Tegnap meg ma 1-1 órácskát szereltem. Illetve tegnap a motor egyébb részeit, ma meg nézegettem egy órán át a blokkot. A primer hajtás burkolási megoldásokat latolgattam. Arra jöttem rá, a korábban latolgatott két variáció ötvözete lehet a megoldás.
A hátsó lánckerék részre meg is van az elképzelés, az hamarabb fog adni fényképezhető haladást...
ismerős szitu. kb 7 éve kezdtem az épitkezést. a nagyján már túl vagyok, de még rengeteg a tennivaló. Autó motor javitgatásokban merül ki, de mindig van ami sürgősebb meg fontosabb.
Az az igazság, kicsit túllendültünk azzal a kapucsinálással. Asszonyi megrendelésre új kerítés, új bevezető út, új parkoló STB. (ha két képet beraknék, előtte/utána, el is menne reklámnak:) ) Amennyivel több idő ezekre, annyival kevesebb motorra.
Úgyhogy sehogy se állok. De remélhetőleg a napokban újra bejutok a műhelybe...
Visszaolvastam saját magam, és rájöttem, teljesen félre érthető voltam. Bár nem biztos, hogy félre értettél, de azért pontosítom magam.
Nem hermetikusan zárt teret képzeltem el, hanem csak egy olyan, ami a lánc utján, "nyomsávjában" zárt. Úgy kap majd a primer lánc olajat, mint a szekunder láncok. Spray olajat!!! Az fog fröcskölgetni, talán rá a kuplungra is. Lábra viszont ne menjen.
Na és a zárt csőből "kivágással" készített védő eszköz, mely egyben a kuplung deknit is tartaná mellesleg, tartana még egy amolyan rács féle burkolatot, ami mögé bepillantás lelhetne a szem. És mondjuk csakis a lánc vonalában egy rácsmentes zárt csík lenne a fröccsenő olaj miatt védelemnek.
És persze ez még az 1 -es verziónál is megvalósítható lenne, ha cső helyett rudak lennének tartó szerepben. Tényleg csak frappánsság kérdése a dolog...
A praktikumról: A lánc olajozott lesz. A kuplunk nem, de ha kicsit is szerencséje lesz tervezetten olajban futó kuplungként, néha egy kevéske -láncról lefröcskölő- olajhoz hozzájut. Namost a motorjainknál látjuk a hátsó hídon, mennyi olajfröccs/csepp fordul meg. Azok talán jobb, ha nem érik el a motorost, annak bal lábát. Hátsó lánckerék esetén még inkább...
A fröcskölő olaj ellen viszont jó lenne a védelmet nyújtó, zárt micsoda, csőböl.
És hogy ne csak ellened szóló érvet mondjak, ( kérdést feltevőként nem vagyok eleve részre hajló) megjegyzem, a zárt csődarabbal meg talán feleslegesen növelem az önsúlyt...
Vannak érvek bőven pró és kontra. Így is ez a véleményed?
Most a kuplung deknit kéne valahogy rögzíteni, s közben a hátsó, váltóhoz közeli lánckereket is burkolni kéne valahogy.
Kezdetben az alaplemezhez hegesztett furatos/menetes rudakat képzeltem el, amiknem a menettes furata pont a dekni lyukaihoz esnének. De aztán
szomszéd bácsival egy megfelelő méretű vascsövet képzeltünk el, amin anyák vannak felhegesztve. Azokba csavaroznánk a dekni likain keresztül. Bent a lemezen meg füleket hegesztenénk e vascsőre, amiket az alaplemezhez csavarozhatunk. A csövet a lánc tályékán kivágnánk, szabad utat hagyva annak. Hátsó keréknél ugyanez dekni nélkül...
Ennek utánna járok majd, sarukat is kell előbb-utóbb forrasztanom.
A rézcsöveket gázláng mellett forasztom. Sajnos lefelé a következő méretű hőforrásom a pillanat páka. A nagyobb "csatornaforrasztó" pákám 20 éve elpusztult, és azóta nem volt szükség rá.
A rézcsövet biztos nem pákával melegíted, próbáld ki a bevonatos ipari ezüstöt. Van egy háromkerekü piaggió ape platósom, azon forrasztom a végeket ezüstel, kis meleg kell neki, nem ég meg a bowden. Egy hegesztő boltben beszrezhető ez is meg a forrasztó víz is, amit Mecsi is javasolt. A vastag kábelekre szintén ezzel a mártogatós módszerrel teszünk sarut (önindító, test kábel).
