Keresés

Részletes keresés

_nyunyuka Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16071

Hatalmas tévedésben vagy.......

 

Pedig nemegyszer tapasztaltam ilyet! Egyik fórumlakónk bőségesen tudna erről mesélni :-).

Előzmény: k.novotny (16067)
k.novotny Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16070

Felejsd el a egész álmaidat.

 

Hivatalos besorolások vannak, ettől a MÁV, ilettve a GySEV csak rendkivüli esetetben térhet el

 

 

Előzmény: f_k (16069)
f_k Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16069

Meg lehet úgy szervezni, hogy menetrend szerinti megálláson tartózkodjon a személyszállító vonat, és a teher áthaladjon.

 

Én 1996 ban a 41 es vonalon tapasztaltam, egy Kaposvár Somogyszob közötti kis állomáson félreálltunk, és a V63 as vontatta gyorsteher meg áthaladt.

 

Lehet percre pontosan forgalmat szervezni, ha ez sikerült egy MÁV vonalon 1996 ban akkor ez megtehető máskor is.

 

A gyorsteher nem állt meg ezen a kis álomáson.

Előzmény: k.novotny (16067)
f_k Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16068

Ma a MÁV veszteségeibe benne vannak a magas igazgatási költségek ez 2004 ben 25 milliárd Ft, vagy a kiszervezett kiszámlázott esetlegesen el nem végzett tevékenységek díjai, számlái.

 

Az, hogy Te majd minden vonal helyett buszt szeretnél az lehet.

 

Úgy érzem a 80 as évek bázisához képest nem ferr játék az amit űz a gumikerekű cég

 

Akkor még volt összehangolás, de mára egy nagy monopólium lett a busz, nem minden utas igényeit elégiti ki se kényelemben se más módon.

 

Arról nem beszélek, hogy egymás ellen is dolgoznak a Volán-ok, mindennek az utas látja kárát.

 

Legnagyobb  vesztesek azok akik nem nagyobb városkban vagy a fővárosban élnek, nekik a busz ha távolabbra mennek nem biztosít átszállást többnyire.

 

Arról nem is beszélek, hogy a 67,5% os vagy a a 90 % os jegyekre való jogosulságok ellenőrzése hogyan történik....

 

Magyarul olyan kedvezményt is ad a cégetek, amelyre az utas nem jogosult.

 

Nem ferr játék.

 

Most egy korlátozott versenypiac van, de van többségében 2 eszköz.

 

A nagy hiánynak az okai ismertek, egy része bakoknak fizetett kamat, más része igazgatási költség, méáésik dolog a kiszervezett költségek.

 

Nagy rész a személyi bér jellegű kiadás, de mint ahogy írod azért akadálya egy tehervonat személyvonat kereszt mert nincs elég állomás, a GYSEV távkezelt állomásként meghagyta amit használ és nincs akkora bérköltsége.

 

Most a Máv nál sok az ezredes és kevés a tizedes.....

Előzmény: Carpy (16060)
k.novotny Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16067

Ott esetleg előfordul, hogy az IC áll félre a gyorsteher elől...

 

 

Hatalmas tévedésben vagy.......

Előzmény: f_k (16066)
f_k Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16066
Carpy válasz | vissza a topikba 2006.10.02 12:07:55 (16060)

Vannak olyan fővonalak is, ahol teljesen felesleges, sőt, még a teherszállításra is káros a személyszállítás.

 

Érdekes!

 

A GYSEV a vesztességet okozó személyszállító vonatait továbbra is közlekedteti.

 

Van olyan technológia, amely mellett mindkettő fajta forgalom fenntartható.

 

Ott esetleg előfordul, hogy az IC áll félre a gyorsteher elől...

Előzmény: Carpy (16060)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16065
Például? 16-os? 4-es? (bár az lehet, hogy már nem is fővonal)
Előzmény: Carpy (16060)
Carpy Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16064
Képzeld, ez nem csak a 35-ösre jellemző :)
Előzmény: Törölt nick (16063)
Törölt nick Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16063
Hát ha a végállomásokat nem vesszük bele a számításba, akkor persze hogy gazdaságtalannak fog tűnni. Pl. a 35-ösön  van úgy  hogy felszállnak sokan a kiindulási állomáson és utána szinte csak leszállók vannak...(a du.-ra gondolok)
Előzmény: Önműködő térközjelző (16057)
orangutan Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16062

Mi értelme az 5-ös vagy épp az 50-es vonalat is vizsgálni? 65 öst?

