Nincs az az olaj ami 30 ezres periódust kibírna. 22-23 ezernél előjön az olajfogyás kb 0,5-1 liter. És ez inkább jellemző a VW konszern 1,6 diesel motorjaira. Nem érdemes ezen spórolni, hiszen hosszú távra tervezünk egy ilyen motorral (is).
A hivatalos csereperiódus (legalább is a 2,0 blueHDI 150-nek) 30e km/1 év. Ez nálam pl legutóbb 20e-nél volt. Szóval végül is én is sűrűbbrn cserélem :)
Szerintetek mekkora olajfogyasztás lehet elfogadható a 2.0 blueHDI 150 motornak? A könyve csak annyit ír, hogy 5e km-enként ellenőrizni és utántölteni kell (ha lecsökken). Az utolsó csere kb 12e-el ezelőtt volt (most 32e km körül van benne) és már 0,5-0,6 litert biztosan utánatöltöttem. Bevallom, azt mondjuk nem ellenőriztem, hogy a cserekor a maxig volt-e töltve, így lehet ez is közrejátszhat akár. De ha tényleg ennyi fogyott, akkor ez normális, vagy sok?
Tényleg: múlt géten megvolt a visszahívásos szerviz - 3 hónappal a Mo.- után.:))
Na meg minap mutatták be (még tesztüzemben) és itt a közelünkben mászkál a (majdnem) önjáró új GC4P-t. Városban nem, csak városon kívül megy a rendszer: automata aktív sávkövetés, aktív forgalomkövetés, aktív fékrendszer (sima lassítás és vészfékezés is), a rendszer a navi alapján tudja követni az utat (bár arra azt mondták, hogy oda még egyelőre oda kell figyelni a vezetőnek és a rendszer igényli is), táblafelismerő rendszer stb. Kivülről annyi látszik rajta, gogy elöl a hűtőmaszkban alul ott van még pár solog (pl kamera). A hátulját nem figyeltem meg annyira, de semmi feltünő. Automata üzemben a felső képernyőn sematikusan látszik a forgalomfigyelés, meg az egész folyamat. Állítólag pár (4-5) év és sorozatgyártás, addig tesztüzem (ha jól értettem egyébként maga a technológia közel kész van, de a jogi környezetnek is változnia kell, hogy bevezethessék).
Szóval pár év és vége a hosszú koncentrálásnak az autópályán :P
Hidd el, nálunk jobban kevesen figyelnek a szem védelmére (sajnos nálunk a szemproblémák családi örökség... :( ), éppen ez volt a fő oka annak is, hogy a család leszavazta a sötét üveget (korábbi tapasztalat is közrejátszott). Ennek ellenére néha hasznos, ezért is kerestem valami alternatívát (igen, a világos fólia volt az eredeti terv). A pont a döntésen egyébként épp a hátsó lámpa volt, az bizony kerek-perec nem tetszett a nejemnek :P (Nekem mondjuk mindegy volt, hajlottam a LED felé, de valójában nem bánom, hogy nem az lett.
Az UV védelem nálunk - sajnos a fent említett okokból - a szem esetében adott, a fakulás stb meg korábban sem jelentett igazi problémát nekünk tizenéves kocsinknál sem volt ez soha jelentős. A sötétítés főleg hővédelmi okokból van használva nálunk (a csomagtérben inkább a betekintésvédelem). Ha hosszabb úton vagyunk, vagy együtt a család, olyankor a fény az úr, ahol ül valaki, ott általában le van szedve a sötétítő, na meg persze ott a panorámatető is :)
Azért azt sem szabad elfelejteni, hogy a különböző (főleg lyukacsos) napfény rolók elég károsak a szemre. A szem ugyanis érzékeli, hogy sötét van, ezért kitágul a pupilla. Viszont a lyukakon/réseken az UV ugyanúgy bejön, ami igencsak roncsolja a szemet. Ettől még a hunyorgás is egészségesebb.
Emiatt sokkal egészségesebb egy jó minőségű autóüveg fólia. Arról nem is beszélve, hogy az UV igen erősen fakítja a kárpitokat, a gyerekülést, a biztonsági öveket, stb. A bőrre gyakorolt hatásáról meg már ne is beszéljünk.
Gyári sötétített üvegeket sem szoktam rendelni, mivel azoknak is nagyon gyenge az UV-védelme. Bár ennél a Picassonál jó lett volna a hátsó LED lámpa ű8mivelhogy egy csomagba van)... szerintem sokkal szebb mint a sima lámpa.
Én minden autómat lefóliáztatom már az első héten. A két első lejáróra színtelen, UV-védő fóliát rakatok fel, ezt még egy rendőr sem vette észre. Ha valaki nem akar sötét autót lehet választani egészen világos, szinte észrevehetetlen fóliát is.
