Minden, ami navigációs eszközökkel, és azokra telepített jogtiszta navigációs szoftverekkel kapcsolatos.
A warezolásnak, nem jogtiszta szoftverekre vonatkozó hozzászólásoknak ebben a topikban tiltás a következménye.
Androidban (, de gondolom, iOS-nél is hasonló lehet az elv,) a kezelőfelület tervezésekor device independent pixelekkel lehet dolgozni, pixelsűrűségtől elvonatkoztatva. Lehet akár 400 dpi fölötti egy kijelző, mégis egy átlagos, 160 dpi-nek választott megfelelő nagyságú pixellel számolhatunk vezérlőelemek szétpakolásakor (a rendszer a koordinátákat szépen az adott tényleges felbontásra skálázza), a dp-ben számolva 160 pixel egy inch, lehet ezzel tovább számolni.
Nagyoob kérdés, hogy honnan tudja a telepítő a képátlőt? Mert a pixelszám az alapvetó rendzerparaméte, lekérdezhető. De ugyanez kisebb vagy nagobb képernyőn is megjelenhet a fizikai korlátokon belül. Már pedig itt a cél csak a tabletek kizárása lehet, mert 4,5" felett vannak az autós navira használható kütyük.
Mi a lószerszám köze van a képátlónak a felbonáshoz????
Mer ugye ha azt írta volna a zseni marketinges, hogy XY felbontásig XY rendszereken, az ugye érthető lett volna. Na de egy marketingesnek magyarázzuk el mi az a képernyőfelbontás. :D :D
Egyébként azért nem támogatott a nagy felbontás, mert ugyan a fejlesztők közül pár már elhiszi mekkora király az NNG-nél, azonban egyes dolgokat még mindig nem oldottak meg.
De fullHD-ben megy. felette még egyelőre macerás, mert olyan vékonyak lesznek nézetben a térképen pl. az utak, hogy agyvérzést kap aki használná. :)
"...iGO NavigationKedves Tünde, a SzülinApp csak Magyarországról elérhető. Kérlek ellenőrizd, hogy módosíthatod-e a beállításaid az App Store-ban..."
csak halkan kérdem: Minek akkor a sok memória zabáló nyelv és hang? ...és főleg miért volt ennek pont az ellenkezője kommunikálva a reklámkampány alatt? :D
"Letöltöttem az alkalmazást, de közben lecseréltem a telefonom. Akkor már nem tudom újra letölteni a SzülinApp-ot?
Akár iOS, akár Androidos telefonod van, a letöltött alkalmazásaid a Google, illetve az Apple fiókodhoz tartoznak, és nem a telefonodhoz. Ezért később, ha telefont cserélnél, akkor is elérhető lesz számodra az alkalmazás. Ekkor jelentkezz be a fiókodba, és szinkronizáld az új telefonoddal."
Ha jol ertem, le fogjak szedni a Play Store bol, igy ha valaki letorli, mar nem lesz lehetosege ujratelepiteni. Amugy raneztem, de tovabbra is annyira tavol all a Garminon szocializalodott agyamtol, annyira kaotikus a felepitese, hogy lehet a kukaban vegzi. Raadasul lassu. Egy Nexus5-on... ne mar!
Csak ha már kiragagadott kérdésekkel foglalkozunk:
" A szoftverben nem működnek azok a szolgáltatások, amelyek elvileg a nextGen újdonságai lennének, azaz pl az online TMC vagy időjárás modulok, de egyéb online tartalom sem lesz elérhető,"
A TMC hány éves technológia? -> Az Okos telefon korában nem az internet hódít ezerrel évek óta? ->
Akkor nem lehet hogy a forgalom alapján gyűjtöt online adatok gyorsabbak?
Gondolok itt nem csak az útlezárásokra, amik mostanában nőnek gomba mód M.o.-n?
Biztos van létjogosultsága az Offline navigációnak, de ahogy fejlődik a szolgáltatás és Eu-ban is elérhető az internet hazai áron akkor már elég erős a kérdés.....
