Érdeklődnék, próbáltatok-e már valamilyen rozsdaátalakító csodaszert, és mik a tapasztalatok (Loctite Supwer Rost Killer, Brunox és társai)? Van egy két pöttyöm (hátsó szélvédőmosó körül, meg a rendszámtáblánál), amit javítani szeretnék.
Kipróbáltad a tanksapka lecsavarást (lazítást) ? Lehet, hogy a tankból nem tudja elegendő mennyiségben szívni az üzemanyagot, a kialakult vákuum miatt. Ha megállsz, pár óra várakozás során a vákuum eltűnik (eltűnhet), és mintha mi sem történt volna, újra megy a gép, a következő pár tíz kilométeren.
2005-ös N16-os Almera, 157E km. Első kézben. fogyasztás 7 liter hegynek fel, hegynek le.
Produkció: pöcre indul, kicsit lusta de megy normálisan… 20-50 km után gázadásra „gondolkodik”.
Erőtlen, nem veszi fel a fordulatot – nagyon lassú gázadással lehet vele haladni, MIL nem világít. Olyasmi a tünet, mint a kéttorkú karburátornál amikor második torok és a gyorsító rendszer sztrájkol. 2-3 órás pihenés után kezdődik elölről. Indul – megy – torpan. Itt olvastam a pill.szelep tisztítását – megvolt. Gázpedál betanítása, hibakódok ellenőrzése (Gablini – semmit sem találtak) megvolt.
Kezdésnek még elment a diódahíd a generátorban, de ezen már nem is mérgelődtem, hanem szerváltam egy bontottat és egy bontott légtömegmérőt is.
Ahogy tippeltétek a légtömegmérő volt a ludas mindenben. A gyári légtömegmérővel kisimultak a ráncok a motor homlokán és a fordulatszám kijelző mutatóját odaszegezte a 750-hez :)
Még csak 20 percet ment a kocsi, de a mért adatok jónak tűntek. Elindult a lambda szonda is fel-le, ahogy kell, a a/f alfa b1 se menet 125-ig el, hanem 85-105 között járkált.
Végeredményben nem lett volna szükséges a lánccsere, de a cserével csöndesebb lett a motor és a nyekergések, csattogások elmúltak végérvényesen. Nem bánom, hogy szétkaptam, összeraktam. Most legalább tudom, hogy kb. hogy épül fel a kocsim.
Köszi a tippeket és a hasznos hozzászólásokat sokat tanultam belőlük!
QG16DE-hez tökéletes a Gates T39178-es szíjfeszítő. Autoalkatreszed.hu-ról vettem, 10700 Ft volt. Kicsit leültem, mikor a Bárdi, Unix stb. boltokban 50.000 Ft körül akarták adni az SKF-et.
Kaptál választ légzsák visszahívás ügyben? Azért érdeklődöm, mert az én szervízem sem akar visszahívni, és tudom, hogy egyívásúak a gépeink :) (2007 január)
Átnéztem mindent, de nem láttam erre utaló nyomot, viszont ha falsot szívna, akkor elviekben fel kéne pörögnie a motornak.
Most azon agyalok, hogy a gázt hogy kötötték, nem az kavar e be és esetleg zavarja meg az ecu-nak továbbított jelet. A lambda szonda vagy y-ba van bekötve vagy sorosan. Ha sorosa, akkor belemódosíthat a gáz compőutere, ha y-ba, akkor talán nem. De fura a dolog minden esetre.
Megnézem még a hátsó lambda szondát is, lehet az zavar be, de annak inkább csak monitorozó funkciója kellene, hogy legyen.
2 lambda szondával is kipróbáltam az egyik ezek közül teljesen új.
Gázzal, benzinnel is alapjáraton nyugalomban van a lambda szonda. 1500 fordulat körül elkezd fel le változni az értéke, tehát a lambda szonda elviekben jó.
Azt nem tudom egyértelműen, hogy a gáz computerbe nem nyúl e bele ezekbe az értékekbe... azon sem lennék meglepődve, ha az zavarna be.
Tehát első szonda biztos jó. A hátsó nem biztos, de az nem tudom a keverési arányba beleszól e vagy sem. Azrt csak monitor szondának mondják, bár ki tudja ennél a típusú motornál hogy viselkedik a vezérlés.
Ez az a/f alpha b1 érték viszont szépen növekszik és amikor visszaesik ez az érték 125-ről 100-ra, akkor fullad be. A leírások alapján ennbek 95-105% között kéne lennie. Pontosan még nem derült ki számomra miből is számolódik ez az érték.
Fogj egy multimétert, ha analóg, az még jobb, és mérj a lambdaszonda csatlakozójánál! (Lehet, egy vékony tűvel meg kell bökni a kábelt, varrógéptűnek nagyon jó hegye van.) Ha jó lambdaszondát használtál, akkor változnia kell. Ha mégsem változik, akkor fogyj egy rongyot, és nyomd rá a kipufogó végére, ekkor le kell fulladnia az autónak. Ha nem, akkor simán csak lukas valahol a kipufogód.
Melegen az elso lamda szonda all 0.05-on es meg se mozdul.
A hatso pedig 0.29-en es meg sem mozdul.
1500as forlaton az elso szepen fel-le jar, mig a hatso tovabbra is 0.29 erteket mutat.
Viszont ujabb erteket latok furcsanak.
Az a/f alpha b1 ertek 100-rol elindul szepen masodpercenkent 125ig. Amikor ezt eleri var 3 mp-et, majd visszaugrim 100ra. Ekkor van a torpanas. Meg probalom kisilabizalni mitolnis mehet fel ez az ertek alapjaraton 125re. Van tippetek?
ne cikkszámot hanem méreteket nézz. szerintem mindegy. p11 n16 és p12 höz is ugyan azt kaptam qg motorhoz legalábbis. a gyertyakép alapján elég szegény a keverék.
A jobb szélső volt a ludas. Arról van valakinek infója, hogy a P12 és a WP12 szíjfeszítő görgője különbözik-e? Mert más árat látok ugyanarra a motorkódra.