Nekem a család megér ennyit. Ráadásul jobban is néz ki a kocsi :)
nekem 3 céges autómban is volt fűtőszálas első szélvédő. Hááát, igazából hasznos jószág évente 1-2 alkalommal, de egetverően sokat nem kell tőle várni. Gyorsan dolgozik, viszont iszonyatosan zavaró esőben.
Nagyon tükröződik éjszaka is, a szembejövők fényét megtöri, így én nem rajongtam érte.
Egyszer elkapta a kocsit egy ónoseső, és 2 cm jég fagyott rá. Akkor jó jött, bár akkor egy fél óra alatt sikerült bejutni az autóba a csomagtartón keresztül, annyira ráfagyott a jég.
Szóval inkább több a negatívuma mint a pozitívuma.
- gyári napfényvédők a B oszloptól hátra (Ez eredetileg onnan kezdődött, hogy a család leszavazta a sötétített üveget, nejem meg kifejezetten tiltakozott a LES-es hátsó lámpák kinézete eellen, így ezt az opciót nem kértük. A csomagteret/3. üléssort viszont én le akartam sötétíteni, főleg, hogy ne lássanak be. Eredeti terv szerint azt külön lefóliáztuk volna, de akkor találkoztam ezzel a sötétítővel és adtam neki egy esélyt. Utólag azt mondhatom: jobban jártam, mint a fix fóliázással, tökéletesen illeszkedik, de bármikor egy mozdulattal kippattintható a helyéről. Kivülről egyébként csak ha konkrétan benézel, akkor látszik, hogy nem az üveg sötétített. A sikeren felbuzdúlva - na meg mert bosszantott, hogy a hátsó ajtók kihúzható árnyékolója nem takarja az ajtó kis háromszög ablakát - megvettem az oda valókat is. Ezt most úgy hsdználjuk, hogx ha üres a kocsi a hétköznapokon, illetve erős a nap, akkor mind fenn van. Ha a gyerekekkel utazunk - pláne hosszabb úton - akkor ha aludni/videozni stb akarnak, vagy nagyon bevág a nap és a sima kihúzható nem elég, akkor a leháró ablakra valót felpattintják és kész. A többi általában fenn van, a kis háromszög még nem volt levéve, a 3. soré is csak akkor, ha az esetleg ott ülőknek sötét a tér :) )
A netes újságírók pl a mai napig azt állítják, hogy kinyitott 3. sori üléseknél nincs hova tenni a kalaptartó rolót :)) Fárasztó gondolom utánanézni (ha már kitalálni nem tudták)....
Ebből kiindulva, ha valami jól jött volna opcióként a C4P-be, akkor az a fűthető első ablak. Kár, hogy Citroenéknél ilyen nincs. Persze nem tudom mennyivel hatékonyabb a fűtőszálas technológia, mint a hagyományos, szélvédőre fújt meleg levegővel történő olvasztás. Lehet, hogy semmivel?
A Webasto álló-előfűtés az utasteret és a motort is felmelegíti.
Igazából ez előkészítés csak 15e Ft volt, de nem kértem árajánlatot még magára az előfűtésre, először szeretnék más tapasztalatából tanulni :).
Nekünk talán azért lenne fontos, mert nem fűtött a garázs, és a téli indulásoknál biztosan jót tenne a motornak ill. az utastér is kellemes lenne beszálláskor (állítólag a jég is leolvad stb).
Úgy vagyok vele, hogy 15e-t megért, hogy gyárilag legyen előkészítve, aztán meglátjuk... (igazából az árát sem tudom még, de valószínű nem lehet igazán olcsó).
fűtéselőkészítés: Bocs, ha nagyon buta a kérdés, de pontosan minek a fűtésére gondolsz? Ülésfűtés? Nálunk az gyári van, még nem volt rá szükség, mert májusi a járgány. Valójában az elődben (C4 5a 2007) sem használtuk soha. Néha a mosodában takarításkor véletlenül feltekerték, akkor gyorsan lekapcsoltuk. Persze, ha egy "csupasz" bőrülésről lenne szó, az más kérdés volna. Az tud nagyon hideg lenni. Az alcantara sosem volt vészesen hideg.
A Citroen Pásztornál ajándékba adták a téli gumiszőnyeget, szerintem utángyártott. Egész jó minőségű, bár biztos vannak jobbak is.
Én is 3 gyerekkel küzdök a Picassoval, és ezen kívül semmi belső védelmet nem alkalmaztam belül, pedig elég elevenek. A kárpitok eddig jól bírják, könnyen tisztíthatóak.
Utálok mindenféle üléshuzatot, ezért ez nálam nem játszik. Kárpittisztító habbal egyszer két csoki foltot ki kellett tisztítani, ennyi volt összesen, kb. 10 perces munka.
