Hagyni kéne ezt a rózsaszín vágyálmot, hogy kiirtják a Hamaszt aztán béke és bódogság. Maradni kéne a realitások talaján. Egészen biztosan tele van Hamasz terroristával a délre húzódott civil közösség. És jó eséllyel nem csak Gázában vannak olyanok, akik bármikor képesek terrorcselekményeket végrehajtani itt-ott.
Érdekes, hogy a muszlim országok valamiért nem akarják befogadni a muszlim menekülteket.
No sebaj, majd Európa befogadja őket, végülis keresztény terület vagyunk, meglehetősen sok zsidó emberrel fűszerezve.
És, mint közismert, a palesztin menekültek - akik között ki tudja hány radikális iszlamista Hamasz terrorista lesz - kimondottan békével és barátsággal tekintenek a keresztényekre és zsidókra.
Mármint egy radikális iszlamista szervezet? Dehogynem. Simán megideologizálják: A sajátjaik egy szent cél érdekében haltak meg, azonnal a paradicsomba jutnak.
Abban az értelemben igen, hogy nem kell mindenáron demokráciaexport és hasonló okosságokkal basztatni őket, hisz látható volt a történelem során, hogy egy kialakult hatalmi vákuum milyen szinten termeli ki egy országban a terrorista szervezeteket.
Nem értem, mit erőlködnek ennyire az izraeliek, hogy nem ők lőtték ki a kórházat. Nem arról volt szó, hogy semmiféle morális felelősség nem terheli Izraelt, hogy a civileket lövik, mert a Hamász tehet róla?
Irán-szerte is – amelynek kormánya a Hamász fő támogatója, - Iran nem Hamasz támogató. Az usák meg Izrael azok.
Hasonlóképpen, nem látni azokat a zászlókat és nem elhessegetik, hanem megverik a rendőrök a tüntetőket - történetesen, pl. hetvenéveseket - Izraelben, ahol mellesleg, polgárháború közeli állapotok vannak.
Világszerte emberek tízezrei vonultak utcára a palesztinok támogatására, miközben Izrael a Gázai övezet esetleges szárazföldi inváziójára készül. A tüntetők elítélték az izraeli bombázásokat, amelyek eddig több mint 1500 ember halálát okozták. Izrael bombázásai azután történtek, hogy a Gázai övezetet irányító Hamász csoport példátlan támadásában több mint 1300 ember halt meg Izraelben.
Bagdadban nagy tömegek töltötték meg a Tahrir teret az iraki főváros központjában a befolyásos síita vezető, Muqtada al-Sadr által szervezett tüntetéseken. Jemen fővárosában, Szanaában a tüntetők jemeni és palesztin zászlókat lengetve vonultak az utcára. Iszlámábádban, Pakisztán fővárosában a pénteki ima után a hívők amerikai és izraeli zászlókat tapostak a megvetésük jeleként.
A malajziai Kuala Lumpurban mintegy ezer muszlim gyűlt össze a pénteki ima után, hogy szolidaritását fejezze ki a palesztinokkal. „Szabad Palesztinát” és „Zúzzátok szét a cionistákat” skandálással vonultak fel, izraeli zászlókat égettek.
India kasmíri régiójában is utcára vonultak a tüntetők, bár a régió fővárosában, Srinagarban a főmecsetben tartott pénteki ima a zavargások elkerülése érdekében elmaradt. Banglades fővárosában, Dakkában muszlim aktivisták a pénteki ima után a Baitul Mukarram Nemzeti Mecsetben Izrael fellépése ellen tiltakoztak.
Állami szervezésű gyűléseket tartottak Irán-szerte is – amelynek kormánya a Hamász fő támogatója és Izrael egyik fő ellensége – a militáns csoport támogatására és a Gázai övezet izraeli bombázása ellen.
„Le Amerikával!”„Halál Izraelre! Halál a cionizmusra!”
– kiabálták a tüntetők, akik közül sokan palesztin zászlókat és a Hezbollah zászlóit vitték magukkal.
A jeruzsálemi Templom-hegyen az izraeli rendőrség csak idősebb férfiakat, nőket és gyerekeket engedett fel az al-Aksza mecsethez imádkozni, így próbálták megakadályozni a tömeges tüntetésnek még a lehetőségét is. Az AP hírügynökség helyszíni beszámolója szerint a megállított fiatal palesztin férfiak az Oroszlános Kapu közelében gyűltek össze, de a rendőrök később kiterelték őket az egész óvárosból. A zsidók és muszlimok közötti status quo szerint a Templom-hegyet, amelynek tetején van a Mecsetek tere, a muzulmánok felügyelik, és ott csak ők gyakorolhatják vallásukat, de a hely biztonságáért az izraeli rendőrség felel.
A Jeruzsálem történelmi óvárosának délkeleti részén található Templom-hegy a zsidók és a muzulmánok számára egyaránt szent hely. A hegy nyugati oldalán van a zsidók számára szent Siratófal. Az al-Aksza az iszlám vallás harmadik legszentebb helye a mekkai és medinai szent helyek után.