Végre sikerült szert tennem két europid leslie-re. Minden habozó klónozót csak bátorítani tudok, ötvenszer jobb igazi leslie-n játszani, mint sima erősítőn.
Nos én tudok neked szerezni törésmentes billentyűket, drawbar okat is.
Nem régiben vettem billentyűket nagyon faszák.
Sőt van egy L102-esem is. Naggyábol megeggyezik a P100-asoddal. *Eladnám mint alkatrészt. Jók a billentyűjei drawbar-jai is ,hangja is. Csak hát ugye az esztétikálya nem túl jó. Kicsit kopott!
O.K. gyere, csak elötte hivjál! (Van szkennerem:))
Az én orgonámban (szvsz a tiedben is) a lábbasszus hangjait nem közvetlenül a tonewheel-ok képezik hanem eggyel magasabb oktávról leosztással jönnek létre a basszus hangok. Tehtube azt kérdezte, hogy nálad is igy van-e...
Hívlak, sőt, lehet, hogy ma ki is nézek Vácra, de ez még nem 100%. Az meg nem zavar, hogy szét van szedve, sőt! Az érdekel leginkább, hogy a részegységekből az enyémben mi a különbség! Úgyhogy számíts rá, hogy minden ellenállásról fotót fogok készíteni!:)
Köszönöm a választ, meg hogy megosztottad velem a tapasztalatokat lezliklón témában is. Igen, én is láttam Ryo Hamiját, már dec. óta árulják mindenféle földi jóval (alulról megvilágított billentyűzet stb...), de hát ahhoz guba is kellene bőven. Mire idérne Californiából.... :)
Egy (vagy több) nagyon (!) amatőr kérdés: :)
Ha a Leslie-hez kapcsolódok a digis Hammond-dal, akkor a műlezlit teljesen ki kell kapcsolni, igaz? Ebben az esetben csak a mellékelt lábkapcsolóval lehet tremolo/chorale sebességet váltani? Javítana valamennyit az XB-1 nyers hangján, ha egy igazi rotary speaker szólaltatná meg?
További kellemes napot mindenkinek!
(ha most sikerült beszúrni képet akkor itt a cájg:)
Örülök hogy irtál, már én is fontolgattam hogy megkereslek mint sorstársat:)
Ahányszor beütöm a google-ba a "P100"-at az elsö 10 találatból 9 a Te orgonád...:)
Bármikor szivesen látlak, ha épp otthon vagyok (Vác) de mint irtam teljesen szétkaptam az orgonát, tehát nincs igazán gyári állapotban. Teljesen fel szeretném ujitani és kijavitani minden hibáját. (van böven)
Nagyon kiváncsi vagyok a Te tapasztalataidra, milyen hibái voltak - vannak a hangszerednek és ebböl mit sikerült kijavitani. Annak viszont felettébb örülnék ha a kapcsolási-épitési rajzokat meg tudnád osztani velem.
Lenne egy csomó kérdésem de majd sorjában. Köszi hogy megkerestél, mail ment.
Nos, nekem van L-100 kapcsi-építési rajzom NAGYON SOK. Továbbá ugyanolyan orgonám van (P-100) mint neked. Amióta megvan, építem, de még mindig nem tökéletes... Szívesen megnézném a tied is, legalább lenne fogalmam az eredeti állapotról:) Írjál nekem egy telefont légy szíves! halsaman@freemail.hu
Sokat írtam, elnézést, már csak egy rövidke érdekesség:
Ma beköltözött hozzám a PARI legcsúcsabb összeállítása!!!
Igazi elektromechanikus TG, scanner, csöves erősítés, és nem a kicsi, hanem a csúcs. Ilyet egyszer láttam egy gyenge prospektuson, de élő fényképet soha, ilyet senki nem kínált eladásra.
Tökéletes B3 koppintás. 2×5 oktáv waterfall, 25-ös sugaras lábbassz, pad. Manuálonként 2×9 drawbar, háromszintű szelektív vibrátó/chorusvibrátó, a négy perkakapcsoló, presetváltók, rugós zengető, volume soft mód, lezlivezérlés egy-az-egyben B3 szolgáltatás.
Némi plusz: string bass 8-16-32' mint Rt3, és egy egyszerű hozzáadható szintizongora, csembaló hangzás.
Szép kidolgozású, jó anyagok. Hordozhatónak írják, mert mint egy P100-Porta-B-t, az összecsukható lábrészről két füllel leemelhető. De annál természetesen nehezebb, nagyobb.
A saját lezlije egy toronymagas csöves erőgép. Kb 150cm magas!!!! A 122-nél jóval termetesebb, inkább az ötvenes évek eleji 31H-ra hajaz. Főleg azáltal is hogy az erősítő a fölsőrotornál található. A tölcsér alatt kettős driver, a dobrotor fa.
