Nézegettem a neten gipsy gitárokat, nagy meglepetésemre elég nagy a választék.
190 eurótól a csillagos égig. A nagyon olcsók a kínaiak, azokról ha tudtok, mondjatok véleményt, de én kinéztem magamnak egy Francia gyártmányt ami viszonylag elfogadható áron van:
Ez egy Claude Patenotte 254 , Made in France, 500 Euro.
De ha tudtok Mo-n olyat, aki használt gitárt ad el, vagy elcserélné egy Ibanez Artcore-ra (az is kb 500 Eur) akkor szóljatok.
Ez a pengetés meg nagyon szokatlan nekem. Nálam már nagyon beivódott a fel-le felváltva végig, de amíg csak 4x kell egy húrt egymás után megszólaltatnom, addig nincs különbség:)
Jól látod ez az egyik legnehezebben megtanulható része!:)
A sweep picking őse ez, mert lefelé söpörsz egy akkordbontásnál, de visszafelé!!! úgy kell jönnöd, hogy minden húrt lefelé(!) pengetsz, míg a kezed felfelé mozogna a húrokon!!!
Cifra dolog ez, de lehet azt a triolás pengetést brutál gyorsan is csinálni!!
:)
Pl: G(lehet G7, G79b, vagy E7 is!) akkordra egy kromatikus figcsi:
E 10 9 8 7 8 9 (LFL LFL)
ezt oda vissza ismételed rettentő tempóban
,sőt
E 7 8 9 10 9 8 (LFL LFL)
Jó gyakorlást!
;)
Stochelo Rosenberg, Bireli Lagrene és az összes tisztességes Django követő így penget és nagyon gyorsak!
Egyik a Petit bouche(kicsi száj), azaz ovál lukas.
A másik a Grand Bouche(nagy száj), azaz D lukas.
A kettő méretre elvileg egyforma, de először a D lukas volt(ezt hívják jogosan Maccaferrinek), az ovál lukas azt Selmernek kellene hívni, ui. az állítólag Django kérésére(is) lett egy kicsit módosítva, mert rövidebb menzúrájú volt a D lukas(12. érintőnél ér a testhez) Az ovál lukasok mindig 14. érintőnél csatlakoznak a testhez.
Ha eltérő nyakhosszuak a gitárok, akkor a testen belűli gerendázat is máshova kerül!
"Hivatalosan" a rövidebb menzúrájú D lukasokon kísértek a Hot Clud de Franceban.
Nálunk az én D lukasom 14. érintőnél ér a testhez, ezért szólóra is jó!
A te képeiden mindkettő gitár 14. érintőnél ér a testhez.
Más a két gitártípus hangszíne, a D lukas nyiltabb hangszínű(kicsit öregesebbnek is tűnhet a hangja(pl. az enyémnek) , mert amíg nem volt ovál lukas, addig Django is ilyen D lukasokon szólózott(12. érintő a testhez) Szóval a régebbi HCoF felvételeken(1936-1938(1940?)) leginkább D lukasok szólnak.
Egy másik topikban írtam ezt, de itt van ennek leginkább a helye!!!
:))
Pengetésügyileg ma beszélgettem valakivel és szerintünk a legfontosabb a lazaság(lustaság), azaz minél kevesebb erő kifejtésével játszuk el az adott hangokat, motívumokat! Próbáld meg változtatni a gitár
tartását, magasságát, a pengetőt, a kéz, testtartásod(tükörben gyakorlás!!),stb
Én kb. 5 éve kezdtem Djangózni és most kezdtem ráérezni egy-két pengetési dologra(hát igen az előtte 15 évnyi másfajta játék!).
Kiderült, hogy iszonyat könnyen lehet nagyon sokmindent eljátszani egy alapvetően Lefelé történő pengetési stílussal! Ui. a visszapengetés(fel) a gravitáció és még a húr ellenében is történik, de ha nem teszed, hanem felemeled a kezed a húr fölé és onnan "visszaejted" a húrra, akkor a gravitáció pengeti a húrokat. A kezed súlya lefelé megpengeti a húrt, majd az alatta levő húr(fontos!!) megállítja azt. Ha felfelé is akarsz pengetni, akkor szorítanod kell a pengetőt, de ha csak lefelé akkor nem kell annyira!
