Keresés

Részletes keresés

bodrostomi Creative Commons License 2011.07.14 0 0 7072

Mi volt Ludasnál? :-)

Előzmény: papifan (7070)
papifan Creative Commons License 2011.07.14 0 0 7071

Pontosítok: 7068-hoz akartam. :D

Előzmény: papifan (7070)
papifan Creative Commons License 2011.07.14 0 0 7070

5509 volt a ludas?

Előzmény: papifan (7069)
papifan Creative Commons License 2011.07.14 0 0 7069

Hm, arra kíváncsi vagyok, hogy jött ki ez a 60-70 perc késés. 1 vágánynál ezt nehezen tudom elhinni,

még 2 vágánynál is igen necces ez az intervallum szerintem. 1 vágánynál, gondolom, nem kell ecsetelni,

addig nem megy semmi, amíg helyre nem állították a felsővezetéket és el nem vonultak a helyreállítást végő dolgozók.

Ez meg nem csak 60-70 perc szerintem.

9.-es koromban, 2004. február 21-én pont telibekaptunk 60ból hazafele menet

egy felsővezetékszakadást. Pontosabban a mi vonatunk előútt közlekedő gyorsvonat gond nélkül elé tudott menni, de mi már cidáztunk rendesen. Hort-Csány félrevitt, mondta, mi a szitu, kisvártatva láttam egy dízelgépet, valamelyik M40-est Vámoösgyörk felé tartani,

majd a megállásunktól számított kb fél óra múlva eléindultunk. Vámosgyörk bejáraton kb fél órát várakoztunk, ha nem többet.
Ha jól emlékszem, a 14 óra utáni személyvonattal mentünk volna haza aznap. 15 óra után néhány perccel értünk volna Kál-Kápolnára.

Hort-Csányban mindenki átszállt a rendkívüli okbnól megálló sopron/szombathely-sátoraljaújhelyi gyorsvonatra.
Vámosgyörk, miután be tudott engedni minket, álltunk ott is majdnem 1 órát. Egyszercsak előre kellett húznunk, a Hort-Csányban

"megelőzött" személyvonat csatlakozuott hozzánk, előre kaptunk egy Szergejt és gyíí személyvonatként Ludas állomásig. Ha jól emlékszem, Adács-Karácsond között, popntosabban a felüljáró után volt a felsővezetéákszakadás, talán a fázishatár előtt valamivel.
Ludason megáll, Szergej le, rá a már várakozó vonatra és gyí vissza. Mi a néhai 596-tal elindultunk gyorsvonatként, miután a Szergej átállt másiki szerelvényre. Utánunk meg a személyvonat is eloindulhatott.

Du 3 helyett este negyed 6 magasságában szálltunk le a vonatról Kál-Kápolnán. Du fél 4 helyett este 3/4 6-ra értem haza kb.

Előzmény: Cpt.Dave (7068)
Cpt.Dave Creative Commons License 2011.07.14 0 0 7068
RAN 19-77 Creative Commons License 2011.07.11 0 0 7067

ja,oké

de nem lett volna egyszerűbb-ha már úgyis megáll a vonat-egy piros tárcsával megállítani a kalauznak a "hatalmas" forgalmat?

BE

Előzmény: alex_86 (7056)
RAN 19-77 Creative Commons License 2011.07.11 0 0 7066

mindkettőt,bicajjal hamarabb odaértem  :)

Előzmény: bodrostomi (7060)
Votom Creative Commons License 2011.07.11 0 0 7065

Bocsánat, nem tudtam! Moderátor Urat akkor kérném, hogy törölje a hozzászólásomat!

Előzmény: erdőszéli (7064)
erdőszéli Creative Commons License 2011.07.11 0 0 7064

én ezt egy egri úriembertől kaptam, és továbbköldtem neked, mert láttam, érdekel a téma. te meg rögtön felteszed a fórumra, úgy, hogy meg sem kérdezed, publikus-e :-(

Előzmény: Votom (7063)
Votom Creative Commons License 2011.07.11 0 0 7063

Találtam pár érdekességet:

 

Mégpedig az egykor volt egri úttörővasútról!

bodrostomi Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7062

Nem itt folyt el a sok pénz. De ez már OFF.