Sziasztok! Hozzáértő segítsége kellene! A nyaralásom alatt beleszerettem a Quadozásba! Minden nap mentem! Most szeretnék venni egyet! Sajnos az anyagi keretek korlátoltak. Max 200e Ft! Használtban gondolkozok! Mire kell figyelni egy Quad vásárlásánál? 200 vagy 250est szeretnék! A márkásabbak ára nem az én pénztárcámnak valok! Kinek,mi a véleménye a Kinai quadokrol? Azok mozognak 150-200 között! Köszönöm a választ!
annakidején láttam hogy készül a babeták bowdene. Néni fogta a drótot amire már fel volt kalalpáplva-ékelve a szem. bemártotta a savba. kivette és bemártotta a rezsón kis fazékban melegitett zinkbe. szerintema savas truyi minőségén múlik az egész meg a megfelelő hőmérsékletű zinken. nyilván otthon nem ilyen egyszerű ezt megoldani, de lehet, hogy érdemes lenne egy gyűszűnyi zinket felmelegiteni és mártani, mert az a tuti.
Használtam én is de nem minden szempontból tökéletes. Én úgy tapasztaltam, ez esetben, hogy a réz felületekkel ellentétben itt nem hajlandó felfelé is kúszni az anyag. Márpedig mindíg van olyan felület, ahova épp felfelé kéne kúsznia.
Rézcsöveknél használom, ott tökéletes.
Persze lehet most itt béna is voltam valamennyire, azért is lehet, mert bowden először forrasztottam magam. Eddig csak mást lestem...
Olvasd el az 5/90-es KÖHÉM-et is. A sárvédőkre szerintem csak magyar szabvány volt motorokon, az is a hátsóra. Mikor elkezdtek bejönni a nyugati gépek rájöttek, hogy az autókra is érvényes 15 fokos baromság, csak közel 1m-es sárvédőgumival lenne megoldható az meg semmit sem ér (mellesleg az autóknál is másként nézik már). Az elsőre vonatkozólag nem emlékszem kikötésekre. Kipu az más kérdés abba beleköthet, de nincs joga rendszámot levenni, hacsak nincs nála hitelesített hangnyomás mérő és még ennek használatára vonatkozó képzettsége is van. (a Mozaik utcai fenyegetés viszont sajnos ül) Az irányjelző nem kötelező felszerelés (szegény pannóniások, jáwások, stb soha nem mehetnének az utakra), kivéve, ha a jármű felépítése nem teszi lehetővé a karral való jelzést. Műszakira vittem pár éve a vasat mikor az egyik szintén vizsgázó CBR-en nem működött az index, erre a JÓINDULATÚ vizsgabiztos azt javasolta a tulajnak, hogy szerelje le az indexlámpákat és akkor mivel nincs, nem kell működnie. A prizma viszont sajna kötelező de a szerv biztos nem tudja, hogy mik a szabályok, csak azt, hogy ne 3szög alakú legyen (pótkocsiknak fenntartva), és legyen benne E betű. Lehet kapni sokféle öntapadós és csavaros E betűs prizmát, amit addig faragsz míg nem tetszik és az E betű még bent marad. (igen kicsik az E betűk ;-) Egyébként, ha hivatkozol KÖHÉM-re vagy bármi másra, akkor tedd pontosan (vagy határozottan) úgysem ismeri a szerv. Nekem vizsgán is bejött, igaz ott pontosan kellett idézni, mert ők ismerik, csak nem mindig akarják tudni a kivételeket.
van egy nemtudom mia neve anyag, a vizszerelők használják a réz csövekhez, kb. decis dobozban lehet kapni. abba ha bemártod és megmelegited egykettő befogja a horgany a drótot. én ezt használtam a kocsi foltozásakor, csak zsirmentesiteni kell előte.
Gondoltam burkolatnak a váltón jó lesz az eredeti MZ dekni levágva. Hát nem gondoltam volna amit tapasztaltam.
1 kép: távolság a dekniben kialakított kuplungház és a váltó tengely közt. Egy 115-ös (gyémánt)flexkorongot találtam belerakni központosítva a csigafúrót a méréshez. Kép nem adja jól vissza, de higgyük el, nem néztem napba, nagyjából lyukközépre állítottam a sublert.
2 kép: A váltón a tengelyek távolsága.
Hát nem igen azonos!
3 kép: Ha igaz a tengely távolság, akkor az eredeti kuplung (beleraktam) annyira nem középen van, hogy szinte nekiér a dekni falának. Tuliképp csak a saját mérési hibámban rejlik, hogy nem érhet neki az életben.
Ekkora különbség volt kelet és nyugat német közt?.... ááá......
