spityu98, az a baj, hogy ez egy céges autó. Nem vihetem akárhova, és a szervizek - szerintem - nem fordítanak akkora gondot egy céges autóra, mintha magánszemély lennék.
Egy magánszemély el fog menni fogyasztóvédelemhez, perre megy, ha nagyon át van vágva.
Egy nagy cég letojja, ha gond van a kocsival. A normát belövi a katalógusadatok alapján, a sofőr meg kifizeti a túlfogyasztást. Így járt.
De ez nem kunszt - nagy fogyasztást könnyű csinálni.
Bár végülis igen, páran leírtátok, hogy 5.5 (6, 6.5 mindegy) fölé sehogy sem bírja feltornászni a fogyasztást :-)
Én egy esetben hitetlenkedtem ha jól emlékszem, a 110-130 közötti tempónál 4 literes fogyasztás esetén. Azt a véleményem fenn is tartom, nem hiszem el.
Aki leírta, hogy a 3.x vagy 4.x literes fogyasztása egyenletes, lassú tempónál állt elő, affelé egy rossz szavam sem volt. Én is látom az autómon, hogy ha 50-nel megyek ötödikben, 4 liter alatti a fogyasztása, de 3-nál több (bár az fura, hogy tolóüzemben is 2 liter.... miért nem nulla? - a Ti autótok komputere tolóüzemben (motorfék) mit mutat?)
Körkérdés
Ti, mindenki más, elhiszitek a 4 litert 110-130 között?
Ma rendszámozták fel Egerben, holnap utalom az árát, és hétfőn megyünk érte!:-DDDD (Asszony morgott is, hogy már van ahol az "L"-esnek is a vége megy, miért nem olyat adtak!:-) )
És végre érdemben is hozzá tudok szólni a fogyasztás témához! Annál is inkább, mert haza az út 60 km a Bükkön keresztül. Ez már pl. jó lesz egy irányfogyinak!:-)
Minden esetre, ha nekem sokat fog enni, vagy 120 km/h lesz a végsebessége, nem fogom hagyni egy percig sem!
De bízok benne, hogy amit KAti ír, azok nagyon belenyúlt autók!
el kellene vinni egy másik fiat szervizbe és rá teteni ott a kompjuterre annak ki kell mutatni ha valami probéma van a befecskendezés körül. ha vegyes fogyasztásnak 4,9-et irnak ne keljen már megszorozni 2-vel nekem még mindig 4,2-tő de gyári tuning boxal ami 60-ezer volt. és igy nem tudok normál véleményt mondani.
,,...Van itt köztetek valaki, aki 6 liter alatti bpi fogyasztással jár és ezt eljátssza velem? Kifizetem az üzemanyagát...."
...van ilyen....nekem napi 5.5-5.6 l/100 és ez valós ..és én is úgy vezetek,hogy kb.2100-2300 fordulatnál váltok mindig kivéve,amikor hideg a motor....
...ja és egy nagyon fontos észrevétel,akinek MJet-je van az talán megerősithetné,hogy,ha piros lámpánál állok és onnan indulok el 1.fokozatból csak azután nyomok egy kis ,,gázt" amiután felengedtem a kuplungot majdnem teljesen....olyan hatalmas nyomaték van benne,hogy nem is kell gázt adjak csak egy keveset,hogy helyből elinduljak....TI,hogy vagytok vele???
a guminyomást én mindig magasabbra teszem kicsivel, mint a gyári előírás. És rendszeresen ellenőrzöm.
Összehasonlítás nehézkes, akivel jóban vagyok az 200 km-re van, és amikor itt van Budapesten, nem ér rá. Többiek szétszórva országban/városban.
Amúgy igen, eszembe jutott, hogy egymás mögött, hasonlóan autózva megyünk pár 10 km-t, megnézzük, arra a szakaszra mi lesz az Ac a két autón. 1-2 dl-nél nemigen lehet több a különbség.
Van itt köztetek valaki, aki 6 liter alatti bpi fogyasztással jár és ezt eljátssza velem? Kifizetem az üzemanyagát....
Akkusaru lehúzás: 2 km óta én vezetem. Mit tanítsak még neki? De egy próbát megér.....
Akinek 120-at ment, szerintem nem találta a negyedik sebességet!:-) Ez úgy kamu, ahogy van! Sok mindent megeszek, de ezt nem! Az Albival mentem óra szerint 180-at! Ja, meg a 400 ccm-es Piaggiommal! És még az is ugrik 150-ig!
imitto27, ki mondta, hogy ezeket a mért értékeket (majd ha lesznek) össze akarom hasonlítani, mármint a Swiftét a LINEA-val? Neked üldözési mániád van.
Összehasonlítani érdemes lesz a LINEA-k adatait.
Swift összehasonlításról nem akarok beszélni, főleg, hogy már nincs a kezemben és amit mértünk adatsor az sincs meg (bár visszakereshető lenne természetesen)
Azt a méréssort példának hoztam fel, hogy mekkora szórásokat mértünk egy másik típusnál. És ha már másik típus:
Ugye az többeteknek természetes, hogy a vacak Swiftek esetén (és még lehetne más autókat is mondani) vannak példányok, amiknek a végsebessége 30 km/h-val kevesebb, mint egy másik ugyanolyan típusé? Hogy ugyanolyan típusok hasonló körülmények között mért fogyasztása között lehet 3 liter különbség? mert azak japán (német, francia, koreai,...) ipari hulladékok, nem olasz csodák?
