Egyszer eljössz és leméred, ám nem lesz egyszerű. Hangerőpedálos 25-ös midipedált kb. 1450EU-ért tudok, 0km-est. Semmiség a Roland egymillás árához képest.
Nagyon megszaporodtak egyéb munkáim, ill. kiléptem a zenekarból és a zenekarosdi sem nagyon érdekel, ezért eladóóó:
C2 komplett, hibátlan, MINT állapot. Vadiúj 1952-es, eddig a lexebb. 740e
Egy hiányos M3 aggyal (aminek perkája ugyanaz és van nekem, 30e) egyszerűen perkásítható. A C2 szelektív vibrátós kapcsolása ugyanaz és az M3 agy csak perkarészét kell hozzákötni.
Csak egy A0-28-at kell hozzádrótozni, némi nem nagy famunka.
B3 bél 1958-as. Nagyon szép darab. Műszaki tartalomra mint feljebb, de 25-ös lábkontakttal. Ezt saját Porta-B3 projektnek szántam. 750e.
Hangszerkonténert gyártattam volna hozzá.
21H leslie. Az alap, az ős lezli amit csak az ötvenes években gyártottak. A Beauty in B könyvben a lezlik taglalásánál csak ez a típus teszi ki a cikk 1/3-át. Jimmy Smith kedvence. 410e
Van egy M3-asom eladó. Amerikai, kb. 1957-es. Mindene megvan, pad, kottatartó... Még elektromágneses hangszórójú, hangosabb, ordasabb hangú a másiknál. Viszont törődést igényel, sokáig nem foglalkoztak vel, de teljesen üzemképes. Emiatt olcsóbb is. Szőke, A3 forma. Nagyon ritka. Eddig ilyen formaváltozattal a többévi napi böngészések során sem találkoztam. Eléggé hasonló a kettes formához. (eddig én is csak kétféle amerikai formáról tudtam, meg a C formájú németről) 390e.
Nosza! Haaat igen, nem hiaba volt a kedvenc Hammond-om egy M3-as szemelyeben, ami most Tiszakecsken pihen, vagy eppen visit Jon Lord kezei alatt!:-)
Jo kis hangszer, es igazi A,B,C hangja van ,az mar szent!
Van egy elado most eppen Tehtube, Zsolt szaktarsnak ugy tudom!
Raadasul klasszikus jo regi darab! 50-es evek, meg elektromagneses a sajat hangszoroja is, ami annyit jelent, hogy onmagaban lehet vele szomszedokat riogatni!
Anno hallhattad nalam is, hogy milyen szepen is muzsikal az az M3! CSak nem ugyanaz gyozott + kecsken?:-)
Norbi koma ujra itt!?:-)
Mi tortent, hogy eladod azt a szep Hammond-ot? Ki akar hajitani az asszony vele?:-)Az biztos, hogy nem egy kis darab!
Gyere am felem azzal a meromuszerrel, es a forrasztopakaval, mert tuti kontaktos valami a Leslie-ben!
Jottek Lenny Dee Hammond-os lemezek amcsibol, es Neked jo aron adom!
Eljenek a Hammond-osok jo sokaig!!!
Először kell egy trafó ami 230/110V. utána kell egy átalakító panel ami 50/60Hz.A panelt én gyártom és 15 000Ft az ára a trafót bárhól be lehet szerezni kb 10000 Ft.
Eladó egy Hammond Grandee 11122. Nem elektromechanikus a hanggenerátora de minden hangot külön panel állít elő. Nagyon szép a hangja. van benne minden ami csak el lehet képzelni: dobgép, polifon zongora, leslie stb. Nagyon szép és nagy darab. Az ára 250 000 Ft. Érd : tubes@freemail.hu, 30-233-55-72
Hammond B2 & Hammond JR20 Tonecabinett - 900.000 Ft
Hammond RT3 & Hammond HR40 Tonecabinett - 1.500.000 Ft
Hammond M111 - 430.000 Ft
Mindegyik hangszer tökéletes működőképes állapotban, Harangozó mester keze munkáját dícséri. Kérésre képet küldök de akár ki is próbálhatók - csak előtte telefonáljatok. Mindegyik ár alku képes (azt mondják rugalmas vagyok).A számom: 70/2104422 vagy emilen: lyleorgan@yahoo.com
A működés egyszerű. Még egyszerűbben: 91 db végtelenített gitárhúr (fogaskeréxerű hangkerék) rezeg egy-egy pickup előtt. A folyamatosan és egyszerre szóló 91 hangból a billentyűk érintkezői jelölik ki, hogy végülis a hanxóróhoz melyik is jusson el. Aztán valamilyen erősítésen eljut oda.
9 drawbar van a Hammondban (ABCM...) 16' 52/3' 8' 4' 22/3' 2' 13/5' 12/3' 1'
Az 1'-ast mondjuk egylábas regiszternek :-)
Javaslom ismételten a fórum akár többévi visszamenőleges elolvasását, lementését, mert igazi kincsesbánya. Szerintem NAGYON SOK érdeklődésre számító téma lett leírva.
M3, szép szőke. Made in USA, ~1960. Valami ilyesmi. Hétfőn többet róla.
