Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz megnézetni..
Azt mondta, nekik ehhez semmijük nincs. Nem sz@rakodnak vele.
Jellemző , bár valahol talán érthető . Bár azt azért megnézhetné , hogy mi a baja , neki nyilván nem annyi ideig tartana , mint egy laikusnak . Mert azt kijelenteni , hogy csak alkatrészcserével javítható : csak némi diagnosztizálás után lehet . Ha a panel szállt el akkor is be lehet kötni egy fokozatra , legvégső esetben úgy , hogy nem végállásban áll meg -- a semmilyen ablaktörlőnél az is jobb . Bár néhány évtizede már műszaki követelmény , hogy a lapátnak valahol a szélén , nem a látómezőben kell megállnia a jó öreg Piaggio ApeCar-om se olyan , amikor lekapcsolom akkor ott ahol éppen van megáll . Persze nem cél ilyen módon visszafejleszteni egy meglévő színvonalú technikát , főleg mert gyaníthatóan kis hozzáértéssel javítható lenne .
Meg kéne próbálkozni egy rugalmasabb szerelővel -- legalább azt derítse ki , mi a baja a motornak .
Megnéztem pontosan az izzítógyertya típusát:NGK Y103V . Nekem ez volt a Yanmar motorban. Ugyanilyet lehet kapni Bárdinál is. Valószínűleg típus alapján neten lesz találat máshol is.
A két közelebbi kefét megtáplálva a motor megy. Bár azt nem értem, hogy miért van benne három. A szemben lévő kefékről nem indul.
A kapcsoló minden állásában (kivéve a nullát) ad egy pozitívot a nagyobb csoki valamelyik sarujára. kivéve a szélső sarut ( a fekete balról ). Ez lehet a negatív -- gondolom én. Ha visszatolva a csatlakozót, ide testet kötöttem, az sem segített. Az is lehet, hogy elszállt a panel. Megöregedett.
De a legnagyobb baj, hogy nem tudom mi a baj. Elvittem egy autóvillamossági szerelőhöz megnézetni..
Azt mondta, nekik ehhez semmijük nincs. Nem sz@rakodnak vele.
Én tavaly ősszel vettem Bárdi autóalkatrész boltban típus alapján .Ott kb a kettő került 9000 be. Ha jól emlékszem NGK y 103 ,de nem biztos. A kocsiban van az egyik doboz. Délután megnézem a pontos típusát. Nekem rendelésre meghozták másnapra. Valami egyéb gépek kategóriában találta a boltos.
Ha abból indulok ki : még soha nem láttam azon az oldalon ( igaz ritkán nézegetem ) olyan terméket mit máshol ne lehetett volna olcsóbban megvenni ...
Be kell ütni a típust ( a gyertya típusát ) a keresőbe és nézni valamit . Első nekifutásra egy külföldi oldal kínálatából az jön le nekem , hogy a Yanmar motorba ugyanaz a gyertya megy , mint a Kubotába . Én eddig még nem néztem a Yanmarba való gyertya típusát , de ha egyeznek akkor lehet egyszerűbben vásárolni .
Persze ha a kérdéshez mellékeltél volna egy fotót , vagy legalább leírtad volna a gyertya típusát , de hát ...
Reagálva erre:nálam sem működött az első ablaktörlő.Olvasva ezt a posztot,én is le.ill szétszereltem az ablaktörlő motort,mint itt a fotón látszik.
Pucoltam takarítottam,elsőre nem működött ugyanúgy.Letakarítottam a kommutátort,megcsiszoltam,kipucoltam a réseket,és láss csodát újra működött.Már éppen kétségbeestem,amikor szerencsére renbe lett minden.
Köszönöm a részletes posztot.Megspóroltam,nem ios tudom mekkora összeget.
Most jöttem be... Kézben tartva nem megy. Most még csend van, ahogy a kapcsolóját kapcsolgatom hallani, hogy a reléje is működik. Mit tudnék még megnézni rajta?
A fogaskerékre csíkot húztak a rézérintkezők. Kitöröltem papírral, volt rajta kosz bőven. A kommutátort 400- assal megcsiszoltam, a szeletek között a szigetelést megkapartam kis csavarhúzóval. Most rakom össze... Remélem a panel az jó rajta. Még azt nem tudom, hogy hova záródik vissza a negatív. A csatlakozási helyét nem tudom.
Bátorkodom feltételezni , hogy elírás lesz az ára , bár én még a az 1/10-es ( azaz a 170 ezres ) árat is sokallom egy lepusztult és motor-papír nélküli 400-as Aixamért .
Le kell valamit szednem,hogy hozzáférjek a gyertyákhoz?
Nem különösebben , legfeljebb a légszűrőt . Az izzítógyertyák a szelepfedél mögött , felülről becsavarva találhatók . Le kell kötni róla a betápvezetéket és a korábban leírt szikrapróbát megcsinálni . Ha valamelyik gyertya kiégett akkor nem szikrázik . Ha szikrázik akkor is lehet baja , de az nagyon ritka , jellemzően kiégni szokott .
Hűha, nekem mindig fél fordulatra indul, 10 éve...
Ki kellene mérni a gyertyákat. Relatíve könnyű hozzáférni, ki sem kell szerelni. Leszeded a tetejéről a kábeleket, és az akku plusz sarujáról egy kábellel odaérinted a pluszt, sziráznia kell.
Én az ablaktörlő hibáját elsősorban kinn a motornál keresném . Húzd le a csatlakozóját és nézd meg kap-e egyáltalán áramot ?
Gyakori hiba a csatlakozónál az érintkezés hiánya . Ha bejut a motorba a delej és mégse forgat akkor szét kell kapni , mert a végálláskapcsoló is csinálhatja a fesztivált .