Csak a LINEA a szent és sérthetetlen, hogy amiket írok, saját és kollegáim friss mérési és tapasztalt adatai, azok hihetetlenek és viccelek velük? Sértő.
Vannak azért köztetek orvosi esetek, már bocs (nincs smiley, akinek nem inge, ne vegye magára).
Berigazek, Imitto27, Daty, Petrvs, DSz, és bocs akit kihagytam!
Hát az előző Katy hozzászólás után én elgondolkozok azon, hogy egy KIS POLSZKIT veszek, és eladom a Lineát, mert ugye csak nem furikázhatok 100-al?? Kérlek benneteket ha egy kis jó érzés szorult belétek, ti is fontoljátok meg a dolgot!!!"
kiskabo!
rágódom az ajánlatodon! :)))
Én ezeket tudom felajánlani cserébe egy jó P126-ért (A Lineát és a melóba járos öreg OFF-omat)
- egymás kocsiját vezetni, kipróbálni, milyen (érzékelhető) különbség van?
- hátha esetleg "tanulékony" vezérlése van (vagyis néhány x 10 km alatt kifigyeli, a Gazdi vezetési szokásait, és alkalmazkodik): akkusarut lehúzni egy percre
Hát nem tudok mit hozzáfűzni. Sajnálom, hogy kifogtátok a rossz darabokat. Ha ezek tényleges adatok, akkor az üvegajtón keresztül állnék be a szervízbe.
Kati, én nem a fogyasztást vitatom, hanem a 120 alatti km-t. A fogyim már leírtam nekem is annyi mint neked, és ezzel nincs is baj. De a végsebességben meg az összes teáltalad ismert céges Lineában már enged meg hogy kételyeimet fejezzem ki.
"Minden típusnál vannak olyan példányok, amik megőrjítik a tulajdonost." - na ezzel egyetértek, vázoltam már hogy serintem nem létezik német-japán-olasz stb különbség (márcsak a közös beszállítók miatt sem), inkább user error...
"Nézd végig (na jó, nem végig, de nézz bele) a Népítéletet. Az nem mindegy, hogy minden 100. autó ilyen vagy minden ötödik.... " - érdekes...a Lineáknál 24-ből 2 negatív ítélet van, egy a tiéd, a másik meg egy még misztikusabb (képes megvenni egy tesztautót, tudjuk azok mit kapnak, 2 hónap alatt 1350km kb 50 önjelölt tesztelőtől, kajáért kiszaladó alkalmazottól...aki tudja hol a szalon azt is tudja, a Thököly út autópálya hozzá képest, másik irányban meg a szurdokpart nem gyenge emelkedője egy hideg dízelnek amit nem a gazdája vezet - nem szerencsés csillagzat...aztán a vevő, aki gatyáját otthagyja, hitelt vesz fel, majd egy hónap múlva szó nélkül ötthagyja az autót hogy nem kell neki, majd az ügyvédje...hát ez majdnem annyira mesebeli mint a használtautó.hu összes nyugdíjas orvos házaspárja akik külföldre költözés miatt adnák el...)
Nem hiszem, hogy 300kg száraz tömeg különbség mellett egy 1.6 benzines (könnyebb) és egy 1.3 dízel rugalmasságát kell összehasonlítani. Hasonlítsd össze egy dízel SX4 szedánnal - ugyanazt fogod kapni, nagyjából egy méret, a motor meg utolsó csavarig ugyanaz :D Csak mint említettem az egyikre mjet van írva, a másikra ddis. És nem akarom elhinni, hogy Egomban németesen precíz minőségellenőrzés van...Vagy hasonlítsd a néhai 1.6 swifted rugalmasságát mondjuk az én tjet lineámhoz, vállalom a 200 ccm hátránnyal és a súlytöbblettel is :D De amit te csinálsz az olyan mintha egy smart fortwo és egy kombi citroen cx csomagterét hasonlítgatnád...
kiskabo, te átugrottad azt a hozzászólást, amiben előszedtem a Népítéletből a magasabb fogyasztásokat?
A fogyasztása nálam 6,5 liter körül van.
fogyasztása 6.6 városban
Fogyasztása elfogatható 6-6,5 ha gyilkolom akkor 7,5
Átlagfogyasztás 8.5
Átlagfogyasztás 6.5
Van itt 8.5 liter is. Szerinted hazudik aki azt írta? Én nem vagyok benne biztos.... Ha óvatosan járva, 0 fok fölött a fogyim most 7.2, durvább körülmények között simán lehet 8 fölött. De ezt nem akarom kipróbálni.
Örüljetek, akinek jól menő és jól fogyasztó hibamentes autója van. Aki meg belenyúlt az szív.
Minden típusnál vannak olyan példányok, amik megőrjítik a tulajdonost. Nézd végig (na jó, nem végig, de nézz bele) a Népítéletet.
Az nem mindegy, hogy minden 100. autó ilyen vagy minden ötödik....