Hátha nem mondok olyan hülyeséget (csak a tonewheel - hanggenerátoros - Hammond műk. elvét ismer(tet)em röviden): Úgy néz ki ez a dolog, hogy van egy rakás kis fogaskerék-szerű ún. hangkerék (angolul tonewheel), sorba vannak rendezve egymás mellett, és mindnyájan egyszerre forognak egy motor segítségével, ami folyamatosan és egyenletesen hajtja őket. Ez a hangkeltő egysége a Hammondnak. Namost, ezek a hangkerekek fémből vannak, és, amint említettem fogaskerékhez hasonló alakjuk van, mert mindegyiknek a széle fogazott. A fogak sűrűsége hangkerekenként más-más. Erre a következőért van szükség: a hangkerekek egy tekercselt mágneshez (angolul pickup) közel elhelyezkedve forognak. A tekercs (most egy pár dolgot átugorva) már az erősítőre van rákötve. És ahogy ezek a hangkerekek forognak a pickupok előtt (lásd a képen), a pickup mágneses mezején folyamatosan változtatnak, ahogy a fogak közelebb illetve távolabb kerülnek a mágnesrúdtól. Ez a feszültségingadozás kelti az elektromos hangot csöves ill. tranzisztoros kierősítéssel. Nagyon röviden ennyi. Persze a nem-tonewheel-orgonák nyílván nem így műxenek. A Nagymesterek majd kijavítanak, ha valamit rosszul mondtam.
a percussion előtti szám az a felharmónikus számát jelenti. Az alapharmónikus a 8' fundamental. Az első harmónikus a 5 1/3'.De ezt szerintem a hammondokban nem használták esetleg az újkeletű tranzisztorosokban. A second perc. az a 8' felett lévő felharmónikus (4') a 3rd pedig a harmadik(2 2/3').
(Az aposztróf szerintem angolszász környezetben az inch jelölése). Már a klasszikus orgonáknál is ezt az aposztrófot használták a harmónikusok jelölésére, nem tudom eredetileg nem-e az orgona sípok hosszával lehet összefüggésben. Bár most lehet hogy nagy butaságot mondtam. Akkor bocs.
Egy rettentő amatőr kérdés (gondolom): pl az 1'-nél a '-t (az aposztrófot) hogyan kell mondani? És egyébként akkor az 1'-es némítása számított a First Percussionnak?
A vibrátója még "sír" élesebb hanggal, sziszegőbben, mint a B3-é.
Az M100-nál más kapcsolók, más áramkör van a mechanikus vibrátóra, ezért nem szól úgy már. A vibrátó kiválasztása is egybe csoprtosított. Az M100-nál háromfelé szórt, összevissza kell kapkodni.
A percussion még az 1'-as regisztert némítja. Az M100-nál eggyel lejjebb tették a vezérlését az 1 2/3'-ra, ezért kapott egy pofont a jazz/blues hangváltás.
Ezenkívül az M3-nál az első kapcsoló ki/be kapcsolja a perkát, míg az M100-nál egymástól függetlenül külön bekapcsolhatók a perka hangfekvések akár egyszerre is, tehát kezelése teljesen más mint a klasszikus.
Ezekkel az "apró" változtatásokkal elérték hogy az M100 másképp szóljon mint egy B3, míg az M3 gyakorlatilag egy B3 szűkített tartalmú változata.
A módosítások az M3->M100-hoz egyszerűsítést takarnak. Kevesebb kontaktussal oldották meg a vibrátók kapcsolását, a percussion kapcsolóit, a percussionhoz szükséges billentyűérintkezőket. épp ezért az M100-on már nem lehet megoldani a poor man's foldbacket. (A foldback, a hiányzó hangok pótlása egy oktávval mélyebbekkel, ami a spinetekben nincs sajnos. Az M3-nál a legfontosabb 1'-as foldback nagyon egyszerűen megoldható viszont)
Mégegy lényeges különbség: a waterfall billentyűzet amnél jobbat még nem találtak ki. Az M100-as vágott, túlnyúló billentyűzete a túlnyúlástól eltekintve ugyanaz, de már nem segíti annyira a játékot mint az eredeti.
Vannak az M100-nak plusz szolgáltatásai is ami az M3-nak meg nincs:
3 preset manuálonként (felesleges), mégegy vibrátófajta-celeste 1-2 (felesleges), beépített zengető (ez viszont jó)
Ezeket a különbségeket nehéz így szóban leírni, a kezünk és fülünk az igazi próbaműszer, szóval ki kell próbálni.
Valószínűleg hétfőtől nálam kipróbálható egyszerre mind az M3 (eladó), mind az A100=B3 (nem eladó).
M100-ból tudok két eladó példányt. Mindkettő nagyon szép állapotú, Harangozó Misi kezenyomát viselik. Fontos, mert sok megvásárolt Hammondnál még igencsak be kell invesztálni hogy hozzák a megkívánt hangzást. Ezek full befejezettek. Egyik Sanyorzóé, másik Posauné.
Van, vagyis volt, de par napja vittek el! A Solo, es a uj lemeze volt, dedikalva! Nem olcso mondjuk, mert 4500 Ft, dehat a 17 EU az annyi....
A koncerten lesz cd arusitas, Dennerlein reszerol es szerintem Rhoda-tol is!
Alvast tudok biztositan, ha az a gond!?