Keresés

Részletes keresés

torokb2 Creative Commons License 2008.05.22 0 0 479
Szia!

Budapesten tudom ajánlani a Négy Kelemen-t a Zichy utcában. Én is náluk vettem és fúrattam. Tavaly volt talán 3500. Másfél hét múlva mehettem érte, a dugóval azóta is minden rendben.
Előzmény: mustang79 (476)
flathead Creative Commons License 2008.05.22 0 0 478
Amúgy itt van egy:

http://www.vatera.hu/jawa_mustang_dugatyu_68015558.html

De ez túlméretes.
Előzmény: mustang79 (476)
flathead Creative Commons License 2008.05.22 0 0 477
Szia!

Országosan nem tudom hol lehet kapni, de Miskolcon tudok egy üzletet, ahol én is vettem. Ott van eredeti méretű és túlméretes dugattyú is. Amit én vettem, eredeti (38 mm) méretű, kompletten "szettben" dugattyú + két gyűrű + csapszeg + zégerek, így volt asszem 980.- Ft.
Előzmény: mustang79 (476)
mustang79 Creative Commons License 2008.05.22 0 0 476

Sziasztok,

 

Jawa Mustanghoz keresek dugattyút, teljesen megadta magát, ez az egy amit nem tudok rajta megbuherálni, különben úgy tűnik feléled a 25 éves kómájából. Esetleg hallot valaki olyanról hogy hengerfúrás+dugattyú?

 

L

flathead Creative Commons License 2008.05.21 0 0 475
ezt most tőlem kérdezed?

LÉGYSZI HASZNÁLJÁTOK A "VÁLASZ" GOMBOT!!!!!!!

Amúgy miskolci vagyok.
Előzmény: Jawa 23A Mustang 1975 (474)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.21 0 0 474
az király.. te hol laksz ? budapesten?
flathead Creative Commons License 2008.05.21 0 0 473
Nah, kuplung probléma megoldódott. Tanulságos: az történt, hogy mikor feltöltöttem olajjal a motort, a vadi új kuplung lamellái közé persze befolyt az olaj, és annyira összetapadt, hogy nem bírt szétkapcsolni. Leengedtem az olajat, bal deknit leszedtem, és így faszául szétkapcsolt. Aztán dekni vissza, kuplungkart hozzákötöztem a markolathoz, aztán felötöltöttem újra olajjal és most nagyon fasza!!!
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.21 0 0 472
ja ma ki állta a citromsárga mustangjával a móriczon?
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.21 0 0 471
Nekem is mondta a fényező hogy egy kombi golfot fújt le 2 lityóval. de az a baj hogy itt kicsik az alkatrészek és a fele megy a levegőbe a másik meg egy csomószor kell lefujni mert ez a narancssárga nem igazán fed rendesen szóval kell rá egy pár réteg ez a magyarázat... én ltom hogy fujják nem csalnak mert ha a levegőbe fujja annak miértelme a festéket meg ugy nagykerben vessszük szóval abból sem tud csalni...

egyébként a környezet szennyezést nagyon leszarom mert az a 20darab jawa meg aza pár trabant és satöbbi az semmi. mert amit az amcsik meg a full gazdagok csinálnakk hogy eggyedül ülnek egy 7személyes terepjátóbsan 8000CM3 V8 az a pazarlás és környezet szenyezés nem a 4 darab jawa mustang:D:D
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.21 0 0 470
2T nem szennyez :P annyira kevés van ezekből, a 4 ütemű sokkal károsabb, mert a sokköcsög amcsi az 5-8 literes szarjával áll a dugóban, azok okozzák az üveházhatást meg az ózonréteg elvékonyodását, mert a 4t CO-t bocsát ki főleg, mert nem tökéletes az égés, még annyira sem mint a 2t-é ezért a 4t nem elég hatékony, szal CO-t bocsát ki ami az ózon (O3) molekulát bontja le és elvesz egy oxigént a 3-ból és abból lesz CO2, a 2t megkerüli ezt a folyamatot, az nem bassza az ózont, az eleve CO2-t okád ki, ami még annyira nem is mérgező és a növények lebontják :) Szal sztem a 4t-t kéne betiltani e szempontból!
...az más kérdés hogy a 2t-nek látható a füstje, mert olaj kell neki :) de ezen is lehetne javítani, ha midnenki minimum 3000 ft-os olajat venne, nem füstölne a motorja... de mivel mondjuk egy babettát három liter ilyen olajért lehet már venni...

