Nekem pont a héten fosott be az ablakemelőm. Először azt csinálta, amit írtál: kellett neki egy kis segítség, hogy felmenjen. Aztán egyszer csak keresztbe emelte fel az ablakot, majd kihullott a sínből. Először azt hittük, hogy szorul a sok portól. Kapott egy kis zsírt meg szilikonsprét. Sokat dobott rajta. De ismét kihullott.... Letörtek a fülek, amik a bowden vezető sínhez szorítják az ablak tartóját (nem vagyok autószerelő, nem tudom jobban leírni), így az első bukkanónál már szét is esik :) Pont ezért néztem fel, hogy tanácsot kérjek létezik-e valami felújító készlet vagy vennem kell egyet. Bontva csak motorral árulják 20k körül. Az új meg 40+.... Van ötletetek?
A héten vizsgázik először a kocsi mióta nálam van, megnéztem a forgalmit, S.1 (ülések száma vezetővel) mezőben 4!! vazze beszartam a röhögéstől/sírástól, megvan a gyári 3. üléssor és a biztonsági övek, de valami buzi papírtologató elírta legutóbb és most derül ki hogy 4 személyesre van vizsgáztatva a kocsi mint a kispolszki. Még a suzukim is 5 személyes nem 4 ekkora faszságot, szerelő azt mondja kell egyedi módosítási engedély vagymi 200e hogy 7 személyes legyen forgalmiban. Így marad
Ha elindul, akkor nem relé probléma. Ha a relé sz@rakodik, akkor hiába nyomod a kapcsolót, nem húz be a drága és el sem indul az ablak. Ilyenkor egy darabig segít egy kis mechanikai behatás, konkrétan az, hogy odab@szol egyet a kárpitra ahol a relésdoboz van(bal1-ről van szó). Az a szép, amikor nyomod a kapcsolót, odaversz a kárpitnak, az ablak elindul és Te örömödben elengeded a kapcsolót. Élmény, amikor egy zsúfolt parkolóban nem megy fel az ablak viszont mennél vásárolni, elég feltünő jelenség ahogy veri az ember a saját kocsiját.
és természetesen amikor végképp megáll a technika, az szakadó esőben történik, na olyankor jó ajtókárpitot leszerelni, relésdobozt szétdobni...
"...Az olaj ennek a motornak a lelke, ha lelkiismeretesen cseréled 7500km-enként akkor hálásan fog szolgálni sokáig..."
Már korábban is kérdeztem volt: miért cseréltek egy Tdi motorban 7500 km-enként olajat?
A gyári szervíztechnológia is 15.000-t ír elő,az enyémet úgy is hordták be a Bp.,Zay utcai szervízbe.Most van benne 150.000 km,de nem füstöl se kéket,se feketét...
Én is csak azért veszem le a vérét 10.000-nként,mert az nekem majd' két év!
A cégnél a Masterokat is (Td,Dci) 30.000 km-enként szervízeljük (fél év futás),igaz megkapja a legjobb GL-5-ös olajat,amitől a Terranom se nagyon tiltakozik...:)
"Az elektromos ablakemelő reléit szintén nem az örökkévalóságnak tervezték, de idővel megtanulja az ember, hol kell egy nagyot odaütni a kárpitra, hogy bekattanjon a relé és fel/lehúzza az ablakot."
Nálam a jobb hátsó emelő akadozik, ősszel kezdte. Lefele megy, felfelé egy ponton megakad és csak segítséggel megy tovább :( Legalább tudom mi lehet a baja.
sziasztok
Segitseget szeretnek segitseget szeretnek kerni,adott egy 2.7 terrano es nem melegszik fel a hutoviz csak kb 70 fokra. Kiderult 85 fokos a termosztat, vajon a 88 fokos jo lesz.?
Normál kerékkel, AT-s v. országúti gumival a TDI 8-9 között eszik. amikor rátettem a 31x10.5-ös MT gumikat, felment tíz fölé a fogyasztás, igaz, olyan helyekre is be tudtam menni ahol inkább üzemórát kell nézni mint kilométert. Ugyanezekkel a kerekekkel megjártam görögországot fullra pakolt kocsival 8.5-ös átlaggal. Az is tény, hogy nem taposom ki a belét.
A vízpumpa viszkója hajlamos tönkremenni, ha elhanyagolod a légszűrőt, akkor a légtömegmérő is. Viszont a vízpumpa külön van, nem kell a fél világot lecserélni vele együtt, a vezérlés fogaskerekes, örök élet +1 nap.