 

Viszont az tény, hogy a vonalnak jelen állapotában nincs szüksége ennyi állomásra.

Előzmény: Freebob (7061)
Freebob Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7061

Jah...

 

Megevett pár millát a fenntartása...

Előzmény: bodrostomi (7059)
bodrostomi Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7060

A bicajozást, vagy a sorompótekerést? :-)

Előzmény: RAN 19-77 (7055)
bodrostomi Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7059

Akkor jól kibírta az elmúlt 30 évet...

Előzmény: Freebob (7058)
Freebob Creative Commons License 2011.07.10 0 0 7058

Szén cucc megszünése után már fölösleges lett amugy is a monosbéli állomás.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (7057)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7057

Készüljetek fel arra, hogy amint a kikerülő vas ára fedezi a felszedés költségeit, Mónosbél állomástól el lehet köszönni...

Előzmény: alex_86 (7054)
alex_86 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7056

Sorompós hely persze van még, de olyanra gondoltam, ahol a vonat személyzete (jegyvizsgáló) kezeli, mint Sátán meg Feldebrőnél volt. :)

Előzmény: RAN 19-77 (7055)
RAN 19-77 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7055

sorompózás - ha egyáltalán van még valahol az országban

 

maradjunk a megyében,Kisköre...mai napig bicajoznak sorompót tekerni,ha jön a vonat

hatodikos lehettem amikor kint lógtam nyáron a vasútnál,csináltam én is  :o)

Előzmény: alex_86 (7053)
alex_86 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7054

Viszont azt nem értem, ha már egyszer ott ül egy dolgozó miért nem láthatja el ezt a feladatot is.

Az biztos, hogy így Mónosbél szerepe gyakorlatilag nulla lesz. Ott a Domino, de a váltók kiszögezve, szerintem a forgalmi szolgálat sem marad sokáig, bár már régeben is hangoztatták.
Bélapátfalván is eléggé nyugis lesz az élet, a napi egy vonatkereszt mellé bőven belefért az eddigi plusz tevékenység.

Amúgy létezik még egyáltalán az a szerepkör, hogy állomáskezelő? Az ilyen vicinálisokon nem véletlenül működött ez évtizedig. Az apróbb forgalmi tevékenység (térközőrhely, sorompó) mellett egy km-es pénztárral simán elboldogulna itt egy ember. Dehát könnyebb manapság leépíteni... :( 

Előzmény: Törölt nick (7050)
alex_86 Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7053

Hallottam valami olyasmit, hogy annyit kellett volna fizetnie a Startnak a Pályavasút felé, hogy nem érte volna meg a jegykiadás.

Ezen ne lepődjünk meg.  A Start is plusz pénzekért hajt a feladatkörükbe nem tartozó tevékenységek után (sorompózás - ha egyáltalán van még valahol az országban, Szilvásvárad, Abaújszántó mrh.), fordítva is működik a dolog. A MÁV is szeretne minél több bőrt lehúzni máson. Nem a pályavasúti dolgozók feladata a jegykiadás, vagy ha igen, annak megkérik az árát.
(Mellesleg ha piaci alapon működne a vasút, ez magától értetődő lenne. Egymásra licitálhatna a pályavasút, a helyi vegyesboltos stb... De erről még álmodni is felesleges.

 

Vajon megérné Maklár mintájára pénztárat nyitni ezeken a helyeken?

Szerinted? :-) Az állomás havi össz bevétle nem ér el egy főállású pénztáros fizetését. És az csak napi max 8 óra és egy fő. Amúgy szerintem ha úgy nézzük, Makláron is ráfizetéses a dolog, főleg kis távolságra váltanak jegyet, bár az utasszám jelentősnek mondható. Többségük bérletes utas, azt meg Egerben is meg tudnák váltani.