Ez is az orgonával megegyezően szép famunka, vagy inkább szebb.
pótlásnak billentyűket, drawbarokat amerikában folyamatosan kínálnak. Máshol nemigen.
Igazából elég az a kapcsrajz. Harangozó Misi tökéletesen elboldogult. Nemrég vett egy útiharcos L100-at Jankai Béla, amelyet Misi nagyon szépen rendbehozott az Omega turnéra.
Bizony ráfér egy generál erre a P100-asra, jót fog tenni neki. Érdekes hogy a lábbasszt szintivel oldották meg. Utólagos bütykölés lehet. Egy L100-nál és a volt Porta-B-mnél rendes Tonewheel hang volt.
Az L100 hangja egyszerűen üzletpolitikai okból vékonyabb. Nem szólhat úgy, mint egy drágább M100, és az meg nem szólhat úgy mint az ABC. Egy a muris, a negyvenes, ötvenes években még becsületesebb volt a szemléletük, ezért szól viszont az M3 úgy mint az ABC. Ennek oka, hogy Laurens Hammond 1960-ban ment nyugdíjba, onnan más vette át a gyár irányítását. Mindjárt bevezették 1961-ben a vágott billentyűket és az üzletpolitikai hangminőségrontást. (M100, L100) A későbbiekről ne is beszéljünk :-( Azért még ezek a hangszerek is szépen szólnak, csak kissé másképp.
Ez a Hammond tuning is egy szakma, nem lehet sajnos egyszerűen receptkönyvből kivenni a legjobb fogásokat.
Misi legutóbb a 122-esemet tette még jobbá néhány nyisszantás, átforrasztás által. Sőt ma Laurensét is. Nagyon érezhető javulással. Irodalomban nem fellelhetően.
A Barbara koncertek elég messze vannak. Lesz augusztusban ismét 5 nap Bécsett. Kétszer voltam már, egyet dvd-re fel is vettem optimális helyről. A 10 éves koncert cd-jük is jó szemléltetőeszköz.
Rhoda nagyobb szám szerintem. Igazi életteli örömzene. Laza.
Kéne mostmár egy újabb név is hozzánk: pl. Sam Paglia, Eddy Louiss, Brian Auger, TC Pfeiler. Táguljon a látókörünk.
A Billes billentyűs Horváth Zsolt. Korg, meg otthon P100. Ügyes srác, de próbáltam leszoktatni a drawbarokkal való "rajzolásról" :-)
Többször írtam az egyszerű megoldásokat.
Kéne neki koncertre egy rendes drawbaros klón a digizongi mellé6fölé, mert zongival nem lehet orgonálni, de a Biilféle műsorban komoly szerepe van a Hammondnak.
Nem tudom most, hogy rajta vagyok e a képen :-|
A 2101 lezli csak panellakásban este használható. Hangerő=0. Nem rossz a hangja, csilli-villi, de 5"-os "mélynyomó"... inkább vicc.
Ha a Hammondot vagy a Lezlit klónozzák, abban a Suzuki nem jeleskedik. Egy névvásárlás még nem minden.
A Motion Sound igazi újragondolt amerikai tervezésű, építésű cucc. (Utah) Nagyon hallani hogy csöves előfoka van. Viszonylag kicsi, könnyű és hangos.
Zenésznek meg szuper, hogy beépített mikrofonos a forgattyúja. A KBR-3D-m egyszerűen fantasztikus. Jól állja a próbát a 122-es laci mellett. Pici mérete ellenére óriási a basszusa, meg úgy a hangja. Szép öblös, csöves lezlihang.
Ok, a 122 etalon természetesen azért szebb hangban, csak cipelje valaki. De ez hangosabb. Meg szebb a hangja a többi lezliklónhoz képest. És csak egy gitárkombó méret. Ráadásul még két sztereó szintibemenete is van, úgyhogy egy komplett, tökéletes billentyűalap két XLR szimmetrikus kimenettel.
Jönnek ezek a cuccok mindenhonnan :-)
Most láttam eladósorban Ryo Hammondját. Jó ötletet adott. Külön dobozban csak a fölső manuál, regiszterek, külön a TG, külön az A0-28. Egész szállítható.
Igen én is nézegettem több helyen is kinálnak a neten rajzot 20-25 dolcsiért szinte minden tipushoz. Picit sokallom, de azért kösz, ha más nem lesz...
Szétszedtem az orgonát (p-100) ripityomra azzal a céllal hogy teljesen felujitom. Nagyon hitványul szólt, semmi magas, semmi visitás (jó tudom ez nem egy A-100) csak tompa komprimált hang. Hanggenerátor ugy néz ki rendben van, Billentyü érintkezők szintén, viszont a billentyük között sok a törött, repedt (felerösitöfurat mentén) A perka nagyon gagyin szól, zajos is brummos is. Vibrato-chorus rendben, Zengető hol müködik hol nem és kb felére csökken a hangerö (reverb tank hibátlan)
A volume soft és brilliance semmit nem szabályoz. Csöves végfokban eredeti 1962-es Hammond csövek. Lehet hogy elöregedtek és ezért van a tompa jellegtelen hang. (Cx3-m jobban szólt anno) Lábbasszus és expression pedál szintén rendben van , mintha uj lenne. Ezért kéne a rajz, de lehet hogy boldogulok anélkül is.