Persze van az a sebesség amit már oda-vissza pengetünk,de amíg lehet csak le pengetek:
ha 1 hang van a húron, akkor le
ha 2 hang van a húron, akkor le föl
ha 3 hang van a húron, akkor le föl le
ha 4 hang van a húron, akkor le föl le föl
ha 5 hang van a húron, akkor le föl le föl le
ha 6 hang van a húron, akkor le föl le LE föl le(azaz 2x a 3hang egy húron!)
ha 7 hang van a húron, akkor le föl le föl LE föl le(azaz 4 hang + 3 hang egy húron pengetési rend)
ha 8 hang van a húron, akkor le föl le föl le föl le föl(azaz 2x 4)
ha 9 hang van a húron, akkor le föl le le föl le le föl le(azaz 3x3)
És bárhonnan bárhova mész a nyakon(mélytől magas húrhoz, vagy fordítva!!!!) akkor is mindig minden húron ezek szerint pengetsz!
Tehát, ha van egy A9 arpeggiós motívumod(ezt A7 akkordra el lehet sütni, csaka h hangtól tart lefelé a-ig), akkor
E 765(lfl)
H 85(lf)
G 6(l)
D 75(lf)
A 7654(lflf)
E 5(l)
Először iszonyat nehéz kipengetni ,de ha megszokod, akkor kiderül mennyire egyszerű és könnyű elv ez!
Én eddig kétféle manouche gitárt láttam, az egyiknél nagy félkörszerű nyílás van, a másikon meg kisebb egész kör.
Ez az egyik. Ez a másik.
Kinézeten kívűl mi a különbség a ketztő között? Gondolom máshogy is szólnak. Nálatok az elsőn van a szóló, a második típuson a kíséret, de láttam már rosenberg koncertet, ahol pont fordítva van, szóval az elsőn megy a kíséret, a másodikon meg a szóló. Szóval amolyan "melyik tetszik jobban" alapon választ egy zenész gitárt, vagy különböző funkiójuk van?
A 15-i koncert nagyon jó volt! Sajnálhatja mindenki, aki nem jött el. Picit táncoltunk is, a nemtáncos közönség nagy örömére :)
Látó Feri koncertjére tzuiop nem ért oda, csak az utsó számra. Így beszámoló tőlem. Hot swinget vártam volna a koncerttől (címe Djangology volt), így az én ízlésemhez képest kicsit modernre sikeredett, hegedű-gitár-bőgő-zongora-dob, az utóbbinál Feri öccse Attila elszállósan. Szóval nem volt rossz, de se nem Django, se nem swing :(
Tzuiop a swing manuoche a pótkulcsaban mikor lesz?Megvagyok fázva és kötőhártya gyulladásom van:(De szerdán szívem szerint mennék!!!Voltatok a Frankie Lató koncerten?
Klasz ez a két Stanley Jordant nóta.A sunny enyébként is nagy kedvenc:)A holnapi koncira sajnos nem tudok menni,mert focizni hívtak az amigok és morcik lesznek ha nem megyek:(
Jah és Stanley Jordant van szerencsém ismerni.12 éve nekem is tetszett amit csinál, sajnos jó ideje nem nagyon játszik. Elkezdett meditatív zenéket csinálni, vagymi!
Az ő tanulmányozásához is jó a Django elmélet, meg a zongora előképzés!
Jah, és egyszerűbb másokak megérteni, ha tzuiopoztok!
Nem akarok most Stanley Jordan reklámot csapni, meg nem is az a fórum, de csináltam egy tárhelyet magamnak, feltöltöttem oda egy videót, meg egy mp3-at, ha érdekel nézzétek meg. Szóval jól játszik, ha valakit naon érdekel, akkor indítunk egy külön topicot neki.
