Semmikepen nem vagyok biztos benne. hogy is lennek az ? Ha igy lenne akkor egy szerencsetlen , allitasait maga sem komolyan vevo valamiben kapaszkodo akaro ember lennek.
Hosszu eletem alatt amelyet 12 eves korom ota arvakent elek meg es ertem el azt amit lehetet csak az allando informaciora,annak ellenorzesere, figyelem a kritikara annak sajat magamban valo ellenorzesere, korrigalasra es a kovetkezo lepesek felmeresere,tobb alternativajara es abbol mindenkepen egy peszimistajara figyeltem oda.
Az ido jar es en idoben elek,tehat en magam is jarok.Miutan en allandoan talalkozok valakivel /valamivel vagy az velem,nezopont kerdese, ez is az en mediumomba tehat idoben tortenik.Magam lathatom erezhetem hogy az ido ahogy okosan mondjak hatrahagyja, nyomait,oszulok,lihegek, kopaszodok, tehat valtozok ,ez a valtozas a megtett ido=ut jelle es annak a merteke. Miutan az ember mint egyeduli eloleny sokkal az esemeny elott elore tudja hogy van halal is,hogy a halott valami nagyon furcsa megmagyaraztalan ok miatt bar ugyanugy nezz ki mint egy perccel hamarabb most mar nem el,valami ami nem lathato (persze kivetel az eroszakos halal ) megtortent vele,igy tudja hogy az utnak nala is valamikor egsz termeszetes vege lesz. A tapasztalatunk szerint a halot szejjel malik, porra vall, ha ugy akarjuk,de semmikepen nincs tovabb,beleolvad a nagy anonim (nevtelen,szemelytelen ) ,amorf (alaktalan )tomegbe,a kornyezetbe amiben elunk.
Ez a minden, a vilag, a vilagmindensege ,a nevvel illetett szemelynek a megsemmisules,egyidoben a besodrasa a nagy mindenbe.
Ha ez budhsmus akkor en ebben az egybe budhista vagyok,mert a keletiizlesnek megfeleo formait a valasnak nem evszem at,nem szolnak hozzam,de nem si erdekelnek hiszen erre csak a hit erositesenek van szuksege,en meg ezt valom minden ceremonia nelkul ...igy allitasomat nem atrtom hit bizonyiteknak csak egy tapsztalatnak.
Hiszem a budhista allitast: az ut, a Dharma, az maga az elet ,a cel a Nirvana ,a teljes beteljesules tehat a megsemisulesen keresztuli beolvadas az egeszbe.
Mi indukálta e hitet benned? Van bizonyságod, vagy csak választottad mert tetszik?
Minden amit allitok termeszetesen csak ram vonatkozik es addig lehetseges amig elek. A halalrol lehet mas elkepzelesunk de fuggetlenul elkepzelesunktol objektiven eljon mindnyajunk szamara. En azt az utat tudatomtol vezerelve szeretnem megtenni es ahhoz tartozik az onkontrol is.
Ha komolyan valaszolok a kerdesre akkor :a sajat utamon jarok. Az utamat kikerestem a tapasztalatom terkepen.
Hiszem a budhista allitast: az ut, a Dharma, az maga az elet ,a cel a Nirvana ,a teljes beteljesules tehat a megsemisulesen keresztuli beolvadas az egeszbe.
De en nem akartok mega Nirvanahoz erni. Elvezem az utat meg ha neha kellemetlen meglepetesekkel is jar,tudomasul veszem hogy velemenyemet allandoan korigalnom kell ujabb tapsztalatokbol.Ezekhez a tapasztalatokhoz altalaban konfliktusok altal jutok, pozitiv kijutassal a krizisekbol. Ahhoz hogy valos kepet csinaljak magamnak szukseg van egy sajatmagammal szembeni targyilagosagra is es azt csak ugy tudom elerni hogy allandoan hasznalom az onkritikat. A nehezsegeket targyasitani kell ,felhozni a melybol ,magunk ele tenni, jol megnezni es aztan feltenni egyik polcra...
