Hm, arra kíváncsi vagyok, hogy jött ki ez a 60-70 perc késés. 1 vágánynál ezt nehezen tudom elhinni,
még 2 vágánynál is igen necces ez az intervallum szerintem. 1 vágánynál, gondolom, nem kell ecsetelni,
addig nem megy semmi, amíg helyre nem állították a felsővezetéket és el nem vonultak a helyreállítást végő dolgozók.
Ez meg nem csak 60-70 perc szerintem.
9.-es koromban, 2004. február 21-én pont telibekaptunk 60ból hazafele menet
egy felsővezetékszakadást. Pontosabban a mi vonatunk előútt közlekedő gyorsvonat gond nélkül elé tudott menni, de mi már cidáztunk rendesen. Hort-Csány félrevitt, mondta, mi a szitu, kisvártatva láttam egy dízelgépet, valamelyik M40-est Vámoösgyörk felé tartani,
majd a megállásunktól számított kb fél óra múlva eléindultunk. Vámosgyörk bejáraton kb fél órát várakoztunk, ha nem többet. Ha jól emlékszem, a 14 óra utáni személyvonattal mentünk volna haza aznap. 15 óra után néhány perccel értünk volna Kál-Kápolnára.
Hort-Csányban mindenki átszállt a rendkívüli okbnól megálló sopron/szombathely-sátoraljaújhelyi gyorsvonatra. Vámosgyörk, miután be tudott engedni minket, álltunk ott is majdnem 1 órát. Egyszercsak előre kellett húznunk, a Hort-Csányban
"megelőzött" személyvonat csatlakozuott hozzánk, előre kaptunk egy Szergejt és gyíí személyvonatként Ludas állomásig. Ha jól emlékszem, Adács-Karácsond között, popntosabban a felüljáró után volt a felsővezetéákszakadás, talán a fázishatár előtt valamivel. Ludason megáll, Szergej le, rá a már várakozó vonatra és gyí vissza. Mi a néhai 596-tal elindultunk gyorsvonatként, miután a Szergej átállt másiki szerelvényre. Utánunk meg a személyvonat is eloindulhatott.
Du 3 helyett este negyed 6 magasságában szálltunk le a vonatról Kál-Kápolnán. Du fél 4 helyett este 3/4 6-ra értem haza kb.
én ezt egy egri úriembertől kaptam, és továbbköldtem neked, mert láttam, érdekel a téma. te meg rögtön felteszed a fórumra, úgy, hogy meg sem kérdezed, publikus-e :-(
Viszont azt nem értem, ha már egyszer ott ül egy dolgozó miért nem láthatja el ezt a feladatot is.
Az biztos, hogy így Mónosbél szerepe gyakorlatilag nulla lesz. Ott a Domino, de a váltók kiszögezve, szerintem a forgalmi szolgálat sem marad sokáig, bár már régeben is hangoztatták. Bélapátfalván is eléggé nyugis lesz az élet, a napi egy vonatkereszt mellé bőven belefért az eddigi plusz tevékenység.
Amúgy létezik még egyáltalán az a szerepkör, hogy állomáskezelő? Az ilyen vicinálisokon nem véletlenül működött ez évtizedig. Az apróbb forgalmi tevékenység (térközőrhely, sorompó) mellett egy km-es pénztárral simán elboldogulna itt egy ember. Dehát könnyebb manapság leépíteni... :(
Hallottam valami olyasmit, hogy annyit kellett volna fizetnie a Startnak a Pályavasút felé, hogy nem érte volna meg a jegykiadás.
Ezen ne lepődjünk meg. A Start is plusz pénzekért hajt a feladatkörükbe nem tartozó tevékenységek után (sorompózás - ha egyáltalán van még valahol az országban, Szilvásvárad, Abaújszántó mrh.), fordítva is működik a dolog. A MÁV is szeretne minél több bőrt lehúzni máson. Nem a pályavasúti dolgozók feladata a jegykiadás, vagy ha igen, annak megkérik az árát. (Mellesleg ha piaci alapon működne a vasút, ez magától értetődő lenne. Egymásra licitálhatna a pályavasút, a helyi vegyesboltos stb... De erről még álmodni is felesleges.
Vajon megérné Maklár mintájára pénztárat nyitni ezeken a helyeken?
Szerinted? :-) Az állomás havi össz bevétle nem ér el egy főállású pénztáros fizetését. És az csak napi max 8 óra és egy fő. Amúgy szerintem ha úgy nézzük, Makláron is ráfizetéses a dolog, főleg kis távolságra váltanak jegyet, bár az utasszám jelentősnek mondható. Többségük bérletes utas, azt meg Egerben is meg tudnák váltani.
Így kedvezőbben jön ki a Start a dologból legalább, mint amikor még a forgalmista adta a jegyet?
Így ad majd jegyet a vjv, vélhetően az MJR bevételük nő majd, megkapja a munkavállaló azt a csekély plusz jutalékot. Bérletet ugye nem adhat, az a pénz majd megy a gépes pénztárakba (Start számára a legolcsóbb). Csakhát kötve hiszem, hogy minden ténylegesen utazó számára jegyet tud/fog majd adni a jegyvizsgáló, a jegybevételek biztosan csökkenni fognak, amely háát... könnyen lehet, hogy újabb érv lesz a gazdaságtalanságot hangoztatók számára.
Így meg semmit nem nyer a Pályavasút, mert az alkalmazott teljes bérét fizetheti ő.
Ahogy Maklár esetében van, úgy biztos nem éri meg a jegykiadás, mivel alig van forgalom. (Kb. havi 10000HUF) Viszont azt nem értem, ha már egyszer ott ül egy dolgozó miért nem láthatja el ezt a feladatot is.
Érdeklődnék, hogy van e még valamennyi esélye a Putnok-Szilvásvárad szakasz újraéledésének? Anno nagyon mondták hogy beindítják.
Múlt hónapban jártam a 92-esen és Putnokon láttam hogy a 87-es kiágazása szinte nem is látható úgy ellepte a gaz.
Akinek van jegye Bélapátfalváról jól őrizze meg, mert 2011. június 10-től megszűnt a jegykiadás az állomással, és ezzel együtt - gondolom - Mónosbélben is. Így most már egyetlen helyen Egerben lehet jegyet váltani a vonalon.
Csak érzékeltetni akartam, hogy ettől a kedvezménymegszüntetéstől nem lesz semmi jobb, kicsesznek az 55 éven felüliekkel és kész, a bevétel meg szépen elfolyik ide-oda.
Nem kell se 160 km/h se villamosítás a 87 es vasútvonalon csak normális betonaljas, hegyesztett és beton töltéses pálya amint 80km/h val tud a bzmot , usgyi , diestro és a dizzel mozdonyok közlekedni, mert ami most van az inkább olyan ami a régi gözös motorvonatoknak és mozdonyoknak lenne kitalálva.
Erről eszembejut, mikor gyermekkoromban arról beszélgettünk osztálytársammal kiránduláskor, hogy mi lenne, ha Szilvás-Eger között mágnesevasút épülne. Majd talán 500 év múlva...