Kérdezném mindenkitől hol tudnék hozzájutni hibátlan (nem törött nem repedt) billentyükhöz. Van valakinek ilyen bontott eladó billentyüje?
Drawbar szet is kellene egy másik projecthez az sem baj ha funkcionálisan nem müködik.
Rakok majd fel képeket a munka fázisairól, ugyis le van kissé ülve a topic mostanság.
Én bevallom neked őszíntén 6500ft-ért vettem amcsiból egy olyan fazontól akinek egy rakat ilyen szervízkönyve van minden féle villanyorgonákhoz, leslie-khez stb...
Nagyon - nagyon kéne nekem P100 - L100 kapcsolási rajz. Captainfodback-es nem jó, egy csomó alkatrész érték és más felirat nem olvasható. Ha valakinek van eredeti vagy tud a weben nagyobb felbontással szkennelt rajzot lécci segitsen. Fizetek is érte (ésszerüség határain belül)
Az, hogy nem írok még nem jelenti azt, hogy nem keresem fel nap mint nap a topic-ot és nem olvasgatom a korábbi hozzászólásokat. Bezony, sok érdekes dologot olvastam a Hammond-ról. Láttam egy képet, amit tehtube Úr tett fel. Egy családias orgonálást illusztrál (CX-3, Viscount, A...-k társaságában). Az A-n játszó fiatalembert láttam itt nálunk (Bonyhádon) Deák Bill Gyula zenekarában játszani (Korg SGproX-en) és rendesen tekerte a billentyűket! Te lennél a Viscount-on játszó úriember? Olvastam itt a Motion Sound-ról is. Te (tehtube) mit ajánlanál? 2101-et vagy Mósünszáundot? (...nem kell kiakadni! :) -= XB-1-hez =- ) Amúgy Te, honnan szerezted be ezeket a speaker-eket?
(tényleg Leslie ....off lesz ebből! :)) )
688842103 kedvenc digis dróbárszettingem (mivel csak 9-ből lehet gazdálkodni (okosan!) )
Szóval akinek régi csöves 122, 147-es erőlködője van, érdemes modernizálni.
Az eredeti vezérlés némiképp rontja a végeredményt:
A hagyományos kétállású relés kapcsoláshoz tartozó elektronika levesz a teljesítményből, a relé rácsattan a hangra-az egész hangrendszerre-, és emiatt egy kis magasszűrés is be van építve az erőlködőbe.
Ha modern tirisztoros, háromsebességes, külön vezérlést alkalmazunk, a magasszűrést kiiktatjuk, kb. 20%-al megvövexik a hangerő és még fémesebbé, dinamikusabbá válik a hangzás.
Egyébb relés eu. lezliknél is némiképp javulás érhető el így hangban, de főleg ott a néma váltás a fő attrakció.
Egyéb finomság:
Érdemes szimmetrikus erősítőt használni, akár szimmetrizálni az asszimmetrikusat. Gyakran alakítják a 147-es erősítőket 122-essé így.
Ha a hangszerünk asszimmetrikus, azt meg egy külön erősítővel (ha kicsi a jele), szimmetrizáló travóval szimmetrizálni. Mint az ABC-k kis impedanciájú kimenő jele.
Az Echoes koncertre így kötöm össze az asszimmetrikus Viscount DB5-öt a 122-es Leslie-vel.
Ismetlem onmagamat, mert erdemes ebben az esetben!:-):Katona József Szinház Kecskemét www.katonaj.hu Február 27 hétfő ,19 óra Rhoda Scott koncert!!! Továbbá: Trio Sud (F) Anne Ducros Quintet (F) Belépőjegyek Kecskeméten a Victor Audio lemezboltban kaphatóak hétfőtől-szombatig, 11-18-ig személyesen,vagy telefonon rendelhetők a 76/417 672, 70/512 2889-számon! www.victoraudio.hu Nézotér:4500Ft Erkély:3500Ft
A Trambiféle a hagyományos kettős lezlimotor. Hátrányai ellenére, soxempontból még mindig a legjobb megoldás. Ezt lehet egy jófajta vezérléssel háromsebességesíteni. Van két ilyen felesleges tirisztoros komplett egységem is, ha valakit érdekel.
Akkor milyen lezlialkatrészt kérsz? Helyileg merre vagy?
Más,
Rend a lelke mindennek. Egy Hammond - egy Leslie :-)