Valahogy kezd olyan Aeromapos érzésem lenni, kicsit késünk de jó lesz ez... kicsit elfogult kezdesz lenni :)
"Megint más kérdés, hogy azok akik itt nagy pofával eddig egész Európában működő, lopott/tört szoftvert használva magyaráznak, biztosan nem térnek át ennek a használatára. :D :D"
Én biztos nem mert évek óta csak wazét használok :-))
"...Biztos, hogy a szoftverben több feature lesz, mint azokban, amelyek már most forgalomban vannak..."
Nem.. nem lesz több. Sőt... kevesebb lesz. Ugyanis az NNG nem jótékonysági szervezet és ugyanúgy tesz továbbra is a felhasználóra ahogy eddig.
A Nextgen a forgalmi adatok mellet az időjárás adatokat és sokminden mást is tudna.. de hát az nem a népnek való... szokás szerint az majd benne lesz a szoftverben, ha lesz egy megrendelő aki fizet érte. Ha nem, akkor a felhasználó sosem kapja meg.. ott fekszik majd a fiókban, ahogy a többi fícsör is. :D
Gondolnád, hogy azzal szemben amit a drága vezérigazgató úr nyilatkozott a sajtónak a NextGen tudja kezelni a megyei matrica kérdést? :D :D
Sőt.. tovább megyek... képes rá MÁR MOST IS, hogy egy megtervezett útvonalon, különböző országokat érintve te dönthesd el, hogy mely szakaszokon mely útdíjakkal kívánsz haladni. Azaz pl egy Spanyolországi célpontnál te paraméterezheted be, hogy az olasz kapus rendszert akarod-e használni, vagy mást. Hogy a szlovén, vagy az osztrák matricás rendszer tetszik-e jobban és még sorolhatnám.
Valóban megkésett a szoftver.... nem is kicsit... de ez most nem arról szól majd, hogy a leendő vevő megismerhesse az újdonságokat. Nagyon nem.... csak arról, hogy tesztelje fut-e a készülékén az új motor, rendben van-e az eddigi BMP képeket lecserélő új vektorgrafikus cucc működése a millió felbontáson is.
A magam részéről kicsit megkésettnek érzem az iGO androidos megjelenését, pláne, hogy ez még mindig egy bétateszt. Biztos, hogy a szoftverben több feature lesz, mint azokban, amelyek már most forgalomban vannak, de cserében a Here teljesen ingyenes, a Sygic nagyon olcsó, és örök térképfrissítést ad. Ha pedig nem gond az online térkép (és egyre kevésbé lesz az, ahogy telnek az évek), akkor a Google beépített navigációja ott van minden androidos készüléken, mindig a legfrisebb térképpel (nem is kell frissítéssel bajlódni), ott a Waze, és ezekben már automatikusan ott vannak a forgalmi adatok, nem TMC-alapon, hanem annál sokkal használhatóbb adatokkal. A Here is hozza már a forgalmi adatokat, ha van online kapcsolat, de maga a térkép offline, ideálisnak látszó kombináció lehet. Belátható időn belül automatikus lehet, hogy van egy offline lementett térkép, de azt csak akkor használja, ha az online térkép nem elérhető (mert nincs mobilnet, vagy ki van kapcsolva a telefonon a mobilnet).
Kérdés, hogy milyen árfekvésben lesz az iGO, ha egyszer végül tényleg kijön élesben Androidra, és, hogy fog-e tudni annyi többletszolgáltatást nyújtani, amiért a userek akár megfontolják az ár megfizetését, a térképlicencekkel való vacakolást.
Nyilván itt is felüti majd a fejét a téma, bár nem ez a fő topicja... de mindezt megelőzendő pár dolgot had említsek meg a most megjelenő NNG-s szoftverről....
- Az app egy nyilvános béta teszt, amelyben a felhasználók nagy tömegben fogják sokféle készüléken kipróbálni az alkalmazást az NNG számára 0 befektetés mellett, - Semmiféle support nem jár hozzá, azaz senki nem fog foglalkozni azzal, kinek miért nem fut a készülékén, vagy kinek mért fut rosszul, - A szoftverben nem működnek azok a szolgáltatások, amelyek elvileg a nextGen újdonságai lennének, azaz pl az online TMC vagy időjárás modulok, de egyéb online tartalom sem lesz elérhető, - A 10 napos letöltési időszak elteltével semmiféle kiegészítő nem lesz elérhető hozzá és utólag sem tud senki vásárolni ilyesmit - Természetesen a hozzá kapott HUN térkép sem lesz frissíthető, bár kétségtelenül igaz, hogy a februári térkép vélhetően 2222 évig licencelt lesz, :D - Összességében maga a szoftver ilyentén lebutítása egy anno volt "Amigo" szintjére "emeli" az appot, bár a Nextgen a Primo után sok részében JELENTŐS visszalépés.