Sajnos az első futómű elég gyenge konstrukció és kevesen értenek a beállításához, hajlamos megenni a gumikat. A nyomtávrúd gömbfejeit nem lehet cserélni csak egybe az egészet, elég zsebbenyúlós mutatvány, a felújított állítólag nem sokat bír. A keresztstabilizátor gömbfejei az első nagyobb döccenőig bírják, aztán ha szétszálnak, akkor minden rugózásnál csattog az eleje.
Küszöbből két féle van. Amelyik már elrohadt és amelyik rövidesen el fog. Az ajtózsanérok a nehéz ajtó miatt kikopnak, meglóg az ajtó. Ez elöl nem akkora baj de a dögnehéz hátsó ajtó idővel idegesítően zörög.
Az elektromos ablakemelő reléit szintén nem az örökkévalóságnak tervezték, de idővel megtanulja az ember, hol kell egy nagyot odaütni a kárpitra, hogy bekattanjon a relé és fel/lehúzza az ablakot.
Nem mindegy hogy TD Vagy TDi (intercooler). A "sima" TD 10 litert eszik, az intercooleres valamivel kevesebbet, 9 körül. Országúton 9 alá tudom vinni. Lehet próbálkozni adalékokkal de nem sokat változtat rajta.
Ismert hibák: első automata kapcsolók gyengék, vízpumpa (ezt nekem is cserélni kellett). Akkut, izzítógyertyákat érdemes esetleg cserélni.
"meddig mennek el" megfelelő karbantartással nagyon sokat mennek, mint minden autó. Ha elhanyagolod akkor előbb meghal...
Ha jó állapotút kifogsz, érdemes belevágni, motorikusan szerintem megbízható. Ilyen motorokat használtak a fekete Londoni taxikban, azok meg ugye nem keveset futottak. Az enyém 1996-os, amikor megvettem 2 éve volt benne 240ekm, most van 265e. Most lesz műszaki, fekete plakettes és amikor az ember odalép akkor eregeti rendesen a kormos fekete füstöt :)
Árulkodó jeleket nem ismerem, majd a többiek mondják hol szokott rohadni ha sokat terepeznek vele.
Az olaj ennek a motornak a lelke, ha lelkiismeretesen cseréled 7500km-enként akkor hálásan fog szolgálni sokáig :) Üzemanyagszűrő, levegőszűrő ugyanez.
Érdeklődök, mit érdemes tudni egy 1997-es NIssan Terrano II 2.7 TD-ről? Gondolkodom egy ilyen terepjáró vásárlásán, de nem tudom érdemes-e belevágni.
Milyen hibái lehetnek, mi az átlag futásteljesítmény 15 évesen? meddig mennek el ezek a motorok, mennyi a fogyasztás országúton kb. 90-el? Igaz-e, hogy 9-10 liter elegendő 100 km-en?
Miket nézzek meg a használt autókon, amelyek árulkodó jele?
Sziasztok! Én ugyan Land Roveres vagyok, de egy ismerős kért meg, hogy érdeklődjek : Terrano II 98' 2.4 benines amit kinézett és a tipushibák,a könnyebben fogyó alkatrészek és ezek házilagos cseréje hogy kivitelezhető, motor, váltó, terepváltó és a vásárláskor a jobban odafigyelnivalók és a többi tudnivaló érdekelne, hogy miként tudjuk kiszűrni, ha valahol valami zűr van.
Köszönöm, nekem konkrétan termék név vagy kód vagy valami kéne, ami alapján tudok neten rendelni, nincs már meg esetleg az üveg? Ha jól látom a Valvoline HP GL-5 LS 80W-90 lenne az?
Szervusztok Urak! Ha érdekelne valakit, Terrano II höz van galytörőm eladó, új állapotban, inox anyagból, műbizonylattal (ez müszaki vizsgánál, okoskodó közúti "szervnél" jó) Irányár:70 ezer Ft. Fényképek feltöltve : www.jofogas.hu/vi/1619959htm
Sziasztok, milyen olajat érdemes tenni az autóna? TD27T nem intercooleres, 250e km van benne. Eddig Parnalub Extrasyn Diesel 10W40-et vettem és nem volt vele bajom, van értelme a "márkás" olajat venni? Mobil, Castrol stb. Esetleg olaj adalék?
Nálam ez nem jelent semmit mert 7500 kilométerenként cserélek mindent. Ha terepezel, hamar koszolódik a légszűrő és a légtömegmérő nagyon érzékeny a koszos légszűrőre.