Tuji honlapján olvastam egy oylan cikket amiből a lentebb írt kommentbe lejegyeztem az agyam által felvett (lehetséges hogy téves) információkat.
Tuji pedig ért hozzá...
Előzmény: Kristóf 210 (469)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.21 0 0 469
Na hát a környezetszennyezés qurvára fontos szempont. én még a föld napján is 2 ütemü motort vettem egy pár éve.
Előzmény: TyerCorp01 (466)
flathead Creative Commons License 2008.05.21 0 0 468
Kuplung ügyben segítsetek legyetek szivesek: Végre összeraktam a mustang motorját, kuplung és kuplunglánc cserélve lett. A kuplung csavarján (ami a jobb deknin van) próbáltam állítani, de nem bírok eredményre juti. Ha nagyon becsavarom, akkor csúszik, ha kijjebb csavarom, de még érzem a kuplungrugók ellenállását, akkor meg nem kapcsol szét rendesen és recseg a váltó, és amint megpróbálom 1-be rakni, elkezd fulladni a motor. Nem hiszem, hogy a motor erejével lenne a baj, mert szimmeringek, dugattyú, gyűrűk cserélve voltak, kompressziója is van, szóval nem értem a dolgot.
A kuplungban benne van a hosszabb és a rövidebb tengely, plusz egy 5-ös csapágygolyó.
NEM ÉRTEM!!!!!
flathead Creative Commons License 2008.05.21 0 0 467
Nem kifejezetten a hengerfejre értettem a széttuningolást, mindegy.
Viszont nem biztos, hogy érdemes hozzányúlni, mert elég könnyű elbaszni, pláne, hogy nincs külön hengerfejtömítés. Egy mezei esztergába nem lehet csak úgy befogni a hengerfejet, de még spéci esztergán is figyelni kell, hogy ne üssön, mert külömben nem lesz síkban a hengerfej pereme. Lehet marózással is próbálkozni, de szerintem az sem olyan egyszerű.
Arra akarok rávilágítani, hogy szerintem nem érdemes vele pöcsölni.

Ezt a kompresszió dolgot meg nem teljesen értem, mert a mai autók jórészének motorja kb. 9-9,5 sűrítéssel dolgozik, és 95-ös benzinnel mennek. Akkor most hogy is van ez? Nem akarok kötekedni, lehet, hogy igazad van, csak nem értem.
Másik dolog, hogy tudtommal benzines motornál pont az a jó benzin, amivel még NEM jön létre öngyulladás. Tehát akkor a magasabb oktánszámú benzin csak jó, nem?
Azt hallottam, hogy pl. a régebbi ladáknál a régi, alacsony oktánszámú benzinnel néha beindult az öngyulladás, és a gyújtás lekapcsolásával nem állt le a motor, ezért be kellett építeni egy mágnesszelepet, ami elzárta a levegőt.

