Nem lehet, hogy valami ganyé van valamelyik benyacsőben? Vagy MEGVAN VAZZE!!! ....szokott olyat csinálni a kocsi, hogy mész gázt adsz, és mintha be akarna fulladni a kocsi. Nekem volt ilyen jelenség, a rossz hír az, hogy injektorproblémád van, a jó hír, hogy lehet hogy injektortisztító löttyel orvosolható. (csak rendszeresen kell használni sajna!)
Meg kaptam ma egy naggyonzsír, üzemanyagrendszertisztító motyót is. Ha érdekel 2500 HuF...
Nekem most nem sikerültek valami jól a dolgaim a lengőkar cserével, mert egy-egy csavar oldalanként tutira be volt rohadva, amit iszonyatos kínszenvedéssel tudtam csak kivenni, vagy egyáltalán nem. A bal hátsó hosszlengő csavarját próbáltam éppen kilazítani, amikor is a nyakamba ugrott az egész gólyaláb. Szétesett a toronyszilent, annyira el volt rohadva, de semmi baj, vettem egy újat. Persze nem sokáig örülhettem, mert utána meg a lengéscsillapító száráról nem tudtam levenni a csavart. (Még az eredeti volt benne!!!) Két órán át vesződtünk faterommal, melegítettük, áztattuk, de a végén azt is a flex, meg egy hidegvágó oldotta meg.
Még szerencse, hogy a GC-ből félreraktam egy pár dolgot és volt köztük egy pont olyan anya is. Viszont a vadiúj rugóösszehúzóim remekül debütáltak! :)
Jövő hónapban veszek egy új tankot, meg egy betöltőt és akkor végre a fix lengőket is ki tudom cserélni, meg a másik hosszlengőt is. És persze a másik oldali toronyszilentet.
Át kell nézzem a benzincsöveket is, mert még mindig nem stimmel valami az üzemanyagellátással. A tőled kapott szabályozó jól viselkedik, de nem kap elég benyát, holott az AC pumpa meg jó. 5 bar-ig simán fel tudja nyomni.
Csak szeretnék elbüszkélkedni vele, hogy elkészült az új lakkfekete szívósoromra a folytószeleprudazat, a rúgók, és a bowdenvezető tárcs nikkelezett kivitele:)))
(a mini zégereket is lenikkeleztettem, holnap összerakom!)
Hát sajna, hogy kimaradsz efféle jókból, de inkább azért is írtam le a saját tapasztalatom, hogy ha mással csináltatod és nem ismered az illető módszereit, azért figyelj oda rá, mert hiába vasból van, könnyű elszúrni egy kalapáccsal. :)))
De a csukló az legyen új és jó minőségű, nekem az olcsó GLO gyártmányú csukló két hónap után ugyanúgy elkezdett kattogni. A szerelő meg, aki azt betette, olyan faszán kirángatta az egész féltengelyt a váltóból, hogy a belső csukló tengelyén lévő ricnik barázdákat csináltak a váltó szimmeringjére, minek következtében egyszer csak elfogyott a váltóolajam. És akkor még a kilométerspirált meghajtó fogaskerék házának a rögzítését is letörte a barom. Persze nem szólt róla.
De aztán én kijavítottam mindent és azóta szerelő nem nyúl az autómhoz! :DDD
Te egy verbális szerelő vagy! Mondataidat ki kéne adni. Ismersz vagy nem, nekem sajna nincs lehetőségem a kocsi alatt matatni, itt, a belvárosban. Időm lenne, hogy másnál nézzem, de hely sajna nincs. Ha családi házat veszek (egyszercsak :-O ), akkor figyelek arra, hogy legyen benne akna :-)
Akkor a felköszörülés dolog a legzsebkímélőbb, ám nem túl megbízható megoldás? Mert ezzel is foglalkoznak cégek..
Mindenképpen új csuklót vegyél, pl Nipparts-nál egész jó áron vannak készletben.
(Csukló+anya+gumiharang+zsír, stb...).
A csere nem nagy cucc, max 3-4e-nél nem szabad többet rá adni.
Viszont! Egy dologra nagyon figyelni kell: ha a régi csukló nem akar könnyen leugrani a helyéről, akkor nem szabad erőltetni, nem szabad hagyni, hogy a "szaki" kalapálja ezerrel, mert valami sérülni fog!
A belső csukló gumijáról le kell venni a bilincset és ki kell húzni az egész féltengelyt a belső csukló belével együtt. (Azért kell a belső csukló külsejét fenthagyni, mert különben kifolyik a váltóolaj. Golyókra figyelni!) (Bal oldal ugyebár...?)
Aztán innen már könnyen megy a dolog, mert a féltengelyt be lehet fogni satuba és úgy lehet próbálkozni. Ha ekkor sem jönne le, akkor ki kell fordítani a csuklót, ki kell szedni a golyókat és akkor már csak a belső csonk maradt a féltengelyen, amit szintén nem szabad ütni (nekem egy elrepülő szilánkja eltalálta a csuklómat és mehettünk az ügyeletre), flex-szel szépen át lehet vágni a csonkot és úgy már lejön.
Sajnos a biztosító gyűrű néha be szokott ragadni és akkor nem tud átbukni rajta a csukló. Olyankor a flexelés a leggyorsabb és legbiztonságosabb út.
