Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mormogi39 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 70933

Hello.

Köszi a kimerítő infókat, nézetek egy kompressziót Víz hőmérséklet mérő jeladó, cserélve lett, az üzemanyag szűrő, sokadjára!

Az a baj, hogy a hiba, random módon jelentkezik, van hogy hetekig semmi baja, aztán egy reggeli indítás és mintha nem menne egy henger, természetesen nem húz, chek lámpa villog! Aztán egy nap pihentetés és mintha semmi sem történt volna, teszi a dolgát!

Előzmény: Murva84 (70932)
Murva84 Creative Commons License 2019.11.03 0 0 70932

Szia.

Nagyon sok baja lehet. Pillangószelep tisztítás ezek szerint volt. Érdemes lenne az injektorokat is megnézetni lehet keveset adagol valamelyik ezért küzd az ecu a befecskendezéssel.  Kompresszió mérést mindenképpen elvégeznék,olcsó gyors, plusz lehet csak a vezérműszíjat rakták arrább egy foggal. Egyik ismerőssel elmentünk megnézni egy Megane-t, amikor vezettem olyan volt a motor mintha dízel lenne plusz még erőtlen is a 98 Le-höz képest. Mondtam neki nem vegye meg. De Ő mégis megvette, szíj cserénél derült ki, hogy elrakták a szíjat. Utána vezettem ég és föld volt a különbség. Az Ecu küzdött ameddig lehetett de ezzel nem sokat tudott kezdeni. Rakasd fel Diagnosztikára érdemes megnézni a Map szenzort milyen vákuum értéket mutat. Aztán víz hőmérséklet szenzort is érdemes kimérni, mert ebbe 2 NTC található egyik megy az óracsoportra a másik meg az ECU-ba. A két NTC-n ugyanakkora ellenállást kell mérni, hideg motorral és meleg motorral is. Minimális eltérés lehet. A lambdaszondára azért nem gyanakodnék mert akkor magas lenne a fogyasztás, vagy túl szegény a keverék. Ha jól tudom ezek már 2 szondások , katalizátor előtti ill. utáni. Tehát ha az egyik fals infót mutat akkor a fedélzeti a másik szenzor mért adatokat használja vagy beáll 0.7 V-os vészállapotra. De mindkét esetben hibajel jelenik meg az óracsoporton. Ha van benzinszűrő a hátsó ülés alatt az alvázon érdemes kicserélni. A hiba analízis nem egyszerű, amit tudsz otthon mérjél ki. Én az enyémbe lenyomtam a kamerát, hogy megnézzem a szelepeket ill a hengerfalat.

 Nem tudom menyire látszik ez a 3 as hengerem hengerfala. 220 ezer Km volt akkor bene, Teljesen normális, a szelepekről nem találtam már meg a fotókat. Mielőtt valaki belekötne, hogy nagyon rovátkás a hengerfal akkor nézze azt is meg hogy a dugattyú és a henger közötti távolság milyen nagy, viszonyítás miatt. Videóból vágtam ki azért ilyen a minősége. 

Előzmény: mormogi39 (70930)
Luck Skywalker Creative Commons License 2019.11.02 0 1 70931

Lehet egy szelep el van égve.Kompresszió vagy veszteség mérés kellene.

Előzmény: mormogi39 (70930)
mormogi39 Creative Commons License 2019.11.02 0 0 70930

Hello!

 

Idejét sem tudom mióta küzdök a problémámmal, most már kezdem feladni! Renault Thalia 1.4 16V, 2004es.

Jelenség a következő! Motor úgy jár, mintha nem menne egy henger, ha pörgetem, rendszerint megjavul, húz mit állat, de aztán visszatér a rendellenes állapotba!

Trafók, gyertyák cserélve lettek! Most cseréltünk/nem kifejezetten e miatt/ alapjárati léptető motort, beszívott levegő hőmérséklet jeladót!

A szívó torok alatti kábelek szigetelése, gatya volt, újra bandázsoltuk!

Három szerelő látta már,mondjuk a harmadikhoz nem ezért vittem.

Lehet a lambda szonda?? Vagy valakinek más ötlete! Ott tartok, hogy felgyujtom!!

Köszi

tefi Creative Commons License 2019.10.31 0 0 70929
Előzmény: Papalac (70928)
Papalac Creative Commons License 2019.10.29 0 1 70928

Pedig a sok utángyártott alkatrésznek több mint fele selejt.

Eleve a gyári alkatrész beszállító az első osztályút küldi az autógyárnak, a többi megy alkatrésznek.

 

Előzmény: 4728ITI (70927)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.29 0 0 70927

Ebben igazad van. De egyetlen cégnek sem érdeke hogy olyan alkatrészt csináljon, amit nem lehet eladni.

Előzmény: ivókút (70926)
ivókút Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 70926

Szerintem, teljesen mindegy milyen nemzetiségű a cég, mindegyik profitorientált, ez nem rossz indulat.