Abban viszont egyetértünk, hogy a környezetvédelem fontos dolog!!!
Előzmény: TyerCorp01 (466)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.20 0 0 466
Szegény gyereket szerintem elég durván átbaszták, 12000 forintos festék literje, ezzel még nicns gond, ha valaki normális minőséget akar, de hogy megy fel 2 liter egy mustangra? másfél liter arany metálból az 1982-es passatunkat kompletten átfújták pár éve :) Mustangomat 4 deciből hoztam ki...nekem összvissz egy 10-es lett a festés.
Jah és a hengerfej nem széttuningolás, kicsit utánanéznél, a hengerfejtuning nem tuning, épp cask akkroa lesz a sűrítése mint anno a 86-os benzintől vagyis nem akkora, azt akarom kifejezni, hogy van uygebár a jóöreg 86-os, namost ennek 1:9-es kompresszió kell az öngyulladáshoz (jawa gyári sűrítése) a 91-esnek 1:11-es, a 95-ösnek ha jól emléxem 1:13-as. Ha fél miliet leszedek úgy kb 1:11-es kompressziót tudok létrehozni ami már közelebb van a 95-öshöz valóhoz. A 95-ös benzintől kisebb a motor hatáfoka, és jobban melegszik mint anno, nem kezdő motorosoktól tudom... tehát a hengerfejtuning nem is iazából tuning, inkább csak a motor élettartamának növelése, és a magas oktánszám miatti teljesítménycsökkenés normalizálása. (a z élettartamnövelést arra értettem, hogy az olaj jobban el fog égni és nem tömi tele oylna hamar a kipufogót) Jah és ha jobban elég, nem szennyezi a környezetet ami fontos szempont!
flathead Creative Commons License 2008.05.20 0 0 465
24.000 Ft volt a festék????? Én 18.000-ért vettem magát a mocit.....
Milyen fényezést csináltál? Milyen festék, milyen alapozó,stb?
Előzmény: Jawa 23A Mustang 1975 (463)
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.20 0 0 464
kicsit gyorsan irok mert nem érek rá látom érdekes fogalmaztam majd találjátok ki XD:D
Jawa 23A Mustang 1975 Creative Commons License 2008.05.20 0 0 463
sztem sem kell szétuningolni mert ugyis minden alkatrész arra van tervezve amire van.:D ezt jól megmondtam:D egyébként mindjárt kész a fényezeés (vasárnap) menjenek a festékárulok oda ahova gondolom mert csak a szín festék került 24ft be a lakkrol meg az egyéb alapozótóról és filleről ne is beszéljünk ... Jövőhéten jön a csapágyazás új persely a hajtókarba uj henger (a kristóf majd aszondja, hogy csere) aztán meg uj megszakitó valami fiók milyiről és mehet is a széthajtás:D:D


CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ,CSEMŐ

Ui: remélem eltudjuk vinni csemőre mert nekem még nincs jogsim...
flathead Creative Commons License 2008.05.20 0 0 462
Nem vettem magamra, csak nem értettem a reakciót.
Előzmény: Kristóf 210 (461)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.20 0 0 461
De, észrevettem, nem is ezen a részén volt a hangsúly hanem mondtam a Keverék olaj rontó hatását. De ha magadra vetted akkor bocsi.
Előzmény: flathead (457)
flathead Creative Commons License 2008.05.20 0 0 460
"Túrára úgy is jobb egy jól beállított megbízható gép mint egy agyontuningolt szörnyeteg."

Így igaz!
Előzmény: torokb2 (459)
torokb2 Creative Commons License 2008.05.20 0 0 459
Simós haveroknál elég bevett dolog lekapni a hengerfejből egy keveset. De egyébként én sem javaslom a mustangok szétbarbárkodását. Én most az enyimet éppen rendberakom (Csemő...még mindig), szét van kapva az utolsó csavarig, hétvégén jön a lecsiszolás meg a festés. Utána nagy tuning nem lesz, ellenben beállítok mindent szépen. Túrára úgy is jobb egy jól beállított megbízható gép mint egy agyontuningolt szörnyeteg.
flathead Creative Commons License 2008.05.20 0 0 458
Szerintem tök felesleges agyba-főbe tuningolni a Mustangot, ebből sosem lesz versenygép (nem is arra tervezték). Ha gyorsabb motor kell, akkor ott a Jawa 250, 350, stb....... vagy más márkák, nagyobb motorok.
Persze egyszerű tuningok rendben vannak, de szerintem hegerfejet piszkálni és egyéb, kényesebb dolgokkal próbálkozni nem érdemes.
Előzmény: TyerCorp01 (455)
flathead Creative Commons License 2008.05.20 0 0 457
"Nagyobb oktánszámú benzinnel se lesz jobb"

