Motorcserénél is minimum 1.6i legyen az amiből kiindulsz. Karbisnak nincs nagynyomású üzemanyagvezeték, nincs elektrmos AC, máshogy van vezetékelve, más relék vannak stb. Sok apró dolog nagyon megdrágítaná. Vagy kell egy komplett autó pl Németországból hozzá, és mindent átépíteni, viszont ez eléggé időigényes. Ha esetleg találsz jó kasztnis XR3i-t de szar a motorja, akkor 200K kb a motorfelújítás, és kb 100k még elmegy minden más apróságra, mire rendben lesz az autó. Viszont ebben az esetben lesz egy sokáig használható megbízható autód jó motorral (csak a kasztni kibírja). Ja és szerintem néhány mkIII alakatrészt már nagyon nehéz beszerezni.
Bocs, ez elkerülte a figyelmemet, hogy MK3-ról van szó, természetesen ebből katalizátoros sem volt. Egyébként extraként abba is rendelhető volt ABS, viszont a napfénytető ott is széria :). Meg ami nagyon látványos a 270 fokos fordulatot leíró fordulatszámmérő, bár ez talán másik fordulatszámmérős műszerfalban is ugyanilyen (MKIII).
invad3r:
Motorcsere -> KFF. Úgy tudom, ha ugyanolyan motorkódú motort teszel bele, akkor az minden további nélkül lehetséges.
Bocs, hogy beleszólók. Nekem is lenne néhány infóm. A sima injektoros 1.6-hoz képest más a futómű is (keményebb, és lejjebb van 3 cm-vel). A sima 1.6i 90 Le az XR3i meg 105, és ez a+15 LE nem csak a gyári hengerenkénti leömlőből adódik, hanem más a vezérműtengely is. A karbis motort átalakítani szerintem nem érdemes, mert kompletten tényleg nagyon olcsón lehet venni motort. Továbbá ABS is van az XR3i-ben és napfénytető, ami az 1.6-nál csak extraként volt rendelhető. Ha nem kat-os az autó akkor 10 liter alatt is ki lehet jönni városban is, országúton meg 7 alatt. Az 1.3-as karbis sem fogyaszt sokkal kevesebbet.
Ahham. Hát ez a 10 liter fogyi elég rosszul hangzik :( +a biztosítás se mondható épp olcsónak. Ez a két érv szól az 1.3 mellett, de az meg csak 70 ló :P 1.3-asból mit lehet kihozni? (azon kívül hogy bármit, csak pénzkérdés) Nincsenek speciális ford-os alkatrész csereberés trükkök? (mint pl a skodáknál van olyan hogy 120-asra 105-ös hengerfej meg ilyesmik)
Váltóáttétel, a karburátor és a kipufogó leömlő más.
Az XR3 96LE, az XR3i 105LE a mechanikus K-Jetronic befecskendezővel. Ezzel lehetnek nyűgök, meg kell tanulni ezt a rendszert, ha Magad akarod javítgatni.
Átlagosan 10 liter körül esznek vegyes használattal.
Ha hosszabb távra akarod, akkor mindenképp olyat keress, aminek a kasznija egyben van, ha a motor vagy a váltó szétesik, azt bármikor kapsz másikat fillérekért.
Utcai használatra szeretném, de ezexerint nem éri meg azért a plusz pár lóért és mínusz pár deci fogyasztásért (ha egyáltalán kevesebbet fogyaszt) Úgy hallottam, hogy bontóban olcsók ezekhez az escortokhoz az alkatrészek, + a az árak között sincs nagy különbség (1.6 vs xr3i). Erre alapozva gondoltam hogy olcsóbb mulatság lenne egy 1.6-ot átalakítani, mint egy sz*rrá hajtott xr3-at megvenni. (innen már csak egy lépés volt kigondolni az 1.3 átkonvertálását xr3-ra :)). Ezen kívül milyen különbségek vannak az 1.6 és az xr3 között? Gondolom csak a váltó más.
@vikiviki: "az 1.8 pedig Zetec blokk (és 1.8 nem is volt MK3 Escortban)" Írtam is zárójelben, hogy 1.8 nem is volt akkor még.
@invad3r: Tehetsz a sima 1.6-ra injektort, a komplett elektronikával együtt (TPS, MAF, IAT, ECT, VSS, Lambda, CPS szenzorok, más lendkerék, kábelköteg, motorvezérlő). Az, hogy megéri-e attól függ hogy mire szeretnéd használni.
A CVH gyakorlatilag OHC, a félgömb alakú égéstér miatt hívják így. Zetecnek az újabb, 4 hengeres, 16 szelepes motorok egy részét hívják.
1. Sejtettem 2. ehh 3. sima 1.6-ra rá lehet rakni injektort? csak annyiban különbözik az xr3 meg a sima 1.6? 4. a CVH az egy elírt OHC akar lenni nem? (ha nem akkor mi az?) mi az a zetec? az már az újabbakban van nem?
Bocs a sok és hülye kérdésért , de mindent tudni akarok :)
1. Az 1.3 blokkban nem lesz annyi hely, hogy 1.6-ra fúrd. 2. Az XR3 hengerfeje 8 szelepes. 3. Ha ez mind működne, akkor sem lenne belőle XR3i, mert az i az injektoros. 4. Az 1.1 és az 1.3 OHV, az 1.6 CVH, az 1.8 pedig Zetec blokk (és 1.8 nem is volt MK3 Escortban).
Nézegettem a régi 3.gen(? - elsőkerekes, szögletes) escortokat vásárlás céljából és eszembe ötlött vmi. Lehet hogy nagy hülyeség(ek)et fogok kérdezni, de mind1 :) Szal az jutott eszembe, hogy meg lehetne-e csinálni, h egy ilyen 1.3-as escortot felfúrnánk 1.6-osra, bele 1.6-os dugókat, rá egy 16 szelepes hengerfejet (xr3) és akkor lenne egy xr3i motorunk és a biztosítást mégis 1.3-as kocsira kéne fizetni :) Kivitelezhető ez? Vagy úgy van hog yaz 1.1-esnk és az 1.3-asnak, meg az 1.6-osnak és az 1.8-asnak közös a blokkja? Bontóban az említett alkatrészek milyen árban vannak?
Lehet, hogy ilyen cső nincs, de van 3 doboznyi (egy csomagtartónyi) 83-as escorthoz való mindenféle bontott alkatrészem. Csövek, ülésalkatrészek, lengéscsill., fék, stb. Egyben odaadnám ha elviszed a belvárosból.
Sziasztok! Nem tudja valaki, hol lehet hozzájutni 83-as Escorthoz ahhoz a vastag, hajlított gumi benzincsőhöz, ami a tank és a beömlőcső közé kell? Ma voltam bontóban, és aszonták, már nem gyártják... Valami megoldás csak van, nemhiszem, h emiatt roncstelepre kéne küldeni a kocsit :)
Ezek szerint már ott sem egykulcsos az autó. Vagy ennyire elkopott néhány kulcs. Akkor viszont a többi zárat sem kellene tudnia nyitni.
Inkább valószínű, hogy már volt zár cserélve.
Mióta megcsináltam (kicseréltem) a gyújtás kapcsoló zárbetétjét, rájöttem, hogy kezdettől fogva emiatt vacakolt (ráfogtam a kormányzárra az akadozást). Most bármilyen feszes a kormány, simán elfordul a kulcs.
Ennyit jelent, ha valaki nem zsír új korától használ egy járgányt.