Ezzel együtt BIZTOSAN lesz aki örül, és az NNG részéről is nevezhető szép gesztusnak reklámfogás helyett az, hogy kapunk egy NNG HUN térképpel ellátott, offline navigációra képes appot Androidra és IOS-re. Más kérdés, hogy mire és ki fogja használni.
Megint más kérdés, hogy azok akik itt nagy pofával eddig egész Európában működő, lopott/tört szoftvert használva magyaráznak, biztosan nem térnek át ennek a használatára. :D :D
A biztonsági másolat sohasem árt az összes Hungary kezdetű fájlról, de utána a Naviextrasnak - ha jól végzi a dolgát - le kell cserélni a lecserélendőket, nemcsak a Map könyvtárban, hanem a Building meg a POI könyvtárban is. Ezt ellenőrizheted is, mert csak egy dátumú Hungary fájloknak szabad lenni a a Map könyvtárban. Ha nem így történt, még mindig kitörölheted a régieket (úgyis lementetted), a lényeg az, hogy egy országból ne legyen két térképfájl, mert szegény programnak tudathasadása lesz :-)
Természetesen jogtiszta ,üzletben vásároltam számlával, ráadásul 2 év garanciával amire külön felhívták a figyelmemet.
Naviextrason be regiszirtáltam magam,a Toolbox-ot feltelepítettem, a készüléket felismerte.
Kérdésem akkor az lenne, hogy mivel csak Magyarország térképét szeretném frissiteni, akkor ami rajta van Magyarország térkép, azt töröljem le a gépről (előtte készittek biztonsági másolatot) és a vásároltat töltsem rá ? Vagy automatikusan a régit felülírja a Toolbox letöltés során ?
A vicces, hogy név szerint már a Navteq az Here, a Top Map meg asszem NNG.
De a lényegre térve, ha a program és a térkép is jogtiszta, akkor megveheted, a térkép file-okat kell cserélni.
Az első kulcsszó a csere. Egyszerre két térkép ugyanarról az országról ne legyen!
A programnak mindegy, melyik gyártó térképét használja. Azonban a keveredéssel már lehet baj ha a határon való áttervezés is feladat.
A második kulcsszó a jogtiszta. Csak hosszabb magyarázat nélkül leírom mert az írás megmarad...:
a tört navigációs programok nem válogatnak, de a jogtiszta program szarakodhat a tört térképnél a licencekkel. Persze jogkövető állampolgároknál nincsenek problémák.
" A mobiltelefonom egy nap alatt szinte biztosan lemerül bekapcsolt GPS nélkül is."
Pontosítok:Az előző telefonomról beszéltem amikor ezt írtam (Samu S4 mini), a mostani Z3 Compact feltűnően jól bírja, talán még a 1,5 nap is beleférhet: szigorúan csak telefon + Wifi + mobilnet bekapcsolással. Utóbbiak a szinkronizálások miatt.
" A mobiltelefonom egy nap alatt szinte biztosan lemerül bekapcsolt GPS nélkül is."
Ezért mondtam, hogy ne általánosítsunk, bár nekem a mobilnet zabálja és minimális GPS használattal simán kiúzza a napot, de van mikor 50-70%-ig merül csak le. Bár ilyen királndulásokon meg minimálisat beszélek, most már egyre többször ugyanígy nem keresnek nap közben sem, szóval itt lehet a kutya elásva. Bár akku mindegyikhez van, mostanában nem volt rá szükségem, míg előző telefonnál kb. déltől már akkuval együtt lógott a zsebemben. Na, abban viszont volt mikor 20 perc alatt sem tárt magához a GPS.