Nos újabb fejlemények vannak motorügyletben nálam :/
nem nyugodtam az elébb....
mgforgattam a lendkereket és közben elkezdtem fülelni.. ezelőtt néztem a szelephézagot a ventillátor felöli henger, szívó 0.25 kipu 0.15, lendkerék felöli szívó 0.30 kipu 0,25 :S szzerintem ez elég összevissza :/.......... volt már tákolva ez a motor előttem csoda hogy nem működik úgy ahogy kellene :( na és végül ahogy hallgatóztam egyre közelebb kerültem a hibához... először a kipuffogó szelepre gondoltam "hogy átenged" a szelephézag végett de NEM ! hengerfejtömítés :SS mind két henger a lendkerék irányába fújt ki ebböl gondolom ,hogy ráleltem a hiba okára :s és ezért volt az,hogy nehezen indult,felpörgött és utána pillanatnyi szivató ráhuzás után megint felpörgött aztán pedig megint leállt ...
már volt levéve a hengerfej előttem már meg volt bontva... piros tömitőpasztával megkenték aztán összerakták...
hol lehet ilyen hengerfejtömítést kapni és milyen árban ? vagy klingeritböl kiütve meddig bírná?
Robi én nem tartom nagyképüségnek amit írtál, sőt örülök neki, hogy van kivel ijen dolgot megvitatni hisz én csak egy műkedvelő laikus vagyok és minden számomra fontos és értelmes dolgot meghalgatok, sőt meg is fogadok.
A kintről hozott cuccra vonatkozóan pedig csak úgy, hogy személyesen vagy etalonnal a kézben azt átadva megmutatva. Amugy régi tsz. gk.villamossági szerelőtől hallottam, hogy anno a régi SZ100 orosz lánctalpason is ijen magnetó volt a benzines indító motornak.
A bogár karbi nem ugyan az de hasonló, az enyémen talán egy fiatalabb kiadásu van annak eredetileg elektromos szivatója van amit én kis gázadás után feltudok tolni és így indult amig a magnetóm még adott cikrát.Mivel ijen jól beindultun megyek és fényképezek, feltöltök és bemutatom a kis ördögöt !!! Addig is csá mindenkinek.
józsika a 2t. keveréssel az a baj, hogy akkor te kétütemü motorhoz való benzint keversz és ez a moci négyütemü. Ennek saját olajzása van amit le szoktunk cserélni.Az előzőekben írt 75. az 76. pontosan és az az oktánszámra utal és olomtartalmu benzin amit talán ha jól emlékszem a 90-es években kivonták a for.ból nálunk.Tehát a lényeg, hogy próbálj ólomadalékot venni és és azt akár a 98. as benyóhoz is keverheted. Azt nem tudom, hogy a szelepüék cserélye mennyi de ez egyszerű és gyorsabb.
Számomra nagy segítség mert ugye a későbbiekben evvel a megoldással megszabadulhatok az esetleges plusz kiadástol
am szelepülék: hallottam/olvastam "tv-ben"láttam, már olyat ,hogy a szelekülést kicserélik asszem acélra? v valami hasonló anyagra és akkor ólommentes benzinnel is ! báár kitudja milyen anyagi vonzatai vannak egy ilyen munkálatnak :///
a Discoveryn volt az Autókereskedők c. műsor abban nem tudom meik autót újitották és annál is hasonló szelepülés cserét végeztek a hengerfejben ...
am adalék helyett ha pl 2T olajat kevernék a benzinhez,hogy 75-ös keverési arányt kapjak? vagy az megint más? amire én godnolok? tehát én úgy gondoltam ,hogy:
5L benzin+70-75ml 2T adalék? tehát igy közel lenne a 75-ös keverési arányhoz...
(remélem jól számoltam)
mondjuk nem drága ha 200 lityi benzinhez elég egy adalék :)
Robi amúgy meg köszi a tanácsot, sajnos azóta én is rájöttem, hogy a gyujtás megfött és komplett csere szükséges, remélem a nagy Ukrajnából tudok rendezni olcsóbban is.
Még aki olvassta a bejegyzéseimet azt szeretném mondani, hogy az én trakimon amikor megvettem már nem az eredeti karbi volt hanem egy VW. bogáré és azzal elég szépen muzsikál.A fekete füst nekem is előfordul, sőt ha szántok és ki kell a barázdából állni még be is hebeg. Szerintem ez abból adódi, hogy a karbi úszós és amikor nem vizszintesen áll akkor vagy sok vagy kevés a nafta. Ha azonban rosszul gondolom kérek kiigazítást.
józsika az én trakim 95. ös benzinnel megy de mivel mint már többen is mondták neked ezeket a mocikat a 75. ös benzinhez gyártották és tudnivalóa az nem ólommentes ezért én mindig teszek bele ólomadalékot és így megy a gép.Továbbá azért is jó ha ólómadalékot teszel hozzá, mert a szelepüléket kifogja verni az ólom mentes benzin és nem fog jó lenni a motor járása.A benzinkuton, vagy autósboltban 2000.Ft. az ára és egy flaska 200.l.benzinhez elég.
Lki1 a kardán ami a a front kardánhoz kell tudomásom szerint összerakható egy MTZ kormány kardánból, ami a régebbi nem orbitos tipusokon található.A kereszt és a borda osztás és átmérő ugyan az.
Azért keresgélek peremes villát, mert az jó eséllyel katalógus termék. Egyedi végdarabbal lehetne használni, és bármi törik, az rendelhető. A végidom meg nem megy tönkre.
ezekszerint akkor valszeg a zsiguli kurblianya jó lenne rá(zsiga moszkvics ezen része megegyezik)? mert zsiga kurblim van, és anya is hozzá :D
az enyémen ki lóg egy tengely és pont a forditottja a tiednek :/ a tengelyen van "főtengelyen lévő" egy hosszabító tengely rácsavarva a főtengely végére és azon van átdugva egy stift
de megpróbálom letekerni egyszerűlesz mert visszafelé feltekerem a berántókötelet és lent is van :DDD
előkotrom az anyá és ráteszem bááár akkor viszont jobb lenne valamibe beépiteni vagy legalább magasabbra tenni a motort mert szerintem "megérzés" hamarabb leb...om a kezemröl a kulimászt minthogy beinduljon :(