En utalom a politikat ,de ha engem megkerdezel,hogy az Iraki haboru az tenleg az olaj miatt van,mert ha nem lenne olaj azon a teruleten,akkor ami sem lenne ott.
Chapter 10 reveals how to transfer our consciousness at the exact moment of death. This involves blocking up in our imagination the rectum (the entrance to hell), the genitals (entrance to the realm of the anguished spirits) and other orifices, so that our consciousness escapes through the crown fontanelle, which we should visualise opening up. If it leaks blood, it is a sure sign the deceased has attained buddhahood. It is said that if these ancient rituals are followed, even the unrefined and uncultured ("however unseemly and inelegant their conduct") can attain enlightenment. In fact, they have a head start on those devout monks and learned philosophers who pooh-pooh such practices.
A bun az addig bun,ameddig annak hivod.Meg Hitler is a menyorszagba ment.(O nem hivta bunnek a mit elkovetett). na tudom,ez magasan kontroverzialis kijelentes,de ez az igazsag.
Es ez nem jelenti azt ,hogy az o cselekedete elfogadhato volt.
Weöres Sándor tolmácsolásával békés, áldott ünnepeket kívánok mindenkinek!
"A jóságról
Ne kívánd senki szeretetét. Ne utasítsd el senki szeretetét.
Úgy áradjon szereteted, mint a tűz fénye-melege: mindenre egyformán. Akik közel jönnek hozzád, azokra több essék fényedből és melegedből, mint akiknek nincsen szükségük terád. Családtagjaid, mindennapi társaid s a hozzád fordulók olyanok legyenek számodra, mint a kályhának a szoba, melynek melegítésére rendelik."
A katolikus egyház tanításai szerint csak akkor lehet áldozni, ha az előző gyónásod óta nem követtél el súlyos vagy halálos bűnt. (valahogy így van)
Ez a hivatalos "szabály".
A pap az közvetítő Isten és közötted, de szerintem nem kell ehhez okvetlenül közvetítőt igénybe venni. Csak ez ad az egésznek egy keretet, egyfajta bizonyosságot, hogy akkor most lepakoltam ide azon dolgokat, amik zűrzavart okoztak a lelkemben, a pap feloldoz, ez talán így kézzel foghatóbb.
Abban azért nem értek egyet, hogy a gyónás semmit ne érne. Ez szerintem egyénenként más és más. Bizonyára sokan vannak, akik ezáltal megkönnyebbülnek. El tudják valakinek mondani esetleg a rejtett dolgaikat.
Segíthet a megtisztulásban, jobbá válásban. A feloldozásnál van, hogy "erősen fogadom, hogy a jóra törekszem és a bűnt kerülöm". Egy ilyen fogadalom is számíthat, ha komolyan veszi az ember.
Az sem mindegy, hogy csak formai dolgot jelent a gyónás, vagy tényleg egészen komolyan gondolod-e.
Szerintem, ha tényleg komolyan megbánja az ember (akár Isten előtt, akár pap előtt, akár csak "önmaga előtt"), azon dolgokat, cselekedeteit, amikkel másnak valami rosszat tett, akkor nem számít, hogy milyen formában teszi...
A lényeg valóban a szeretet. Ez a legfontosabb.
Amivel egyet értek, hogy "ne ítélj, hogy ne ítéltess".
Egy ember sem ítélheti meg a másikat, az nem a mi dolgunk...
Isten pedig tényleg szeret mindenkit, hibáitól függetlenül.
A szeretet "parancsa" pedig nagyon nehéz...egészen addig még könnyű is, amíg csak azt kell szeretni, aki téged is szeret, jó hozzád stb. Az az igazi, ha "megdobnak kővel és visszadobod kenyérrel"...
Arról meg lehetne vitatkozni, hogy mi a bűn...van-e egyáltalán. Ki szerint bűn, ki állítja fel a kategóriákat. De akkor ez már nem egyfajta ítélet-előítélet? stb, stb...ezek messzire vivő dolgok.