 

Egy előzetes kritérium alapján a vasútvonalak egy részét vizsgálatra kijelölik. Amelyik vonal ebben a listában nem szerepel, arról az előzetes kritérium alapján már eldönthető volt, hogy megmarad, vagy megszűnik.

 

Fővonalak is belekerültek ezek szerint.

 

Ezek szerint az előzetes kritérium nem az volt, hogy szerinted az adott vonal fővonalnak tekinthető-e.

 

Aki csinálja az totális támadást intéz

 

Igen. Kérdés, hogy mi ellen.

 

Azt nem értem mit jelent az a táblázatban "törölve"

 

Ez azt jelenti, hogy nem vizsgálják, vagy azt el van döntve hogy megszűnik?

 

Azt jelenti, hogy további vizsgálat nélkül döntöttek néhány fölösleges kötőjel és szóköz megszüntetéséről. Ha ezt nem érted, akkor olvasd el a szövegszerkesztődhöz mellékelt használati utasításban a változások követéséről szóló részt.

Előzmény: f_k (16059)
v_peti Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16061
Miért került bele a fejlesztendők közé sorolt 18-as vonal a feketelistába???

A 11-es (Győrszabadhegy-Veszprémvarsány az nincs bent. De az összes többi mellélvonal nagy valószínűséggel benne van.)

Ez érdekes.

Előzmény: Önműködő térközjelző (16057)
Carpy Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16060
Vannak olyan fővonalak is, ahol teljesen felesleges, sőt, még a teherszállításra is káros a személyszállítás.
Előzmény: f_k (16059)
f_k Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16059

Ez 84 darab vasútvonal + nem 83 as +6 os.

 

Mi értelme az 5-ös vagy épp az 50-es vonalat is vizsgálni? 65 öst?

 

Fővonalak is belekerültek ezek szerint.

 

Aki csinálja az totális támadást intéz

 

Azt nem értem mit jelent az a táblázatban "törölve"

 

Ez azt jelenti, hogy nem vizsgálják, vagy azt el van döntve hogy megszűnik?

 

Írtam Neked adataidnál levő címre, de nem kaptam választ mailban.

 

 

Előzmény: Önműködő térközjelző (16057)
v_peti Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16058
Bocs, de egyfordulósak az önkorményzati választások.
Előzmény: Önműködő térközjelző (16055)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16057
Előzmény: Andó Gergely (16056)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16056
Ez nem található...

Talán a komplikált file név miatt!
Előzmény: Önműködő térközjelző (16055)
Önműködő térközjelző Creative Commons License 2006.10.02 0 0 16055
Döntés az önk. választások második fordulója után. Hogy addig se unatkozz, egy újabb gyöngyszem a fő-fő megszűntetőpártitól, ma kaptam.
Előzmény: sinérintő (16049)
hkv Creative Commons License 2006.10.01 0 0 16054
Megtudja nekem valaki mondani, hogy a volt 83-as vonal milyen álapotban van járható e vonattal?
HáBé Creative Commons License 2006.09.30 0 0 16053

Pálinkás jóestét!

 

Először is a szervező(k)nek hálás köszönet az első különvonatfotózós, tobzódós, igazi különvonatozáshoz. Nagyszerű volt, le a kalappal!

 

1-2 képecske minderről, és egy pár napja megejtett ipolysági vici-dici-döci túrámról:

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg1312/

Jóccakát: HB

Siemens113 Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16052
elment nagyon leegyszerűsítve

a végső hozzászólását már törölték ahogy a többit az ütemes menetrend topicban a 2860-as hozzászólás környéként (+-10)

üdv
Előzmény: Hentes2 (16051)
Hentes2 Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16051
MIért mi történt? Nem bírta a gyűrődést?
Előzmény: Siemens113 (16050)
Siemens113 Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16050
tőle már biztos nem....

keress rá a nevére....

üdv
Előzmény: sinérintő (16049)
sinérintő Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16049

Kedves Taxxx!

 

Kérhetnénk némi infót, hogyan áll a 28 / 80 mellékvonal ügye?

GyöBzs Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16048
Szerintem nem menne blokkra a két vonat, hiszen a deltás vonatnak akkorra kell páratlanban Aszódra érni, amikor az a páros gyors tart ott, amely a Szolnokról jövő vonattal Hatvanban "pókol".

Hatvan-Aszód 11 perc

00-kor lép a vonat a deltába
15-re Aszódon van
19-kor indul Aszódról a páros gyors
30-ra ér Hatvanba, egyszerre a szolnokival.