Míg el nem felejtem, kép a megoldott leállító bowdenról. Lent a bowdenfej és a lukas lemez közt lesz egy tollrugó, azt jól van. A bowden forrsztásról annyit, ahoz valami letwasser kell, (sósavban feloldott horgany anyag) különben a vasfelületeket meg sem kezdi az ón. De ha nincs? Na akkor kell elővenni a kalmopirint. Miközben melegítem pákával a forrasztandó felületet, bele kell nyomni a tablettába kicsit és nem beszívni a gőzét. Mert beszarás büdös ahogy serceg.
nézd én a köhémhez nem értek. megértelek téged is, hogy a dizájt elcseszi a sok izé. de egy pöfit úgy is meg lehet csinálni, hogy ne repedjen el a dobhártya egy gázfröccsnél, mégis karakteres legyen a hang, és a gyárinál hangosabb is. a saját motoromon sem gyári a kipu, csak a műszaki idejére. Ami az irányjelzőket illeti (ha jól értettem neked az nincs) nos a 21. században vagyunk. kötve hiszem, hogy egy vagány motoros szabályosan kinyújtott karral jelezné irányváltási szándékát, mikor még sokan bukót sem akarnak felvenni mer az nem menő. biztos vannak kivételek. Prizmák- szvsz a 21. században a ledes égőkk mellett nem nagyon van már rá szükség, de ha valahol kivilágitatlan helyen marad a gép mert pl. baj van. csak jobban észrevenni mint a fekete bőrszerkós motorost a sötétségben, neadjisten esőben az út szélén. (egyszer kishijján elkentem egy bicajost kocsival, csöpögős esős időben tekert egy szem prizma nélkül matt fekete szerkóban. lehet, hogy súroltam a lábát kikerüléskor, persze szembe jöttek a kocsik, higgyétek el majdnem beszartam az ijedtségtől, és én a sötétben nagyon jól látók táborába tartozom, ha nem menekül be előlem a kukoricába agyoncsapom pajszerral a hülyéjét) A sárvédő - sárban latyakban jó ha van. egyébként meg...ki hogy érzi. ha jól tudom még a kresszben is le van irva (legalábbis az én leszakadt hazámban), hogy a gépjárműnek milyen kötelező felszerelésekkel kell ellátva lenniük. A TGK-s vizsgán konkrét elhelyezkedési paraméterek is voltak a tesztkérdések közt. ezekután kötve hiszem, hogy legálisan át lehet tolni a vizsgán a gépet. Mifelénk a hatóság leveszi a rendszámot és a műszakit ha szerinte nem felel meg a gép a törvénynek. Aztán van valami pontos technikai törvény vagy rendelet ahol konkrétumok vannak, ezek alapján engedélyezik forgalomba az egyes konkrét gépjármű modelleket. Gondolok itt a sárvédő takarási szögére meg ilyenek.
Csak most csatlakoztam ehez a fórumhoz, és a véleményeteket szeretném kikérni.
Megállított az épített bobberemmel a Cop, és vallatóra fogott, hogy miért is hangos a gyári kiherélt sporster kipuffogó dob a motoromon. Mire jó az stb.. És hogy beküldi a Mozaik utcábba felülbíráltatni a műszakit a motoron Kérdőre vont a az első sárvédőt irányjelzők prizmák stb meglétét is, de ezek egy bobberrre felesleges dolgok.
Tudja valaki mi a teendő, vagy mik a jogszabályok, mert én böngészetem a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletet de.....
Az előzményekben keresd legalúl (legfelül, kinél hogy)
Közben megoldottam a leállító bowden kérdését. Már rakom össze újra a motort. Egy kuplung kérdést még menet közben rendezni kell, de most már akkor is az első próbakör a belátható távlati cél! (kipufogó, primer kört takaró dekni, elektromosság, első sárvédő és egyebek nélkül is!)
Én meg próba választ. És ugyanazt a hibát kaptam válaszul
megjegyzés: Notification
This is the mail system at host lisa.orange.sk.
I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.
For further assistance, please send mail to <postmaster>
If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.
The mail system
<mecsi@orangemail.sk>: host 127.0.0.1[127.0.0.1] said: 552 Requested action aborted: exceeded storage allocation ( quota exceeded ) (in reply to end of DATA command)
Megtettem. Mindkettőre újra küldtem. Ugyanazt a hibaüzenetet kaptam mindkettőre. Aztán megpróbáltam egy másik szolgáltatónál lévő postafiókomból küldeni a mailt, és ott is ugyanaz a szöveg érkezett válaszul.
Már csak annyi ötletem van, próbálj most te küldeni nekem, aztán teszek rá egy "választ"!