Bevalom én még nem hallottam Mr.Stanley Jordan-ról,de most megnéztem két videóját a youtube.com-on és nagyon tetszett(valamilyen tapping technikával játszik,nagyon jól!).Azt nem merem állítani,hogy Ő a világ legjobbja,mert azért ott van egy Al di meola(12 x lett az év gitárosa) vagy elektromoson a John Petrucci.De ez is nézőpont kérdése,hogy ki kit tart a legjobbnak,nagyon sok kiváló gitáros van.
H.L. tudnál töle pár híresseb számot írni,vagy valami oldalt ahol van video még róla,szívessen meghallgatnám,köszi!
A mysonngbook oldalt már néztem, vannak jó tabok, de igazán jó gp tabokat valamelyik francia oldalról szedtem, ott több django volt, és sokkal jobb tabok.
A mysongbook-on tag is vagyok majd' egy éve, van már fent két tabom:)
Amúgy azért is szeretem Django zenéjét, mert ideális két gitárra. Tábortűz mellett elkezdesz egy ilyen nótát, akár kísérsz, akár a szólót játszod, hát, az lenne az álmom, nagyon hanulatos lenne. Nem szükséges hozzá teljes együttes(persze nem árt ha van:), és tényleg jó muzsika. De én klasszikus gitáron fogom nyomni, és valószínűleg pengető nélkül, ujjal, ráhúzottan pengetve, de ez még nem biztos, mert jelenleg pengetővel 2x gyorsabb vagyok, mint ujjal, meg pénzuem sincs másik gitárra.
Amúgy tudom, nem ide tartozik, de még elmesélném, hogy szerintem a világ legjobb gitárosa Stanley Jordan. Nemtom ismeritek-e van egy csomó videóm, ha valakit érdekel, amit ő csinál, az a gitározás csúcsa. Django, Geroge Benson, Joe Pass, meg a többi nagynevű gitáros darabjaira látok esélyt, hogy megtanuljam a nótáikat játszani, de ő számai, esélytelen...
Szerintem úgy kezdheted, hogy kiválasztasz egy egyszerű számot, és arra próbálod rá az arpeggiokat. Persze akkor, amikor már nagyjából tisztában vagy, mi merre hány méter. Amíg nem vagy tisztában a dolgokkal, addig én mindenképpen a kulimunkát javaslom, nem rögtön a szólózást. Unalmasabb, de célravezetőbb. Tehát: akkordok (caged system), skálák, arpeggiok, és amikor ezek mennek jól, rátolni valamik kényelmesebb darabra (Minor Swing, Dark Eyes, Sweet Georgia). Aztán, amikor már megy úgy, hogy nem játszol rossz hangot, lehet csiszolni rajta, meg szókincset bővíteni.
A százalék az ugyanaz az akkord, mint előtte. A nyíl meg, hogy még egyszer az a sor. Szerintem ez egyéni, hogy érdemes vagy nem. Ha tudod az akkordokat, arpeggiokat, skálákat, akkor lehet kész szólókat nézni, sok ötletet adhatnak (ha érted, mi miért van).
Én ezt az oldalt javaslom: http://www.geocities.com/djangoforever/
Van benne minden. Sajnos abbahagyta a készítője, úgy látom, de ha mindent megtanulsz, ami rajta van, király leszel. :)
Tzuiop köszi,hogy bemutattál onlineba Miss.Hepkitten kisaszonynak:)Ha ha élni fogok a még felnek kinált tánclehetőséggel.Szerdai napot még nem tudom,mert márc. 15 foci kupán leszek...igen,tudom most jön hogy ikább focizol ahelyett hogy swinget hallgatnál Hot club of Hungary módra!:)
Szerintem a % ismétlést jelent.De szerintem a mysongbook.com-n sokkal jobban fent vannak(van vagy 40 django+4-5 rosenberg,kiséret,szoló,minden).Tölts le egy guitar pro programot hozzá.A szólokról,általában amilyen hangnemben írták a nótát pl:c-ben,akkor a c dúr skála hangjai passzolnak hozzá.Nézd meg hogy hány kereszt illetve bé van a violinkulcs után és ez határozza meg.Tényleg már akartam kérdezni,hogy milyen szinten gitározol?