűbb, másrészt kevésbé hajlamos a benzinnel keveredve az idő előtti öngyulladásra, így magasabbra lehet srófolni a töltőnyomást, ami nagyobb teljesítményt eredményez.
Az intercoolerben nem vagyok biztos, hogy hogy is működik, de végülis nem is ez a lényeg. A vízbeporlasztásnál a fúvóka kritikus, az biztos. Nade mindegy, most még örülök, ha már végre mehetek a motorral, a vízbeporlasztás még várat magára, majd írok, ha lesz fejlemény!
Jójó csak viccelődtem, igazad lehet, megfogadom a tanácsodat, bár első hallásra elég nagy hülyeségnek tűnt, az intercooler nem a turbóba jutó levegőt hűti le hogy az az égéstérben felmelegedve nagyobb térfogatú legyen? Nemhiszem hogy működik kismotornál, ha működik is ne 0.8-assal fúrd kia fúvókát max egy valamiylen alapjárati fúvkát mernékneki megkockáztatni a karbi csonkjába a helyedben. És igen, bejárok fizikára :P A nitró természetesen szétbassza, főleg a 2t motorokat, gondolj bele, hirtelen megnő a teljesítmény, ku'vanagy hő termelődik, nem is kap olajzást... Honlapomon van egy rövidke elméleti leírás erről, ismerősöm küldte, rigája 65-öt ment majd szénnéégtem a gyűrűi, besült és átlyukadt a dugattyúja... üdv
Te meg bejársz fizikaórára? Nade a lényeg: persze, hogy nem éghető a víz, de nem is erről szól a dolog. Hanem arról, hogy a beporlasztott, nagyon apró vízcseppek a hengerben a robbanáskor elpárolognak, ezzel hőt vonnak el a környezetükből, magyarán hűtik az égésteret. Ez kb. azt csinálja, amit az intercooler. Lehűl az égéstér, emiatt egyrészt nő a motor élettartama, mert kisebb lesz a hőterhelés, msárészt mivel lehűl az égéstér, csökken a keverék térfogata, és kvázi túltöltést lehet elérni. Ez nagyobb motoroknál működik, kíváncsi vagyok, hogy ilyen kis 50-e motoroknál fog-e. Majd kiderül. Állítólag a fogyasztást is cökkenti.
Google-be írd be, hogy vízbefecskendezés és olvass, sok érdekes dolog van!
Teh, ott volátl kémiaórán anno? A víz nem éghető anyag, vagy én tudok valamit rosszul? :) A nitrót meg úgy csinálták meg, hogy köztudottan a habszifonhoz kapható patronban dinitrogén oxid (N2O) van másnéven nevetőgáz, az alapjárat csavar helyett csináltak egy másikat, amire rámegy egy benzincső, a csaart meg átfúrták, nagyon ötletes megoldás, a enzincső másik végére ment a habszifon, hülyegyerek lenyúl közbe húzza a gázt, nyom egy kis nitrót és már pörög is, de megcsinálták ezt rigánál is, a dekompressor helyére raktak be egy 1.6-os diesel golf fúvókáját. Jah, direktszűővel nemhiszem h sokat fogsz érni, nekem állandóan hörgött tőle, óvatosan kell bánni a gázzal, csak akkor használható valamire.
Most nekem lenne egy kérdésem. Mitől van az hogyha a musti kuplungja indulásnál fasza, megyek 15 métert, akkormeg már nem emel ki rendesen, megy előre, mintha csúsztatnám a kuplungot és lefullad, mert alapjáraton nicns ereje, lefulladás után megint ugyanezt cisnálja, azaz indulásnál jó, megyek 15 métert megint szar... Várm az ötleteket, én a kuplungbowdenre tippelnék, de megyek megnézem megint h mi van... Üdv
Én a vízbeporlasztást ki fogom próbálni, amúgy is akarok esztergálni egy szép légszűrőt, mert a gyári undorító és nagy helyet foglal és majd a légszűrőház és a szívótorok között akarok egy fúvókát bedugni, ennek a csonkján lesz egy szabályzó szelep. Az egyetlen probléma a fúvóka, amire nagyon pici lyuk kell, ezt még nem tudom hogy fogom megcsinálni. Asszem a legkisebb fúróm 0,8 -as. Majd meglátjuk. Most egyelőre a váltót baszogatom.... Ja, meg a fogasívet most hegesztette fel fater, mert az első két fog nagyon elkopott. Remélhetőleg mostmár össze fog akadni rendesen.
Vízbeporlasztásos kísérletről nem tudok, de azok az állat csehek a nitró-befecskendezést megcsinálták. Valahol (youtube?) láttam róla videót. Asszem én nem fogom utánuk csinálni...
De te mentél már öreg mustival :P Tavaly ilyenkor amikor hoztuk azta azt a szépséges ts tankosat :) Igaz tolni azaz húzni kellett, meg ellentartani a kormánynak mert 5 centi volt a két kerék között az eltérés, de ugye h jól ment az?? :) csak egy simsonnal kellett meghúzni és már fasza volt :) (akik nem vágjok h mi van, azoknak mondom, hogy tavaly ugyaniylentájt vettem meg életem eddigi utolsó mustangját, egy 1975-ös jawa 23A-t ts mz tankkal, rozsdás, picit lepattogott króm kipufal, odahegesztett szarulbeállítot kormánnyal egy lábtartóval jah és extra ként volt a 2 nyomtáv amit egy ifa alváza okozott (mustangos húzta, ifás betépte, mustangos ifa alá...mondanom sem kell, megvan az eredeti tank, elég csúnyán néz ki :) )