Másik elemzése:
0:40 Jászberény
1:00 delta
1:15 Aszód
1:30 Vácrátót
1:40 Vác
Tehát ide is kb három szerelvényre lenne szükség...
És mi van, ha csak Rátótig megy a vonat? Ha ott normális a csatlakozás és átszállás lehetősége, akkor 2 is elég lenne...

Jó lenne ez a kétórás közlekedés, arrafelé egyes időszakokat leszámítva tényleg elég a Bz. Mondjuk
Előzmény: István Gyuri (16046)
M41 2152 Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16047

Gyurinak: Hogy állnak a BP -kel a 82 és a 81-es vonalon? M41 2152

Előzmény: István Gyuri (16046)
István Gyuri Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16046

GyöBzs: Szerintem a páratlan személy és a vác-jászberényi vonat ellenkező irányba megy... na mindegy.

Igazad van, de értsd jól, amit írtam :)

Jászberény-Vác vonat eljön ugye úgy, hogy a deltában a gyors elé érkezzen és Aszódon biztosítok átszállást. Gyors el, újabb 5 perc múlva ott a pesti személy. Szerintem nem pazarlás, pl. segítene, ha nem állna meg a vonat Aszód-Jászfényszaru között.

No, akkor továbbra is kérdés, hogy a Szolnok-Hatvan személlyel mi legyen, mert azzal tényleg kb. egyidőben szeretnél menni a Jászberény-delta-Aszód szaladóssal (ugye nem gondolod komolyan, hogy egymás mögött blokkra menjen két vonat?). Miskolc/Startján/eger felé hogyan adnád meg a csatlakozást a 82-esről? Szóval komplex javaslatot várok :)

Ja, és ehhez (vagy akár a szobi meghosszabbításhoz is) plusz eszköz kellene...

 

Vác-Aszód között egyébként járhatna (két)óránként az inga vagy a Bz, de ehhez a térségi vasutaknak még van még szava... Pedig Vácon is egyszerűbb lehetne az élet: nem kellene körbe adni a motort és a Vác-Vácrátót szakaszon a hernyók helyett a Bz állna meg, így Vácon a veresi tudna saját magába forogni (érk. 13, ind 25), ami a késések egy részét is segítene megszüntetni.

Előzmény: GyöBzs (16044)
M41 2152 Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16045

Érdekes elképzelés, különben igaz is, hisz Hatvan azért elég jól ellátott elővárosi vonattal, meg gyorsokkal is.

M41 2152

Előzmény: GyöBzs (16044)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16044
:)

Szerintem a páratlan személy és a vác-jászberényi vonat ellenkező irányba megy... na mindegy.

Jászberény-Vác vonat eljön ugye úgy, hogy a deltában a gyors elé érkezzen és Aszódon biztosítok átszállást. Gyors el, újabb 5 perc múlva ott a pesti személy. Szerintem nem pazarlás, pl. segítene, ha nem állna meg a vonat Aszód-Jászfényszaru között.

Előzmény: István Gyuri (16043)
István Gyuri Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16043

GyöBzs: Aszódon biztosítsanak átszállást minden irányba (Bp és Hn felé is).

Tessék elővenni egy ábrát és berajzolni! :)

Ha a fővonalon olyan menetrendet szeretnénk, ahol Hatvanban a gyorsokra való ráhordás megvalósul, akkor a páratlan személyek a páratlan gyorsok után indulnának meg Hatvanból. Ha ezekre a gyorsokra átszállást szeretnénk adni Aszódon, akkor a fővonali személynek és a vác-jászberényinek nagyjából azonos időben kellene közlekednie - ami meglehetős pazarlásnak tűnik... Tudom, lehet az a megoldás, hogy a fővonali személy csak Aszódig, és ott átszállás a Vác-Jászberény hiper-szuper járatra, de ez azért már mégis csak túlzás lenne (és ekkor a Hatvan-szolnok vonat is csak Jászberény-Szolnok között járna?)

Előzmény: GyöBzs (16042)
GyöBzs Creative Commons License 2006.09.28 0 0 16042
Én simán kihagynám Hatvant. Ha Jászberényt célozza meg a vonat és valaki esetleg a Vác-Hatvan közötti tömeges utasforgalom "ki nem szolgálását" hozza fel, akkor javasolható, hogy Aszódon biztosítsanak átszállást minden irányba (Bp és Hn felé is).
Előzmény: M41 2152 (16041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!