Téli gumi nekem gyári 16-os alufelnin van, semmi gond nincs vele. Gumit viszont nem tavaly nem kaptam rá csak a legújabb, V-mintás Michelint, mert más gyártónak nem volt ebben a méretben, pedig több céget felhívtam. Barom jó, jól is mutat csak elég drága.
A klíma tök jól vezérelhető. Mondjuk nem is kell piszkálni. Én új kora óta max 2x nyúltam hozzá. Nem értem miért paráztatta sok újságíró a jó népet ezzel...
Egyébként nekem két garis hibám volt vele, amit két hetes korában orvosoltak is:
- A fenti nagy színes kijelző már másnap reggel nem kapcsolt be. 2x voltam vele szervizben diagnosztikán, harmadikra kicserélték újra, azóta jó.
- A bal első lengéscsillapító szintén új kora óta kopogott, ha kisebb bukkanóra vagy gödörbe mentem bele. Azt mondták a lengéscsillapító szárával volt valami gond. Nem volt veszélyes, csak hangot adott, így kicserélték. Azóta minden ok :)
köszi a válaszokat, jó ötlet a törölközős megoldás, majd keresünk színben passzolót... :)
Panoráma szélvédő és üvegtető lesz, "gyermekfigyelő" tükör is van :)
Ami még eszembe jutott: rendeltem WEBASTO fűtéselőkészítést -- ezzel van valakinek tapasztalata? a márkakereskedés/szerviz azt mondta, hogy ők nem foglalkoznak magával a WEBASTO beszerelésével...
Nálam a következő kiegészítők vannak használatban:
csomagtérháló, gumiszőnyeg, oldalvédő gumicsík, csomagtérküszöb védő, "gyerekmegfigyelő" belső tükör. Mivel már meg van rendelve az autód, a panoráma szélvédő és üvegtető kérdés eldőlt. Ha rendeltél szerintem szeretni fogod.
Üléshuzatokat nem vettünk. Az univerzálisok rondák és nem illenek az ülésre, a méretpontosak meg feleslegesek mert többnyire csak szakszervizben lehet feltenni-levenni őket (sajna messze nem "kétpercalattkészazegész" leveszem, kimosom, visszateszem procedúra). Így az ülőlapokra egyszerű azonos színű pamut frottírtörülközőket tettünk, ami jól védi a kárpitot oszt kész. Gyerekekkel bevált, hisz leginkább az ülőlap kárpitjába kennek bele ezt-azt. Ja és egy pillanat alatt eltávolíthatók, cserélhetők.
Rendeltünk lecsatolható vonóhorgot is, gondolva a bicikliszállításra. Könnyebb így, mint a tetőcsomagtartóra tenni (persze 180 cm felettieknek a tetőcsomagtartó se probléma)
Téli gumik kapcsán: én acélfelnire szerelt gumikat rendeltem a márkakereskedésben, de biztos jó az alufelni is.
- átolvasva a fórumot, tetszett a segítőkész stílus amivel "rendelkeztek" :) -- Ezt meglovagolva lenne egy-két kérdésem:
-- jövő héttől kezdve mostmár akármikor megérkezhet az új Grand Picassonk (BlueHDI 120 EAT6 Intensive) és érdekelne, hogy milyen kiegészítőket érdemes márkaszervízben kérni hozzá (pl. láttam itt sárfogó-gumikat, csomagtérháló, belső gumiszőnyegek? ... ) A családban van három 6 év alatti gyerkőc, úgyhogy ha ennek kapcsán is van "védelmi" ötletetek, az is hasznos lenne... :)
-- illetve a téli gumik kapcsán: az előző felnik nem lesznek jók (jelenleg egy 2008-as C4GP-nk van), emiatt cserélni kell, és új gumikat is rendelnék: milyen felnit és milyen gumit ajánlotok ehhez (a nyári elvileg R16-is 205/60-as lesz... Érdemes "akciós" Citroen alufelnit venni? Bírja az a telet?
-- a légkondi állítgatás mennyire macera az érintőképernyőről? Kényelmes volt az előző megoldás, külön állítás a két oldalon...
Hihetetlen, hogy egyből átjött a km állás, a napi számláló, meg hogy hol állok, mi a cél a naviban. Ja és mindezt magyarul! Holnap kíváncsi leszek milyen fogyasztási adatokat fog mutatni.