 

Így kedvezőbben jön ki a Start a dologból legalább, mint amikor még a forgalmista adta a jegyet?

Így ad majd jegyet a vjv, vélhetően az MJR bevételük nő majd, megkapja a munkavállaló azt a csekély plusz jutalékot. Bérletet ugye nem adhat, az a pénz majd megy a gépes pénztárakba (Start számára a legolcsóbb). Csakhát kötve hiszem, hogy minden ténylegesen utazó számára jegyet tud/fog majd adni a jegyvizsgáló, a jegybevételek biztosan csökkenni fognak, amely háát... könnyen lehet, hogy újabb érv lesz a gazdaságtalanságot hangoztatók számára.

Előzmény: papifan (7048)
papifan Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7052

Így kedvezőbben jön ki a Start a dologból legalább, mint amikor még a forgalmista adta a jegyet?

Előzmény: Törölt nick (7050)
Cpt.Dave Creative Commons License 2011.07.09 0 0 7051

Reggeli OMYA menet:

Törölt nick Creative Commons License 2011.07.08 0 0 7050

Így meg semmit nem nyer a Pályavasút, mert az alkalmazott teljes bérét fizetheti ő.

 

Ahogy Maklár esetében van, úgy biztos nem éri meg a jegykiadás, mivel alig van forgalom. (Kb. havi 10000HUF) Viszont azt nem értem, ha már egyszer ott ül egy dolgozó miért nem láthatja el ezt a feladatot is.

 

Előzmény: papifan (7048)
M41 2180 Creative Commons License 2011.07.08 0 0 7049
Érdeklődnék, hogy van e még valamennyi esélye a Putnok-Szilvásvárad szakasz újraéledésének? Anno nagyon mondták hogy beindítják.
Múlt hónapban jártam a 92-esen és Putnokon láttam hogy a 87-es kiágazása szinte nem is látható úgy ellepte a gaz.
papifan Creative Commons License 2011.07.07 0 0 7048

Hallottam valami olyasmit, hogy annyit kellett volna fizetnie a Startnak a Pályavasút felé, hogy nem érte volna meg a jegykiadás.

Vajon megérné Maklár mintájára pénztárat nyitni ezeken a helyeken?

Előzmény: Törölt nick (7046)
bodrostomi Creative Commons License 2011.07.07 0 0 7047

Az szép...

Előzmény: Törölt nick (7046)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.07 0 0 7046

Akinek van jegye Bélapátfalváról jól őrizze meg, mert 2011. június 10-től megszűnt a jegykiadás az állomással, és ezzel együtt - gondolom - Mónosbélben is. Így most már egyetlen helyen Egerben lehet jegyet váltani a vonalon.

jbaal Creative Commons License 2011.07.03 0 0 7045

Csak érzékeltetni akartam, hogy ettől a kedvezménymegszüntetéstől nem lesz semmi jobb, kicsesznek az 55 éven felüliekkel és kész, a bevétel meg szépen elfolyik ide-oda.

Előzmény: Freebob (7044)
Freebob Creative Commons License 2011.07.03 0 0 7044

Nem kell se 160 km/h se villamosítás a 87 es vasútvonalon csak normális betonaljas, hegyesztett és beton töltéses pálya amint 80km/h val tud a bzmot , usgyi , diestro és a dizzel mozdonyok közlekedni, mert ami most van az inkább olyan ami a régi gözös motorvonatoknak és mozdonyoknak lenne kitalálva.

Előzmény: jbaal (7040)
Votom Creative Commons License 2011.07.02 0 0 7043

Erről eszembejut, mikor gyermekkoromban arról beszélgettünk osztálytársammal kiránduláskor, hogy mi lenne, ha Szilvás-Eger között mágnesevasút épülne. Majd talán 500 év múlva...

Előzmény: jbaal (7040)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!