Nem ugyanezt írtam???
Előzmény: Kristóf 210 (454)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 456
Szerintem egy milinél már beleüt a dugattyú a hengerfejbe, öt tizednél nem mernék többet leszedetni. Komplett hengerfej meg nagyon drága lenne és úgy az igazi ha nem látszik a tuning.
Előzmény: TyerCorp01 (455)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 455
valóban?
Minek van még oktánszám rontó hatása? azt a szar 95-öst kéne levinni a picsába :)
Ha az égéstérből 1 milit vagy fél milit? (nem is tudom, régen számoltam) leszedünk, akkor pont akkora lesz az égéstér mérete amekkroa a 91-es benzinhez való sűrítéshez kell, szóval esztergákra fel! :) bár szerintem jobb lenne egy kokmplett új hengerfejet csinálni, sajnos mivel nicns se vasesztergám se CO-m így maradok a gyári megoldásnál és 65-el járatok :P
üdv
Előzmény: Kristóf 210 (454)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 454
Nagyobb oktánszámú benzinnel se lesz jobb mert ahoz csökkenteni kell az égésteret, bár ha te 98-asból csinálsz keveréket, az mire a hengeredbe ér maximum 95-94-es mert a keverékolajnak oktánszám rontó hatása van.
Előzmény: flathead (451)
Kristóf 210 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 453
2 ütemübe mindegy hogy olmozott-e, itt egész biztos nem fognak kopogni a szelepek :)
Előzmény: TyerCorp01 (452)
TyerCorp01 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 452
Ennek a hengerfejét amúgyis a jóöreg 86-os benzinre tervezték (azzal sokkal jobban menne és nem melegedne ennyire) szal a mol bekaphatná igazán, amiért nincs alacsony oktánszámú ólmos keverék :) durva anyjukat :P
Ha tuningolni akarsz: hengerfej, rezonátordob, ennyi ja meg valami normális karbi mert a jóöreg jikov...hogyismondjam :) idejétmúlt volt már amikor feltalálták.

Kristóf te meg a szívemből beszéltél :)
flathead Creative Commons License 2008.05.19 0 0 451
Azé a 98 vs 95 benzin nagyon nem ugyanaz, mint a vízes téma. 95-öshöz tervezett motorban nyílván nem fog jobban teljesíteni a nagyobb oktánszámú benzin, mivel az oktánszám az csupán a kompressziótűrést jelenti. A sok ostoba tuningbuzi (gondolok itt a tankmatrica, alufaleni, remus szarság és egyéb "tiningra") meg azt hiszi, hogy a nagyobb oktánszámú benzin jobban ég..... pedig ők égnek jobban :-)))
Ha erős autót akar az ember, akkor vegyen egy amerikai gépet minimum egy 5 literes V8-al, azzal már lehet mit kezdeni, de befejezem, mert ez itt már OFF.

Vissza a vízhez: nem tudom lesz-e hatása, mindenesetre kipróbálom :-)
Előzmény: torokb2 (450)
torokb2 Creative Commons License 2008.05.19 0 0 450
A nitróval biztos hogy záros határidőn belül kikészítené bárki a szegény mustangot, nem érdemes erőltetni...
A vízbeporlasztás pedig egyszerűen 50cm3-is kétütemű motoron nem fog látható eredményt produkálni (pozitívat főleg nem). Ebben a kategóriában nem ez a tuning módja. Ez olyan hogy hiába sűríthető elvileg jobban a pl 98as bezin, mégse megy tőle jobban mint 95-össel... stb...
Ha mindenképp kell a tuning (naná hogy kell...) akkor karbit kipucolni, gyújtást rendesen beállítani, és utána a kipufogóval kell szórakozni. Messze azzal lehet a legjob eredményt elérni. Szvsz.

P.S.:Csemő...csemő...csemő...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!