Sziasztok! Újonnan csatlakozóként elmondanám, hogy egy fél éves C4 Picasso (2013) Intensive felszereltségű autóval kapcsolatban lenne egy (szerintem) igen fogós kérdésem :)
A gondom az, hogy ha bluetooth-on keresztül hangosítom ki a telefonom, ami egy iPhone 6 és Sirivel hívok fel valakit, akkor az én hangom nem hallja a másik fél, míg én tökéletesen hallom a másikat. Ha simán a telefonról hívom, akkor minden ok. Nagyon jó lenne használni ezt a funkciót, mivel így vezetés közben hozzá sem kellene érni a telefonhoz, sokkal biztonságosabb a vezetés (évente kb. 60.000 km-t vezetek, most van benne 35e).
Másik autóban is kipróbáltam a telefonom, tökéletesen működik a Siri, ráadásul az Apple-t is felhívtam és csak arra jutottunk, hogy a kocsi szoftverével lehet valami. IOS 8-cal és a 9-cel is ugyanazt produkálja.
Egy fél megoldást találtam mindössze: ha mindenek előtt kikapcsolom a wifit, akkor a hívás létrejötte után átváltom a telefonon a hangbemenetet a telefon saját speakeráre, majd vissza a BT-re, akkor a következő leállításig jól működik.
Valamiért az az érzésem, hogy ha bemegyek ezzel a szervizbe és elmesélem mi a gond ufónak fognak nézni :))
Ajánlom figyelmetekbe a https://play.google.com/store/apps/details?id=com.psa.citroenLink MyCitroën alkalmazást Androidra (én ezt próbáltam, úgy tudom van iOS-re is), Bluetooth-on keresztül kapcsolódik a kocsihoz, fogyasztási, km óra állást, szervíz információkat gyűjt és mutat, valamint megmutatja a térképen hogy hol hagyta az ember a kocsit, ha elfelejtené :-).
Az itt tárgyalt generáció nem az, amit te írsz (ez 2013 október - ), lehet többet tudnának segíteni neked az előző generáció topikjában. Azért anyyit segíthetek talán, hogy itt (Franciaország) pl a Peugeot 5008 nagyon kedvelt taxi alap, Párizs pl tele van velük. A 2 autó meg lényegében ugyan az, csak a P5008 inkább a sportosabb-elegánsabb, míg a GC4 inkább a családi autó vonalat célozta meg. Technikailag a 2013-ig gyártott GC4P-k megegyeznek velük (az újak nem!)
Hozzáértők segítségét szeretném kérni a Grand C4 Picassoval kapcsolatban. Taxinak szeretném megcsinálni heti 2x pályáznék vele B.p-T.b. között havi 10000km-es éves 100.000 km futással. 2011-es évjárattól néztem őket. Milyen hibákkal lehet számolni 140.000km körüli gépeknél ? Mennyire jó ez a szekvenciális váltó többnyire városi használatban? Kettős tömegű lendkerék meddig bírja benne ? Várom válaszotokat. Köszönöm
Összeget sajnos nem tudok mondani, de elmesélem én hogyan jártam az előző Xara Picasso kocsimmal.
Mikor újonnan átvettem nem vettem észre, hogy a vezető oldali külső tükör fedő lemeze más színű, mint a kocsi (a kocsi rodin szürke volt, a tükör feletti lemez meg arany metál). Pár nap múlva eső után törölgettem a kocsit, és akkor vettem észre a hibát. Visszavittem és megkérdeztem ez hogyan fordulhatott elő. A válasz igen egyszerű volt, francia kocsi. :)
Természetesen garanciában cserélték, csak előtte engedélyt kellett kérniük a Citroen Hungáriától, így majd egy hétig tartott a művelet. Végül kicserélték. De hogyan! Pár nap múlva szólt a szomszédom, hogy találtak a járda mellett egy olyan színű valamit, mint az én kocsim. Nos a tükör takaró lemez volt, csak páran már átmentek rajta, így minden fül letört róla. Bár érdemes lett volna visszamennem balhézni, hogy mégis hogyan rakták fel ha pár nap múlva meg magától leesett, de hagytam a fenébe az egészet (megint kezdődött volna a cirkusz elölről, és még bizonygathattam volna, hogy nem én vettem le a lemezt).
És most jön az a rész, ami téged is érdekelhet. Elmentem a márkaszervizbe és vettem egy natúr (fekete) takarólemezt. Majd elmentem egy autófényezőhöz és lefújattam a kocsi színére. Ez számomra sokkal egyszerűbb volt. Én raktam fel az új lemezt, és soha többé nem esett le.
Sziasztok! Nekem is lett egy C4 Picasso II-m és rögtön egy alkatrészt kellene beszereznem. Bal oldali külső visszapillantó felső fényezett burkolata.
CIKKSZÁM: 16 094 313 80
Szín: Bleu Teles HH
Nem tudjátok hol tudnék érdeklődni és kb. mennyi lehet egy ilyen? Előző gazdája nem tudom mit csinált vele, de letört belülről róla két kis fülecske így el akar válni a helyéről (nem akad be)