Hahó. "Kattogok" jobbrakanyarban, erőátvitelkor. Gyanúm szerint a bal féltengely lehet a ludas. Valakinek valami tapasztalat, hol lehet ezt javíttatni, csere vagy felköszörülés+nagyobb golyók? Ár, link, cím, tapasztalat? Most rövid voltam.
Igen, így lett közel 60e Ft a csere:) Nagyon nehezen lehet megmenteni a keretet. A két oldalsó keretrész felső hajlatánál van két olyan fül, aminek réseibe bemegy a ragasztó beszereléskor, és szinte kiszedhetetlen. Rossz volt nézni, mennyit kínlódtak vele. Egy órába telt, mire a szélvédőt ki tudták venni. Egy kis Escortnál 20 perc alatt kész volt a csere.... Gyárilag nagyon be van ragasztva a helyére:)
Igazából szélvédőcserekor ezek a keretek el szoktak pusztulni mazdáknál. És tényleg csak gyári van. Coupe-mnál ki is repült mindig a gumi a helyéről. Meg a mostaninál is kiáll kicsit, ennél sem cseréltek. Lehet bűvészkedni ilyenkor sziloplaszttal, meg ilyesmik. Csak azért mondom, hogy nem feltétlenül a szerelő hibája, hanem ezt mazdáék így találták ki, és nem tudom, meg lehet-e egyáltalán menteni ilyenkor a keretet, én még olyat nem láttam :) (ami nem jelent semmit), rosszat viszont többet is.
A szélvédőt kicserélted már? Én anno jót szívtam vele. 26e volt a szélvédő, de a keretet a régi szélvédő kiszedésekor elk...ták, így 23 ezerért kellett vegyek egy újat. Ebből természetesen csak gyárit találtam....
Halljátok, azért hőn szeretett drágaszágaink tudnak ám bosszúságot okozni, de rendesen!
Tegnap rettentő optimizmussal nekiálltam kicserélni a hátsó lengőkarokat (4db) és miután levettem az egyik állíthatót, akkor derült ki, hogy a fix kart csak úgy tudom levenni, ha a tankot is leveszem, mivel egy hosszú átmenő tengely fogja össze a két kart, aminek a feje a tank felől van és nem lehet tőle kihúzni. A tank meg természetesen tele van benyával. Szóval megint csak fél munkát tudok végezni, az állíthatókat kicserélem, a fixeket meg majd az új tankkal együtt.
De ez még semmi, mert a másik oldali állítható karnak az egyik szilentje természetesen úgy rá van rohadva a csavarjára, hogy meg se moccan. Most törhetem a fejem, hogy hogyan vágjam vagy melegítsem le.
Szombaton meg már mennem kellene pár száz kilcsit.
Én úgy tanultam, hogy a modell az eredetinek nem csak hű mása, hanem működik is, tehát motor hajtja, stb..., a makett meg működésképtelen és ahogy mondtad, a vitrinbe való.
Azért kérdeztem csak, mert elég szépen ki vannak dolgozva és ha még működnének is.... hát akkor lehet, hogy beneveznék egyre. Viszont a makettek engem nem annyira mozgatnak.
Ami nekem van pl. RX7-em, az RC-s, tehát működik is. :)))
Ez van! Viszont nem nagyon jön szembe hasonló...ilyenkor ez a legjobb vígasz!
Nekem a hátsó lámpáim (a legprimkóbb fröccsöntött műanyag, bedugós izzókkal) 165 000 Ft-ba kerültek volna gyáriban. Utángyártott NINCS állítólag, mert kis széria volt viszonylag. :(
Szepek ezek a modellek... csak hogy meglegyenek a fejlemenyek: bal elso index eddig egyetlen bontoban sincs az MX-6-omhoz, a gyari meg 22e (!!!) ft. A 3x5 cm-es muanyagdarabert, ami kijon 30 ft-bol froccsontve. Utangyartott szelvedot egy ismeroson keresztul kb. 35e-ert sikerult szerezni. Nagyon barati aron.
Osszehasonlitasul, ismerosom F-es Astrajaba 14e volt beszerelve az uj szelvedo, az index meg filleres, parszaz forintos tetel...
Babakocsiban is van ikerkocsi, 2 egymás melletti üléssel. Gokartban nincsen ilyesmi pl. a tpapa termetűek kedvéért? :) Egy Gokart XXL-re gondolok. Lehetne ilyet gyártani mondjuk egy lecsapott tetejű, leültetett Smart-ból :)
Ilyen agresszív levillogásnál meg is lehet kergetni mögé kerülve, és amikor vége van és nem bír tovább menekülni, addig villogni rá, míg ki nem takarodik a külsőbe. Nekem egyszer bevált :D Mondanom sem kell, hogy A4-es volt.
Én nem csak, hogy lehúzódok, de még jelezni is szoktam, ha nyugodtan elkerülhet. Hát mit mondjak, kevés az olyan, aki meg is köszöni. Lehet, hogy köbcenti, vagy érték függő a dolog, mert 2500 köbcenti ill. 10 milla fölött nem szokás megköszönni (???). Sajnálatos módon eddig csak egy A8-cal találkoztam, aki értékelte.
Én olyankor nem felvillantani szoktam a féklámpát hanem beletaposni. Felrugám a holdig az olyan suttyókat akik egyik pillanatról a másikra megjelennek mögöttem a seggembe és még azt sem várják meg, hogy normálisan kimenjek a külsőbe. Pedig mindig kimegyek, nem izmozok mert minek.