Előzmény: 4728ITI (70925)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.29 0 0 70925

Szerinted egy olasz cég ennyire rosszindulatú? Én nem hiszem.

Előzmény: ivókút (70924)
ivókút Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 70924

Az én gondolkodásmódomat követve, azért nincs az újon, mert az pár $ többe kerülne a gyártónak(kisipari után gyártott) és hát, ha hamarabb tönkre megy lehet venni megint... 

Előzmény: 4728ITI (70923)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.29 0 0 70923

Úgy látszik én voltam a láma hogy belefutottam egy ilyenbe. Mentségemre legyen mondva hogy ilyennel még nem találkoztam, pedig 42 éve van kocsim. A bumszliban is igazat adok Neked, mert én is így gondolom, csak azt nem értem, miért nincs rajt az újon. Figyelni fogok rá, ha rázni fog, tudni fogom hogy mi okozza.

Előzmény: ivókút (70922)
ivókút Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 70922

Tényleg nem akarok kötekedni,de " Ki gondolta volna hogy egy gumi ilyen hibát tud okozni" ? Kb. 10 emberből kilenc első körben erre gondol.(Én biztos ezt nézem meg először) Én pl. jártam úgy, hogy ez a jelenség csak kb. 30-40km/h-nál jelentkezett, sem alatta sem felette,  gumi hiba volt, mindjárt kiderült. Vettem 4 db új Dunlop téli gumit amik a DOT szám szerint csak 3 hetesek voltak, amikor megkaptam őket. Gumis feltette és az autó állandóan balra húzott. Ezek aszimmetrikus mintázatúak voltak, így megvolt hogyan lehet őket cserélgetni, az összes variációt kipróbáltuk és a kocsi csak balra húzott. A nyárit visszarakva tökéletesen egyenesen futott. Azért elmentem vele egy futóműveshez, persze minden tökéletes volt az autón. Kaptam 4 új gumit garanciában cserélve, és hibátlan volt mind.

A féltengelyhez visszakanyarodva én úgy vagyok vele, hogy az a mérnök nem véletlenül tervezte úgy, hogy az a "bumszli" ott legyen, mert mint tudjuk az autóiparban nem szokás akár csak egy csavart is feleslegesen becsavarni, mert az sok darabnál már sok $.

Továbbra is, ha neked jó így, én boldog vagyok.  ;-)

Előzmény: 4728ITI (70921)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.29 0 0 70921

Kedves Tőled hogy így állsz a dologhoz. 39 évet dolgoztam villamos forgógépek javításával, stb. A vibrációt már messziről kiszúrom. Amit én nem érzek, az nincs. Mindkét féltengelyt kicseréltem, nincs vibráció. Leírom Neked és másoknak hogy tanuljanak belőle, az esetemet. Tavaly elkezdte a kocsi azt csinálni hogy 40 km/h-nál rángatta a kormányt. Alatta, fölötte nem csinálta. Egyből a féltengelyekre gondoltam. Először a külső csuklókat zsíroztam meg, de nem javult a helyzet. Aztán kicseréltem a jobb oldali féltengelyt, kicsit jobb lett, de nem szűnt meg a hiba. Utána kicseréltem a bal oldali féltengelyt is, a hiba nem szűnt meg. Kicsivel később úgy hozta a sors hogy olcsón hozzájutottam 4 új gumihoz, amit felrakattam a kocsimra, a hiba azonnal megszűnt. Ki gondolta volna hogy egy gumi ilyen hibát tud okozni. Ez volt az én kálváriám. Azért van pozitív is ebben, a két új féltengely, 4 új gumi, meg az is hogy bőven 100 ezer alatt megúsztam.

Előzmény: ivókút (70920)
ivókút Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 70920

Nem akarlak meggyőzni..., mert nem és kész. A sajátjával mindenki azt csinál amit akar, a felelősség az övé...

Előzmény: 4728ITI (70919)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.29 0 0 70919

Amit én nem érzek, az nincs. Nyugaton nincs olyan hogy beszállítói, meg utángyártott. Minőségileg vagy megfelel, vagy nem. A Thaliámat Törökországban rakták össze, ki tudja hogy hány országból valók az alkatrészek. A 32 éves veterán KTM-emet is több ország alkatrészeiből rakták össze, 32 évvel ezelőtt. Alapból Osztrák (KTM, Puch), világítás Német, kerekek Olasz, henger Spanyol, gyújtás Indiai. Meg amiről még nem tudok.

Előzmény: ivókút (70918)
ivókút Creative Commons License 2019.10.29 -1 0 70918

Te lehet, hogy nem érzed, de a difiben a csapágy már talán igen... Amit meg vettél, szerintem nem gyári(értsd nem gyári beszállítói) hanem után gyártott valószínűleg.

Előzmény: 4728ITI (70917)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.29 0 0 70917

Elvileg igen, gyakorlatilag nem, mert az biztos hogy nem fogok egy új féltengelyt szétszedni azért hogy átrakjam. 8 hónapja járok az újjal, nem érzek semmilyen rezgést. Ha annyira fontos lenne, akkor gyárilag rajt lett volna az újon.

Előzmény: Papalac (70916)
Papalac Creative Commons License 2019.10.28 0 0 70916

Elvileg át lehet rakni.

Előzmény: 4728ITI (70915)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.28 0 0 70915

Köszönöm szépen az információt, én is erre gondoltam, megerősítettél ebben. Az újon nincs, valószínű nincs rá szükség. A gyártó nem tartja szükségesnek, gondolom én.

Előzmény: Papalac (70914)
Papalac Creative Commons License 2019.10.28 0 0 70914

A jobb oldali féltengelyen az öntvény, az egy rezgéscsillapító szilent.

Előzmény: 4728ITI (70908)
Papalac Creative Commons License 2019.10.28 0 0 70913

A 18-i fényképen is sérült a gumiharang.

Érdemes megkérdezni a boltban, hogy van-e külön gumiharang, de én komplett talpast cserélnék.

Előzmény: Balukapitány70 (70901)
almaata66 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70912

Holnap megkérdem, nekem az a kétségem, hogy nem vettük észre a szakadást, csak amikor a gumis szólt nyári-téli cserén. Azért köszi.

Előzmény: ivókút (70911)
ivókút Creative Commons License 2019.10.27 -1 0 70911

Ha jól értem a külső porvédőd szakadt ki, ugye? Nálam úgy volt cserélve, hogy vettem egy univerzálisat és a szerelő azt tette fel. https://www.youtube.com/watch?v=QXi-Xrg0ukE

Bár nem ezzel a szerkezettel, hanem egy házilag gyártott kis eszközzel. A lényeg, hogy ezek a harangok akkorát tudnak nyúlni, hogy fel lehet tenni anélkül, hogy szét kéne szedni a féltengelyt. Nekem 3 éve ez a művelet anyaggal , munkadíjjal volt 5eft.

Előzmény: almaata66 (70909)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.27 0 1 70910

Ne foglalkozz a számokkal. Az Unix-nál elkérték a forgalmit és olyant adtak, ami belevaló.

A dobozán ez van. Olasz gyártmány.

Az összeszerelés gyorsan ment, mert a tengely bordás végét csak be kellett csúsztatni a bordás lyukba. A méretbeli eltérés is emiatt lehet, mert az hogy milyen hosszú a bordás rész, nem lényeges. Ha cseréled a féltengelyt, ami szerintem nem drágább, mint ha a szerviz csinálná a gumiharmonika cserét, de az is lehet hogy nem is vállalják, mert sok munkával jár. Abban azonban biztos lehetsz hogy onnantól az az alkatrész új. Jó darabig nem lesz vele probléma.

Előzmény: almaata66 (70909)
almaata66 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70909

Köszönöm, ha mégis cserélném a tengelyt, ezen számok alapján tehetem ugye? Amikor rákerestem a K700 jobb féltengelyekre, két egyforma hosszút nem találtam. Megbontás után döntjük el mi legyen. Sajnos elég sokat mentek vele valószínűleg, mert az egész kerékjárat és a felni belseje tiszta gépzsír.

Előzmény: 4728ITI (70908)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70908

A jobb oldali belső csukló zsírkenésű, a bal oldali olajos. Ezt a csillagot kell lesajtolni a bordás tengelyről, akkor cserélhető a gumiharang. A féltengely közepén van egy öntvény súly, amit le lehet vágni róla, az újon ilyen nincs, valószínű nincs is rá szükség.

Előzmény: almaata66 (70906)
almaata66 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70907

Ha van valami amire ügyelni kell, akkor írj légyszi, lehet megkockáztatom. 3-4 ezer a gumiharang, nem kéne huszonezreket kidobálni az ablakon.

Előzmény: 4728ITI (70904)
almaata66 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70906

Jobb oldali, nem tudom kifolyik a váltóolaj ha kiszedem?

Előzmény: almaata66 (70905)
almaata66 Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70905

Köszi a választ. Ez nem jó hír sajnos. Nem tudom mennyi a munkadíj, de így nem állok neki.

Előzmény: 4728ITI (70904)
4728ITI Creative Commons License 2019.10.27 0 0 70904

Szia!

Ki kell venni a féltengelyt, mert gumiharangot csak a váltó oldal felől lehet cserélni. Ha szervizbe vinnétek, mennyi lenne a munkadíj? Mert lehet hogy annyiért új komplett féltengelyt lehetne venni. Én tavasszal cseréltem féltengelyt, 22 ezerért kaptam.

Előzmény: almaata66 (70897)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!